Zdravím všechny.
Chceme vám s manželkou představit náš klenot.Pořídili jsme si jej,jako takový svatební dáreček v červnu 2012.
Jako všichni,samozdřejmě i my jsme chtěli původně žábrovku,jenže hodně shlédnutých bylo v žalostném stavu a mnohdy za nesmyslnou cenu.
Pak se oběvila tahle voňavka a bylo jasno:) nešlo jí odolat.
Je to 1000MB DE-LUXE r.v.1967 12 serie
Najeto 75 000km,auto je velice zachovalé a udržované,lak i plechařina jsou v původním stavu.Jak kdysi bývalo zvykem,tak i u tohoto auta majitel sundal blatníky a vše řádně ošetřil.
Snad jediná vada na kráse je lehce zvlněná plocha pod čelním sklem,ůdajně se v minulosti otevřela kapota za jízdy.
Sklo i kapota to naštěstí přežily bez ůjmy
Plány:
Vyčistit interiér,vyměnit palubovku,kterou někdo z předešlých majitelů "vylepšil"
vyměnit zašlé plasty(céčka,blinkry,pozi
čky...)
Uělat GO brzd,vyměnit oleje,filtry,svíčky.
Nakomaxitovat disky kol a podobné kosmetické oživení auta
2.3.2015 A JE TO TU!
Začínáme s kompletní opravou MBéčka,však už bylo taky na čase, skoro tři roky chuděra musela čekat.
Oprava bude probíhat stejně jak na manželčině 100večce. Kompletní rozborka agregátů,vyčištění přetěsnění,kompletní GO náprav a brzd.Demontáž blatníků..výměna těsnění,oprava případné koroze pod nima. Nějaká práce se najde i v interiéru.
Na závěr zatečkovat drobné oděrky a tečky od kamínků,rozleštit lak a namontovat nové světla blinkry céčka.......atd
Únor 2016 pomalu se zase začínám věnovat MBčku.Po shození zadních blatníků,jsem objevil překvapení v podobě koroze,na typicky slabém místě u těchto vozů.Hold za těch 50 let to asi zákonitě musí někde vykvést,i přesto že se parkuje v suchu a zimu tohle auto nikdy nevidělo.Navíc první majitel už kdysi měl blatníky dole a natřel vše barvou.Kdyby to neudělal,kdo ví jak by to vypadalo.
28.12. 2016 Konečně se zase našel čas pracovat na MBčku.Snad se jej podaří aspoň do léta postavit na nápravy.
10.2.2017 Dostal jsem se k přednímu podběhu,velice mě překvapilo složité zakončení prahu a spojení torpéda s podběhem,obě místa jsou přímo stvořené pro tvorbu koroze.Originalisti mě asi zavrhnou,ale lem na torpédu,bude první co zruším,taktéž vezme za své ukončení prahu,je už celkem dost napadeno rzí. Málo ktreré MB má tyto místa tak zachovalé,proto sem hodím foto jak to soudruzi v AZNP spískali:)
11.6.2017 Na autě se bude pracovat zase až v zimě,ale když už nic,tak aspoň sháním díly které mi ještě chybí. Zrovna dnes jsem měl obrovské štěstí, podařilo se mi koupit funglnovou a kompletní brzdospojku a k tomu nový elektro ukazatel teploty vody,už se nemusím spoléhat na trubičkový systém kapilary
27.12- 2017 Konečně jsem si dal tu práci, a nahrál fotky z pískování částí karoserie (které se konalo tři měsíce zpátky:)
Aktuálně se chystám na demontáž posledního blatníku, oškrábat asvalt z podběhů atd. a pak začít karosářské práce na levé straně vozu.
Práce jdou velice pomalu:( krom MBčka mám rozjeto nejmíň 10 dalších projektů, taky rodině se musím věnovat,manželka je hrozně ráda když se občas objevím doma:) :)
29.12.2018 Po dlouhé době se zase na autě něco udělalo. Opískoval jsem zbývjící části kstle,oba podběhy na levé straně, a části podlah. Dnes jsem vše důkladně natřel.
Nyní je karoserie zbavena veškeré rzi a tak nejhorší část celé renovace mám za sebou:)
DE-LUXE1967 - komentáře:
-> Kilián: Ahoj, zusím nafotit jak bude auto venku... taky mám oděrku na kapotě, ale myslím že od ostřikovače.. nejvíc mě štvě že kvůli opravě musím vytáhnot přední sklo..
-> Doyle: výjezd nevím.. ale na kola to letos už musím postavit
-> satrav: Jj motor ten je víc než nový, Radim má zlaté ruce a podstivost v srdci,co si budem povídat
Jinak lakování na takto hrbatý povrch je na pohodu, horší pro mé třepoucí se ruce budou zástřiky blatníků,atd zvenčí, to bude zážitek:)
upraveno 1x, naposled 21.01.2020 23:05:47
Pěkna práce s lakovaním a motor jak cumel
-> Vena: tady se kráčí mílovými kroky do finále

takže letos výjezd?

Ahoj, můžu se zeptat, nemáš víc nafocenou tu zvlněnou plochu pod čelním sklem? Já mám na svojí 1000 pravděpodobně úplně stejný problém. Já mám navíc ještě v kapotě otlačenou matici od stěračů o kterou se kapota lehce opře při plném otevření.
To ale bude libovka!

jak o vidím ,tak bych se měl taky do svojí pustit

-> hans1: JJ jsem rád za to v jakém je stavu,mohlo to být mnohem horší,jak píšeš.Auto totiž hnije i když nejezdí,pokud nemá vystříkané dutiny.Už jsem se setkal se škodovkama která měly najeto sotva 30 000km od novoty a měly díry v prazich, přitom zimu neviděly.
upraveno 1x, naposled 21.02.2018 12:14:13
-> Vena 31.03.17 21:02:53: Hodně krásná karoserie,můžeš být v klidu.V takovém stavu jsem viděl jen modernější typ,úzký sloupek nikdy.Nechce se věrit že se dochovala v takovém stavu,v zimě určitě nejezdila.Ochrana proti korozi hlavně u dutin byla tragická u stovek to bylo o něco lepší Kdyby alespoň ve výrobě vystříkali dutiny......
-> Vena: zase kus práce, smekám.
-> Star LC20: Dějkuji!
Je to hrůza,člověk si myslí že koupil naprosto zdravý vůz a ono tohle...

Ale pořád je to krasavec,mohlo to být mnohem horší.
Myslím si že určitou část života tohle auto parkovalo ve vlhké garáži,nebo tak něco,(stačí i špatně izolovaná montážní jáma a je vymalováno).K tomu ty výrobní nedostatky jak píšeš.
upraveno 1x, naposled 31.03.2017 21:03:30
Respektuhodna práce

je zajímavý sledovat, jak i na takto zachovalým autě kvete "hniloba". Vidno ty výrobní nedostatky a tak.
-> vlastˇa: Tak neváhej a sháněj,brzy už nebudou
-> Kral288: Já myslím že to bude podobné a možná i lepší,tvé auto vypadá velice zachovale. Jen dávej pozor, při demontáži a následné manipulaci s blatníkama,je to docela pakárna,člověk pořád musí dávat pozor aby se na nich nepoškodil lak. Držím palce.
upraveno 1x, naposled 11.02.2017 20:33:24
Jsem zvědavý jak to bude vypadat jak sundam na jaře blatníky ze svojeho.
to MBčko ti závidím taky by se mě takové líbilo ten stav je nevídaný

-> Petr98: -> Doyle: -> radekp: Děkujeme
Jj je celá máma:)
-> Vena: tak ještě jednou gratulace ve škodováckém světě. Jinak, máma se nezapře :-)
Gratuluji

-> vlastˇa: Hraju si s tím,nemám rád vrstvy tmelu
-> Tomáššš: Původně jsem čekal že stav bude lepší,asi jsem moc náročný:)
Složitý gril hlavně proto aby v jakékoliv poloze unesl komplet nastrojenou karoserii s dveřma baltníkama,sklama ,případně i sedadlama. Samozdřejmě této hmotnosti kompletu musí odpovídat i uchycení samotné karoserie na rámu aby se nevytrhla nebo nezdeformovala.
Celý gril jsem stavěl hlavně kvůli erku na kterm ho využiju podstatně víc,tam té karosařiny bude o něco víc

upraveno 2x, naposled 29.12.2016 23:18:58