skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nebudeme si tu nic nalhávat. Já vyrůstál v době kdy byly Škody řady 742 (bavíme se zatím o řadě 105/120) nová a pak zánovní auta a my měli dloooouho užovku 83 LS. Proto se mi vždy líbila a chtěl jsem jako každý kluk tenkrát hned po řidičáku něco takového mít, protože tenkrát to ještě běžně jezdilo po silnicích a bylo to ještě relativně mladý a přitom už relativně levný auto. A tak jsem si někdy začátkem roku 2003 pořídil za 20.000,- Kč nádhernou zachovalou blankytně modrou Š 120 L 1987 s 50.000 najetými kilometry. No a už to se mnou jelo pořád až doteď.. Už jsem se nakazil Škodovkářinou úplně
Tísícovka se mi sice vždy líbila taky, ale v tom roce 2003, kdy všichni kamarádi měli 120cítky a balili na to za odvoz na diskotékách holky jsem chtěl mít taky takový auto. Tisícovku bych sice mohl mít o dost podstatně levněji, ale na takovou barokní stařenku (mírně řečeno) nikoho nesbalím a každej se mi bude smát co to mám za brontosaura. Tak proto tisícovku ne. Tenkrát to vědělo jen pár lidí že bude tísícovka společně s Octavií, Felicií, eRkem a chromkou sběratelský hit, ale já mezi ně nepatřil. Tuto sem vídával celý život (1.majitelé jsou naší dlouholetí známí) před kostelem, nebo na dvoře když se chystala třebas na cestu do německa. Už tenkrát jsem si říkal, proč to má novjěší SPZku než měla naše užovka a až tento týden jsem se dozvěděl, že původní SPZ TR-74-39 v roce 1984 orezla už komplet. "Záhada" tedy vyřešena. to auto celé město milovalo a všichni se za ním otáčeli, když někam jeli. Nikdy to nechtěli prodat, dokonce jim prý v německu před šesti lety za to nabízeli novou Fabii, nebo na celnici je nepustili dřív dokud se všichni nestihli podívat. Auto najezdilo průměrně 2000km za rok s tím, že čím dál tím míň se s ním jezdilo, ale jezdilo. Jako s normálním autem. Do zahraničí, k doktorovi..Až teď se to rozhodli prodat, neboť paní si nemohla natáhnout nohu v autě kvůli podběhu a sedět rovně a to ji prý strašně bolela nohal. A že jsou rádi, že jsem si to vybral zrovna já ten vůz. Já tedy také. Měli sice zručného dvorního mechanika, ale pan majitel si vše dokázal na STK opravit sám, včetně souměrnosti brzd. Na auto čekali prý 5 let, mohli si teoreticky vybrat dvě barvy pokud za pět let budou, a pak stejně přišla jiná barva a berte nebo nechte bejt. Zakoupeno v Jihlavské Mototechně (víc info dodám časem). K autu je více než dostatečný počet náhradních dílů, autozahrádka, originál rádio a reproduktor (obě funkční) Tesla Spider, přídavná kulatá světla dopředu, sada nářadí v dýhové krabičce, pár dodělávek.. Jinak auto je zachovalé, zatím vypadá, že i nezrezlé vše v autě jde hladce, plynule, nic není ochozené motor je tak tichounký až mně to překvapilo pouze lak je domácí výroba podpořen později sprejem čili se nepovedl. Brzdy brzdí velice dobře včetně ruční brzdy to pán říkal, že muselo být v richtiku, padž brzdy jsou základ, nikde nic ulomeného nebo protrhlého není. 2x ročně promazávaný ložiska. Pod potahy jsem se na sedačky ještě nedíval.
Jinak tedy abych to uvedl na pravou míru koupil jsem ji abych ji zachránil, že ji a je celý život znám, oni mně, ale jaksi jsem doteď nic nepotřeboval o MB vědět, tak vím s nadsázkou snad jen že existuje MB Standart De Luxe a jinak MB, MBG, MBT v zahraničí a MBX a motory s označením 1000 a 1100 a jsou tři druhy eMBéček. Žábrovky, pak něco mezi a pak model 69? Tato byla vyrobena 07.07.1969 a přihlášena do evidence vozidel 18.07.1969. Takže to je asi jedna z posledních eMBéček myslím. Za každou radu budu jinak samozřejmě rád. Co mně na MB zaujalo oproti řadě 742 je, že jak může starší auto (MB) být uvnitř promyšlenější, vychytanější, praktičtější než jeho "moderní" pranástupce? Na tom autě je tolik chytrých řešení, praktických pro cestování až je to mazec. Jen ty osmičkový pneumatiky za deště kloužou mršky. No víc napíšu později až se mi to ještě rozleží v hlavě a bude víc fotek. Zatím na autě není krom zaplacení ekopoplatku a časem nového laku nebo pár detailů co vyměnit asi nic potřeba. Vím, že nemám nejhezčí nejcenější, nebo nějak zvláštní eMBéčko, ale znám ho od narození (prý se tento model vyráběl jen rok), 1.majitelé jsou tak hodní lidí, že by mi to v Praze nevěřili (vtip) a je v zachovalém stavu, tak jsem musel zasáhnout a koupit si ho. Ostatní MB na inzerát jsou hezčí, nebo to jsou žábrovky (které jsou hezčí,ale promiňte mi to chce je už každý), jsou třebas i bez EKOpoplatku, ale ta auta já neznám, nemám k nim žádný vztah a hlavně nejsou prověřená, že tak jak vypadají, tak taková i skutečně jsou. A navíc jsou mnohdy dražší.. Budu se těšit na vaše pozitivní i negativní komentáře a rady. Je mi potřeba obojího. Neznamená to ale, že odteď bude pro mně nějaká 120ka, nebo Favorit něco méněceného to rozhodně ne. Mám rád Škodu a všechny její modely dá se říct stejně. Ne že jen jeden slavný model a ty méně slavné a neslavné ne.
Tísícovka se mi sice vždy líbila taky, ale v tom roce 2003, kdy všichni kamarádi měli 120cítky a balili na to za odvoz na diskotékách holky jsem chtěl mít taky takový auto. Tisícovku bych sice mohl mít o dost podstatně levněji, ale na takovou barokní stařenku (mírně řečeno) nikoho nesbalím a každej se mi bude smát co to mám za brontosaura. Tak proto tisícovku ne. Tenkrát to vědělo jen pár lidí že bude tísícovka společně s Octavií, Felicií, eRkem a chromkou sběratelský hit, ale já mezi ně nepatřil. Tuto sem vídával celý život (1.majitelé jsou naší dlouholetí známí) před kostelem, nebo na dvoře když se chystala třebas na cestu do německa. Už tenkrát jsem si říkal, proč to má novjěší SPZku než měla naše užovka a až tento týden jsem se dozvěděl, že původní SPZ TR-74-39 v roce 1984 orezla už komplet. "Záhada" tedy vyřešena. to auto celé město milovalo a všichni se za ním otáčeli, když někam jeli. Nikdy to nechtěli prodat, dokonce jim prý v německu před šesti lety za to nabízeli novou Fabii, nebo na celnici je nepustili dřív dokud se všichni nestihli podívat. Auto najezdilo průměrně 2000km za rok s tím, že čím dál tím míň se s ním jezdilo, ale jezdilo. Jako s normálním autem. Do zahraničí, k doktorovi..Až teď se to rozhodli prodat, neboť paní si nemohla natáhnout nohu v autě kvůli podběhu a sedět rovně a to ji prý strašně bolela nohal. A že jsou rádi, že jsem si to vybral zrovna já ten vůz. Já tedy také. Měli sice zručného dvorního mechanika, ale pan majitel si vše dokázal na STK opravit sám, včetně souměrnosti brzd. Na auto čekali prý 5 let, mohli si teoreticky vybrat dvě barvy pokud za pět let budou, a pak stejně přišla jiná barva a berte nebo nechte bejt. Zakoupeno v Jihlavské Mototechně (víc info dodám časem). K autu je více než dostatečný počet náhradních dílů, autozahrádka, originál rádio a reproduktor (obě funkční) Tesla Spider, přídavná kulatá světla dopředu, sada nářadí v dýhové krabičce, pár dodělávek.. Jinak auto je zachovalé, zatím vypadá, že i nezrezlé vše v autě jde hladce, plynule, nic není ochozené motor je tak tichounký až mně to překvapilo pouze lak je domácí výroba podpořen později sprejem čili se nepovedl. Brzdy brzdí velice dobře včetně ruční brzdy to pán říkal, že muselo být v richtiku, padž brzdy jsou základ, nikde nic ulomeného nebo protrhlého není. 2x ročně promazávaný ložiska. Pod potahy jsem se na sedačky ještě nedíval.
Jinak tedy abych to uvedl na pravou míru koupil jsem ji abych ji zachránil, že ji a je celý život znám, oni mně, ale jaksi jsem doteď nic nepotřeboval o MB vědět, tak vím s nadsázkou snad jen že existuje MB Standart De Luxe a jinak MB, MBG, MBT v zahraničí a MBX a motory s označením 1000 a 1100 a jsou tři druhy eMBéček. Žábrovky, pak něco mezi a pak model 69? Tato byla vyrobena 07.07.1969 a přihlášena do evidence vozidel 18.07.1969. Takže to je asi jedna z posledních eMBéček myslím. Za každou radu budu jinak samozřejmě rád. Co mně na MB zaujalo oproti řadě 742 je, že jak může starší auto (MB) být uvnitř promyšlenější, vychytanější, praktičtější než jeho "moderní" pranástupce? Na tom autě je tolik chytrých řešení, praktických pro cestování až je to mazec. Jen ty osmičkový pneumatiky za deště kloužou mršky. No víc napíšu později až se mi to ještě rozleží v hlavě a bude víc fotek. Zatím na autě není krom zaplacení ekopoplatku a časem nového laku nebo pár detailů co vyměnit asi nic potřeba. Vím, že nemám nejhezčí nejcenější, nebo nějak zvláštní eMBéčko, ale znám ho od narození (prý se tento model vyráběl jen rok), 1.majitelé jsou tak hodní lidí, že by mi to v Praze nevěřili (vtip) a je v zachovalém stavu, tak jsem musel zasáhnout a koupit si ho. Ostatní MB na inzerát jsou hezčí, nebo to jsou žábrovky (které jsou hezčí,ale promiňte mi to chce je už každý), jsou třebas i bez EKOpoplatku, ale ta auta já neznám, nemám k nim žádný vztah a hlavně nejsou prověřená, že tak jak vypadají, tak taková i skutečně jsou. A navíc jsou mnohdy dražší.. Budu se těšit na vaše pozitivní i negativní komentáře a rady. Je mi potřeba obojího. Neznamená to ale, že odteď bude pro mně nějaká 120ka, nebo Favorit něco méněceného to rozhodně ne. Mám rád Škodu a všechny její modely dá se říct stejně. Ne že jen jeden slavný model a ty méně slavné a neslavné ne.
Lokaj/Š 1000 MB - komentáře:
10:22:25
16.06.2012
16.06.2012
vojta99
-> lokaj: Náádhernej litr přidej foto interiéru
10:07:15
16.06.2012
16.06.2012
Nostalgik
Gratulujem ti k nádhernému autu, kúpiť si niečo od pôvodných majitelov je vždy väčšie víťazstvo než kupovať auto z autobazáru s neistou históriou.
Osobne si myslím že MB-čka predbehla ostatných výrobcov socialistických krajín, dokonca sa smelo vyrovnala aj s kapitalistickou konkurenciou. Je vidieť že konštruktéri sa pohrali s každým detailom, čo sa už nedá povedať o neskorších modeloch. Zadná časť s imitáciou plutiev, predné zapustené svetlá či pôvodné panoramatické zadné okno robia z tohto typu bonbónika 60.rokov. Uvidím na ulici MB-čku a som rád že som sa narodil v Československu.
Osobne si myslím že MB-čka predbehla ostatných výrobcov socialistických krajín, dokonca sa smelo vyrovnala aj s kapitalistickou konkurenciou. Je vidieť že konštruktéri sa pohrali s každým detailom, čo sa už nedá povedať o neskorších modeloch. Zadná časť s imitáciou plutiev, predné zapustené svetlá či pôvodné panoramatické zadné okno robia z tohto typu bonbónika 60.rokov. Uvidím na ulici MB-čku a som rád že som sa narodil v Československu.
06:20:59
16.06.2012
16.06.2012
rsvancara
Moc pěkná, ale to zrcátko ze Š120 je jak pěst na oko :-D
Jo a tu zelenou rybičku z kufru dej dolů. Ty jsi předpokládám neznaboh :-D
Jo a tu zelenou rybičku z kufru dej dolů. Ty jsi předpokládám neznaboh :-D
22:13:18
15.06.2012
15.06.2012
Karlos (WIO46)
-> lokaj: No to zamykání kličkami bych bral jako výhodu maximálně oproti vozům 742 pozdějšího data výroby. Protože ty první měly vytahovatelné čuplíky a nemusel's tahat za kliky. Ostatek zajímavý...
22:10:16
15.06.2012
15.06.2012
lokaj
Karlos: každý bude považovat za vychytávky něco jiného, ale třeba mně osobně překvapilo, že nemusíš otravně zamačkávat capliky, ale stačí pohnout s vnitřní klikou a je to zamčený, je pouze jeden klíč od všeho a ne tři až čtyři klíče je to víc poctivá práce, Navíc interiér útulnej, větrací okénka skvělá. Velkej kastlík v palubovce je větší než ve 120ce, Možnost udělat si malej okruh v autě.. Sedačky které se dají v ložné poloze rozdělat a má člověk pod hlavou nevim. .
14:43:23
15.06.2012
15.06.2012
Karlos (WIO46)
Veskrze sympatický vůz, ale asi chce polít barvou.
Jen bych měl dotaz. Když je tady řeč o větší vychytanosti a technických finesách MB proti 105/120... Mohl bych vědět nějaké příklady?
Jen bych měl dotaz. Když je tady řeč o větší vychytanosti a technických finesách MB proti 105/120... Mohl bych vědět nějaké příklady?
14:31:09
15.06.2012
15.06.2012
lenkahu
Nádhera, gratulujem, krásne eMBčko a hlavne s krásnym príbehom :-)
09:50:22
15.06.2012
15.06.2012
Jozka
-> lokaj: Dík, dobrá zpráva pro mě s těmi tapecy..
09:21:43
15.06.2012
15.06.2012
lokaj
Jo přátelé tomu začali říkat Arnošt, takže jméno je na světě. Pro mně to je klasika..eMBé
09:12:47
15.06.2012
15.06.2012
lokaj
Na to jsem zapomněl to je pravda. Než se dozvěděli, že to chci já měli to na klasické dřevěné třicetileté úřední vývěsce za sklem před radnicí a chvilku na aukru. Ale že jim volali neustále nějaký podezřelý individua, co už zdálky v telefonu bylo slyšet kdo si co za součástku z auta vymontuje, tak jak zjistili o mně aukro okamžitě zrušili a prodali to mně.
Co se týká čalounění, to jsem si prohlížel a je zachovalý a ta barva na fotce odpovídá reálu. Takové jsou i koženkové sedačky.
Co se týká čalounění, to jsem si prohlížel a je zachovalý a ta barva na fotce odpovídá reálu. Takové jsou i koženkové sedačky.
09:00:38
15.06.2012
15.06.2012
Jozka
-> lokaj: Pěkný vyznání.. To bych koupil taky, takhle s tou historií.. Zaujala mě mimo jiné barva čalounění dveří - horní část je takhle hodně do žluta i ve skutečnosti? U mý 69-ky (ovšem srpen 68, naopak jedný z prvních) byla hrozně světlý (vyšisovaný?), navíc nešlo vyčistit, tak jsem opatřil kdysi běžně dostupnej sprej a stříknul s tím, že prostě bude béžová tmavší - a ono to dopadlo takhle nějak, jako vypadá tvoje...
Jinak s tou promyšleností MB souhlasím, ty pozdější evoluce sice vykazujou jistej pokrok, ale zdaleka ne takovej, aby ospravedlňoval neúměrný navýšení složitosti.. A pochopitelně též gratuluju k přírůstku.
Jinak s tou promyšleností MB souhlasím, ty pozdější evoluce sice vykazujou jistej pokrok, ale zdaleka ne takovej, aby ospravedlňoval neúměrný navýšení složitosti.. A pochopitelně též gratuluju k přírůstku.
08:37:11
15.06.2012
15.06.2012
lokaj
Teď jsem dával celolak za 20litrů na 135 GLi a ještě mně čeká vyvařit pro mně památeční Favorit 136 L ´89 v kosmické modři. Tato auta odteď pro mně nebudou méněcenná jen proto že jsou mladší a obyčejná. Zatím jsme našli jen kapku rzi u rezervy jinak všude OK. Radost mi dělá už jen tím, že je po těch známých a znám od svého dětství její historii. Oni jsou svatoušci. Jen doufám, že se o ni budu umět starat. Přeci jen je to stará dáma na úrovni. Naštěstí má super přátele. Jinak zatím díky za perfektní komentáře, i když budou dál negativní neva taky je jich potřeba.
21:48:03
14.06.2012
14.06.2012
doking
Tak jestli byla původní barva lahvově zelená,tak šup s ní na auto hned
20:55:11
14.06.2012
14.06.2012
auta.petr
Nádhera! Gratulace ke krásnému embéčku.
20:52:15
14.06.2012
14.06.2012
Tom_007
nadherna deda ma taky cervenou vyrobenou 5.7. 1969 motor 53000km at se dari a at slouzi
19:09:48
14.06.2012
14.06.2012
Danster
Pěkně napsáno a pěkné MB. To že má nějaké kosmetické chybky nevadí hlavně že ti bude dělat radost
18:53:01
14.06.2012
14.06.2012
vitek123
Super 1000 MB ,ať ti vydrží co nejdéle pěkná.
18:40:03
14.06.2012
14.06.2012
Alex41
Tak tenhle text jsem přečet se zaujetím celej :-) To se mi nestává často :-) Auto jde do oblíbených, těšim se na další fotky :-)
18:36:17
14.06.2012
14.06.2012
Koláčný
vypadá pěkně, tak hodně šťastných kilometrů bez poruch!