Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

14:17:28
13.06.2007
Bery
-> Tuner#2: kdyby kus alespoň chyběl,ale tam není nic ustřihnutýho....



jako čas příjezdu???pozdě jako vždy:-)....nebo na motorce:-)
11:01:46
13.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Třeba si někdo kousek odstříhnul :o)) už se mooc těším na hrocháč a na tvůj čas 4
01:00:15
13.06.2007
Bery
nandám teď večer nový natrubky na webery,nandavám faceta a chci ho znovu připojit a když vemu přívodní hadici,tak mi k čerpadlu chybí 4 cm...tak mi buď hrabe,nebo nevim...a čerpadlo je na místě,kde bylo i předtím než jsem ho sundal...chjo...to jsem chtěl zítra měnit konečně olej v motoru...
17:19:01
26.05.2007
TUNER
-> Bery: Njn,vy klucí kterejm to váží 800 kilo......81
11:19:53
26.05.2007
Bery
-> TUNER: začnu šetřit na špéru-nebo-začal jsem...ale to víš,vy kucí s velkýma motorama-to je jiná písnička4
14:31:34
25.05.2007
TUNER
-> Bery: Aby ti to pak neujíždělo pod zadkem......1
14:29:19
25.05.2007
Bery
-> TUNER: no,ale z nouze....protože to jak to chrochtalo po prvním nastartování - to by se pokoušela naladit i ženská....brrr...uši mi to trhalo...ale chci zajet ještě k panu mistrovi aby to napojil na budíky a tu a tam pootočil šroubkem:-))
14:26:43
25.05.2007
TUNER
-> Bery: ....karby si přece ladíš sám neeee....2
14:24:24
25.05.2007
Bery
-> TUNER: no jasně:-)

ještě jsem nebyl na odladění karburátorů...vůbec není čas...A čekal jsem na ty delší nátrubky

ještě přidám na výfuk. trubku duralovou koncovku a je tam dalších 10 kobyl:-)))

asi změním interval výměn,takhle to vyjde skoro na 2500,-....po pár hodinách jezdění...
14:19:20
25.05.2007
TUNER
-> Bery: Takže další koně navíc...? 1
14:16:45
25.05.2007
Bery
dorazili nátrubky k weberum 59mm a olej do motoru - 10W 60 Castrol:-)

Převodový olej už mám odstátý a slitý,tak teď dokoupit litr a naplnit čistým:-)

Jen okrajově-současné duralové nátrubky 40 mm budou asi na prodej...
15:01:13
19.05.2007
pistaa
-> Bery: priplat si a bude bratku mno aco ako sa pokracuje ja tak vcelku dajako sa dari i ked lak neni dokonaly ale zasa myslim ze to nemusi
07:15:37
14.05.2007
Bery
na víc fotek nějak není místo...
22:06:11
09.05.2007
Bery
-> Vita ze Sudet: no musim to sepsat,nějaký to foto dodat,video....dneska jsem K.O..14 hodin jsme dřeli jak mezci,takže když to shrnu...co nejdřív bych si to někde zopakoval,protože si na auto zvykám a na to že jsem webery šteloval já jen na ucho,tak to jede jako kráva!
13:41:45
09.05.2007
Vita ze Sudet
-> Vita ze Sudet: oprava.. ne erzetce ale etapě4
09:48:10
09.05.2007
Vita ze Sudet
-> Bery: Tak pocity ze závodu? Je-li ste nakonec na nákup?1 Podle 7.místa po první erzetce se to tak nezdálo5
21:06:41
03.05.2007
Bery
-> TUNER: no...abych řekl pravdu,jen 2...a pak na výfukový potrubí

ale je to prasečina ušitá jen na běšiny,pak to musím překopat
17:11:26
03.05.2007
TUNER
-> Bery: Tak pár jich tam ještě zbylo ne.... 4
16:47:22
03.05.2007
Bery
vrčíme,jedeme ladit.

zalomil jsem šteft v hlavě....
13:17:17
03.05.2007
TUNER
-> Bery: nes** ,co se děje?
Extreme Tyres