
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem si koupil další křáp do baráku :D
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Luky / Standa(rd) - komentáře:
A co třeba žlutá lemon 6260, F1R, 8Q8Q ? 

-> Luky: moooc pekne
Tak... Dveře, kapoty a čela dnes odvezeny lakýrovi. Už bych se asi pomalu měl rozhodnout pro nějakou konkrétní barvu 

-> Luky:
Prach se asi dá dost úspěšně vyleštit, ale co jsem pobral, tak řízenej režim v boxu má vliv i na takový věci jako je stejkání, přilnavost vrstev a kdoví, co ještě..
No ale to ale tam je - než rozchodil konečnej verdikt pana Mistra, musel jsem si dát dva pořádný panáky (což normálně nedělám), za každou desítku přes můj pesimistický odhad jednoho..
DeLorean by byl fajn, už jsem o něm jako nerezofil kdysi i poměrně vážně uvažoval.. Ale maskovat na něm jakoukoliv nerovnost je asi fakt ukrutná zábava.. A u toho Rapidu bys sis asi musel ještě navrch pořídil několik včelstev...

No ale to ale tam je - než rozchodil konečnej verdikt pana Mistra, musel jsem si dát dva pořádný panáky (což normálně nedělám), za každou desítku přes můj pesimistický odhad jednoho..

DeLorean by byl fajn, už jsem o něm jako nerezofil kdysi i poměrně vážně uvažoval.. Ale maskovat na něm jakoukoliv nerovnost je asi fakt ukrutná zábava.. A u toho Rapidu bys sis asi musel ještě navrch pořídil několik včelstev...

-> Jozka 20.03.14 16:37:58: já to asi pochopil správně
Garážolak kromě prachu a mušek taky prášící se barva, ne? Jako asi to nebude 100% ale myslím že to bude více než dostatečné, z toho strach nemám.
Líbit snad jo. Oproti tomu vím, že špičkový lak by se mi líbil jen do okamžiku, než bych ho musel zaplatit
No uvidíme, už to se pomalu schyluje
Ještě teda přemýšlím jestli z toho neudělat De Lorean?!

Garážolak kromě prachu a mušek taky prášící se barva, ne? Jako asi to nebude 100% ale myslím že to bude více než dostatečné, z toho strach nemám.
Líbit snad jo. Oproti tomu vím, že špičkový lak by se mi líbil jen do okamžiku, než bych ho musel zaplatit

No uvidíme, už to se pomalu schyluje

Ještě teda přemýšlím jestli z toho neudělat De Lorean?!

-> Luky: Jsem to úplně blbě napsal.. profík pochopitelně obě fáze, přitom ale tu 1. v garáži melouchem.. box není jen o prachu.. ale co, hlavně aby se výsledek líbil tobě..

Tohle bude profík, kde se to bude stříkat zatím nevíme. V profi boxu ale asi ne. Podle mě je podstatný, že to bude hezky připravené pod lak a hezky nastříkané. Že tam někde bude smítko prachu, to mě asi tolik netrápí, to se rozleští. Navíc na to pak začnou kadit mouchy a pak už je to ve finále úplně jedno, hlavně že to má jednu barvu
Kola by byly, možná je znovu láknu a vyřešeno. Jen nějaký ty gumy vybrat...

Kola by byly, možná je znovu láknu a vyřešeno. Jen nějaký ty gumy vybrat...
-> Luky: Nejlíp vychází zkombinovat garážistu s profíkama (ve finále).. By bylo dle mě škoda lakovat tohle auto mimo seriózní lakovací box..

-> Luky 20.03.14 11:09:06: Tak držím palce ať to dopadne, lak a kola dělají auto 

-> Tuner#2: tisícovka je z lakovny tady kousek od nás. Přípravu jsme si na tom ale dělali dost sami. Lak hezkej, bohužel už se to místy zvedá, holt někde pod původní barvou byla chybka.
Tohle bude dělat lakýra doma jako melouch, takže by se mu to snad mohlo povést nějak rozumně. Protože dát třeba 50 tis za profi lak prostě nehodlám...
Tohle bude dělat lakýra doma jako melouch, takže by se mu to snad mohlo povést nějak rozumně. Protože dát třeba 50 tis za profi lak prostě nehodlám...
-> aDAm 20.03.14 09:46:48: Mě argumenty nedochází, pouze jsem se už naučil na některé blbé poznámky nereagovat
Jak vidím, má to svůj účinek
-> Luky 20.03.14 09:53:40: Sorry, tohle bylo poslední OT. BTW kdo to bude lakovat? 1000vku máte pěknou, tak tohle by taky chtělo někoho kdo umí


-> Luky 20.03.14 09:53:40: Sorry, tohle bylo poslední OT. BTW kdo to bude lakovat? 1000vku máte pěknou, tak tohle by taky chtělo někoho kdo umí

-> aDAm: -> Tuner#2: hele klucka, nebuďte vepři (pokud jste cíti, dejte si do toho mezeru a čtěte to jako ve při
) a měřte si pipíšky někde jinde. Tahle karta slouží jenom uctívání mojí osoby a tohohle auta. Děkuji z pochopení 


-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.03.14 11:33:33: tvl ty by ses měl léčit jinak si to nedovedu vysvělit...ovšem je vidět že když ti dojdou argumenty tak se bez pípnutí stáhneš a čekáš kdy tě napadne něco nového.
Tak dneska jsem pudil rez pod tmelem. Pravá strana kufru (to je ta na fotce -> Luky 10.03.14 13:43:42: ) byla horší, chyceno vlastně v celé délce dna kufru i nad kloboukem tlumiče. Levá strana až na malý kousek byla dobrá.
V interéru to bylo zvedlý mezi pravým předním podběhem a pedálovkou. Jinde asi cajk. -> Tuner#2: díky za tip, kdybych to přehlédnul, asi by mě to trochu sralo. I když pod kobercem by to vlastně bylo fuk
V interéru to bylo zvedlý mezi pravým předním podběhem a pedálovkou. Jinde asi cajk. -> Tuner#2: díky za tip, kdybych to přehlédnul, asi by mě to trochu sralo. I když pod kobercem by to vlastně bylo fuk

-> Jozka 10.03.14 15:12:52: Z venku z podběhu. Tam kde byl poškozen plastizol z venku jsem měl kufr napadaný podobně. Tak kde to drželo, to bylo cajk i v kufru.
-> Luky 10.03.14 13:43:42: Udělal bych to i v interiéru a mrknout i na motorák. Tohle je lepší nepodcenit.
-> Luky 10.03.14 13:43:42: Udělal bych to i v interiéru a mrknout i na motorák. Tohle je lepší nepodcenit.
-> Luky: Budu se muset užovce asi taky mrknout do kufru.. možná ten tmel není tak neprostupnej, jak se tváří 

-> Jozka: možná zvenku mezi spojenými plechy. Což se mi ale vzhledem k celkovému stavu auta a některým místům, kde se ten hnus vyskytuje moc nezdá. Nebo jestli nějaké lokální poškození tmelu v kufru a pak kapilárně šířící se vlhkost podél spoje, nevím...
Ale zase je tam takových rezů spoustu metrů, to by se ta vlhkost od nějakých několika míst pořádně naběhala aby se takhle rozšířila. Nebo jestli nějaká technologická chyba ve výrobě, fakt nevím

-> Luky: Měl jsem úplně to samé na modré 120, když jsem jí koupil.. V gufru pod plastizolem voda a začínající koroze.. Děda vždycky říkal, že se má na 120 pravidelně větrat kufr jinak to takhle dopadne vždycky..
-> Luky: A odkud vlhkost pod tmel navzlínala?
Tak jsem o víkendu z dlouhé chvíle píchnul do tmelu v kufru a fakt žasnu, jak se pod tím drží rez. A přitom to pohledem není vůbec vidět, je to komplet schované pod tím pitomým tmelem. Teda ono to není nic dramatického, ale nechat to pod novým lakem teda nemíním. Takže to asi v celém kufru vydloubu, odrezím a přetmelím 
