skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Osmělil jsem se přidat sem svůj dlouholetý projekt, jehož kompletní historii lze sledovat zde: www.skoda110r.cz/article.
php?id=846
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
RST / 110R Roadster - komentáře:
23:05:53
20.01.2015
20.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> RSTuning 20.01.15 22:40:26: Super, fandím Tě od začátku co tenhle projekt znám a že to už nějaký pátek je, proto mě překvapil koment a je to venku... od zdejšího člena. Jsem rád, že jsi to dal i sem, přidávám do oblíbených a budu sledovat.
22:58:45
20.01.2015
20.01.2015
Jozka
-> RSTuning: Nejdůležitější je, že "tě to pořád drží".. jinak zveřejnění může projekt do jistý míry pohánět - nakonec i při předsevzetí přestat kouřit se doporučuje záměr co nejvíc "rozkecat"..
.
22:46:22
20.01.2015
20.01.2015
RSTuning
-> m8rinek: Když už je to venku, tak mě to taky snad dokope k tomu to dodělat.
22:40:26
20.01.2015
20.01.2015
RSTuning
-> Tuner#2: jj, nejdřív jsem pořešil povolení přestavby a teď přestavuju, snad se nějak ásadně nezmění legislativa, než to dostavím a povede se to i schválit podle danejch podmínek.
22:38:39
20.01.2015
20.01.2015
RSTuning
Jste mi to začli komentovat dřív, než jsem to dotvořil
Jj, tak nějak jsem to vložil mezi další úpravce, ale pokud to nebude správci webu vyhovovat, přesunu to klidně jinam, kam mi bude určeno.
Jj, tak nějak jsem to vložil mezi další úpravce, ale pokud to nebude správci webu vyhovovat, přesunu to klidně jinam, kam mi bude určeno.
22:17:16
20.01.2015
20.01.2015
Matsoft
-> Tomaso435: leta se tesim, kdy toto nebude jen na papire.... Znam tenhle projekt uz dlouho... RST to vymyslel, kdyz ty jsi tahal kacera :-D je fakt, ze ja bych to dal mozna do nedobovejch specialu, ale to je vec nazoru...
22:14:09
20.01.2015
20.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 20.01.15 22:06:25: To je to eRko co se staví už roky a má to být i na papírech?
22:06:25
20.01.2015
20.01.2015
m8rinek
A je to venku....
22:05:23
20.01.2015
20.01.2015
Tomaso435
mtx, ldd a další úpravci.... to budeš asi ty ten další úpravce co? :D