skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 (1985), přezdívaný Drakouš tu už jednou je. Dával ho sem před lety můj kamarád (skoda-virt.cz/cz/.../). Pokračovaní jeho příběhu má zatím smutný začátek. Pár let stál v garáži a momentálně je nepojízdný. Čas jsem věnoval spíše rodině a neměl na škodovku čas. Z letargie mě probral až prodej budovy, u které stojí garáž. Nový majitel chce poměrně nepříjemné peníze, které vyvolaly zásadní otázku: Prodat, nebo rekonstruovat?
Vzhledem ke stavu, kdy na autě není moc věcí původních se neprodává příliš dobře. Resp. za něj asi chci víc (sentimentalita) než jsou za něj lidé v tomto stavu ochotní dát. Takže jsem se rozhodl dát jej alespoň částečně dohromady aby byl opět pojízdný a pak se uvidí najde-li se kupec nebo budu pokračovat v uvedení do původního stavu. Příjemné zjištění je, že už se jedná o veterána a pokud se povede, bude stačit testace a nebude se muset platit EKO.
Současný stav:
Karoserie
- Set plastových doplňků (nárazníky + prahy) Tiller tunning, maska vlastní výroby, fialový lak, zrcátka beskyd sport, půlené zadní lampy, čiré přední a boční blikače.
- Kola Apollo jsem shodil, jelikož pneumatiky nevydržely stání v garáži. Momentálně jsou na autě plecháče z vrakoviště.
- Karoserie je na pár místech chycená, ale nevypadá to moc strašně (uvidíme po odstrojení)
Motor
- Blok škoda favorit 136, ostrá vačka 300/300, snížená hlava s leštěnými kanály.
- Motor je doplněn o některé komponenty z originálního motoru 136 (sání, svody, kaplička termostatu).
- Karburátor je 130 kupovaný jako nový, přetryskovaný na škoda 136.
- Výfuk je série, pouze dvojitá koncovka je prodloužením roury vyvedená do středu nárazníku.
Interiér
- Tapecírung je "nový" - sololit polepený kobercem s dírami po reproduktorech, podobně je na tom plato pod zadním oknem.
- Koberec je daný zátěžový černý - stříhal jsem a lepil (původní byl v hodně špatném stavu).
- pár estetických doplňků (kryty pedálů, hlavice řadící páky, koberečky...)
- V autě je nainstalovaný alarm Jablotron včetně centrálního zamykání na dálku.
První fáze pro dosažení testace:
- rozhýbat auto (motor, brzdy atd.)
- sehnat motor 130
- zbavit se tuningu
- zbavit se koroze - vyspravit lak
Dál se uvidí...
27/1/2017
Po delší době update. Podařilo se mi sehnat pár originálních dílů. Dárcem je sesterská škoda 130L.
- motor š130
- náhradní hlava 130
- nárazníky v pěkném stavu
- originální nepoškozená přední maska
Podařilo se mi najít pár dalších dílů co jsem naštěstí nevyhodil
- originální zpětná zrcátka
- kryty blinkrů a poloslepé zadní lampy (musím sehnat hezčí)
Dívám se i po dalších věcech co mi chybí. Je poněkud těžké něco shánět, když nemám auto pod dohledem a jen tuším co je potřeba. Mám takový ten nepříjemný pocit že mi utíká spoustu dílů co už sehnat nepůjdou, nebo jen hodně blbě.
- plechy pod motor
- originální výfuk
- tapecírung dveří - ideálně hnědý
- vnitřní madla dveří
- ipury
Vzhledem ke stavu, kdy na autě není moc věcí původních se neprodává příliš dobře. Resp. za něj asi chci víc (sentimentalita) než jsou za něj lidé v tomto stavu ochotní dát. Takže jsem se rozhodl dát jej alespoň částečně dohromady aby byl opět pojízdný a pak se uvidí najde-li se kupec nebo budu pokračovat v uvedení do původního stavu. Příjemné zjištění je, že už se jedná o veterána a pokud se povede, bude stačit testace a nebude se muset platit EKO.
Současný stav:
Karoserie
- Set plastových doplňků (nárazníky + prahy) Tiller tunning, maska vlastní výroby, fialový lak, zrcátka beskyd sport, půlené zadní lampy, čiré přední a boční blikače.
- Kola Apollo jsem shodil, jelikož pneumatiky nevydržely stání v garáži. Momentálně jsou na autě plecháče z vrakoviště.
- Karoserie je na pár místech chycená, ale nevypadá to moc strašně (uvidíme po odstrojení)
Motor
- Blok škoda favorit 136, ostrá vačka 300/300, snížená hlava s leštěnými kanály.
- Motor je doplněn o některé komponenty z originálního motoru 136 (sání, svody, kaplička termostatu).
- Karburátor je 130 kupovaný jako nový, přetryskovaný na škoda 136.
- Výfuk je série, pouze dvojitá koncovka je prodloužením roury vyvedená do středu nárazníku.
Interiér
- Tapecírung je "nový" - sololit polepený kobercem s dírami po reproduktorech, podobně je na tom plato pod zadním oknem.
- Koberec je daný zátěžový černý - stříhal jsem a lepil (původní byl v hodně špatném stavu).
- pár estetických doplňků (kryty pedálů, hlavice řadící páky, koberečky...)
- V autě je nainstalovaný alarm Jablotron včetně centrálního zamykání na dálku.
První fáze pro dosažení testace:
- rozhýbat auto (motor, brzdy atd.)
- sehnat motor 130
- zbavit se tuningu
- zbavit se koroze - vyspravit lak
Dál se uvidí...
27/1/2017
Po delší době update. Podařilo se mi sehnat pár originálních dílů. Dárcem je sesterská škoda 130L.
- motor š130
- náhradní hlava 130
- nárazníky v pěkném stavu
- originální nepoškozená přední maska
Podařilo se mi najít pár dalších dílů co jsem naštěstí nevyhodil
- originální zpětná zrcátka
- kryty blinkrů a poloslepé zadní lampy (musím sehnat hezčí)
Dívám se i po dalších věcech co mi chybí. Je poněkud těžké něco shánět, když nemám auto pod dohledem a jen tuším co je potřeba. Mám takový ten nepříjemný pocit že mi utíká spoustu dílů co už sehnat nepůjdou, nebo jen hodně blbě.
- plechy pod motor
- originální výfuk
- tapecírung dveří - ideálně hnědý
- vnitřní madla dveří
- ipury