Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

22:33:46
27.01.2015
vhml
-> Bery 25.01.15 10:32:05: máš foto? Už mám ale svody od Hlušičky...
21:42:34
26.01.2015
StepaNoFUN
-> Bery: Kuwa neser a vyhrab ty Milanovy výkresy... Stejně je určitě někde máš schovaný. :-D

Jestli jednou to auto uvedu do provozuschopného stavu, tak snad za Milanem dojedu a domluvím si jejich odtajnění na výrobu 1 dalšího kusu. Stejně tu feldu nikdy nesloží (jestli už ji neprodal).
upraveno 1x, naposled 26.01.2015 21:42:57
20:18:38
25.01.2015
Bery
-> Stepan FUN: kolik kusů chceš objednat?:-)hele,já zapomněl,máš motor na špatný straně,zadohraby mají zatím přednost
19:29:45
25.01.2015
StepaNoFUN
-> Bery: Došlo už i na svody pro 1,6? :-D
18:41:32
25.01.2015
Bery
Priprava na stk5
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 25.01.2015 18:41:32
10:32:05
25.01.2015
Bery
-> Tuner#2: doslo uz da se rici na vsechno.coz muze byt dobra zpráva pro Vhml.isvody pro 5ti kanal,svody pro vyfuk podelny i pricnak. Atd....
upraveno 1x, naposled 25.01.2015 18:40:43
00:26:44
25.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 24.01.15 22:02:53: Tak už došlo na 4/2/1. Pěkná práce 4
22:04:12
24.01.2015
Bery
22:02:53
24.01.2015
Bery
Dilna prazdna,rapid odvezeny,ale my nespime:-)
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 24.01.2015 22:02:53
19:40:00
22.01.2015
Zazaa
on predpokladam nechce aby to hrkalo, ale aby ty ramena chodily v ulozeni lehce bez odporu v te gume (proste jako v loziskach) a jedinej tlumici prvek aby byl tlumic

pri sirce a plose v jake to chodi by to hrkalo az ve chvili kdyz to bude totalne vymlacene
upraveno 1x, naposled 22.01.2015 19:40:48
19:24:38
22.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Zazaa 22.01.15 19:21:40: Já bych se bál, že když to nebude na těsno, bude mít rameno větší vůli a tím se bude víc měnit odklon, sbíhavost atd. ale je to asi o chuti každého soudruha 4
19:21:40
22.01.2015
Zazaa
-> Tuner#2: ale tak kdyz chce aby to chodilo lehce a o tlumeni se staral jen tlumic tak asi ma duvod ...
18:48:01
22.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 22.01.15 18:42:05: Futrem myslíš tu origo drážkovanou trubičku a silenty od Pemita? Tam bych na materiálu nic neubíral, naopak je dobře když je to na fest. Sice na rallye potřebuješ velký zdvih, ale i tak.
18:42:05
22.01.2015
Bery
Ani ne tak čepy,jako futra. Pasujem to tak aby to bylo bez vaklu a chodilo to lehce.at ten tlumič muze pracovat v celem rozsahu a nepere se to v ulozeni.ty presahy silentbloku,kdyz se to pak postahuje - docela se to v tom pere,tak se taky musi odtáčet. Normalne to clovek musi mit za odpoledne slozeny,jenze to bych to mel moc jednoduchy)))
18:14:13
22.01.2015
StepaNoFUN
-> Tuner#2: Myslím že ne čepy (i když ty možná taky), ale ramena. ;-)
17:59:52
22.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 22.01.15 09:50:55: Ty máš dělané horní čepy na zakázku? Význam? Nějak moc nechápu co jsi začišťoval?
09:50:55
22.01.2015
Bery
-> Eidy: přebírám to jak popelka. Nový tyčky do horních ramen mají blbě udělaný zápich pro ty pérovky,tvrdý silentbloky už umim lisovat jak nikdo,jen ty trubičky by zasloužily víc péče a než je člověk zarovná,odhraní a udělá lehce nábehy aby šly líp lisovat...a excentry a čepy do svisláku versus trubička v silentu mají taky slušný tolerance,takže jsem dolešťoval trubičky snad na setinky aby to chodilo.

dnes musim rapida postavit na kola,hodit tam dveře a naložit,v sobotu ráno odjíždíme. A zítra jedem kočovat a vexlovat díly.Jak říká Bohoušek - vyměním luk za 2 šípy:-))
00:53:45
22.01.2015
Eidy
-> Bery: Ze 3 jednu? To je slušnej odpad.
00:33:41
22.01.2015
Bery
neskládám nápravy každý den,tři jsem rozebral a skládám jednu aby byla taková "motorsportovní" ; ale to je sraní s tim.A pořád to hlavně nemám složený...
08:54:31
18.01.2015
Bery
Nemate nekdo doma nebo jakou malou respektive nizkou pneu?například 175/50/13? Uz jsem do kufru dostal 180/530/13, ale je to o prsa korejske zeny...bude to legrace dodelat jeste nejake lešení. .
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 18.01.2015 08:54:31
Extreme Tyres