Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

15:32:58
14.04.2011
ochoda
fešnéé 6 2 jedine co se mi nelibi tak na to jak to ma ten mrnavej predni naraznik tak je to strasne vysoko 8 6
14:28:17
14.04.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
ti taky budu držet.... stopky, to sou kšefty 69
08:23:28
14.04.2011
Bery
-> Eidy: dík,hlavně to někam neposlat jestli to bude mokrý...tak... pojedem opatrně,kolama dolů,střechou nahoru a bokem do zatáček:-)
00:04:04
14.04.2011
Eidy
-> Bery: Tak budem držet palce.
23:43:00
13.04.2011
Bery
ještě zítra odpo výlet do KH a zkusit ovzdušnit brzdy,přejít nápravy a nějaké drobnosti.pak zabalit a vyrážíme v pátek směr Humpolec
21:16:17
12.04.2011
Bery
Istanbul a tunerská výstava v Lipsku za mnou,zaplatil jsem startovný na Humpolec a zítra pozítří noční.Asi odešel posilovač,tak uvidíme co ještě budeme řešit před odjezdem.
23:14:16
06.04.2011
pistaa
-> Čokin: dava sa i ricinak i metil do 100ky benzinu a ide to spolocne krasne len treba odladit pomer :)
14:57:10
06.04.2011
Čokin
-> Tuner#2: Kolik se toho dává?? Nebo spíš v jakém poměru??
14:52:34
06.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 06.04.11 14:42:59: Jo myslels tu 296°, tak to pak jo. Já ho na svou sériofku nedávám, ale hodně kluků z Rokycanska ho jezdí na závodech už dlouho a bez problému.
upraveno 1x, naposled 06.04.2011 14:53:18
14:44:53
06.04.2011
Bery
a spalováky nezanáší
14:42:59
06.04.2011
Bery
Pardon,omyl,296 °...překlik.

To fakt nikdo nedáváte nic do benzínu - ricíňák jakožto nejznámější a nejlevnější?I když nejlevnější...úryvek z millers... Závodní ricinový olej pro čtyřtaktní motory osobních vozů i motocyklů. Obsahuje antioxidační složku pro lepší výkon. Přispívá k vynikající ochraně před opotřebením, pro lepší odvod tepla
13:34:16
06.04.2011
fido06
-> Bery: taky můžu doporučit krejbichovu malou argentinu, funguje skvěle. Dávat tam 270 nemá smysl. Pokud vyloženě nechceš 304, Krejbich dělá i 290 a ta je taky slušná.
13:28:37
06.04.2011
vhml
A jenom porovnání vaček, teď je ve 140LS motor s erkovou vačkou, do 2500 se s tím nenechá pořádně ject, od 3000 už to nějak funguje. Tovární 280 co mám ve stovce dole to samý, nahoře ale úplně něco jinýho a s freestylovou 306 tocime 7000
upraveno 2x, naposled 06.04.2011 13:36:41
13:27:15
06.04.2011
vhml
S ricinakem zajimava myslenka, to jo. Otazka je opravdu ale realnej prinos. Jestli je nutno tu 10W60 jeste domazavat a jestli si spíš nezanesu spalovák karbonem z oleje.
13:22:06
06.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Zazaa 06.04.11 13:16:48: Jako ochrana vložek a kroužků hlavně, prostě tím přimazáváš motor. Ohledně vačky souhlas s vhml a nevím o tom, že by Chovanec dělal 7,5mm zdvih na 270tce 9
upraveno 2x, naposled 06.04.2011 13:24:18
13:21:18
06.04.2011
vhml
-> Bery: tech 270 bude malo. Ty nase malorazky musis tocit aby jeli.



Nezanáší ten ricíňák spalovák atd? Já ho doma taky mám, ale jenom to občas naleju do motorky když není nic po ruce
13:16:48
06.04.2011
Zazaa
-> Bery: jak to funguje jako ochrana ? to me zajima ... a pripadne redeni a zdroj na ten olej ? :)
11:50:00
06.04.2011
Bery
-> Tuner#2: to je asi o jednání,nebo nevim,z 6ti lidí ti 3 řeknou že dobrý,3že špatný.

To co má Bóďa je slušný vačka,o tom žádná,ale to spektrum otáček - co budu jančit motor do 8000?Mám jinou představu,tak uvidim,zatim je to otevřený.Koukal jsem třeba i u Chovance-snad se nepletu... na ty 269° 7,5 mm zdvih - taky by stačila a je o 3-4tisíce levnější než Kreibich...uvidim,no...

-> OndraKrupi-TenČtvrtý: zjednodušeně řečeno-ochrana motoru proti poškození,ta vůně je bonus:-)
10:04:57
06.04.2011
OndraKrupi
-> Tuner#2: s ricíňákem dělam v práci, a že bych to lil do auta....4
Extreme Tyres