Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

11:04:19
22.02.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 22.02.11 08:17:30: Protože nepřelámeš ty vlákna a páska pak má delší životnost. Vždy jsem to dělal ve vlažné vodě namočené...
08:17:30
22.02.2011
Bery
-> matoo: proč se to má močit?ta no name by maximálně neprášila.Teď už je to zalakovaný,tak je to jedno,každopádně jsme ušetřili a pěkně se podrbali
23:12:28
21.02.2011
m8rinek
-> Eidy: 80% tepla to má odstínit, tak musej :))). Ne, bzzz pásky byly jen pro montáž, dnes tam jsou nerez stahovačky ;).



E: je to trochu vidět tu skoda110r.ic.cz/110r/unor 1130003.jpg
upraveno 1x, naposled 21.02.2011 23:13:17
23:10:49
21.02.2011
Eidy
-> m8rinek: No, do skleničky 3

Jsem zvědavej, jak dlouho tam ty elektrikářský pásky vydrží. Nebo to máš jen do vytrínky? 1
upraveno 1x, naposled 21.02.2011 23:11:55
23:10:13
21.02.2011
matoo
-> m8rinek: jj, aspon thermotec sa ma namocit
upraveno 1x, naposled 21.02.2011 23:10:50
23:09:38
21.02.2011
m8rinek
-> matoo: to se má namočit? :D
23:09:15
21.02.2011
m8rinek
23:08:52
21.02.2011
matoo
-> Bery: ty si to motal nasucho?
23:05:58
21.02.2011
Bery
-> havlik: od Chovance,od Kreibicha vačka...ze všech koutů republiky se to skládá)

-> m8rinek: ta tvoje vypadá pořád líp,než to co jsem tam motal já...hrozně prášila a je takový dožluta...jak psal nejvyšší virťák-jak kdybych to sundal v Káhiře mumii.... z vocasu:-)
22:51:44
21.02.2011
m8rinek
-> Bery: Taky Ti místo Thermo Tecu přišla ta tuhá noname? Jsem se taky málem podělal z toho jak to dva dny po kousalo...



Já dopadl nějak takhle skoda110r.ic.cz/110r/unor 1130001.jpg
22:46:52
21.02.2011
havlik
-> Bery: a co teda písty od Krejbicha?
22:46:12
21.02.2011
Bery
-> havlik: neblázni,mě chceš zabít?to bych se nevešel do 1400ccm:-)a hanba by mě fackovala kdybych tvrdil,že jezdim 1300 a měl tam 16ctku
22:24:28
21.02.2011
havlik
-> Bery: cos koupil za písty? 80mm?
22:22:54
21.02.2011
Bery
písty jsou na cestě,ještě vačku a pár drobností...

A pak....když se udržim na trati....tak vám natrhnu prdel:-)))
21:47:17
18.02.2011
Bery
-> Pavel P@nkáč: jo,mě ten kousek taky sere.bude řez korpusem a musim to tam zafixovat.Nešlo ofunkčnost,šlo o to,že ten omot ze speedpro je nějaká čedičovka a štípalo to jako čert a chtěl jsem to domotat.Tohle jsou následky.
22:26:35
17.02.2011
Pavel P@nkáč
-> Bery: trosku ti to pohanim i kdyz nerad:D ta omotavka vypada strasne, hlavne ten jeden prouzek co jde z prostrednich dvou na 4 valec, ale vim ze ti jde hlavne o funkcnost tak ta snad bude ok1
20:43:50
15.02.2011
Bery
-> Stepan FUN: oooo,to jsem rád,na motoru za altíkem je nějaký čidlo,to budeš chtít?a setrvák? a mám tu velký kýbl věcí,co jsem odstrojil,tak...jestli se budem rovnat v penězích,tak jsem tam cobydup:-)
20:32:08
15.02.2011
StepaNoFUN
Tak jsem dneska přepadnul jednu vyhořelou feldu, za pomoci Honzy jsme z toho velkým násilím demomtovali palubku, vykuchali kompletní elektroinstalaci včetně ŘJ motoru, imobilizéru a jinejch kravin... :-) Elektroinstalace už je rozkuchaná na části týká se motoru / netýká se motoru...

Tak dej vědět kdy bych se mohl u Tebe stavit pro nějaký další pokračování a aby jsme se nějak srovnali...
05:23:20
15.02.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
nebude to moc těžký?4
23:25:28
14.02.2011
U-Geen
-> Bery: jo, voni rikali ve zpravach ze vykradli muzeum v Kahire...
Extreme Tyres