skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stal jsem se majitelem této Škody 1000 MB Deluxe,vyrobená 26.10.1968,19 série barva 8220 červeň rubínová.Postupně budu přidávat informace a foto.
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe - komentáře:
22:00:32
19.04.2014
19.04.2014
Jozka
-> Koblet: Tak když skládáš z novejch dílů, zpravidla netřeba takových prostocviků
21:55:49
19.04.2014
19.04.2014
Koblet
-> Tabi: chapu to spravne ze ty dekly nechas cerne a nebudou lestene? To bude na aute jako pest na oko. Chvilku jsem si myslel ze jsem zrenovoval celkem slusne, ale ted vidim ze jsem nic nezinkoval, nelestil, nedaval komaxitovat... Asi jsem nekde udelal chybu.
20:58:48
19.04.2014
19.04.2014
Jozka
-> Tabi: / -> Bukaj: Takže ty galvanovny jsou všechny úplně stejný.. to budou asi nějaký výpary z procesu..
Ta domácí příprava se fakt vyplatí - od tý doby, co to přestalo jít přes známýmo, kterej měl v jedný firmě kamaráda (ten odrezoval opakovaně, někdy se hlavně šroubky do plechu i dost zmenšily), jsem zkoušel tři provozovny a výsledky dost kolísaly.. Mě se jako 1. fáze osvědčil plamen, kterým pálím zbytky laků, tmelů, maziv a podobný sajrajty, pak protahuju závity a zapilovávám nebo zaklepávám otřepy, zbytek rychlý rotační kartáče, takže až budu bílit sklep, budou žně.. Čočkový hlavy jsem kdysi taky leštil do hladka, ale už jsem z toho dost vyrostl..
Jo, ty segrovky, ty jsou nějaký nemocný už z výroby - třeba ty na pantech dveřích praskají, i když se nezinkujou, stejně tak ty u bowdenů. Naopak třeba pojistka u ruční brzdy je v pohodě ať se s ní dělá cokoliv.
Ta domácí příprava se fakt vyplatí - od tý doby, co to přestalo jít přes známýmo, kterej měl v jedný firmě kamaráda (ten odrezoval opakovaně, někdy se hlavně šroubky do plechu i dost zmenšily), jsem zkoušel tři provozovny a výsledky dost kolísaly.. Mě se jako 1. fáze osvědčil plamen, kterým pálím zbytky laků, tmelů, maziv a podobný sajrajty, pak protahuju závity a zapilovávám nebo zaklepávám otřepy, zbytek rychlý rotační kartáče, takže až budu bílit sklep, budou žně.. Čočkový hlavy jsem kdysi taky leštil do hladka, ale už jsem z toho dost vyrostl..
Jo, ty segrovky, ty jsou nějaký nemocný už z výroby - třeba ty na pantech dveřích praskají, i když se nezinkujou, stejně tak ty u bowdenů. Naopak třeba pojistka u ruční brzdy je v pohodě ať se s ní dělá cokoliv.
19:26:19
19.04.2014
19.04.2014
tomas-p
zase si pojedol nejake drogy??? tie diely vyzeraju neskutočne luxusne
12:55:52
19.04.2014
19.04.2014
Tabi
-> Bukaj: Taky jsem měl věci v galvanovně skoro dva měsíce,až jsem to nevydržel a zajel se zeptat jestli to mám konečně hotové.Už to bylo,že by ale zavolali abych si pro to přijel,asi toho mají moc a nestíhají.Jinak mi v galvanovně říkal,že ze starýma dílama nemusím nic dělat,že si to připraví sami.Ale už si to taky radši dělám sám a poctivě,protože to někdy pěkně odfláknou a na výsledku je to potom znát. Jinak už mi taky několikrát udělali nějaké věci jinak než jsem chtěl,a to mám taky popsané krabičky,a oni si ještě dávají papírek dovnitř co na to má přijít,a stejně to bylo blbě. A při poslední návštěvě,když jsem vezl věci na komaxit,jsem si všiml,že k deklům na baterku,ke startéru a do kufru hodil papírek červený komaxit,mohl jsem mít opravdu pěkné dekly. Zatím mi všechno co bylo blbě opravily a cena je vždycky hodně dobrá,tak jsem zatím jinou galvanovnu a lakovnu nehledal,ale už mě to poslední dobou sere.
10:47:26
19.04.2014
19.04.2014
Bukaj
-> Jozka 18.04.14 20:11:31: No, Galvanovna, kam jsem dával bez problému zinkovat věci a do týdne bylo hotovo, mne letos překvapila neochotou, věci už mi tam leží dva měsíce, dokonce tam na mne šéf řval (a jeho papoušek mu hezky přizvukoval ), že to, že to blbě udělali je moje vina (ač bylo vše v krabičkách s popisem, co přesně mají udělat) - holt asi nezvládají a mají nervy v kýblu...
Jinak příprava na zinek - odmastit (koupu v naftě (petroleji) a posléze v benzinu), odrezit (ač to odrezují v zinkovně, tak se s tím moc neserou a je lepší si to předpřipravit doma):
mechanicky (používám lamelový kotouček 120 - 240 do brusky, ale viditelné části je potřeba přeleštit - ten zinek je opravdu tenká vrstvička) - většinou se s tím moc nepářu a brousím spíš mechanická poškození (otřepy, orvané hrany šroubů apod) a následně z nazinkovaného materiálu třídím na kvalitativní třídy;
chemicky - používám kyselinu citronovou (dostupnou v každých potravinách či drogerii za pár kaček) - v horkém roztoku nechám díly louhovat, nejlépe je povařím, ale pozor na čistotu roztoku - při velmi zrezlém materiálu se z roztoku na dílech vysráží sůl, kterážto je po zatvrdnutí pevná jako kámen a jde blbě odstranit, takže je potřeba díly včas vytáhnout a roztok vyměnit.
Opakuji tak dlouho, než všechna viditelná koroze zmizí (zdravá ocel je po vytažení z lázně šedavě stříbrná, oxid je klasicky oranžový až černý).
Po vytažení z lázně koupu díly v jarové vodě a oplachuji teplou čistou vodou...
Jinak k vodíkové křehkosti - tu lze odstranit po zinkování "vypálením" nazinkovaných dílů při teplotě 200-250°C - většinou galvanovny na to jsou vybavené speciální pecí, nebo lze normálně "upéct" doma v troubě
Jinak příprava na zinek - odmastit (koupu v naftě (petroleji) a posléze v benzinu), odrezit (ač to odrezují v zinkovně, tak se s tím moc neserou a je lepší si to předpřipravit doma):
mechanicky (používám lamelový kotouček 120 - 240 do brusky, ale viditelné části je potřeba přeleštit - ten zinek je opravdu tenká vrstvička) - většinou se s tím moc nepářu a brousím spíš mechanická poškození (otřepy, orvané hrany šroubů apod) a následně z nazinkovaného materiálu třídím na kvalitativní třídy;
chemicky - používám kyselinu citronovou (dostupnou v každých potravinách či drogerii za pár kaček) - v horkém roztoku nechám díly louhovat, nejlépe je povařím, ale pozor na čistotu roztoku - při velmi zrezlém materiálu se z roztoku na dílech vysráží sůl, kterážto je po zatvrdnutí pevná jako kámen a jde blbě odstranit, takže je potřeba díly včas vytáhnout a roztok vyměnit.
Opakuji tak dlouho, než všechna viditelná koroze zmizí (zdravá ocel je po vytažení z lázně šedavě stříbrná, oxid je klasicky oranžový až černý).
Po vytažení z lázně koupu díly v jarové vodě a oplachuji teplou čistou vodou...
Jinak k vodíkové křehkosti - tu lze odstranit po zinkování "vypálením" nazinkovaných dílů při teplotě 200-250°C - většinou galvanovny na to jsou vybavené speciální pecí, nebo lze normálně "upéct" doma v troubě
20:41:41
18.04.2014
18.04.2014
Tabi
-> Koblet: Musím se podívat,jestli nějakou najdu.
-> Jozka: Když jsem dával poprvé věci na č.komaxit,tak jsem chtěl polomat,chlapík říkal,že má pouze lesk a mat.Tak jsem to nechal udělat matným a výsledek byl suprovej,hedvábnej hladkej povrch.Tak jsem myslel,že to bude to samé,bohužel teď tomu tak nebylo,musím se ho na to pozeptat,jestli náhodou nerozšížil svůj sortiment černý.Když budeš mít mosaznej kartáč jako já,tak jde čištění starejch šroubků a všech serepetiček samo. Když je potřeba,tak to předtím vezmu ještě brousící kostku,ten kartáš to pak pěkně vyhladí a dá tomu lesk.Jo ještě k tomu zinkování pružin nebo segrovek,malé segrovky po opětovném nazinkování praskají samy,normálně jí zlomíš v ruce.
-> Jozka: Když jsem dával poprvé věci na č.komaxit,tak jsem chtěl polomat,chlapík říkal,že má pouze lesk a mat.Tak jsem to nechal udělat matným a výsledek byl suprovej,hedvábnej hladkej povrch.Tak jsem myslel,že to bude to samé,bohužel teď tomu tak nebylo,musím se ho na to pozeptat,jestli náhodou nerozšížil svůj sortiment černý.Když budeš mít mosaznej kartáč jako já,tak jde čištění starejch šroubků a všech serepetiček samo. Když je potřeba,tak to předtím vezmu ještě brousící kostku,ten kartáš to pak pěkně vyhladí a dá tomu lesk.Jo ještě k tomu zinkování pružin nebo segrovek,malé segrovky po opětovném nazinkování praskají samy,normálně jí zlomíš v ruce.
20:11:31
18.04.2014
18.04.2014
Jozka
-> Tabi: Jiná barva.. u nás maj černý čtyři nejméně - lesk, pololesk, mat a satin mat.. Hele jako o zinkovnání přednášet nemusíš, on to spíš byl lingvistickej problém - když něco jemně přebrousím, tak u mě to znamená, že to jen tak letmo přejedu - kdežto u tebe to znamená jemně vybrousit díl úplně do hlaďoučka..
Zinkovny jsou zajímavý, prakticky ve všech firmách, co si dávaj zinkovat něco jsem slyšel: "Jo, zkraje dobrý, pak se zkazili" "měnili jsme dodavatele letos 3x.." a u dílů, který nejsou nový, je to dvojnásob problematický.. Jo a s těma pružinkama a podložkama mám stejný zkušenosti jako ty, těmhle malejm a slabejm to prakticky vůbec nevadí.. vodíková křehkost je největší problém při vícevrstvým svařování austenitických nerezí, embéčkovýmu pérku ke klice je úplně ukradená..
Zinkovny jsou zajímavý, prakticky ve všech firmách, co si dávaj zinkovat něco jsem slyšel: "Jo, zkraje dobrý, pak se zkazili" "měnili jsme dodavatele letos 3x.." a u dílů, který nejsou nový, je to dvojnásob problematický.. Jo a s těma pružinkama a podložkama mám stejný zkušenosti jako ty, těmhle malejm a slabejm to prakticky vůbec nevadí.. vodíková křehkost je největší problém při vícevrstvým svařování austenitických nerezí, embéčkovýmu pérku ke klice je úplně ukradená..
19:50:32
18.04.2014
18.04.2014
Koblet
-> Tabi: A srajtofle je take dobova?
17:40:27
18.04.2014
18.04.2014
Tabi
Pořídil jsem si docela věrné kopie bankovek,jako dobový doplněk do škajtofle do litra.
14:49:29
18.04.2014
18.04.2014
Tabi
Až tam povezu další věci,tak se musím zeptat,proč to je pokaždé jinak.Jestli záleží na tom jak dlouho se to nechá v peci,snad? Nebo jiná barva?
14:45:26
18.04.2014
18.04.2014
Tabi
-> Petr98: Jak si to poznal,vždyť to na fotkách není moc poznat? Nejsem s toho nadšenej,protože předešlé várky měli krásný,hladký a hedvábný povrch,tahle poslední je fakt mat jak vyšitej.Povrch je na dotek hrubší,takže na údržbu na hovno,asi tam dovezu ještě další dekly,až je někde vyhrabu.Pár fotek na ukázku,vlevo tak jak bych to chtěl všechno,vpravo mat poslední várka.
14:38:26
18.04.2014
18.04.2014
Tabi
-> Jozka: -> Kocvin: Jaký je základ,takový je výsledek. Když je něco hodně rezavé,tak to vyhodím a nahradím,rozhodně nedávám zinkovat kus co je určen do šrotu. Jinak gal.zinkování je slabá vrstva,několik mikronů,ale už si nepamatuju přesně kolik,nebudu to teď hledat,takže ti povrch krásně zkopíruje,různé rýhy a podobné vady jdou pořád vidět.Já chtěl něco udělat bílým zinkem,jedna várka byla perfektní druhá nic moc.Myslím,že taky záleží na lidech co to dělají.Třetí várka byla klasika nádech do žluta,ale byli na tom takové mapy s té lázně,tak jsem to přeleštil a nádech se trochu ztratil a zvýšil se lesk.Mám tam i několik dílů které tam povezu zpátky aby to udělali pořádně.
-> dragon_cb_cz: Pokaždé když něco vezu na zinek,tak na ty pružiny myslím,zatím mi žádná větší nepraskla. Jinak mám doma asi dvě náhradní.
-> dragon_cb_cz: Pokaždé když něco vezu na zinek,tak na ty pružiny myslím,zatím mi žádná větší nepraskla. Jinak mám doma asi dvě náhradní.
09:33:11
18.04.2014
18.04.2014
Kocvin
-> Tabi: To jsem chtěl právě slyšet :) Co všechno je potřeba udělat se starýma součástkama před zinkem..
06:57:09
18.04.2014
18.04.2014
Petr98
-> Tabi: pěkné, pěkné, jen na můj vkus jsou ty dekle příliš matné.....
00:16:34
18.04.2014
18.04.2014
dragon_cb_cz
-> Tabi: Tuším že vodíková křehkost je tvůj nepřítel... no pokud ti bude sloužit, proč ne, jinak napiš, pár kusů navíc jsem objednal
23:45:00
17.04.2014
17.04.2014
Jozka
-> Tabi: Pěknej výsledek.. buď to bylo výjimečně dobře zachovalý, nebo si pod "jemným přebroušením" představujem každej něco jinýho..
23:18:28
17.04.2014
17.04.2014
Tabi
-> Kocvin: To jsou použité šrouby s auta,ale všechno co dávám na zinek,tak si pořádně očistím,jemně přebrousím a když je potřeba,tak i opískuju.
-> dragon_cb_cz: Dobře vím,že všechny pružiny a podobné věci,po nazinkování změní trochu svoji charakteristiku,zkřehnou. Ale nikdy se mi nestalo aby mi praskla taková pružina,ani na funkci to nemá vliv. Jediný co nedávám pozinkovat jsou malé segrovky a podobné,ty potom praskají,takže dávám rovnou nové.
-> dragon_cb_cz: Dobře vím,že všechny pružiny a podobné věci,po nazinkování změní trochu svoji charakteristiku,zkřehnou. Ale nikdy se mi nestalo aby mi praskla taková pružina,ani na funkci to nemá vliv. Jediný co nedávám pozinkovat jsou malé segrovky a podobné,ty potom praskají,takže dávám rovnou nové.
22:52:24
17.04.2014
17.04.2014
dragon_cb_cz
-> Tabi: Zinkovat pružinu klikopáku není dobrá nápad... což mi připomíná, že bych měl proprudit pružinárnu kde je moje objednávka
22:45:16
17.04.2014
17.04.2014
Kocvin
-> Tabi 17.04.14 22:36:42: Ty šroubky a matky byly nové nebo použité?