-> Bery: ten vozejk se mi moc líbí...tahle !starý poctivý! mám nejradši...jeden mi utekl, byl na 2,5t. Než jsem se rozhoupal, prodal z něj papíry...
Oktávky jsou ještě dobrý...myslim jednočkový okty. Samozřejmě....jsou věci který se serou... ale silný tdi v kombiku je dobrá volba. Když je to 4x4 má to i 1500na kouli :-)
Já mám spíš obavu v čem budu jezdit za 10-15let. Protože to co je kolem mě v práci....prozlot je jednou opravovat,natož ty opravy platit. U konkurence to neni lepší... :-(
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
23:03:17
18.04.2010
18.04.2010
Max
21:52:33
18.04.2010
18.04.2010
Eidy
-> Bery: Jo, doba je taková. Ale Octávky jsou obecně držáci řekl bych. Já plánuju až VW udělá pápá tak koupit poslední jedničkovou Octu nebo starý Volvo s 2,5 TDI od VW pod kapotou. Jinak je mě ze všech aut špatně.
A vozejk - otec má podobnej, jen je navíc sklopnej a odpruženej jenom gumovým lúžkem. Ale taky nízkej.
A vozejk - otec má podobnej, jen je navíc sklopnej a odpruženej jenom gumovým lúžkem. Ale taky nízkej.
21:47:11
18.04.2010
18.04.2010
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: nojo,ty kecko
-> Eidy: je,bohužel...já to beru jako další zdroj problémů,ale doba je taková..
Podval není odpruženej a starý je dobře...aspoň doufám:-)
je to ještě domorobo1995,350 kg prázdnej,plazí se za autem,člověk o něm ani neví.
-> Eidy: je,bohužel...já to beru jako další zdroj problémů,ale doba je taková..
Podval není odpruženej a starý je dobře...aspoň doufám:-)
je to ještě domorobo1995,350 kg prázdnej,plazí se za autem,člověk o něm ani neví.
21:30:12
18.04.2010
18.04.2010
Eidy
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: A je taky f elektrice?
-> Bery: A Vozejk super. Je odpruženej? Nic nevidím. A jak je starej?
-> Bery: A Vozejk super. Je odpruženej? Nic nevidím. A jak je starej?
21:23:07
18.04.2010
18.04.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> RON: tahač prásknu okta f tédéíííí, f kombíku
16:34:53
18.04.2010
18.04.2010
RON
-> Bery: foto tahače? :) pojedeš letos nějaké kolo autodesigncupu?
16:25:17
18.04.2010
18.04.2010
Bery
tak přihodim foto nástupce barušky,už se těšim až dodělám blatníky,pak se chci vrtat v rapidu aby už byl taky pojízdnej a zapřáhnout to a někam vyjet:-)
16:50:24
26.03.2010
26.03.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: inu staniž se mě už svrběj prsty
09:30:49
26.03.2010
26.03.2010
Bery
Bejci,je tam skoro všechno,já nebudu svářet novej rám,jen potřebuju nasadit baterku a zapojit ji...a nalít náplně.... a....a... 2dny práce a je to sichr že to pojede.střecha se nechá na pozdeji
22:50:26
25.03.2010
25.03.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN: naprostej souhlas, ještě si rozbijem hlavy o zářivky ve výšce 1,5m
22:24:34
25.03.2010
25.03.2010
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Ale to Rapida přiveze na Katlov... V tý jeho minigaráži, kde není skoro nic a navíc se tam člověk musí krčit do toho nejdu... :-D
22:18:03
25.03.2010
25.03.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: již není cesty z5, tak se nevykrucuj, jinak s noční na tvém autě před závodem se téměř počitá
12:43:01
25.03.2010
25.03.2010
Zazaa
-> Bery: 14km je parada , to jen tak na kopcich nenajezdis :)
hned bych si dal rict
jedine co me stve ze u takovejch akci je problem jak to auto postavit/provozovat ... protoze vsecko to je nejakym zpusobem cernota :(
hned bych si dal rict
jedine co me stve ze u takovejch akci je problem jak to auto postavit/provozovat ... protoze vsecko to je nejakym zpusobem cernota :(
11:53:42
25.03.2010
25.03.2010
Bery
-> Zazaa: Humpolec - když bude nálada a energie..o víkendu se už prý fotily retardéry na 14ti kilometrový RZ.Prý je to nezapamatovatelná trať,tak snad se dostaví chuť dodělat auto a potahat ho po kopcích.
10:46:41
25.03.2010
25.03.2010
Zazaa
-> Bery: koukam se ti to pekne seslo :) tak kdy a kde planujes vyjet ?
10:35:09
25.03.2010
25.03.2010
Bery
Dorazily gumy na zadek na rapida Kumho c03 tvrdá směs,dorazily i gumy na podval-taky kumho-čistě náhodou... a dorazil už i nový tahač podvalu:-)
19:52:49
05.03.2010
05.03.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: byl to opět luxusní výlet, tak si užij alpy, a hlavně si nic nezlom, sezona za dveřma
12:43:59
05.03.2010
05.03.2010
Bery
jo,kdyby z toho rapida někdo něco chtěl - jako filajový sedáky,přední haubnu pěkně prolitou resistinem,oboje dveře,nebo motor-blok - je to 136ka! at napíše,bude to k mání
A plyn je v tom,ten taky půjde...
A plyn je v tom,ten taky půjde...
12:25:22
05.03.2010
05.03.2010
Bery
pod mím velením ještě poslední kšeft pro Barušku a nový přírůstek..Jdu se dobalit a mizim nach Alpen vyvenčit prkno,za 9dní jsem snad z5 a budu už něco dělat na autě..
21:20:06
04.02.2010
04.02.2010
vhml
-> Bery: my už loni hořeli, tka snad měme vybráno :-D