PavelRapid136 PavelRapid136

komentáře | popis | fotky | Pavell | 19.09.21 16:45 | 195x v oblíbených
Dlouho jsem sháněl slušného Rapida, ale nedařilo se. Byl jsem se už jednou podívat na tento kus, ale bohužel nevypadal jako na fotkách. Neměl jsem totiž v plánu dělat letos G.O. Nicméně po dalším neúspěšném hledání slušného kusu bez nutnosti G.O. jsem se rozmyslel a po vyjednání slušné slevy jsem ho za pomoci kamaráda Honzi přivezl domů (díky za doprovod), rovnou s přepsáním na mou osobu a po zaplacení šíleného EKO výpalného.

140Km dlouhou cestu domů zvládl v pohodě za doprovodu šíleně hučících zadních ložisek:)

Hned druhý den jsem ho začal rozebírat.

Rapida jsem přivezl ze Svatého pole u Horažďovic v únoru 2015. Vyroben byl v Kvasinách v roce 1988. Původně měl barvu hněď kamennou 2315.

Vzhledem k novelám zákona mi zůstaly původní SPZ i velký TP za což jsem celkem rád.



Prakticky na autě není díl, který neprošel G.O. nebo výměnou za nový.



KAROSERIE:

-vyvářená a nově nalakovaná

-barva 1046 sněhobílá ze vzorníku barev z roku 88

-nové čelní okno



EXTERIER:

-dobové střešní okno

-nové přední blinkry, zadní světla origo CS výroba

-malé nasávače na kapotě

-boční pruhy s origo štítkama

-v přední masce neorigo vyrobený

-vývozní štítek na B sloupku



INTERIER:

-origo tapeci bez děr, vyčištěn

-nechal jsem si vyrobit novou stropnici (www.calounictvi-semora.cz /)

-vnitřek natřen alkyton černý mat

-dobová řadička vl. výroby

-sportovní volant RSS

-přední sezení z Hondy Civic v-tec



PODVOZEK:

-komplet g.o. přední i zadní nápravy (pískovani +lak), co šlo je nové

-vlečka a ramena vyztuženy

-zadní pružiny kyvka + domky převařené - origo tlumiče

-přední pružiny rally Speedpro + origo tlumiče

-nové trubky

-hadice

-komplet nové brzdy

-podvozek natřen - alkyton černá mat

-přední náboje převrtané na 100 rozteč

-vzadu podložky vrtané 4x100 a 4x108



KOLA:

-Intra West Germany - z bmw, 13" J6

-ATS Classic 13" J6

-Wolfrace 13" J6 - prodané

-Pneu -175/60 Falken



MOTOR I:

-putovní, už je ve třetím autě:)

-favorit 136

-odlehčený setrvačník

-ostrá vačka?

-LEKR

-vyrovnávací nádobka VW

-odvětrání přes ext. zachytávací nádobku

-zapalování ETZ bezkontaktní favorit

-příčný výfuk vl. výroby v motorovém prostoru (svody fáčko, vlnovec, tlumič z VW T3, uložen na příčce přes silenty motoru)

-zrenovované protihlukové tlumení - alobal na grilování



MOTOR II:

-origo rapidí 136 - až budu 100%originalista



MOTOR III:

-fabie 1,4. (někdy, možná)



PŘEVODOVKA:

-5Q přeskládaná na 4,22 - po menší GO od Vény z Rokycan

-rychloběžný startér s reduktorem Magneton 9141 312

-olej Castrol 80W90 Manual



ZVLÁŠTNÍ VÝBAVA:

-střešní okno

-el. centrál na D.O.

-rozpěrka tlumičů v kufru na ní přimontovaný montážní kufr







Deníček prací



2/2015

-kupě vozu, začátek G.O.



8/2015

-dokončená G.O. do provozuschopného stavu



9/2015

-STK

-montáž el. dálkového centrálu

-splnil hl. úkol dovézt mě na svojí svatbu



10/2015

-nástřik dutin

-odstranění Áček, montáž lina mezi ramena, zkrácení rozpěrných trubiček

-zprovoznění audia

-zprovoznění stropního svítidla

-oprava unikající chladící kapaliny (spoje hadic + kohout v kufru)



11/2015

-po dlouhém hledání odstraněno otravné popískávání při průjezdu nerovností (uložení předního tlumiče)

-namontovaná polička pod palubovku

-podvázaná zadní ramena

-oprava lakování štítů brzd a ramen od brzd. kapaliny

-nalakované zadní bubny + podložky

-zrenovovány boční tlumící výplně zadních blatníků - alobal na grilování

-výměna rámečku budíků, přelakovaná rafička rychloměru

-zkrácení zadních domků o 30mm - mezera mezi kolem a lemem je teďcca 70mm(prázdná nádrž) a neprojeto

-instalace předních speedpro - mezera cca 70mm (prázdný kufr) a neprojeto

-poopravování ťukanečků, odřenin na nápravách



1/2016

- přetěsnění převodovky

- zprovoznění ostřikovačů



2/2016

- renovace táhla řazení

- nová lamela, pracovní válec spojky, ložisko

- přelakované některé díly motoru, pořádná očista bloku

- nový řemen

- montáž převodovky, motoru-nové náplně - Castrol Magnatec 10W40



3/2016

- koupě zadních speedpro buchet do ramen

- nové koberečky šité na míru

- zrepasoval jsem zadní výstuhu nárazníku + originální zadní mlhovku

- nové autorádio Blaupunkt Helsinky, nové repro Mac Audio ve dveřích

- Audio tlumení ve dveřích



4/2016

- opravená a nalakovaná kola

- namontovány plechy pod motorem a převodovkou.

- geometrie



5/2016

- GO předních brzdičů, nové brzdové hadice, hadice podtlaku brzd

- nový štítek přední masky

- montáž progress metru

- domontování stropních madel a háčků

- montáž Speedpro tlumičů

- nový fridex

- instalace autozásuvky



6/2016

- montáž upraveného filtrboxu pro Lekra

- výroba koberce do kufru (provizor)

- zástavba kufříku pro n.d. a nářadí na rozpěrku předních tlumičů

- 1cm podložky pod stabilizátor

- zarovnáné dorazy na spodních ramenech

- nechal jsem stočit NOVÉ křivé zadní bubny (made in ITA)

- vyvážení předních kol - stále vibruje volant

- zástavba USB nabíječky do panelu



7/2016

- výměna předních kol za zadní - už nevibruje volant:) konečně

- pokus o změnu výfuku (nějaký tuzink náhrada, děs a hrůza zvuk) - zůstane příčňák - aspoň jsem udělal lepší vedení od svodů + nový nátěr celého systému



8/2016

- výměna gufera řemenice kliky

- oprava stále topícího topení:)

- výměna prasklé rok staré manžety řízení (už zase vibruje volant nad 100Km/h)



9/2016

- instalace 7mm gumových podložek pod horní uložení předních pružin

- nové kolové šrouby

- konečně jsem sehnal zdravé tapecy bez děr - díky Slegi - zatím nenamontováno.



10/2016

- pořídil jsem si novou maznici

- nové kličky stahování oken



12/2016

- demontáž pohonné jednotky



2017 - stav tachometru 83580km



1/2017

- přelakovaná příčka převodovky

- odvezena převodovka do opravy Vénovi do Rokycan

- pořídil jsem nová kolečka Wolfrace



2/2017

- kola Intry odvezeny na kontrolu popř. srovnání + nový lak

- vyměněny brzdové hadičky v kufru za EPDM

- poopravené ťukance na nápravách, od brzdovky v kufru atd.

- vyrábí se mi nové středící kroužky do kol



3/2017

- příprava "nových" tapeců - vyčištění, výměna kapes

- důkladná kontrola startéru + nová cívka

- upravené přední náboje pro středící kroužky, opravené závity pro šrouby kol

- montáž motoru s opravenou převodovkou

- výměna budíků za origo sdružené (ze 3 kusů jsem složil jedny zcela funkční )

- koupil jsem přední sedačky z Hondy Civic 3dv. (montáž je v přípravě)

- nový koberec do kufru

- nové těsnění kufru

- výměna všech tapeců za origo bez děr a podobných vyfikundací

- vyroben a namontován lankoplyn z kola včetně nového bovdenu



4/2017

- instalace bočních lišt - díky všem kdo mi poskytl rozměry, fotky, šablony - moc mi pomohly při výrobě



5/2017

- konečně jsem sehnal kryt posilovače v ucházejícím stavu, již namontováno

- řidičova nová sedačka na místě (konečně budu sedět níž, nebude nic cvakat a viklat se a nebudu z nich vypadávat :) )

- pořídil jsem si nový nůžkový uni hever



6/2017

- výměna vodni pumpy

- částečná výměna el. instalace

- montáž spulujezdcovo sedačky



9/2017

- nová STK



11/2017

- šel spát



2018



3/2018

- oprava startéru - nová cívka

24.3 - převezen ze zimního spaní zpět domů

- kvůli prošlápnuté spojce z podzimu kompletní odvzdušnění brzd a spojky + přezuto na letní



4/2018

- nalepení dobové samolepky na zadní čelo



5/2018

- výměna všech tlumičů za "originály"



6/2018

- předělaný výfukový systém - navíc střední díl z F 1,9

- výměna oleje v motoru



8/2018

- montáź origo lišty do palubky

- výměna lanka plynu



11/2018

- zazimováno



4/2019

- odzimováno





Výroba a montáž záslepky autorádia.

Vrácení popelníku



9/2019

- popopraveny oděrky na nápravách, podvozku atd.

- STK

- montáž nového výfuku

11/2019

-zazimováno



1/2020

- montáž druhé zadní mlhovky

2/2020

- oprava lakování brzd, kotouče a bubny do černé

- ozvučení - Blupunkt Helsinky BT220, aktiv. sub. Blaupunkt GTb 8200A, zadní plato Basetech CPS-890, přední dobový MTC-AB3800 pod palubkou



4/2020

-výměna oleje Castrol Magnatec 10W/40

8/2020

- nová baterie Varta



2/2021

- repas předních brzdičů - simerinky, odvzdušňováky, nerez pístky, lak

- přechod na ATS Classic 13"

9/2021

- nová STK







Navštívené akce a srazy:



- Běšiny - Jaro 2016

- Minisraz Plzeň 2016

- Běšiny - Jaro 2017 3.místo Rapid - Garde

- Běšiny - Jaro 2018

- sraz veteránů Černošín 2020

- sraz historických vozidel Chodová Planá 2020

- Slapy tour 2020

- Běšiny jaro 2021



Na autě se stále něco dodělává, dolaďuje k dokonalosti a jezdí.





scháním:



-originál všechny tlumiče a přední pružiny

-Přední sedačky černé s pruhama, což asi nikdy neseženu

-přední navíjecí pásy





Video slalom, Běšiny 2017 2. jízda - tentokrát jsem věděl kudy jet:) ale čas nic moc, hold jsem to jel poprvé v životě

Slalom Běšiny 2017






PavelRapid136 - komentáře:

08:37:15
17.02.2016
minno
-> Pavell: konfigurácia motora bude aká?
12:44:19
04.02.2016
Pavell
Pár dílů, některé nové, některé po G.O.,malá změna designu motoru a okolí
zvětšit PavelRapid136 - obrázek od Pavell vložen 04.02.2016 12:44:19
11:50:07
03.02.2016
onba
To nejsi sám, Pavle. Já se taky furt vrtám v motoru...
08:23:43
25.01.2016
Pavell
Pěkné poježdění.
zvětšit PavelRapid136 - obrázek od Pavell vložen 25.01.2016 08:23:43
20:20:41
26.11.2015
Pavell
-> Pavel P@nkáč: děkuji. dalo to ale zabrat
19:58:07
26.11.2015
Pavel P@nkáč
Kásný rapid, a rychlá renovace zirám9
17:57:57
26.11.2015
Pavell
-> stanuliak: díky
17:37:14
26.11.2015
Pavell
-> Tuner#2: Tak zatím to tak nechám. Rozdíl je tam dost velký a to mi zatím stačí. Už to má zas malinká Áčka. Víc už nechci4
17:32:37
26.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavell 26.11.15 17:24:21: Zadek si u Škodovky nikdy nesedne, zatímco předek i v řádu cm... Měl jsem to tak vždy, jak na sakyho, tak na mých všech sadách pružin. Zadek tak jak to schodíš z heveru a projedeš pár metrů zůstane, zatímco předek si sedá klidně i 1000km. Mezera vzadu musí být menší než v předu už z principu lemů u eMka, jinak je auto strašně do klínu a zadek neklidný. Já bych to chtěl ještě snížit, ale už není kam kvůli dorazům při zachování funkčního pružení.
17:24:53
26.11.2015
stanuliak
radost sa nan pozerat...9
17:24:50
26.11.2015
Pavell
-> šrek: Mám tam svařený kyvkový
17:24:28
26.11.2015
stanuliak
radost sa nan pozerat...9
17:24:21
26.11.2015
Pavell
-> Tuner#2: já myslím, že s těma malýma kolama toho už moc nevymyslím. Je to o dost níž než to bylo navíc to ještě nejelo. Takže si to i trochu sedne. Když změřím mezery, tak to sedí
17:12:02
26.11.2015
šrek
-> Pavell 22.11.15 19:54:56: Až si to sedne, tak to bude podle mě uplně akorát. Jaký domky teda máš, zkrácený vlečkový?
17:03:53
26.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavell: Zadek podle poslední fotky chce ještě níž. Osobně jsem měl vlečkové domky a zkrácené kyvkové pružiny a bylo to tak nějak akorát k předku.
14:03:31
26.11.2015
Tomáššš
-> Pavell: prosim,nedavaj gumy na dvere 4zmizne cistota auta 8
19:54:56
22.11.2015
Pavell
-zkrácení zadních domků o 30mm - mezera mezi kolem a lemem je teďcca 70mm(prázdná nádrž) a neprojeto

-instalace předních speedpro pružin- mezera cca 70mm (prázdný kufr) a neprojeto
zvětšit PavelRapid136 - obrázek od Pavell vložen 22.11.2015 19:54:56
upraveno 1x, naposled 22.11.2015 19:58:23
20:00:25
14.11.2015
Pavell
děkuji za chválu.

Rapida jsem přivezl ze Svatého pole u Horažďovic
19:40:59
14.11.2015
venni
Peckový a krásně čistý auto ;) odkud jsi ho dovezl?
19:15:47
14.11.2015
Milan 136
-> Pavell: moc pěkný auto
Extreme Tyres