skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
-> StepaNoFUN 27.12.19 12:27:31: nepochopil jsi o čem mluvím, ale pokud vše víte, už mlčím.
-> Tuner#2: Na vypadalo se nehraje. Sedacka ridice musi bejt dobre a jestli sedacka spolujezdce bude jinak? Tam je to jedno.
-> Bery 27.12.19 10:27:09: Pak ale nejsi proti volantu. Jak říkám, dej si na to pozor, mě to nesedelo. Mezi sedačkama mám 4cm, to už moc k sobě nejde, aby to nějak vypadalo.
je to už z minula špatně. tenkrát jsem tam dal jen tu rozperu. teď jsem tou trubkou "svázal " vše a opřel to jinde. je to podložený plechem. tohle je z nouze pokrok;-)
sedacky budem rovnat. to mám i v rapidu. jen musíš počítat s tím že jdeš až co nejblíž k tunelu, jinak držák sedacky a jiný krásný starosti. jako i výběr sedaku.
sedacky budem rovnat. to mám i v rapidu. jen musíš počítat s tím že jdeš až co nejblíž k tunelu, jinak držák sedacky a jiný krásný starosti. jako i výběr sedaku.
-> Bery 26.12.19 15:38:36: to asi není trubka jako trubka, ale jde o to, že takto je opřené v jednom místě, tím plechem to zavřeš celé a je to lépe opřené než jen v bodu.
Ještě taková malá rada. Pokud Tě bude Jirka dělat i držáky sedaček, tak rozmysli jak chceš sedět. Chtěl mě sezení narovnat (ve škodovce sedíš šikmo podle příčky před sedačkou) a když jsem tam byl na testu, tak je to nepřirozené a tam kde bych hledal plyn byla teprve brzda a levá noha byla totálně proti podběhu. Asi záleží i na šířce sedaček, kdyby šly dát blíže k sobě, tak by to možná šlo, ale domluvte se na tom jak to chceš.
Ještě taková malá rada. Pokud Tě bude Jirka dělat i držáky sedaček, tak rozmysli jak chceš sedět. Chtěl mě sezení narovnat (ve škodovce sedíš šikmo podle příčky před sedačkou) a když jsem tam byl na testu, tak je to nepřirozené a tam kde bych hledal plyn byla teprve brzda a levá noha byla totálně proti podběhu. Asi záleží i na šířce sedaček, kdyby šly dát blíže k sobě, tak by to možná šlo, ale domluvte se na tom jak to chceš.

-> Tuner#2: vyztuzeny jsou i horni ramena. :-)
stabik jsem s top race podvozek vyndal. takže nemám.
u ty napravnice nejde už ani o váhu. kdyžtak jsem půl kila ušetřil na ramenou. já totiž chvilku jezdím a pak něco ohnu, nebo ulomim... ale nikomu se to ještě nepovedlo. takže musím vyztuzit věcí jinak než bylo v příručce pro L/a před třiceti lety. není trubka jako trubka
u ty napravnice nejde už ani o váhu. kdyžtak jsem půl kila ušetřil na ramenou. já totiž chvilku jezdím a pak něco ohnu, nebo ulomim... ale nikomu se to ještě nepovedlo. takže musím vyztuzit věcí jinak než bylo v příručce pro L/a před třiceti lety. není trubka jako trubka
-> Bery 25.12.19 14:49:40: Pěkný, ale proč máš origo výztuhu, která uzavře držák řízení nahrazený trubkou? Podle mě to nebude ani lehčí, ani pevnější.
Pěkná je ovšem ta rozpěra nápravnice a koukám ramena od wlada spodní vyztužená tím děrovaným plechem?
Pěkná je ovšem ta rozpěra nápravnice a koukám ramena od wlada spodní vyztužená tím děrovaným plechem?
-> Bery: Pěkný. Nemáš problémy se stabilizátorem, když máš ten čep navařenej relativně nízko?
horní rameno to odneslo nejvíc a spojovacka.s fajfkou.. ale když je to venku , tak se repasuje celá. preci jen to něco zažilo. a pneu nic moc, ale to sa bude řešit až to někam pojede
Mít hyper super ramena a na to konto to utrhnout az z kastle mi nepripada stastny
po ráně je oprava nějaký upgrade auta. doufám že teď už nic nebude. je to dost vysilujici...
tlumiče dorazily z repasu, ramena připraveny, napravnice taky.no budeme to sypat zpátky.

tlumiče dorazily z repasu, ramena připraveny, napravnice taky.no budeme to sypat zpátky.
-> Eidy: Ani ne... Ale CrMo a ještě navíc oproti "sérii" vyztužený a dodatečně provařený. Prej že jestli tohle dokážeme zku*vit, tak si tam máme dát kolejnici. :-D
-> Bery: Takže ramena jsou z jeklu 50x50x3? 

další týden v řiti a máme nový a vyztuzeny ramena - prý na rallye dakar- edice pro mě. tak je zitra striknu jeste do černý a dodělám takový distancni podložky a pujdeme skládat. tlumiče jsem poslal ke Křístkům na kontrolu, nalisoval jsem gumy a silentbloky a něco dovarim do napravnice. no něco málo se deje, ale hlavní úkol bylo zazimovat zahradu a rozvesit světýlka. už je to zas tady...
někdy je to vteřina a najednou je všechno jinak.
díly jsou už doma a náprava už visí na vlásku. dneska to rozděláme . teda rozdělám. kluci krouží v sosnovy. rovnat asi nebude treba- jako kastli. takže bych se měl vejít s opravou blatníku a laku do cca 12000... dej vědět, nabídl bych ti svezení ať ten milióntý km najades v pořádným kočáru
díly jsou už doma a náprava už visí na vlásku. dneska to rozděláme . teda rozdělám. kluci krouží v sosnovy. rovnat asi nebude treba- jako kastli. takže bych se měl vejít s opravou blatníku a laku do cca 12000... dej vědět, nabídl bych ti svezení ať ten milióntý km najades v pořádným kočáru
-> Hurdis: Seděla v tom poprvé. byla ráda že jede.. :/ Taky z toho byla pěkně vyplesknutá. prej: kde se tam vzal? vzdyt tam nebyl :D :D naštestí se nestal žádnej průser.
-> George88: Jaj, no vidíš.
Já mám ve zvyku ze silnic, když existuje možnost zkřížení tras, posunovat preventivně paty/špičky po pedálech. Protože levou pořád nevládnu jak by se mělo. V provozu to stačí, snad ještě letos dokončím první milion bez nehody, klep. klep...Ale tady mi to bylo plat prdné, jak se říká. 


-> Hurdis: to byla moje ségra a né paní :D a taky jsem jí zato značně vynadal :/