Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

14:28:50
28.02.2014
Bery
tu brečim jak je to čekání nekonečný a v poledne bááác,volá p. Kašpar že si mám dojet pro tu těžkou svini plnou koleček:-)

tak v pondělí pro to letim.Příští pátek se jede Sosnová,ale mezi lidi si s tim netroufám,až si to trochu ošahám,tak to zkusim na veřejnosti)
09:41:10
28.02.2014
Bery
-> Eidy: nahoře mi to překrývá volant,tady místo tacháku to na mě krásně svítí,ale určitě je to testovací umístění-)



jinak to čekání na převodovku je nekonečný,první test je naplánován na víkend 29-30.3 - Sosnová a Bělá.jestli zase foukne těsnění,tak už s tim praštim a budu na tom autě jen chodit utírat prach do garáže.

konečně bych ušetřil,možná, na motorku:-)
22:54:32
27.02.2014
Eidy
-> Bery: Já bych ti doporučil mít ten shiftlight nahoře na palubce, abys ho měl v víc v zorným poli. Ale to uvidíš po první RZ, jestli ti to tahle vyhovuje.
13:51:18
20.02.2014
Pavel P@nkáč
-> Bery: pekne zpravodajství3
08:36:50
10.02.2014
Bery
byl to plodný víkend,rozjebal jsem palubku,konečne nahodil budík teploty od VDO,10ti barový čidlo na tlak oleje od VDO,vyhodil 3metrovou tasemnici,která byla přicuclá na tachometr...a tachák šel taky.do kufru jsem přidával váhu,tak jsem to někde musel zase dohnat...

K nádrži dopojil nádobku s aktivním uhlím a odlehčil mechanizmus stěračů o 0,3kg,což je slušný:-)

Jedu pro hliník.naštěstí jen do Kolína.
22:31:56
12.01.2014
Bery
-> Hurdis: mě vidět není až tak problém,jen s sebou nemívám to správné auto:-)Uvidíme jak se letos bude krýt rallye posázaví a želivský sraz..
21:44:02
12.01.2014
Hurdis
-> Bery 10.01.14 22:20:53: Já už bych Tě taky chtěl jednou vidět na vlastní bulvy. 4
21:43:28
12.01.2014
Hurdis
-> Zazaa 09.01.14 14:10:11: Jo a když se jenom o maličko smekne polotopánka, to pak v želivským kempu přijdou chlapi po zručce a zeptaj se, jestli jí tam ještě máš :-D, viz. já letos na podzim.
22:20:53
10.01.2014
Bery
-> Petr/Škoda 130: já vám taky a snad se potkáme.Zima bude ještě dlouhá,ale co - pořád je ještě co dělat.
22:48:29
09.01.2014
Petr/Škoda 130
Tak držím palce aby ti to vše klaplo. Já se taky těšim až se svezu cca za 14 dní bych na tom mohl začít pracovat.4
16:48:40
09.01.2014
Bery
-> Luky: ty by jsi ze mě sedřel kůži!!!))pořád je to...cca.. dvojnásobná částka za sekvenci a já chci taky jezdit.Když nebudu mít ani na benzín,tak co s převodovkou.Navíc nevim jak dopadnu s motorem.jestli bude ta hlava v řiti,je to další balík...

Když to bude fungovat jak má,tak si myslim že to bude mazec i bez sekvence.
16:23:54
09.01.2014
Luky
-> Bery: a budeš mít teda Háčko? Tedy chci říct, jestli by nebyla lepší už rovnou ta sekvence? Myslím že v tom rozpočtu už se to ztratí a zážitek bude mnohem větší 32
16:20:46
09.01.2014
Bery
nikdy to H nebude tak rychlý a přesný jako je sekvence,ale je k tomu elektronika,která přeruší na pár setin ve správný okamžik zapalování a jebou se tam kvalty bez spojky pod plným plynem..Vše už je vymyšleno ale zas tak jednoduchý to neni jako 2 spínače za 200. Špatný časování je jistá smrt tý skříně.Jinak já jdu pomalu k nějaké mé vysněné vizi toho auta,ale nejsem blázen.Člověk se to musí na něčem naučit,ozkoušet a ne tam rovnou nacpat to nej a zjistit že se s tim nenaučí,nebo to hned zkurví...nedejbože zničí celý auto,nebo sebe.
14:48:03
09.01.2014
vhml
Tak dodelat odpojovač zapalování je to nejmensi. To jsou dva spínače á 100Kč.



-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.01.14 14:10:04: jedničku kdykoliv tam nacpeš i když je jen dlouhá synchronizovaná. Já mám převod 2,91 a jak to brzdí úplně jinej rozdíl otáček tak s tím není sebemenší problém.
upraveno 1x, naposled 09.01.2014 14:48:15
14:47:01
09.01.2014
Toušík
-> Eidy: Já ho chápu :D Nejdřív jsem 2 roky nakupoval jako čert převařoval atd, pak skoro 2 roky prodával a vařil díly zpět, teď budu snad skládat už na furt takže jsem při něm ale až vyjede!!2
14:40:17
09.01.2014
Eidy
-> Toušík: Hlavně bych začal ježděním místo neustálého kupování a prodávání komponent. 1
14:29:53
09.01.2014
Toušík
-> Luky: Já bych to tak černě neviděl.. Ono když už pustí plyn tak to tam půjde spíš jde o to že si může nohou neustále brzdit a mezi tím si tam nasouká jakej kvalt bude potřebovat..Ale když bude podřazovat jen o 1 kvalt tak spojkou pomůže. Samo že s přerušovačem je to o něčem jiném, ale o tom referovat nemůžu to jsem ani neviděl ani nezažil jejak blíže. Určitě je to v takovém autě krok vpřed dost velkej! Ale už jde jen o to kam se dá dojít :) Šimurda?
14:14:48
09.01.2014
Luky
-> Zazaa: tak jasně že to jde, ale za jak dlouho se to asi rozbije? To občas zkouším na motorce, ale ne vždy je to uplně hladké přeřazení (odhadnout jak moc ubrat) a navíc mně přijde, že je to snad pomalejší, než "nějak" ubrat plyn a "nějak" zmáčknout spojku
14:10:11
09.01.2014
Zazaa
-> Luky: ale jo ... jde to ... proste trochu ubrat na pedale a lupnout ji tam :)
upraveno 1x, naposled 09.01.2014 14:10:54
14:10:04
09.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
Spíš i bez spojky a jedničku tam dá kdykoliv se mu zlíbí.
Extreme Tyres