skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po skoro roce zhánění, a asi 6 viděných autech v hrozném stavu se konečně podařila koupit tato Tisícovečka. Pro mě nejkrásnější auto ze škodovek. Rok 1967, jen po výměně blatníků původním majitelem s blinkry a přední lištou Škoda s již novějšího modelu. Auto bylo dá se říci po prvním majiteli, když nepočítám dědice který ji hned prodal pánovi, který ji jen schoval, nic nedělal, a protože již neměl místo auto prodával. Tím že auto prošlo dědictvím byla naštěstí zrušena i eko daň. Auto je původním majitelem opravováno, nic není zhnilé, měněny všechny blatníky, prahy a opravovaná podlaha, velice dobře a pečlivě. Bohužel celé auto je znova přestříkáno barvou která se už loupe, takže mě čeká kompletní rozebrání, ošetření všech částí, případně dovyvaření pár drobností, no a v podstatě celková renovace aby auto vypadalo jako když sjelo z linky. Nic naštěstí není upravováno, řezáno do palubovky a podobně, neoriginál jsou jen přední kotouče místo bubnů, motor původní krásně šlape, na fotce ještě ventilové víko ze š 120, již je originál. K auto sem k mojí radosti dostal množství nových originál věcí, všechny pružiny i tlumiče, výfuk, písty i s vložkama, vačka, rozdělovače, vodní pumpa, ac pumpa, různé gumičky, kompletní spojka...... Budu rád za jakékoliv komentáře.
prosinec 2012: Koupena celá sada nových blatníků, tím asi završeno zhánění důležitých dílů k renovaci. Vše potřebné mám, nové věci na GO motoru, brzd, řízení, náprav, přední světla komplet nové, výfuk, gumové díly.. Nyní je auto v suchu zazimováno, na jaře začne renovace.
Kdyby měl někdo na prodej koupím, jednu novou krytku zadního světla a pěkné tapicírumky předních dvěří.
prosinec 2012: Koupena celá sada nových blatníků, tím asi završeno zhánění důležitých dílů k renovaci. Vše potřebné mám, nové věci na GO motoru, brzd, řízení, náprav, přední světla komplet nové, výfuk, gumové díly.. Nyní je auto v suchu zazimováno, na jaře začne renovace.
Kdyby měl někdo na prodej koupím, jednu novou krytku zadního světla a pěkné tapicírumky předních dvěří.
Ivos1000MB - komentáře:
12:53:30
28.10.2012
28.10.2012
doking
-> Ivos1000MB: když by si sehnal aspoň ty plastový spodky od originálních madel,tak roztrhané polštářky můžeš nahradit například vybroušeným dřívkem do tvaru polštářku.
11:01:48
28.10.2012
28.10.2012
Ivos1000MB
Bukaj: Ano, o madlech i nápisu na kapotě vím. Nápis seženu, madla počítám že těžko, jedno originál sem k ní dostal, ale je roztrhlá ta bílá konženka nahoře. A na tu těsnící gumu dveří a ruční brzdu se ze zvědavosti musím jít hned podívat, jelikož to opravdu nevím.
10:58:16
28.10.2012
28.10.2012
Ivos1000MB
eMBébé: Díky za úplné vysvětlení. Jelikož originál asi neseženu, nechám asi ty co tam jsou, pro mě každopádně pěknější než bez nich úplně.
09:42:52
28.10.2012
28.10.2012
Bukaj
Docela pěkná, v téhle barvě se jich dochovalo asi nejvíc z roku 67
Ještě oproti originálu máš v interiéru madla dveří (alespoň tedy co je vidět na fotce PZ dveře) ze škody 100 - častá oprava - originál MB jsou z křehkého plastu a lámou se, zatímco ty ze stovky jsou IPURové s kovovou výztuží a vydrží, jsou i pohodlnější...
A ještě nápis na zadní kapotě máš z novějšího modelu (plastový), měl by tam být hliníkový lakovaný.
Jinak k té gumě dveří - když ji na kousku vytahneš a ten ostrý lem kastle, na kterém guma drží, bude zahnutý jakoby ven z auta, tak tam v pohodě vrátíš originál těsnění. Často se ale (z důvodu nesehnatelnosti původního profilu gumy) ten ohnutý lem odřízl/odstřihl a použilo se těsnění novějšího typu (Pirelli). V tomto případě je prakticky nemožné dát karoserii do stavu, aby bylo možno použít původní profil těsnění.
Další úprava kastle, která se často dělala (ale ta se dá víceméně snadno vrátit zpět), je přestavba mechanismu ruční brzdy na novější typ, používaný od modelu 69 (a dále u 100/110/105/120...).
Spočívala ve vymontování kladkostroje na zadním tunelu, vyříznutí kusu tunelu pro snadnější přístup a namontování novějšího pákového mechanismu, včetně nových lanovodů ruční brzdy...
Tato úprava je patrná po odhrnutí gumy na zadní části tunelu (před zadními sedáky) - pokud je tam takový trojcípý plech s čepem uprostřed, držící na třech šroubech, pak je mechanismus původní kladkový. Pokud je tam obdélníkový plech, popřípadě nějak jinak zamaskovaná díra, pak to již někdo předělával...
Přeji hodně štěstí a pevné nervy
Ještě oproti originálu máš v interiéru madla dveří (alespoň tedy co je vidět na fotce PZ dveře) ze škody 100 - častá oprava - originál MB jsou z křehkého plastu a lámou se, zatímco ty ze stovky jsou IPURové s kovovou výztuží a vydrží, jsou i pohodlnější...
A ještě nápis na zadní kapotě máš z novějšího modelu (plastový), měl by tam být hliníkový lakovaný.
Jinak k té gumě dveří - když ji na kousku vytahneš a ten ostrý lem kastle, na kterém guma drží, bude zahnutý jakoby ven z auta, tak tam v pohodě vrátíš originál těsnění. Často se ale (z důvodu nesehnatelnosti původního profilu gumy) ten ohnutý lem odřízl/odstřihl a použilo se těsnění novějšího typu (Pirelli). V tomto případě je prakticky nemožné dát karoserii do stavu, aby bylo možno použít původní profil těsnění.
Další úprava kastle, která se často dělala (ale ta se dá víceméně snadno vrátit zpět), je přestavba mechanismu ruční brzdy na novější typ, používaný od modelu 69 (a dále u 100/110/105/120...).
Spočívala ve vymontování kladkostroje na zadním tunelu, vyříznutí kusu tunelu pro snadnější přístup a namontování novějšího pákového mechanismu, včetně nových lanovodů ruční brzdy...
Tato úprava je patrná po odhrnutí gumy na zadní části tunelu (před zadními sedáky) - pokud je tam takový trojcípý plech s čepem uprostřed, držící na třech šroubech, pak je mechanismus původní kladkový. Pokud je tam obdélníkový plech, popřípadě nějak jinak zamaskovaná díra, pak to již někdo předělával...
Přeji hodně štěstí a pevné nervy
09:12:45
28.10.2012
28.10.2012
Alex41
Vypadá pěkně, přeju hodně štěstí :-)
01:35:03
28.10.2012
28.10.2012
eMBébé
ještě k těm pozičkám (alias pomocným parkovacím světélkům): byly opatřeny dvoubarevným krytem proto, aby směrem dopředu svítily bíle a dozadu červeně (zatímco oranžově svítí světla směrová).
Tato parkovací světélka, jež zdobila zadní sloupky karoserie, zmizela ze všech modelů 1000/1100 MB/MBG/MBX/MBT modelového roku 1968 (u 1100 MB De Luxe už v prosinci 67). Naopak je tento modelový rok charakteristický malými oranžovými blikači umístěnými na předních blatnících.
Tato parkovací světélka, jež zdobila zadní sloupky karoserie, zmizela ze všech modelů 1000/1100 MB/MBG/MBX/MBT modelového roku 1968 (u 1100 MB De Luxe už v prosinci 67). Naopak je tento modelový rok charakteristický malými oranžovými blikači umístěnými na předních blatnících.
12:22:51
27.10.2012
27.10.2012
Ivos1000MB
Petr98: Dík. Myslel sem si to. Pokud neseženu originál, nechám tak, mě se to celkem líbí, nevypdají tam zle.
11:35:38
27.10.2012
27.10.2012
Petr98
-> Ivos1000MB: Toto jsou blinkry, ktere se montovaly od 15 serie do prednich blatniku.
11:19:57
27.10.2012
27.10.2012
Ivos1000MB
Alfred63: Díky. Jsem od kroměříže. Octávečku máš krásnou, to se musí nechat, jak provedení renovace tak odstín barvy!
11:16:44
27.10.2012
27.10.2012
Ivos1000MB
eMBébé: Díky. Myslel sem si že ta horní plocha není origo, ale viděl sem že ji má více tisícovek. O těsnění sem to ani nevěděl, ale to asi nechám tak, a s kotoučema jak říkáš, nejsou k zahození, hlavně to není ani věc co by byla nějak hrozná nebo šla vidět, takže nejspíš zůstanou. Originálu se chci příblížit jak to bude možné, ale ne za každou cenu, auto chci udělat důkladně a pěkně, a když tam pár maličkostí nebude zcela originál, žádný hrůza to pro mě nebude. Zrcátečko už mám nachystaný pěkný chromový, toto je hrůza, ale dám ho tam až po renovaci. Tyto pozičky nejsou originál?
11:10:23
27.10.2012
27.10.2012
Ivos1000MB
Romano: andyrs: Díky chlapi.
11:09:16
27.10.2012
27.10.2012
Ivos1000MB
dragon_cb_cz: Díky. Na fotce sice lak nevypadá zle, ale ve skutečnosti nic moc, kdyby byl originál, asi bych nechal jak říkáš s patinou, a jen poopravil, ale tak bude lepší určitě nový.
11:07:47
27.10.2012
27.10.2012
Ivos1000MB
Power of Bass: Díky, jsem kousek od Kroměříže, jen na opačnou stranu než je zlín.
11:06:47
27.10.2012
27.10.2012
Ivos1000MB
kolčnoki: Děkuju za chválu.
10:50:02
27.10.2012
27.10.2012
Alfred63
Ahoj vidím, že máš zlínské značky. Jsi přímo ze Zlína nebo okolí? Tvoje MB je moc pěkné! Já mám taky Škodovku, ale Octavii z roku 63. Kdyžtak mrkni na můj web: www.skodaoctavia1963.wbs.
cz
10:13:45
27.10.2012
27.10.2012
andyrs
Pekné tie jesenné fotky
02:35:45
27.10.2012
27.10.2012
eMBébé
Máš recht, nejkrásnější škodovka. Ať ti přináší hodně radosti, máš ji pěknou, po renovaci bude ještě pěknější.
Ta horní odkládací plocha palubovky je ze 100/110, ale je to praktické, nechal bych to tam. Taktéž těsnění kolem dveří není origo, ale je co do funkčnosti lepší. Záleží jak dalece se chceš přiblížit původnímu originálu, nevím jak velký je zásah pod těsněním. Aby se dalo nasadit to novější, ubrušoval se nenávratně okraj žlábku, do kterého se lepilo původní těsnění. Ony i ty kotouče v předku nejsou k zahození...
Jak říkám, když už by to nešlo vrátit do původního stavu, nelámal bych si hlavu některými detaily.
Pozičky bych se ale pokusil sehnat původní dvoubarevné místo těch celooranžových. A nějaké to chromované vnější zpětné zrcátko máš už určitě v merku...
Ta horní odkládací plocha palubovky je ze 100/110, ale je to praktické, nechal bych to tam. Taktéž těsnění kolem dveří není origo, ale je co do funkčnosti lepší. Záleží jak dalece se chceš přiblížit původnímu originálu, nevím jak velký je zásah pod těsněním. Aby se dalo nasadit to novější, ubrušoval se nenávratně okraj žlábku, do kterého se lepilo původní těsnění. Ony i ty kotouče v předku nejsou k zahození...
Jak říkám, když už by to nešlo vrátit do původního stavu, nelámal bych si hlavu některými detaily.
Pozičky bych se ale pokusil sehnat původní dvoubarevné místo těch celooranžových. A nějaké to chromované vnější zpětné zrcátko máš už určitě v merku...
01:05:20
27.10.2012
27.10.2012
Romano
at se daří ,moc pěkná tisícovka
23:15:21
26.10.2012
26.10.2012
dragon_cb_cz
Moc pěkná... to je skoro škoda renovovat, max bych ošetřil případná korozí hrozící místa a nechal jí s patinou - má to taky něco do sebe... Ale chápu, že touha po leštěnce je silná Tak jako tak moc hezký základ....
23:14:21
26.10.2012
26.10.2012
Power of Bass
Nádhera, mít tak taky takovou :) koukám taky "Zlín",odkud ?