Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

07:20:50
24.02.2006
TUNER
-> Bery: Čus,už jsi se registroval na jarní sraz v Běšinech do závodu? Posledních 7 míst...!!!
19:18:02
18.02.2006
Bery
zkrátil jsem zadní pružiny na volnou délku 380mm a při té příležitosti jsem zjistil,že levý zadní tlumič je v pr....Takže budeme do toho všeho ještě minimálně repasovat tlumiče...
14:51:25
16.02.2006
Bery
-> Tuner#2: jj,pohřbívat ho tam nejedu:-)zatim..
16:07:05
15.02.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: A co bude v Boleslavi - rám?
15:30:43
15.02.2006
Bery
Tak v pátek snad bude lyžina pod předek a doufejme,že nám vydrží počasí - snad už podnikneme ten přesun do boleslavi.V podstatě totiž nemám co dělat...
00:13:03
14.02.2006
DuriQ
Bery: tie predne blatniky tomu slusia 4
11:50:20
13.02.2006
TUNER
-> Bery: Hmmm,hmmm hm hm noooo....já právě do budoucna taky přemejšlim kam odložit přebytečný kila a z tý kapotky to bude dobrejch 10 kilo....Nejsnažší by byla muzika,ale tý se já nevzdam...Speciála na závody z toho dělat nechci,takže přemejšlim kde co ,ale to až tak za pár let...Letos nestíham ani to co jsem chtěl...4
11:17:25
13.02.2006
Bery
nojo,to jsem zapoměl...1000 stála palubka....2600 blatníky....a haubna buď 2000,nebo 2500,-nepamatuju si to,měl jsem na to dané nějaké prašule a takhle nějak to bylo..

Já už ty ceny radši zapomínám...
10:58:30
13.02.2006
TUNER
-> Bery: und vífíl..?2
10:11:35
13.02.2006
Bery
-> TUNER: teda než mi došla ta poslední otázka....to byla dřina:-))

ten rám má asi 5kg,ono to lamino skoro nic neváží,je to asi 1mm-možná 1,2 silný,takže...+ta praskyřice po krajích...
09:58:10
13.02.2006
TUNER
-> Bery: Mam dotaz...Ta kapota má teda 6 kilo i s tim železem.Nevíš náhodou,nevážil jsi to kolik to mělo bez tý ocel výztuhy? A na kulik tě ta potka vyšla?4
09:18:28
13.02.2006
Bery
-> gim:

těch 6 kilo udrží bez problémů.U těch pantů je fakt hovadský železo a jediná změna po odvrtání je,žejsou v tom díry.Drží pořád stejně.))
00:05:20
13.02.2006
gim
-> Bery: mas pekny panty na kapote :-) myslis ze ji udrzej??? ;-)
23:50:42
12.02.2006
Bery
hrajeme si v laminátu:-)
17:41:30
07.02.2006
mimonsky valecnik
moc krasnej rapidek 100%
09:53:23
07.02.2006
Bery
no,vyšlo to.Dneska jsem měl nakládat R a auto mělo mašírovat na další etapu stavby....Ale v tomhle počasí pojedu tak akorát do řiti...ještě bych to někde vysypal8
09:42:44
07.02.2006
Max
-> Bery: to jo...já když sem na kaši,tak to píšu trochu jinak 3
08:50:16
07.02.2006
Majkl
-> Bery: tak to klobouk dolů, ani sem to nepoznal :-) a ještě si stihnul i háčky a čárky :-)
08:43:12
07.02.2006
Bery
6 docela jsem to napsal hezky....na to že jsem byl večer trochu na kašičku....taxe mi nesmějte až to budete číst,přepisovat to nebudu5
00:04:57
07.02.2006
Bery
-> TUNER: s jednim se dostávám na 820g u jedné - té lehčí strany....takže v poho(a je v tom pár minut vrtání...)mám asi ty obyčejné držáky-jestli si vzpomínáš mám ještě pod sedáky taková....Učka na uchycení,pak až je to prošroubovaný k tomu klasickému tvému držáku...dural je o moc lehčí,ale jak na tom budu s tou tuhostí matroše....asi bych to neřešil,nebudu pesimista:-)
Extreme Tyres