-> Bery: …snad se to podaří doměřit a překopat včas
to prostě musííííí
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
23:25:15
23.04.2009
23.04.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
23:06:01
23.04.2009
23.04.2009
Bery
:-) to je možná pravda,ale rozřezal a očistil jsem to - jak od motoru,tak v podběhu a námi udělaný domek se tam stejně nesedne,takže se musí snížit,protože jinak bych musel zasáhnout do patky rámu a to by asi nebylo gut...snad se to podaří doměřit a překopat včas
22:21:58
23.04.2009
23.04.2009
Eidy
Dobrej pilot zalítá i na vratech od stodoly, tak proč bys ty nemohl zajet dobře na plechovce od sardinek
16:56:28
23.04.2009
23.04.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
ha a už sou v plniči
16:32:07
23.04.2009
23.04.2009
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: šikulka!dveře mi nechybí,tech mám dost,ale tyhle jsou další evolucí
16:08:41
23.04.2009
23.04.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: ještě si zapomněl dodat že krom tlumičů ti chybí i dveře a čílko, al eneboj makám jak ďas v pondělí jdou do laku
09:37:31
23.04.2009
23.04.2009
Bery
nerez
23:49:35
22.04.2009
22.04.2009
Bery
je to takřka nekonečný boj,ale zas lepší než v hospodě 7xtýdně:-)
-> TheronBB_130LR: zrepasoval akorát tak na barkasu,rapid ležel ladem.
Klasicky jako každoročně nestíhám,zítra uvidim jak se to povede rozřezat a napasovat,taky mám zaplacený trénování v Humpolci a to je za 8dní...-> TUNER: viděl bych to jako klasický příjezd....po sprintech a po nájezdech...:-)))když to auto přežije po týhumpolecký rally...
jinak mám hotový výfuk,uvidíme jak bude zpívat
-> TheronBB_130LR: zrepasoval akorát tak na barkasu,rapid ležel ladem.
Klasicky jako každoročně nestíhám,zítra uvidim jak se to povede rozřezat a napasovat,taky mám zaplacený trénování v Humpolci a to je za 8dní...-> TUNER: viděl bych to jako klasický příjezd....po sprintech a po nájezdech...:-)))když to auto přežije po týhumpolecký rally...
jinak mám hotový výfuk,uvidíme jak bude zpívat
13:26:09
22.04.2009
22.04.2009
TUNER
-> Bery: Co sprinty v Běšinech,stihneš je letos,nebo klasika jako každej rok.... )))
12:31:05
22.04.2009
22.04.2009
TheronBB_130LR
-> Bery: ako som tu bol naposledy tak si toho hooodne rpestaval vyzera bohovsky a podla tvojich komentov uz aj jazdit budes???
10:41:18
22.04.2009
22.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 22.04.09 01:38:51: Co mě to připomíná
01:38:51
22.04.2009
22.04.2009
Eidy
-> Bery: Nejsme my všichni divný? Každý léto nám auta jezdí a to dobře. A stejně to přes zimu víc nebo míň rozebíráme a furt se v tom šťouráme a něco předěláváme a vylepšujeme a měníme atd. Pořád kupujeme nový věci a vyhazujeme jiný třeba jen rok dva starý. Během života takhle všichni postavíme vlastně několik aut, ale přitom máme pořád jen to jedno, který zase na podzim rozhodíme a nervujeme se jestli to složíme včas. Je to sranda.
00:00:47
22.04.2009
22.04.2009
Bery
takže jdeme do finiše-upravil jsem dneska vypínání elektriky,ale steeně to chodí dost ztuha...upravil a prodloužil jsem páku ručky,odpojil vodu a vyházel některé věci,které by mohli vadit při instalaci zadních tlumičů a jestli zítra vše půjde podle plánu,stěhuju auto na dílnu.Jdu spát,mám toho zas plný holinky...
16:34:52
12.02.2009
12.02.2009
pistaa
-> Bery: vsetko sa da zmenit.. i pneu a aj vyska..
16:53:22
09.02.2009
09.02.2009
Bery
-> pistaa: na to máš moc placatý auto a měkká kola:-)na rally dostává víc auto zabrat...a na kopcích nemáte blato ani šotolinu,což je pak nuda jezdit pořád po pěkným asfaltu i když občas to není špatný
14:38:56
09.02.2009
09.02.2009
pistaa
-> Bery: velmi rad by som siel an taky zraz , zacina ma to zaujimat, neviem ci tomu neprepadnem..
12:14:43
09.02.2009
09.02.2009
Bery
-> pistaa: je,jizva už je v pohodě,jen v tom zabolí,když víc zaberu,nebo něco zvedám...o víkendu už se chystám na barkase,dovařit to šasí a pak nějak na rapida nahodit dozadu ty HP..nový hrnce jsou připravený,jen vyndat motor a začít krájet a pak svářet.
A 21.2 jedem na výlet do prahy do Kartcentra na setkání nováčků v rally:-)jak říká Vitamín-zjistit jak velký jsme amatéři))
A 21.2 jedem na výlet do prahy do Kartcentra na setkání nováčků v rally:-)jak říká Vitamín-zjistit jak velký jsme amatéři))
23:05:59
08.02.2009
08.02.2009
pistaa
-> Bery: tu neni ziaden pokrok?? aspon si zdavy?? ci makas na dome?