Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

12:14:44
30.10.2008
Eidy
-> MATTESS: Proč ne? Já tam jezdil s Kóčou ještě na žiletkách se 120 motorem.

Startoval bys na začátku, aby sis nás trochu prohlídnul, než zmizíme 1 Náhodou by ses vyřádil. A v tomhle počasí to není na gumách moc znát. Stejně ti dřív ztvrdnou než je ojedeš.
11:50:50
30.10.2008
MATTESS
-> Eidy: když jsem to viděl letos, tak jste mipěkně nahlodali. Ale nevim, jestli se tam vůbec cpát s tím lenochodem
11:22:17
30.10.2008
Eidy
-> TUNER: Tak o tohle mi jde už několik let, ale nikdy se nenajde ani 10 lidí, natož 20 10 Jinak odpočítat to od brány a seřadit pak 20 šádovek za sebou by bylo boží. Je to můj sen, ale když skoro nikdo nechce... 10
08:06:06
30.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Max: Podle fotky to na dorazu není.4
06:53:55
30.10.2008
Max
-> Tuner#2: tak jasně že tuhost dělá především tlumič, ale jeslti je to na dorazu,tak je tam ta pružina jen na parádu. což by být neměla...
06:02:00
30.10.2008
TUNER
-> Eidy: To by byla prdel seřadit tam dvacet škodovek že by nejezdil nikdo jinej....to by byla parádní akcička....)))
00:06:00
30.10.2008
Eidy
-> Bery: ty lemro! 4 Škoda žes to nestihnul. Na příští rok s tím kurva všichni počítejte a začněte rozebírat auta až po Mostu. Ať je nás tam hejno.
17:30:38
29.10.2008
Bery
zkusím to projet jak na těhle pružinách,tak na měkčích od Sakyho.jen pro srovnání.Nevim co tomu bude říkat kastle,no...nebudu dělat předčasné závěry,v sobotu jdeme na zadní nápravu,pak nandám webery a projedu to.Už mám i nový SPZ,tak je pojedu ukázat))

Od příštího víkendu my zbývá 14 dní na opakovanou technickou na barkasu a tam se bude trochu svářet a brzdy dělat,takže to chci stihnout v termínu abych platil jen opakovačku.Takže žádná nuda,ale kam na zimu spěchat...
15:28:06
29.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Max: Tu tuhost ale nedělá ta pružina, ale tenhle tlumič... Viděl jsem tyhle tlumiče na sériové pružině a bylo to jako beton, na blatníku jsi mohl viset celou vahou a jediné co se stlačilo byla guma jak píše Bery. Super na rovnou trať nevhodné dle mě na rally. Ale Bery se s Huškem domlouval, tak snad má nějakou rozumnější alternativu a bude to fungovat.
14:30:37
29.10.2008
Max
-> Bery: tak to jsou tu pružiny jenom do počtu....

otázka stejná jako zazza... budeš je mít na vše nebo jen na něco ? (ty pružiny)
13:53:59
29.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Škoda že to nevyšlo, svezení bylo super! Ale ten podvozek to vypadá opravdu spíš na okruh/vrchy 1
22:59:05
28.10.2008
Zazaa
-> Bery: tak to budes s necim stridat a nebo budes jezdit pouze asfalt ?
22:47:41
28.10.2008
Bery
jo a abych nezapoměl oproti Sakyho 240mm volné délky měli HP volnou délku 225mm a výsledné snížení je oproti Sakyho 5mm.Nevim jestli to bude fungovat,protože jediný kde to ted pruží jsou pneumatiky. A to bez prdele...
21:32:48
28.10.2008
Bery
pro porovnání
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 28.10.2008 21:32:48
21:24:57
28.10.2008
Bery
21:22:55
28.10.2008
Bery
konečně...most se nekonal...nestíháme-

foto telefonem,omluvte kvalitu
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 28.10.2008 21:22:55
13:51:41
15.10.2008
Eidy
-> Bery: pěknej hadinec 1

Tlačenice je tam hlavně před a po poledni. To už přijedou i ty největší opozdilci a všichni chtěj jezdit. My tam chceme být už od rána.
08:57:22
15.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Super, díky teď ještě co to udělá po zahřátí1
08:08:09
15.10.2008
Bery
-> Eidy: nestíhám Běšiny,nechci to hrotit a chci si udělat radost,když už se to na podzim tak sere-ten most vypadá jako dobrá příležitost zařádit a zkusit podvozek) Bude tam ale asi pěkná tlačenka,co...
Extreme Tyres