skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
21:39:35
06.11.2008
06.11.2008
suri
-> Bery: to horné uloženie tlmiča je silon? díky
21:35:27
06.11.2008
06.11.2008
Bery
nový domky ve výrobě,doufám,že příští týden bude svařeno a půjde to do zinkovny a pak do auta.
12:34:05
02.11.2008
02.11.2008
Bery
takže nějaký podzimní Most,nestihl bych ho ani kdybych začal 14 dní před.. - včera jsme rozhodili zadek,tlumiče od HP jsou sice dělané do sériových domků,ale ne do těch mojich.Domky ven,ještě v noci se mi povedlo sehnat silnostěnnou trubku průměr 114mm a sílou stěny 5mm(Děkujeme Štěpánovi),dnes se bude kreslit,měřit,začnou se soustružit nové hrnce,až bude připraveno,motor ven,vyřezat příčku a podběh - skoro klasická úprava jako u hrnců LR..Asi by nebyl potřeba tak radikální zásah,ale když už se to bude dělat,tak se to udělá - no podobně jako to má Tom u Rapida.
19:35:29
31.10.2008
31.10.2008
Fifa
-> Zazaa: No tak dej vědět až pojedeš do Mejta. Tam to mám suveréně nejblíž
23:05:10
30.10.2008
30.10.2008
Zazaa
a kua tady se planuje nejaka akce :)
ze bych osadil zas webera a potrapil 120LS ...
jinak na blbnuti v zatackach je uplne super Mejto ... jedina navyhoda je ze se skoro neda predjizdet pokud clovek nesedi v motokare :(
ale zase za rozumnej peniz se da jezdit celej den
ze bych osadil zas webera a potrapil 120LS ...
jinak na blbnuti v zatackach je uplne super Mejto ... jedina navyhoda je ze se skoro neda predjizdet pokud clovek nesedi v motokare :(
ale zase za rozumnej peniz se da jezdit celej den
22:40:41
30.10.2008
30.10.2008
MATTESS
-> Eidy: na okruhu ne, tak uvidíme
21:15:46
30.10.2008
30.10.2008
Eidy
-> MATTESS: Hele, to přijde samo, ani nevíš jak. Ještě nikdy jsi to nezkusil, tak nemůžeš vědět jaký máš srdce.
Já se taky ze začátku snažil o čistou stopu. Jenže s prvním podvozkem to ani jinak nešlo. Tam smyk znamenal záhubu. Jak jsem postupně ladil a zkoušel schopnosti, zjistil jsem, že smyky lze zvládat a že mě to děsně baví. No a teď už to jinak neumím. Teda umím, ale není to ono.
Já se taky ze začátku snažil o čistou stopu. Jenže s prvním podvozkem to ani jinak nešlo. Tam smyk znamenal záhubu. Jak jsem postupně ladil a zkoušel schopnosti, zjistil jsem, že smyky lze zvládat a že mě to děsně baví. No a teď už to jinak neumím. Teda umím, ale není to ono.
20:54:48
30.10.2008
30.10.2008
Eidy
-> všichni: super, takhle se mi to líbí
18:39:45
30.10.2008
30.10.2008
TUNER
Je to jasný...příští rok se nás tam dvacet sejde,už se těšim....
17:40:55
30.10.2008
30.10.2008
Fifa
Vy mě chcete naštvat že? No nic jdu kreslit úpravy a psát čísla do telefomu a objednávat:-)
16:31:53
30.10.2008
30.10.2008
Bery
já slibuju,že přez zimu naladím.Chci to ted poskládat a přez zimu si spíš hrát s takovýma drobnostma,maximálně jen na zimu schodím kola,sundám webery a rozpéruju hlavu,ale zádný velký rozborky..možná jen kotouče dozadu profrézovat.v sobotu jdeme na zadní tlumiče,pak složím motor a bude projížďka a souboj generací - já proti tátovi s RS))
Tak na jaře v mostě-Apple taky pojede s litrem,takže by se mohlo dát do kupy 20 aut)
Tak na jaře v mostě-Apple taky pojede s litrem,takže by se mohlo dát do kupy 20 aut)
15:06:05
30.10.2008
30.10.2008
Trax
-> Eidy: Ja pristi rok taky vyrazim s vami, videa jsou supr! A kdyz pojede co enjvic skodovek dohroamdy, tak to bude parada
15:03:47
30.10.2008
30.10.2008
MATTESS
-> Eidy: bych musel mít Tvé závodnické srdce
14:56:55
30.10.2008
30.10.2008
Eidy
-> MATTESS: Tak to mě spíš jen tak napadlo, páč bys mohl dobře driftovat. Možná víc než já.
14:28:19
30.10.2008
30.10.2008
MATTESS
-> Eidy: o gumách jsem nic nepsal spíš, o té rychlosti. Ale jak píšete, je to fuk
12:56:25
30.10.2008
30.10.2008
Eidy
-> TUNER: teď jsi Zelenku odpanil, takže za rok už bude řádit jako ku***
12:51:24
30.10.2008
30.10.2008
TUNER
-> MATTESS: Přesně tak...taky jsem si to chtěl projet,klidně pomalu....a ono to ani jinak než pomalu na tej vodě nešlo... Takže určo pojedeš za rok s náma. I když jsem "zkolaboval" na trati a dojel jen díky izolačce Tak za rok bych jel rád znova.....a třeba se už i trochu svezl.
12:14:44
30.10.2008
30.10.2008
Eidy
-> MATTESS: Proč ne? Já tam jezdil s Kóčou ještě na žiletkách se 120 motorem.
Startoval bys na začátku, aby sis nás trochu prohlídnul, než zmizíme Náhodou by ses vyřádil. A v tomhle počasí to není na gumách moc znát. Stejně ti dřív ztvrdnou než je ojedeš.
Startoval bys na začátku, aby sis nás trochu prohlídnul, než zmizíme Náhodou by ses vyřádil. A v tomhle počasí to není na gumách moc znát. Stejně ti dřív ztvrdnou než je ojedeš.