-> Bery: tech 270 bude malo. Ty nase malorazky musis tocit aby jeli.
Nezanáší ten ricíňák spalovák atd? Já ho doma taky mám, ale jenom to občas naleju do motorky když není nic po ruce
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
13:21:18
06.04.2011
06.04.2011
vhml
13:16:48
06.04.2011
06.04.2011
Zazaa
-> Bery: jak to funguje jako ochrana ? to me zajima ... a pripadne redeni a zdroj na ten olej ? :)
11:50:00
06.04.2011
06.04.2011
Bery
-> Tuner#2: to je asi o jednání,nebo nevim,z 6ti lidí ti 3 řeknou že dobrý,3že špatný.
To co má Bóďa je slušný vačka,o tom žádná,ale to spektrum otáček - co budu jančit motor do 8000?Mám jinou představu,tak uvidim,zatim je to otevřený.Koukal jsem třeba i u Chovance-snad se nepletu... na ty 269° 7,5 mm zdvih - taky by stačila a je o 3-4tisíce levnější než Kreibich...uvidim,no...
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: zjednodušeně řečeno-ochrana motoru proti poškození,ta vůně je bonus:-)
To co má Bóďa je slušný vačka,o tom žádná,ale to spektrum otáček - co budu jančit motor do 8000?Mám jinou představu,tak uvidim,zatim je to otevřený.Koukal jsem třeba i u Chovance-snad se nepletu... na ty 269° 7,5 mm zdvih - taky by stačila a je o 3-4tisíce levnější než Kreibich...uvidim,no...
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: zjednodušeně řečeno-ochrana motoru proti poškození,ta vůně je bonus:-)
10:04:57
06.04.2011
06.04.2011
OndraKrupi
-> Tuner#2: s ricíňákem dělam v práci, a že bych to lil do auta....
09:52:33
06.04.2011
06.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> OndraKrupi-TenČtvrtý 06.04.11 08:41:20: Krásně to voní po průjezdu RZ - divákům se to líbí!!!
09:51:55
06.04.2011
06.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 06.04.11 08:17:30: Ty já Tě nevím, od Mucka měl Gemini objednáno a dodal nakonec něco jiného, Vici s ním měl to samé - asi bych nešpekuloval a vzal bych to co jezdí Bohošek - Argentinu z polotovaru od Krejbicha a máš vystaráno.
08:41:20
06.04.2011
06.04.2011
OndraKrupi
-> Bery 05.04.11 22:28:28: jakej to má vliv ten ricíňák?
08:17:30
06.04.2011
06.04.2011
Bery
-> Tuner#2: ted je tam něco 290 + - ten metalex ,bude něco od Mücka - když se dopočítá a dohodnem)
23:09:03
05.04.2011
05.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 05.04.11 22:28:28: Do jaké vačky jdeš? Mám pocit, že jsi měl/máš něco z továrny či metalexu? Á už vidím, vačka od švejka, takže bude pořádný polotovar od Krejbicha?
22:28:28
05.04.2011
05.04.2011
Bery
-> vhml: ricíňák.
a po víkendu bych měl vědět parametry vačky,tak jsem zvědavej,zítra mizím na pár dní mimo republiku,tak v neděli už snad budu moudřejší a budu vědět o kolik budu i lehčí)
a po víkendu bych měl vědět parametry vačky,tak jsem zvědavej,zítra mizím na pár dní mimo republiku,tak v neděli už snad budu moudřejší a budu vědět o kolik budu i lehčí)
22:13:20
05.04.2011
05.04.2011
vhml
-> Bery: co kapes do benzinu? :-)
22:11:18
05.04.2011
05.04.2011
Bery
koupil jsem opičí kapky do benzínu,u Mukařovskýho žigulácký desky neměl,tak jsem aspoň nabral nějaký těsnění a gumičky do posilovače.ještě mám jeden typ na desky,tak to zkusim,než to objednám po netu.
12:22:43
05.04.2011
05.04.2011
Bery
naživo to není až tak hnusný...ta fotka je pod zářivkou,telefonem,který je po koupeli v sudu s vodou..proto nic moc qalita
Štepán: dík!
Štepán: dík!
11:38:55
05.04.2011
05.04.2011
StepaNoFUN
11:11:40
05.04.2011
05.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 04.04.11 21:03:39: My jsme chtěli fotku a ne tohle není na tom ještě přenašečka? Vypadá to vyblitě myslím barvu fólie, jinak to není špatný nápad takhle z kousků jen ty linky to chtělo širší ale pohled naživo nebo na fotku by napověděl víc.
BTW: ATE jsi nezkoušel? Mě sedly na Kábrtovo kotouče nejlépe.
BTW: ATE jsi nezkoušel? Mě sedly na Kábrtovo kotouče nejlépe.
10:44:15
05.04.2011
05.04.2011
U-Geen
-> Bery 04.04.11 21:03:39: chtelo by to videt live, nevypada to spatne... jen je to mozna moc jemny na muj nevkus
22:15:48
04.04.2011
04.04.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: treba u mukáři, když budeš mít štěstí, bude mít ještě starý dobrý azbesty, já je tehdá kupoal v H.brodě, bavíme se o seriových
22:11:53
04.04.2011
04.04.2011
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: kde rostou?já jsem s textar deskama byl spokojenej,jen jestli je tam bauer bude ještě mít..
22:08:38
04.04.2011
04.04.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: dej tam žigulácký jako mám já a máš pokoj
22:02:00
04.04.2011
04.04.2011
Bery
ještě přez to modrý chybí nápis škoda a znak.
nemůžu nikde najít brzdový desky od textaru..to jako nemám brzdit?když se daří,taxe daří)
nemůžu nikde najít brzdový desky od textaru..to jako nemám brzdit?když se daří,taxe daří)