skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem si koupil další křáp do baráku :D
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Luky / Standa(rd) - komentáře:
22:20:39
20.05.2014
20.05.2014
Luky
-> dragon_cb_cz: to asi neklapne. Já jsem toho názoru že by se měly měnit věci ve zhruba stejné hodnotě. A pochybuju že by jsi sehnal kopretiny tak levně aby odpovídaly ceně co jsem zaplatil já za jupíky...
22:17:28
20.05.2014
20.05.2014
havlik
-> dragon_cb_cz: třeba kopretiny
22:16:52
20.05.2014
20.05.2014
dragon_cb_cz
-> Luky: Začni tím že mi pustíš jupíky, já ti za ně dám něco co můžeš pískovat, kitovat a lakovat jak je ctěná libost
22:04:11
20.05.2014
20.05.2014
Luky
-> Jarda: jdou Tohle byl pokus o nízkorozpočtové vyvážení. Moc se to pravda nepovedlo. On totiž lak na těch kolech je dost mizerný tak nemá smysl investovat do lepítek. Je potřeba začít opískováním, kytem a lakem. Pak má smysl na to něco lepit
19:20:12
20.05.2014
20.05.2014
havlik
-> Jarda: jdou pokud nejsou extra křivý:)
18:25:28
20.05.2014
20.05.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Luky: jupiky nejdou vyvazit samolepicima? kamos mi apolla delal tak, ze nic nedal na limec...
00:19:44
10.05.2014
10.05.2014
Jozka
-> Luky: No najdu, ale vrtat po laku zevnitř ven není buhvíjak dobrej nápad, opačně to jde mnohem lépe.
21:24:54
09.05.2014
09.05.2014
m8rinek
-> Luky: Jak říká Jozka, magnet a kovovej prach a vyřešeno, ne?
20:57:21
09.05.2014
09.05.2014
Luky
-> Jozka: nejdou. Je to tam v nějaké výztuze. No uvidime, nějak to dopadne. To na blatníku to zevnitř najdeš v pohodě ne?
14:17:24
09.05.2014
09.05.2014
Jozka
-> Luky: Pokud nejdou nahmatat z druhý strany, pokusil bych se na to aplikovat magnetickou práškovou metodu.. No, já se směju, ale přední MB blatníky mám aktuálně naprosto hladký a taky se na hledání děr netěším..
14:12:27
09.05.2014
09.05.2014
Luky
Tak jsem zjistil, že v zápalu boje s přípravou pod lak byly zakytovány 4 díry na nýty na střechu. To jsem zvědavej, jak je pod tím novým lakem budu metodou pokus/omyl hledat vrtačkou
21:20:41
27.04.2014
27.04.2014
Enggik
-> Luky: Je mi jasný, že to nekončí jen u masek jako bych to neznal. Na dvě auta? Já už jenom dospáruju ty moje a myslím že na jedno auto jich mám až moc
-> dragon_cb_cz: při tvém vozovém parku bys jich musel mít celej vagón, a furt by jsi měl málo
-> dragon_cb_cz: při tvém vozovém parku bys jich musel mít celej vagón, a furt by jsi měl málo
20:50:09
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Pavel P..: No jo, pak na nás má zbejt když ty to kupuješ po vagonech
20:47:44
27.04.2014
27.04.2014
Pavel P..
Furt je to málo
20:15:09
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Luky: Blinkrů jsem kdysi od David.-a koupil 2 páry a doufám, že zbytek nějak pořeším jen krytama. Zadní světla nějak cíleně nesháním a už jich mám docela dost, nepřijdou mi zásadně problematický....
20:12:45
27.04.2014
27.04.2014
Luky
-> dragon_cb_cz: jo, s maskama se celkem zadařilo. Jen bych ještě užil blinkry a zadní světla
20:10:10
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Luky: Takže si ještě od tý doby něco sehnal? Jinak prej dvě auta, já mám jen eMany 4 a chystám 5týho
20:08:01
27.04.2014
27.04.2014
Luky
-> Enggik: tak já toho syslím víc, třeba i nárazníky nebo zadní světla Ale furt mám málo, přeci jen to mám na dvě auta...
-> dragon_cb_cz: jj, někde tam je. Sehnat jsem nemohl, ale trochu jsem se tomu pověnoval
-> dragon_cb_cz: jj, někde tam je. Sehnat jsem nemohl, ale trochu jsem se tomu pověnoval
19:57:38
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Luky: A jak se tvářil, že jí nemůže sehnat Předpokládám, že ten kousek ode mě tam někde mezi nima leží?
19:35:54
27.04.2014
27.04.2014
Enggik
-> Luky: By mne zajímalo, proč tohle každej tolik syslí? Neber to jako rýpání, já jsem na tom podobně, ale ty o jednu půlku vedeš