skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 136
Vůz jsem koupil v říjnu 2004 jelikož jsem potřeboval auto na ježdění. Je moji druhou Škochtlí. Tu první jsem zaparkoval do stromu. Asi po měsíci ježdění mi vypověděl službu motor-prasklé těsnění pod hlavou. Celý motor jsem proto rozebral a udelal menší generálku.Ta spočívala v zabroušení ventilů a jejich následnému vyleštění. Dále dekarbonizace hlavy, sání a ventilvíka. K mému nemilému překvapení jsem zjistil, že se v motoru už někdo předemnou vrtal a nebyl příliš pečlivý.Díky tomu taky prasklo to těsnění. Bohužel dotyčnému asi nedošlo, že vložky, které dával nové, mají mít přes blok nepatrný přesah. Hlava má nová gufera a je snížená při rovnání o 0.3 mm.
Rok výroby: 1989
4písty, vlečka a 5Q
Vnitřek světlý
Střešní okno už od výrobce
Jinak muzika standardních potřeb, Basstuba, 4x repro, changer a podobné pičovinky.
Co jsem tedy na vém Rapíďu udělal:
úpravy hlavy:
leštěné ventily
snížení 0.3mm
dekarbonizace
a výměna opotřebovaných dílů
Jinak uvedení do původního stavu. Např. airbox origo Rapid zažil pár úprav nepříliš zdatného tunera co jej zkurvil s vidinou zvýšení výkonu snad o 50 koní.(za to uřezávání bych sekal ruce)
Dále:
dvouvláknové žárovky v zadních lampách
centrální zamykání s alermem a imobiliserem na DO (včetně otřesového čidla)
Mimo zimní období prolisy 14" s pneu Dunlop 185/65
Laděný výfuk
Ha, tak laděný výfuk už není, explodoval.......
červen 2005 - Prollisy jsem vyměnil za hliníková kola Jupiter 5J x 13 s pneu 185/70 R13
Na zadní nápravě jsou podložky 1,5 cm. Přijdou tam ale postupem času širší 2,5 cm a 1,5 poputujou dopředu
Jinak sním stále jezdím a zatim dobře slouží, za což jsem mu vděčný.
Postupem doby s ním mám veliké plány.Během léta, bude-li čas, a dostatek peněz udělat GO přední i zadní nápravy, převodovky a brzd. Přes zimu pak komplet vyvaření, kastle není nejlepší.spíš horší.
A nakonec lak.
Rozhodně ale naplánuji žádné zásahy do karosérie.Chci aby zůstala komplet originální, to platí i o interieru.
Chci mít prostě krásnýho rapídka jak vypadal v roce 1989.
Ještě zvažuju předělání na Garde-co se týká plechařiny, úzké osy fakt ne!!!!
Sklizené vavříny: Porážka vozu opel corsa 1.2 16V s revoluční převodovkou TipTronik ve sprintu na 200m.Kdo jel s touto převodovkou ví o čem mluvím.Zvítězil by snad i trabant.
Vůz jsem koupil v říjnu 2004 jelikož jsem potřeboval auto na ježdění. Je moji druhou Škochtlí. Tu první jsem zaparkoval do stromu. Asi po měsíci ježdění mi vypověděl službu motor-prasklé těsnění pod hlavou. Celý motor jsem proto rozebral a udelal menší generálku.Ta spočívala v zabroušení ventilů a jejich následnému vyleštění. Dále dekarbonizace hlavy, sání a ventilvíka. K mému nemilému překvapení jsem zjistil, že se v motoru už někdo předemnou vrtal a nebyl příliš pečlivý.Díky tomu taky prasklo to těsnění. Bohužel dotyčnému asi nedošlo, že vložky, které dával nové, mají mít přes blok nepatrný přesah. Hlava má nová gufera a je snížená při rovnání o 0.3 mm.
Rok výroby: 1989
4písty, vlečka a 5Q
Vnitřek světlý
Střešní okno už od výrobce
Jinak muzika standardních potřeb, Basstuba, 4x repro, changer a podobné pičovinky.
Co jsem tedy na vém Rapíďu udělal:
úpravy hlavy:
leštěné ventily
snížení 0.3mm
dekarbonizace
a výměna opotřebovaných dílů
Jinak uvedení do původního stavu. Např. airbox origo Rapid zažil pár úprav nepříliš zdatného tunera co jej zkurvil s vidinou zvýšení výkonu snad o 50 koní.(za to uřezávání bych sekal ruce)
Dále:
dvouvláknové žárovky v zadních lampách
centrální zamykání s alermem a imobiliserem na DO (včetně otřesového čidla)
Mimo zimní období prolisy 14" s pneu Dunlop 185/65
Laděný výfuk
Ha, tak laděný výfuk už není, explodoval.......
červen 2005 - Prollisy jsem vyměnil za hliníková kola Jupiter 5J x 13 s pneu 185/70 R13
Na zadní nápravě jsou podložky 1,5 cm. Přijdou tam ale postupem času širší 2,5 cm a 1,5 poputujou dopředu
Jinak sním stále jezdím a zatim dobře slouží, za což jsem mu vděčný.
Postupem doby s ním mám veliké plány.Během léta, bude-li čas, a dostatek peněz udělat GO přední i zadní nápravy, převodovky a brzd. Přes zimu pak komplet vyvaření, kastle není nejlepší.spíš horší.
A nakonec lak.
Rozhodně ale naplánuji žádné zásahy do karosérie.Chci aby zůstala komplet originální, to platí i o interieru.
Chci mít prostě krásnýho rapídka jak vypadal v roce 1989.
Ještě zvažuju předělání na Garde-co se týká plechařiny, úzké osy fakt ne!!!!
Sklizené vavříny: Porážka vozu opel corsa 1.2 16V s revoluční převodovkou TipTronik ve sprintu na 200m.Kdo jel s touto převodovkou ví o čem mluvím.Zvítězil by snad i trabant.
Kuba F1 / Rápo - komentáře:
10:28:00
25.10.2005
25.10.2005
kliste
-> Petr P: jo ty generalky zde zminovane jsou opravdu smesne, jednou provzdy GO=kompletni vymena vseho v bloku za nove
11:47:42
11.10.2005
11.10.2005
Petr P
Pěknej Rapídek. Dostala mne ta generálka motoru spočívající ve vyčištění hlavy a zabroušení ventilů. Neber to špatně.
12:44:47
23.06.2005
23.06.2005
Doyle
-> M.I.K.I: kdybys nechal dělat ty pokličky tak mysli i na mě,pls Jinak podložku mám 22 a je to tak akorát!
10:11:03
23.06.2005
23.06.2005
PepaS
-> pex: Ja mam taky 89 Rapida a mam bezovy interier, a myslim si ze je puvodni, ale to auto bylo kupovany v Tuzexu tak je ten interier mozna na zakazku
09:59:15
23.06.2005
23.06.2005
Kuba F1
-> pex: Taky mě to napadlo že by mohly bejt stejný ale nemam možnost to někde porovnat.
09:58:00
23.06.2005
23.06.2005
Kuba F1
-> M.I.K.I: Já mám gumy 185/70.S podložkou 1,5 je to kolo takňák zároveň s lemem akdyž jsem tam zkoušel 3cm podložku tak to při propružení dřelo lem.Ale vypadalo to hezky ale už to bylo prostě moc.
22:13:46
22.06.2005
22.06.2005
pex
-> M.I.K.I: Nejsou náhodou pokličky na jupíky stejný jako na apolla?
16:30:27
22.06.2005
22.06.2005
M.I.K.I
->Kuba F1: No origo pokličky jsou ale málo kdo je má!!NA virtu je mají myslím dva!!Uvažuji že je poprosím ať mi je nafotí a že si je nechám u soustružnika udělat!!Je to známy takže vím že to budu qalitní práce!!!Jinak stou podložkou uvidíš!!!Jen se chci zeptat teď jak tam máš 1,5cm podložku je to kolo zároveň s lemem blatniku nebo už to leze trochu ven???JA totiž pořád nevím jak sylné ty podložky!!!JA mám ale 185 gumy takže to možná bude u mě stou podložkou trochu jinak,nevím,uvidím!!!A na kolik tě vyšly jupiky ,teda pokud to není tajne!!!Zatím
10:28:31
22.06.2005
22.06.2005
Kuba F1
-> M.I.K.I: Taky si myslim že to na předku možná bude lepší bez podložek, ale chci to nejdřív vyzkoušet a pak uvidim co vypadá líp.
14:06:21
21.06.2005
21.06.2005
M.I.K.I
->Kuba F1:zdravím ,koukam že máš jupiky!!!Stou podložkou vzadu to vypadá dobře!!!Taky je mám v plánu ale jen na zadek na předek jsi myslím že to stačí!!!!Fakt pěkné!!!
10:49:07
28.04.2005
28.04.2005
Kuba F1
-> A- trej: Díky, už to bylo potřeba
10:39:35
28.04.2005
28.04.2005
A- trej
-> Kuba F1: trochu jsem ti zvedl pruměr 10b
10:01:33
28.04.2005
28.04.2005
Kuba F1
-> remix: dikas
14:41:45
27.04.2005
27.04.2005
REMIX
8b...
09:31:04
26.04.2005
26.04.2005
Kuba F1
-> Kroulíček: Díkys, teprve bude krásná
19:47:45
25.04.2005
25.04.2005
Kroulíček
moc pěkná!!!Krásně zachovalá lahoda se na to koukat!!9.B!
Koukni na mojí!
Koukni na mojí!
15:18:59
25.04.2005
25.04.2005
Kuba F1
-> Milos: Diky
12:33:08
25.04.2005
25.04.2005
Milos
pridavam dalsi bodik
10:05:30
25.04.2005
25.04.2005
Kuba F1
Fotečky časem aktualizuju.Musim k němu vybrat nějaký romantický prostředí.Nejlíp až pokvete řepka olejná tak ho zaparkuju do pole a nafotim
09:52:51
25.04.2005
25.04.2005
Kuba F1
-> pex: Ty tapecy jsou potažený ňákym kobercem.A s tim jsem to už koupil.Chtěl jsem to dát pryč, ale jsou pod tim vyřezaný díry na repráky a to že asi tři v každych dveřích, navíc průměru odpovídajícímu papírákům TESLA.TAk jsem to nechal zatim takhle.Každopádně si myslim že je tam béžovej vnitřek od výroby a koberec je 100% původní tim jsem si jistej.