skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
13:10:11
30.07.2004
30.07.2004
Bery
ale já chtěl být tvá nevěsta:-)
13:04:39
30.07.2004
30.07.2004
Saky
svatebni dar muzes dovalit klidne uz ted-) cekat nemusis.. -)
13:02:26
30.07.2004
30.07.2004
Bery
-> Saky: na tvoji!!!
11:37:07
30.07.2004
30.07.2004
Saky
berry se tesi na svatbu?-)
11:27:40
30.07.2004
30.07.2004
Sušenka
Dokazu, ja se na svy tesim uplne stejne
11:04:03
30.07.2004
30.07.2004
Bery
-> Zabak:
Jo,to byla nádhera na tý svatbě.Moc škodovek,moc rámusu:-)No ale co je hlavní-všechno dobře dopadlo....a ty 2,co se brali jsou už zase rozvedený:-)
-> Crisp: jak se těším já,to si ani nedokážeš představit
Jo,to byla nádhera na tý svatbě.Moc škodovek,moc rámusu:-)No ale co je hlavní-všechno dobře dopadlo....a ty 2,co se brali jsou už zase rozvedený:-)
-> Crisp: jak se těším já,to si ani nedokážeš představit
07:57:28
30.07.2004
30.07.2004
Sušenka
Ja se tak tesim, az bude todle autino hotovy...
20:56:03
29.07.2004
29.07.2004
Zabak
to musela bejt nádhera na té svadbě
11:22:23
29.07.2004
29.07.2004
Bery
dneska jsem uklízel v poči,tak jsem se slzou na víčku přidal foto celého auta-jo už to bude 2 roky...
Jinak jsem si četl můj poslední příspěvek a opravuji váhu kytu napatlaného na střechu.1300g a končím,už je hotová a já taky.
Jinak jsem si četl můj poslední příspěvek a opravuji váhu kytu napatlaného na střechu.1300g a končím,už je hotová a já taky.
08:34:49
21.07.2004
21.07.2004
BEYER - zrušená registrace
Bery:
08:04:56
21.07.2004
21.07.2004
Bery
tak jestli do konce týdne stihnu nakytovat tu posranou zavařenou střechu,tak to fakt vyfotim,protože teď to vypadá,že mám místo střechy malý karpaty.No...tak šílený to není,ale natahnout na střechu 800g kytu a vědět,že to jestě není finále-to jsem si nepředstavoval.Dneska snad už začnu tahat jemným kytem,ale pořád mi to dělá za prostřední střešní výztuhou malý jokoby žlábek,nebo úskok.Asi budu mít další odtokový žlab,protože jinak se ukytuju a ubrousim. Jo,bude to škoda rapid KYT KÁR...
11:43:34
23.06.2004
23.06.2004
BEYER - zrušená registrace
Bery: oki uz sa neviem dockat... ;)
11:15:52
23.06.2004
23.06.2004
Bery
ty přední blatníky by byly haubna by byla,část rámu by byla,střecha by byla,ale na ty zadní blatníkyjsem ještě nešáhl...Myslim,že po srazu stránek začne další etapa - teď si dávám od auta pauzu,makám doma na baráku a lítám po všech čertech a scháním různé drobnosti.Až to bude trochu víc vidět,hodim sem nějakou tu aktualizaci
10:45:36
23.06.2004
23.06.2004
BEYER - zrušená registrace
Bery: no co ako postupujes ;o uz mas nahodeny predo aj zakok ;o vazne som velmi zvedavy ako to bude vyzerat... budes tu prvy z rapidou ala H-style ;) fed sa nehanbi a daj sem do placu dake kusiky na oxutnavku ;)
10:24:46
21.05.2004
21.05.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Čoveče tentokrát ani ne, ale o to je to horší... Budu se těšit na nové foto...
21:51:51
20.05.2004
20.05.2004
Bery
No teda,vy to i čtete,paráda:-)))
Né díky za podporu!!
-> Tuner#2: Ty ženský,co...No mě si osobní problémy vybraly jako domovníka,takže blee.
Víš,že ani nevím proč tu nemám víc fotek??Asi jsem chtěl zkompletovat víc věcí a dát sem už trochu ucelený foto auta a né pořád nějaký kousky z dortu.
No ale už mám na autě přední blatníčky a dneska jsem po těžkém rozměřování vyřezal přední kapotu - ten výdech od chladiše.Samozřejmě mi to asi trochu ujelo,nevim,zdá se mi že to trochu ucvrnklo na jednu stranu...
Něco s těma fotkama provedu..
Né díky za podporu!!
-> Tuner#2: Ty ženský,co...No mě si osobní problémy vybraly jako domovníka,takže blee.
Víš,že ani nevím proč tu nemám víc fotek??Asi jsem chtěl zkompletovat víc věcí a dát sem už trochu ucelený foto auta a né pořád nějaký kousky z dortu.
No ale už mám na autě přední blatníčky a dneska jsem po těžkém rozměřování vyřezal přední kapotu - ten výdech od chladiše.Samozřejmě mi to asi trochu ujelo,nevim,zdá se mi že to trochu ucvrnklo na jednu stranu...
Něco s těma fotkama provedu..
13:58:55
20.05.2004
20.05.2004
Rapid
to je jasný! hlavu vzhuru...
12:23:02
20.05.2004
20.05.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
P.S. proč tu máš jen dvě fotky??
12:20:00
20.05.2004
20.05.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Nebuď smutnej - já na to taky nemám čas - přes týden celý den v práci a o víkendu si člověk chce trochu dáchnout - teď jsem na to třeba měsíc nešáhl a navíc si mě pořád asi hledají osobní problémy, takže to stojí všechno za ***** Nesmíme se ale nechat odradit a hlavně kvůli sobě to už musíme dokončit - od toho se utéct už nedá :o)) Takže hlavu vzhůru a držím palce.
09:59:46
18.05.2004
18.05.2004
Bery
Po čase jsem se opět podíval sem a je to tu bída,co.Galerie pěkně ubohá a to se na autě docela dělá.Asi mi i ubývají body,ale to asi přežiju.Kvůli nim to přeci neděláme.
Tak alespoň slovem.Včera jsem zapiloval kostky na uchycení předních blatníků,dnes nandám snad alespoň jednu stranu,taky jsme zavařili tu střechu,která je na straně u řidiče - hory doly...Doufám,že od Nashe přivezu v sobotu výztuhu střechy a budu moct začít kytovat a brousit.Taky jsem se pokoušel srovnat nerovnosti po zavařených krajových žlábcích - není to nejhorší,ale ještě to není ono.
Mám připravené patky na uchcení předního dílu rámu,kdy to tam navaříme,netuším..O víkendu se chci pohrabat v převodovce a přehodit stálý 3,9 za 4,22.Práce hromada,času málo.Navíc jsem pěkně nachcípanej,takže mě bolí celý člověk.
Tak alespoň slovem.Včera jsem zapiloval kostky na uchycení předních blatníků,dnes nandám snad alespoň jednu stranu,taky jsme zavařili tu střechu,která je na straně u řidiče - hory doly...Doufám,že od Nashe přivezu v sobotu výztuhu střechy a budu moct začít kytovat a brousit.Taky jsem se pokoušel srovnat nerovnosti po zavařených krajových žlábcích - není to nejhorší,ale ještě to není ono.
Mám připravené patky na uchcení předního dílu rámu,kdy to tam navaříme,netuším..O víkendu se chci pohrabat v převodovce a přehodit stálý 3,9 za 4,22.Práce hromada,času málo.Navíc jsem pěkně nachcípanej,takže mě bolí celý člověk.