Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

07:47:11
15.10.2008
Bery
02:33:55
15.10.2008
Eidy
-> Bery: super zpráva, že jedeš Most. Snad nebude sněžit 3
11:29:41
14.10.2008
Max
-> Bery: co sis pořídil za veteránka ? :-)
10:04:04
14.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: To je škoda, těšil jsem se na ty svody a nový podvozek, tak snad vyjde počasí do toho Mostu.4
09:22:08
14.10.2008
Zazaa
-> Bery: tak se pochlub co mas za stroj z roku 49 ?
09:13:12
14.10.2008
Bery
valná hromada se včera protelefonovala k rozhodnutí že:své startovní číslo nechávám Applovi,on své nabídne případným zájemcům o svezení v Klatovech(takže ho klidně kontaktujte,ať je startovka plná)já si odladím auto v klidu a pojedu se asi prokroužit až do Mostu.Do Běšin na smažák zajedu v sobotu na kukačku a páteční dovolenou věnuju vozovému parku.Na Rapida potřebuju vyměnit značku,Barkas pojede na technickou a 4kolka na garančku,uklidim si garáže a taky jsem přivezl jeden stroj z r 1949 tak ho musim zaopatřit))
14:25:23
10.10.2008
Zazaa
v nedeli jedu na sluzebku a nestihal bych :(

dejte si jich par za mne :)
10:55:04
10.10.2008
Kubanec
Čau chlape máš fakt pěkného rapida chtěl jsem se zeptat jestli znáš odstíny barev jaké jsi použil, jestli to není tajné napiš prosimtě
18:51:10
09.10.2008
Bery
-> deathcat: jj,beru od nich většinu věcí..
18:44:21
09.10.2008
deathcat
-> Bery: Kde si kupoval ty filtry? V ASK motorsport?
17:47:50
09.10.2008
Bery
Převlečný filtr PiperCross - pro 40 DCOE - výška 100mm.k tomu rukavice a pár dalších pí*ovin a hurá,zase rabujem konto))já dám foto toho omotu jak je zlitej tou stříbrnou.Je ale fakt,že na trubce to dělá chomový film..a vůbec-jdu se na to podivat.

Co to že se nedostaneš na Běšky?
17:13:33
09.10.2008
Zazaa
-> Bery: co si nakonec poridil za filtry ?



ten nastrik na pasce by be taky zajimal ... skoda ze se do besin nedostanu
16:20:28
09.10.2008
Bery
-> Tuner#2: asi by byl lepší,ale byl stříbrnej byl zrovna k mání,taxem ho vzal..ono na tý tkanině se to tak divně vpíjí-je to takový...no uvidíš.Bůh ví co to udělá až se to začne vypalovat...
13:39:47
09.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Přemýšlel jsem ale o černém. V Běškách Tě to skouknu a uvidím. Přemýšlel jsem ale o černém.
13:17:22
09.10.2008
Bery
-> Eidy: dám foto..,no jaxe to chová po zaschnutí nevim,polil jsem to ve středu večer,včera jsem tam nestihl dojít,takže ještě nevim co se s tím stalo))
13:14:17
09.10.2008
Bery
-> Tuner#2: jj,vzal jsem to tím spejem.At se to zatáhne.Začínalo se z ní už prášit)))
12:42:17
09.10.2008
Eidy
-> Bery: ten sprej mě taky zajímá. Jak moc je to jako chrom? Nematní to při dotyku? Pořád přemýšlím o nečem takovém na kola.
11:44:22
09.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Tak držím palce ať to stihneš. Čím jdi přelakoval pásku? Přímo tím sprejem od ThermoTecu?
11:38:57
09.10.2008
Bery
Barkas dostal novou hlavu,termostat,nový světla,ještě opravit brzdový světla a jede se na technickou..včera jsme vařili nový hrdlo nádrže a chytlo nám to,takže jsem mohl jet tak do řiti...ale vše dobře dopadlo..

Na rapida je vše připravený-jen nasadit,ale čím víc se blíží srazík,tím víc to mám rozebraný.Včera jsem ještě rozhodil webery,přelakoval konečně pásku na svodech(ta barva nemá chybu-je to jako chrom) chladičovku mám venku už týden,volant nechci nandavat abych si ho ještě nezasvinil před jízdou a příští týden doufám dorazí rukavice a filtry na webery.Jestli nestihnu ten podvozek,tak do běšin jedu jen na čumendu,na smažák a zakalit.Ale na obojí se těšim))
06:35:06
22.09.2008
Eidy
-> Bery: vždycky s křížkem po funusu 40 Ale kdybychom čekali na další rok na vedra, tak si větráky stejně objednáme zas až na podzim.
Extreme Tyres