RST / 110R Roadster RST / 110R Roadster

komentáře | popis | fotky | RSTuning | 25.09.23 13:47 | 131x v oblíbených
Osmělil jsem se přidat sem svůj dlouholetý projekt, jehož kompletní historii lze sledovat zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=846



Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.



A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.



Provedené práce:

- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení

- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)

- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru

- vyztuženy A sloupky

- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)

- odříznutá střecha

- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila



Co mě čeká dále:

Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:

- vyztužení bočnic

- dodělání podlahy

- spousta drobných oprav skeletu

- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna



a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...



22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz



27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.



8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů



11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky



30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.



9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...



30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.



5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic



10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.



12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.



31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.



6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh



21.9.2016 - A po čase i pravý podběh



1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.

Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.

1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat

2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá

3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý

4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)

5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.

Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)

Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.



25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.



Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.

RST / 110R Roadster - komentáře:

18:43:08
21.01.2015
Star LC20
-> RSTuning: asi netřeba hýřit superlativy, toho už jsi určitě nasycenej v hojné míře :))

Jenom by mě zajímalo, rád bych se zeptal.......prošel jsem si ten zákon 56/2001, abych byl v obraze, a pak uvádíš, že máš souhlas s výrobou jednotlivého mot.vozidla atd, včetně seznamu atributů/testů/podmínek, kterým musíš vyhovět, aby bylo možný schválit Tvoje vozidlo pro provoz na pozemních komunikacích......mohl bys to aspoň mírně rozvést, ty podmínky, kterýma se musíš řídit? Mě by to třeba zajímalo 6 ale pokud nechceš, nevadí, chápu.
09:45:43
21.01.2015
Jozka
-> RSTuning: Tak naději máš, na způsobu schvalování přestaveb se nic už dost dlouho neměnilo, tak to snad ještě vydrží..
09:41:39
21.01.2015
RSTuning
-> Luky: Já doufám, že se zásadně nic nezmění a zahazovat se nic nebude. Ale znáš naše zákonodárce... nemůžeš si bejt jistej ničím ani pár měsíců a vše je jinak.



Celkem mě těší, co lidí o tom ví a sleduje a díky za podporu. Doufám, že důvěru ve mě vloženou nezklamete 4
09:25:55
21.01.2015
Luky
-> RSTuning: skvělé, na 110r jsem to moc nesledoval a nevěděl jsem, že ten projekt stále/opět (?) žije 171



Zaujalo mě, co píšeš tady -> RSTuning 20.01.15 22:40:26: - to znamená, že pokud se něco změní, tak to pak vezmeš a bez dokladů zahodíš? Já myslel, že pokud máš přestavbu povolenou, tak už to (při dodržení povolení) prostě dobře dopadnout musí?!
07:40:10
21.01.2015
RSTuning
-> mira76: Zákon 56/2001 přesně definuje, jak to udělat s papírama. Tak to tak řeším. Zatím mám první část, jak již bylo zmíněno - povolení přestavby s definicí požadovaných zkoušek. Ano máš pravdu, přijet jen tak na STK s tím opravdu nelze. To až po schválení přestavby a s novým TP.
07:13:39
21.01.2015
Matsoft
-> mira76: precti si jeste jednou popis. RST ma tuto prestavbu schvalenou na urade. A az ji dokonci, tak mu budou zmeny zapsany do TP.
06:38:50
21.01.2015
mira76
Zdravím,

jak to chceš udělat z papírama, to ti na technické nepustí....
06:30:58
21.01.2015
radekp
-> RSTuning: tenhle projekt znám už roky, jednou mi o něm vyprávěl Myschak. Obrázky i popis vidím poprvé. Držím palce, ať se vše povede!
23:24:25
20.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> RSTuning 20.01.15 23:20:21: Tak právě ze 110R to je leta známý projekt a chápu, že jsou i jiné a důležitější věci než auto... 4
upraveno 1x, naposled 20.01.2015 23:24:40
23:20:21
20.01.2015
RSTuning
-> Tuner#2: Je to venku na virtu, na 110r to běží již několik let. Myslím, že tak nějak to zdejší člen myslel. Onoho člena znám od dob, kdy ještě eRko neměl a dlouho ani papíry na auto...

Je to hodně dlouhodobej projekt, ale když člověk chodí do práce, občas buduje bydlení a k němu přiléhající nemovitosti včetně třeba i garáže, kde se projekt realizuje, nejde to na svět tak, jak by to šlo, kdyby se to dělalo jako hlavní činnost. Bohužel mě živí něco jinýho a tohle je relax a koníček.
23:05:53
20.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> RSTuning 20.01.15 22:40:26: Super, fandím Tě od začátku co tenhle projekt znám a že to už nějaký pátek je, proto mě překvapil koment a je to venku... od zdejšího člena. Jsem rád, že jsi to dal i sem, přidávám do oblíbených a budu sledovat.
22:58:45
20.01.2015
Jozka
-> RSTuning: Nejdůležitější je, že "tě to pořád drží".. jinak zveřejnění může projekt do jistý míry pohánět - nakonec i při předsevzetí přestat kouřit se doporučuje záměr co nejvíc "rozkecat"..4 .
22:46:22
20.01.2015
RSTuning
-> m8rinek: Když už je to venku, tak mě to taky snad dokope k tomu to dodělat.
22:40:26
20.01.2015
RSTuning
-> Tuner#2: jj, nejdřív jsem pořešil povolení přestavby a teď přestavuju, snad se nějak ásadně nezmění legislativa, než to dostavím a povede se to i schválit podle danejch podmínek.
22:38:39
20.01.2015
RSTuning
Jste mi to začli komentovat dřív, než jsem to dotvořil 2

Jj, tak nějak jsem to vložil mezi další úpravce, ale pokud to nebude správci webu vyhovovat, přesunu to klidně jinam, kam mi bude určeno.
22:17:16
20.01.2015
Matsoft
-> Tomaso435: leta se tesim, kdy toto nebude jen na papire.... Znam tenhle projekt uz dlouho... RST to vymyslel, kdyz ty jsi tahal kacera :-D je fakt, ze ja bych to dal mozna do nedobovejch specialu, ale to je vec nazoru...
22:14:09
20.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 20.01.15 22:06:25: To je to eRko co se staví už roky a má to být i na papírech?
22:06:25
20.01.2015
m8rinek
A je to venku....
22:05:23
20.01.2015
Tomaso435
mtx, ldd a další úpravci.... to budeš asi ty ten další úpravce co? :D
Extreme Tyres