skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Model 1968, vyrobeny 10 prosince 1967. Patnacta serie.
S eMBeckem jsem prozil kratke obdobi mych prvnich ridicskych kilometru. Muj tata ho koupil v roce 1967, nebo 68. Byl to occasion s asi 8'000 km na tachometru. Udajne po nejakem novinari z Usti nad Labem ktery ho hodil do prikopu a pak ho prodal. Mel meneny predni blatnik ale jinak jako novy. Standart, tmava cervena 8220 s bezovym vnitrkem. Me bylo tenkrat 12-13 let a bylo to nase prvni auto… Ridicak jsem delal v breznu 74, dokonce kvuli mne odkladali zkousky v autoskole jelikoz na posledni chvili zjistili ze mi jeste neni 18 let. eMBecko jsme meli nejak do zari a pak ho nasi vymenili za 110L. Leta bezela a zivot me zaval do jine zeme kde jsem jiz 30 let. Vzpominky na eMBecko mi ale zustaly, ikdyz jsem od te doby vystridal mnoho jinych znacek. Minuly rok jsem padl na ,,Virta’’ a zacalo ve mne hlodat pokuseni si nejake obstarat. Na dalku to neni prave nejjednodussi, ale j_j mi prihral slibny inzerat, diky kteremu se mi nakonec podarilo Belouse sehnat. Podle fotografii vypadal slusne a tak jsme si placli. Veskere zalezitosti v CZ s koupi, exportem a transportem mi vyrizovali muj svara a sestra kterym za vse jeste jednou moc dekuji. Meli s tim plno starosti a behani. Nakonec me zastupuji jeste nyni, kdyz shanim zasobu nahradnich dilu.
2011-07-07
Pred polednem Belous dorazil ke mne. Po zbezne prohlidce jsem videl ze na technickou je treba predelat brzdy a hlavne vycistit zespodu motor a prevodovku. Mezi pripravami na technickou se Belous zucastnil srazu historickych aut pri 50. vyroci Veteran Car Club Suisse Romande v Cossonay 31. cervence 2011. To vse jeste s prevozni/exportni CZ registraci 774 S2E.
2011-08-03
Dnes jsem byl na SAN (Service d’automobiles et de la Navigation) na Blécherette Belouse prihlasit. Veskere potrebne papiry jsem mel v poradku a Belous byl pozvan k technicke kontrole na 28 zari odpoledne. Tam vsak pohorel jelikoz cestou na kontrolu odesel kabel ke treti svicce a na valcich zjistili velky rozdil mezi levym a pravym zadnim kolem. Kabel se vymenil a take oblozeni zadnich celisti. Prestoze oblozeni byla nova jedna strana byla nacucana kapalinou a proto ten rozdil. Pri druhe kontrole 13 rijna Belous prosel a od te doby ma vymennou znacku s moji Toyotou VD 452 852 a muzu s nim normalne jezdit. Vzhlem k tomu, ze jsem ho prihlasil jako veteran tak mam limit asi 3'000km na rok. Technicka je kazdych 6 let a veteransky prukaz platny 10 let.
2011-11-08
Od technicke uz ubehl vic jak mesic a vzhledem k hezkemu podzimu se Belous pekne projel po okoli. Zazitek jsem pripravil jednomu mladikovi ktery se odvazil me stopnout. Vracel se domu z vyletu a tak jsem ho coby taxi odvezl az pred dum (v Sentier na Vallée de Joux). Tim padem Belous prejel sve dva prvni ,,horské'' prusmyky (pouze necelych 1'200m n/m. Vse bez nejmensiho problému. Kdyz kluk vystupoval tak jsem se ho ptal zda nemel moc strach. Rikal ze ne ale jiste bude mit nadlouho co vypravet s jakou limuzinou prijel. Ted uz ale pomalu uvazuji hodit Belouse pod plachtu na stojanky aby mu nezplacately boticky.
Dnes mi postou take prisel balicek s casti dilu od j_j. Hlavne bocni blinkry na predni blatniky jsou tady a tak se budu moci pustit do montaze aby pod blatniky smutne nevisely ustrizene dratky a Belous se podobal tomu jak vyjel z fabriky. Zachvilku bude mit narozeniny a tak to dostane jako darek.
2011-11-19
Tak preci jenom se Belous letos jeste projel. Chtel si dat zavod s TGV z Vallorbe do Parize, ale nakonec jsme se dojeli podivat jen kousek za hranice. Jeho prvni cesta mimo CH. Na zpatecni ceste trochu zapozoval s Mont-Blancem v pozadi. Uz je ale lehka mlha a tak to neni dost ostre. Cestou zpatky mi na krizovatce pripravil horke chvilky jeden starsi pan, ktery uz asi zapomel jak brzdila auta za jeho mladych let. Videl me uz z dalky, ale prejet napric krizovatkou se rozhodl az v posledni chvili. Brzdil jsem i ocima a na stesti to dobre dopadlo. Jeho spolujezdkyne mi na moje vystrazne blikani honosne kynula vztycenou pravici. Myslim ze ji vubec nedoslo ze v techto chvilich uz nemusela byt mezi nami. Prijizdel jsem k nim z jejich prave strany a na tachometru jsem mel pres 110 km/h.
2011-12-10 Tak dneska mel Belous 44. narozeniny. Dostal darkem bocni blinkry a mensi projizdku po okoli.
2011-12-24 Z Belouse jsem vyndal baterku a ulozil ho k zimnimu spanku.
2011-12-25 Zde se rika ze se nema prodavat medvedi kuze driv nez se medved zabije. A stejne je to tak s tim zimnim spankem Belouse. Nadherne pocasi a Belousuv darek pod stromeckem me primeli nahodit zpatky baterku a vyrazit na silnice po okoli abych videl na vlasni oci jak se pejskovi hlavicka kyva. Abych mel svedky vzal jsem s sebou nasi fenku Topie. Zbytek jiz dle pridanych foto. Podle predpovedi pocasi ma byt jeste par dni hezky a tak myslim ze si s tim zimnim spankem Belous jeste pocka. Hlavne aby cestari nesolili.
2011-12-26 Pocasi nam skutecne stale preje a tak jsme s Belousem prekonali pomyslnou hranici prvnich 1'000 km ujetych ve Svycarsku (s malou zajizdkou do Francie).
2012-02-04 Krasny blizzard (bise) a asi 11°C pod nulou. Neodolali jsme s Belousem a vyrazili spolu udelat par fotek k jezeru. Silnice byly suche a doufam ze se do sparu moc soli nedostalo...
2012-02-26 Belous je slabsi na brzdy. Dneska jsem se rozhoupal k vyndani HBV s umyslem ho zaslat na repasi. Doufam ze vse probehne dle mych predstav.
2012-03-xx HBV odeslan na repasi. Mezi tim jsem vymenil brzdove valecky vzadu (predni jsou jiz nove od lonska). Trochu jsem si pohral se rzi na podlaze u ridice a rozhodl se trochu zuslechtit interier s hlavnim zamerem zmirnit ci odstranit ruzne klepani a jine pazvuky. Palubka tudiz dostane zespodu polep cernym kobercem a i vnitrek bude takto castecne zatlumen. S vyrezavanim koberce aby to alespon trochu vypadalo si clovek docela pohraje. HBV jiz je zpatky a za 2 tydny je zde prvni sraz v Echallens kde chci Belouse predstavit. Tudiz vypada to na par protahlych veceru v garazi.
2012-04-07 Sobota rano a po tydnech krasneho pocasi prsi jako z konve. Jelikoz je ale prvni dubnova sobota vyrazime s Belousem na sraz do Echallens. Jsme tam prvni...., ale jedini. Sraz byl vzhledem k velikonocnim svatkum anulovan. Belous diky tomu absolvoval sprchovy test a mohl jsem zmapovat kde vsude do nej tece. Rekl bych prumer, mohlo by to byt i horsi. Odpoledne se pocasi umoudrilo a tak jsme udelali mensi okruh po okoli abych Belouse vysusil. Snad mi tu sprchu odpusti.
2012-09-09 Nedele, slunicko sviti a ja se vydavam s Belousem na VeveyRetro. Kazdorocni sraz veteranu na Place de Marché ve Vevey. Zhruba 600 aut vsech moznych znacek a také par motorek, mezi kterymi jsem objevil i Péraka. Belous prozil léto v garazi vzhledem ke katastrofanimu stavu HBV po repasi odbornou firmou ,,Retroservis'' v Presove. Velice me zklamali jak praci, tak jednanim. Misto pojizdek po horskych prusmycich jsem se venoval pracim na baraku a do pristiho roku to snad nejak vyresim.
2013-05-14 Utery - vsedni den. Pro Belouse vsak maly svatek. Letos porvé (také vzhledem k mizernému a destivému jarnimu pocasi) poprvé vystrcil cumak z garaze k mensi projizdce. Pres zimu prodelal zmenu brzdového systému. Puvodni HBV vymenen za systém S100/110. Dvojity brdovy okruh - jak jsem si to predstavoval.
2013-08-11 Nedele, nic se nedela a tak jsem musel Belouse trochu vyvetrat. Male kolecko po okoli. Pocasi jako stvorene pro par fotografii. Rozhodl jsem se je pridavat ze zacatku karty, aby clovek nemusel porad az na konec toho, co uz zna. Bude to trochu curbes, ale uvidime.
2013-12-22 Opet nedele. Posledni predvanocni. Po dvou tydnech mlhy a vlhka se udelalo trochu hezky a skrz mraky obcas vysvitlo i slunicko. Projeli jsme se s Belousem trochu po okoli. V sousedni vesnici jsme pozdravili Zetor 4712 a cestou domu jsme si popovidali s ,,jezevcikem''. A ted uz je zazimovan v garazi pod prikryvkou a baterka vyndana a na ponku napojena na udrzovac. Na jare bude treba trochu prebehnout jeji kastlik dratakem a trochu nabarvit. Objevila se tam oxidace.
2014-04-06 Jak jsem jiz nadnesl, kastlik jsem trochu ocistil a natrel odrezovacem. Jeste do ne uplne zaschlého na podlozky baterku, za celou zimu, ktera letos byla velice mirna, takrka zadna, jsem ji ani na udrzovaci dlouho nemel. Zkontroloval jsem olej, ze zvedavosti vysrouboval jednu svicku - barva se mi prave nezda, ale motor bezi normalne, tak se do toho vrtat nebudu. Vody v chladici také dost, tak napumpovat benzin a na druhé zavrteni motor chytil. Udelali jsme male kolecko a odpoledne vylet ke znamym do Villeneuve. Tam i zpatky asi 50 km. Bez problému. Pocasi bylo jako vymalované.
2014-04-10 Dnes me Belous zachranil. Mana stavkovala a ja musel na jednani do Zenevy. Jeste ze v garazi odpociva spolehlive auto které nezklame. Pravda je ze Mana ma uz narok s jejimi 370'000 km na tachometru. Cestou zpatky ale problémy potkaly i Belouse. Membrana ventilu topeni praskla a Belous se pocural v garazi. Cestou domu z prace jsem musel dolévat (a to to mam asi 10km).
2014-06-07 Po nekolika vyletech po okoli a do prace jsme vyrazili s Belousem na sraz historickych vozidel do Le Landeron.
2014-07-12 Od letoska se setkavame kazdou sobotu od jara do podzimu v Chavornay - Bufet de la Gare. Dnes jsem tam udelal zajimavé setkani s Velorexem se kterym jsem se i svezl. Patri mistnimu organizatorovi. Nezapomenutelny zazitek.
2014-08-24 Krasné - témer letni pocasi me primelo k mensimu vyletu do Nyon. Pri odjezdu jsem trochu vahal zda Belouse preci jenom nevymenim za neco pohodlnejsiho, ale oddolal jsem. Ostatne u pumpy je to preci jenom rozdil. Cestou nazpatek jsem to dokonce napraskal nejakému Citroënu ktery se pred nami loudal nejakou sedmdesatkou. Belous se rozjel na tachometrovou stovku a ti se nestacili divit jaka ze je to limuzina predjizdi.
2014-08-25 Dnes Belous sluzil jako sluzebni vozidlo. Dopoledne povozil klienty z Lausannského oddeleni rizeni dopravy a cestou domu zapozoval u ''zamku''.
2014-08-30 Krasné pocasi a my s Belousem vyrazime na sraz do Môtiers. Od nas pres Yveron-les-Bains, Grandson a pak uz pres Juru smerem k Francouzské hranici. Cesta krasnou prirodou a v Môtiers setkani s ,,krajankami''. Jedna CZ 250ccm, a pak 3 Tatry. 87, 603 a 613 které patri panu Gugisbergovi z Le Lockle. Jinak paleta vsech moznych znacek vcetne vojenské techniky, stacionarnich motoru, historickych vlaku a letadel (i jeden Antonov). Cestou zpanky jsme to vzali pres Francii abychom pokoupili nejaké jejich lahudky a neco k piti.
2014-08-31 Dnes byl den udrzby. Promazani predni napravy, serizeni excentru prednich brzd - tahlo to doleva a trochu pucovani aby byl Belous pripraven na dalsi vylet. Snad bude letos jeste nejaky hezky den.
2014-09-13 Belous se zucastnil kazdorocniho srazu veteranu Vevey Retro. Pres 300 vozidel vcetne jednoho Mercedesa z CZ. Akce pokracuje jeste zitra, ale ,,zena jiz me nepusti''. Musim galejnicit na zahradce. Cestou z Vevey me Belous trochu pozlobil. Klasicka porucha-pretrzena plynova struna. Dojezd z Lausanne (asi 15km) na kombinackovy rucni plyn. Pekna zabava.
2014-09-27 Krasné pozdni léto - pocasi jak vymalované a Belous se zucastnil letosniho poslednoho srazu v Chavornay. Seslo se pres 50 vozidel vsech moznych znacek a pri malé okruzni jizde jsme zpusobili pekné zacpy. Vsude bylo plno lidi a tak se vsichni nasi krasavci a krasavici predvedli peknému mnozstvi publika.
2014-10-25 Vyjimka potvrzuje pravidlo. Ikdyz jsem Belousovi slibil ze s nim do deste nebudu vyjizdet tuto sobotu jsem dané slovo nedodrzel. Byli jsme pozvani na posledni letosni vyjizku. Sraz v 9 hodin v Echallens, pak pres Chavornay, Orbe, Vuiteboeuf do Cluds. Belous si protahl do kopcu klouby a my se v poledne velice dobre najedli ve vyhlidkové restauraci. Bohuzel vyhlidka se nekonala, neb bylo pekne zatazeno a cestou i prselo. Po obede se pocasi jiz umoudrilo a tak jsme v pohode pres Mauborget dorazili do Grandson. Zde jsme si prohledli zdejsi zamek s expozici nekolika zajimavych veteranu a pak jiz pres Yverdon-les-Bains zpatky domu. Ujeto asi 90 km, bez sebemensiho problému (pokud nepocitam nutnou vymenu steracich list u obou steracu).
2015-03-18 Krasné pocasi a skutecnost ze Mane prasknul chladic (po necelych 400'000 km - coz povazuji temer za skandal a budu vyzadovat opravu v zaruce) jsem vystrkal Belouse z garaze. Kratce jsme se projeli a zahratého motoru jsem vyuzil k vymene oleje a filtru. Sezona 2015 muze zacit. Uvidime kam se letos dostaneme a co nam rok prinese.
2015-05-30 Konecne trochu delsi vylet. Tentokrat na sraz oldies do Lucernu. Pocasi tak akorat. Chvili slunicko, chvili mraky. Pekne svetelne kontrasty pro foceni. Z Lausanne pres Bern, Langnau im Emmental, Entlebuch a Wolhusen do Lucernu. Zpet pres Alpnach, Sarnen, Brünigpass, Brienz, Interlaken (Jungfrau a i ostatni kopecky byly v mracich), Spiez, Wimmis, Boltigen, Jaunpass, Bulle, Oron do Lausanne. Tam a zpet 395km.
2015-06-13/14 Belous zustal v garazi a ja jsem si vyjel s Davidem (starsi syn) na 24h Le Mans s tymem Rebellion. Zucastnit se tohoto zavodu a navic v srdci tymu je nezapomenutelny zazitek. Navic vozy 12 a 13 skoncily na podiu a tudiz zde byly trofeje. Majitel staje se musel spesne vracet svym jetem domu a tak jsme trofeje museli privezt my. Druhy den vsak si k nim Belous pricichl a odvezl je pravoplatnemu majiteli.
2015-07-25 Vylet do CZ (ovsem ne s Belousem) a pri te prilezitosti jsem se otocil v Boleslavi na EmBé srazu. Skoda ze pocasi nebylo prave priznivé a tudiz ucast nebyla prehnana. Presto jsem se rad prosel mezi radami eMBécek.
2015-12-09 Poridil jsem Belousovi brasku - Yeti
2015-12-31 Za rok 2015 jsem toho moc neujet. Casu je stale méne a bylo velice horké léto. Snad pristi rok.
2016-07-02 Vylet na sraz veteranu do Sion (VS). Musel jsem se Belousovi omlouvat, jelikoz kdyz jsem ho koupil, sliboval jsem mu ze do deste nepojede. Letosni léto vsak je takové, ze holt sliby - chyby. Sesla se pestra skala asi 150 vozu vsech moznych znacek. Belous reprezentoval spolu s Tatrou 97 se kterou se sde setkal. Ta je v CH od roku 1999.
S eMBeckem jsem prozil kratke obdobi mych prvnich ridicskych kilometru. Muj tata ho koupil v roce 1967, nebo 68. Byl to occasion s asi 8'000 km na tachometru. Udajne po nejakem novinari z Usti nad Labem ktery ho hodil do prikopu a pak ho prodal. Mel meneny predni blatnik ale jinak jako novy. Standart, tmava cervena 8220 s bezovym vnitrkem. Me bylo tenkrat 12-13 let a bylo to nase prvni auto… Ridicak jsem delal v breznu 74, dokonce kvuli mne odkladali zkousky v autoskole jelikoz na posledni chvili zjistili ze mi jeste neni 18 let. eMBecko jsme meli nejak do zari a pak ho nasi vymenili za 110L. Leta bezela a zivot me zaval do jine zeme kde jsem jiz 30 let. Vzpominky na eMBecko mi ale zustaly, ikdyz jsem od te doby vystridal mnoho jinych znacek. Minuly rok jsem padl na ,,Virta’’ a zacalo ve mne hlodat pokuseni si nejake obstarat. Na dalku to neni prave nejjednodussi, ale j_j mi prihral slibny inzerat, diky kteremu se mi nakonec podarilo Belouse sehnat. Podle fotografii vypadal slusne a tak jsme si placli. Veskere zalezitosti v CZ s koupi, exportem a transportem mi vyrizovali muj svara a sestra kterym za vse jeste jednou moc dekuji. Meli s tim plno starosti a behani. Nakonec me zastupuji jeste nyni, kdyz shanim zasobu nahradnich dilu.
2011-07-07
Pred polednem Belous dorazil ke mne. Po zbezne prohlidce jsem videl ze na technickou je treba predelat brzdy a hlavne vycistit zespodu motor a prevodovku. Mezi pripravami na technickou se Belous zucastnil srazu historickych aut pri 50. vyroci Veteran Car Club Suisse Romande v Cossonay 31. cervence 2011. To vse jeste s prevozni/exportni CZ registraci 774 S2E.
2011-08-03
Dnes jsem byl na SAN (Service d’automobiles et de la Navigation) na Blécherette Belouse prihlasit. Veskere potrebne papiry jsem mel v poradku a Belous byl pozvan k technicke kontrole na 28 zari odpoledne. Tam vsak pohorel jelikoz cestou na kontrolu odesel kabel ke treti svicce a na valcich zjistili velky rozdil mezi levym a pravym zadnim kolem. Kabel se vymenil a take oblozeni zadnich celisti. Prestoze oblozeni byla nova jedna strana byla nacucana kapalinou a proto ten rozdil. Pri druhe kontrole 13 rijna Belous prosel a od te doby ma vymennou znacku s moji Toyotou VD 452 852 a muzu s nim normalne jezdit. Vzhlem k tomu, ze jsem ho prihlasil jako veteran tak mam limit asi 3'000km na rok. Technicka je kazdych 6 let a veteransky prukaz platny 10 let.
2011-11-08
Od technicke uz ubehl vic jak mesic a vzhledem k hezkemu podzimu se Belous pekne projel po okoli. Zazitek jsem pripravil jednomu mladikovi ktery se odvazil me stopnout. Vracel se domu z vyletu a tak jsem ho coby taxi odvezl az pred dum (v Sentier na Vallée de Joux). Tim padem Belous prejel sve dva prvni ,,horské'' prusmyky (pouze necelych 1'200m n/m. Vse bez nejmensiho problému. Kdyz kluk vystupoval tak jsem se ho ptal zda nemel moc strach. Rikal ze ne ale jiste bude mit nadlouho co vypravet s jakou limuzinou prijel. Ted uz ale pomalu uvazuji hodit Belouse pod plachtu na stojanky aby mu nezplacately boticky.
Dnes mi postou take prisel balicek s casti dilu od j_j. Hlavne bocni blinkry na predni blatniky jsou tady a tak se budu moci pustit do montaze aby pod blatniky smutne nevisely ustrizene dratky a Belous se podobal tomu jak vyjel z fabriky. Zachvilku bude mit narozeniny a tak to dostane jako darek.
2011-11-19
Tak preci jenom se Belous letos jeste projel. Chtel si dat zavod s TGV z Vallorbe do Parize, ale nakonec jsme se dojeli podivat jen kousek za hranice. Jeho prvni cesta mimo CH. Na zpatecni ceste trochu zapozoval s Mont-Blancem v pozadi. Uz je ale lehka mlha a tak to neni dost ostre. Cestou zpatky mi na krizovatce pripravil horke chvilky jeden starsi pan, ktery uz asi zapomel jak brzdila auta za jeho mladych let. Videl me uz z dalky, ale prejet napric krizovatkou se rozhodl az v posledni chvili. Brzdil jsem i ocima a na stesti to dobre dopadlo. Jeho spolujezdkyne mi na moje vystrazne blikani honosne kynula vztycenou pravici. Myslim ze ji vubec nedoslo ze v techto chvilich uz nemusela byt mezi nami. Prijizdel jsem k nim z jejich prave strany a na tachometru jsem mel pres 110 km/h.
2011-12-10 Tak dneska mel Belous 44. narozeniny. Dostal darkem bocni blinkry a mensi projizdku po okoli.
2011-12-24 Z Belouse jsem vyndal baterku a ulozil ho k zimnimu spanku.
2011-12-25 Zde se rika ze se nema prodavat medvedi kuze driv nez se medved zabije. A stejne je to tak s tim zimnim spankem Belouse. Nadherne pocasi a Belousuv darek pod stromeckem me primeli nahodit zpatky baterku a vyrazit na silnice po okoli abych videl na vlasni oci jak se pejskovi hlavicka kyva. Abych mel svedky vzal jsem s sebou nasi fenku Topie. Zbytek jiz dle pridanych foto. Podle predpovedi pocasi ma byt jeste par dni hezky a tak myslim ze si s tim zimnim spankem Belous jeste pocka. Hlavne aby cestari nesolili.
2011-12-26 Pocasi nam skutecne stale preje a tak jsme s Belousem prekonali pomyslnou hranici prvnich 1'000 km ujetych ve Svycarsku (s malou zajizdkou do Francie).
2012-02-04 Krasny blizzard (bise) a asi 11°C pod nulou. Neodolali jsme s Belousem a vyrazili spolu udelat par fotek k jezeru. Silnice byly suche a doufam ze se do sparu moc soli nedostalo...
2012-02-26 Belous je slabsi na brzdy. Dneska jsem se rozhoupal k vyndani HBV s umyslem ho zaslat na repasi. Doufam ze vse probehne dle mych predstav.
2012-03-xx HBV odeslan na repasi. Mezi tim jsem vymenil brzdove valecky vzadu (predni jsou jiz nove od lonska). Trochu jsem si pohral se rzi na podlaze u ridice a rozhodl se trochu zuslechtit interier s hlavnim zamerem zmirnit ci odstranit ruzne klepani a jine pazvuky. Palubka tudiz dostane zespodu polep cernym kobercem a i vnitrek bude takto castecne zatlumen. S vyrezavanim koberce aby to alespon trochu vypadalo si clovek docela pohraje. HBV jiz je zpatky a za 2 tydny je zde prvni sraz v Echallens kde chci Belouse predstavit. Tudiz vypada to na par protahlych veceru v garazi.
2012-04-07 Sobota rano a po tydnech krasneho pocasi prsi jako z konve. Jelikoz je ale prvni dubnova sobota vyrazime s Belousem na sraz do Echallens. Jsme tam prvni...., ale jedini. Sraz byl vzhledem k velikonocnim svatkum anulovan. Belous diky tomu absolvoval sprchovy test a mohl jsem zmapovat kde vsude do nej tece. Rekl bych prumer, mohlo by to byt i horsi. Odpoledne se pocasi umoudrilo a tak jsme udelali mensi okruh po okoli abych Belouse vysusil. Snad mi tu sprchu odpusti.
2012-09-09 Nedele, slunicko sviti a ja se vydavam s Belousem na VeveyRetro. Kazdorocni sraz veteranu na Place de Marché ve Vevey. Zhruba 600 aut vsech moznych znacek a také par motorek, mezi kterymi jsem objevil i Péraka. Belous prozil léto v garazi vzhledem ke katastrofanimu stavu HBV po repasi odbornou firmou ,,Retroservis'' v Presove. Velice me zklamali jak praci, tak jednanim. Misto pojizdek po horskych prusmycich jsem se venoval pracim na baraku a do pristiho roku to snad nejak vyresim.
2013-05-14 Utery - vsedni den. Pro Belouse vsak maly svatek. Letos porvé (také vzhledem k mizernému a destivému jarnimu pocasi) poprvé vystrcil cumak z garaze k mensi projizdce. Pres zimu prodelal zmenu brzdového systému. Puvodni HBV vymenen za systém S100/110. Dvojity brdovy okruh - jak jsem si to predstavoval.
2013-08-11 Nedele, nic se nedela a tak jsem musel Belouse trochu vyvetrat. Male kolecko po okoli. Pocasi jako stvorene pro par fotografii. Rozhodl jsem se je pridavat ze zacatku karty, aby clovek nemusel porad az na konec toho, co uz zna. Bude to trochu curbes, ale uvidime.
2013-12-22 Opet nedele. Posledni predvanocni. Po dvou tydnech mlhy a vlhka se udelalo trochu hezky a skrz mraky obcas vysvitlo i slunicko. Projeli jsme se s Belousem trochu po okoli. V sousedni vesnici jsme pozdravili Zetor 4712 a cestou domu jsme si popovidali s ,,jezevcikem''. A ted uz je zazimovan v garazi pod prikryvkou a baterka vyndana a na ponku napojena na udrzovac. Na jare bude treba trochu prebehnout jeji kastlik dratakem a trochu nabarvit. Objevila se tam oxidace.
2014-04-06 Jak jsem jiz nadnesl, kastlik jsem trochu ocistil a natrel odrezovacem. Jeste do ne uplne zaschlého na podlozky baterku, za celou zimu, ktera letos byla velice mirna, takrka zadna, jsem ji ani na udrzovaci dlouho nemel. Zkontroloval jsem olej, ze zvedavosti vysrouboval jednu svicku - barva se mi prave nezda, ale motor bezi normalne, tak se do toho vrtat nebudu. Vody v chladici také dost, tak napumpovat benzin a na druhé zavrteni motor chytil. Udelali jsme male kolecko a odpoledne vylet ke znamym do Villeneuve. Tam i zpatky asi 50 km. Bez problému. Pocasi bylo jako vymalované.
2014-04-10 Dnes me Belous zachranil. Mana stavkovala a ja musel na jednani do Zenevy. Jeste ze v garazi odpociva spolehlive auto které nezklame. Pravda je ze Mana ma uz narok s jejimi 370'000 km na tachometru. Cestou zpatky ale problémy potkaly i Belouse. Membrana ventilu topeni praskla a Belous se pocural v garazi. Cestou domu z prace jsem musel dolévat (a to to mam asi 10km).
2014-06-07 Po nekolika vyletech po okoli a do prace jsme vyrazili s Belousem na sraz historickych vozidel do Le Landeron.
2014-07-12 Od letoska se setkavame kazdou sobotu od jara do podzimu v Chavornay - Bufet de la Gare. Dnes jsem tam udelal zajimavé setkani s Velorexem se kterym jsem se i svezl. Patri mistnimu organizatorovi. Nezapomenutelny zazitek.
2014-08-24 Krasné - témer letni pocasi me primelo k mensimu vyletu do Nyon. Pri odjezdu jsem trochu vahal zda Belouse preci jenom nevymenim za neco pohodlnejsiho, ale oddolal jsem. Ostatne u pumpy je to preci jenom rozdil. Cestou nazpatek jsem to dokonce napraskal nejakému Citroënu ktery se pred nami loudal nejakou sedmdesatkou. Belous se rozjel na tachometrovou stovku a ti se nestacili divit jaka ze je to limuzina predjizdi.
2014-08-25 Dnes Belous sluzil jako sluzebni vozidlo. Dopoledne povozil klienty z Lausannského oddeleni rizeni dopravy a cestou domu zapozoval u ''zamku''.
2014-08-30 Krasné pocasi a my s Belousem vyrazime na sraz do Môtiers. Od nas pres Yveron-les-Bains, Grandson a pak uz pres Juru smerem k Francouzské hranici. Cesta krasnou prirodou a v Môtiers setkani s ,,krajankami''. Jedna CZ 250ccm, a pak 3 Tatry. 87, 603 a 613 které patri panu Gugisbergovi z Le Lockle. Jinak paleta vsech moznych znacek vcetne vojenské techniky, stacionarnich motoru, historickych vlaku a letadel (i jeden Antonov). Cestou zpanky jsme to vzali pres Francii abychom pokoupili nejaké jejich lahudky a neco k piti.
2014-08-31 Dnes byl den udrzby. Promazani predni napravy, serizeni excentru prednich brzd - tahlo to doleva a trochu pucovani aby byl Belous pripraven na dalsi vylet. Snad bude letos jeste nejaky hezky den.
2014-09-13 Belous se zucastnil kazdorocniho srazu veteranu Vevey Retro. Pres 300 vozidel vcetne jednoho Mercedesa z CZ. Akce pokracuje jeste zitra, ale ,,zena jiz me nepusti''. Musim galejnicit na zahradce. Cestou z Vevey me Belous trochu pozlobil. Klasicka porucha-pretrzena plynova struna. Dojezd z Lausanne (asi 15km) na kombinackovy rucni plyn. Pekna zabava.
2014-09-27 Krasné pozdni léto - pocasi jak vymalované a Belous se zucastnil letosniho poslednoho srazu v Chavornay. Seslo se pres 50 vozidel vsech moznych znacek a pri malé okruzni jizde jsme zpusobili pekné zacpy. Vsude bylo plno lidi a tak se vsichni nasi krasavci a krasavici predvedli peknému mnozstvi publika.
2014-10-25 Vyjimka potvrzuje pravidlo. Ikdyz jsem Belousovi slibil ze s nim do deste nebudu vyjizdet tuto sobotu jsem dané slovo nedodrzel. Byli jsme pozvani na posledni letosni vyjizku. Sraz v 9 hodin v Echallens, pak pres Chavornay, Orbe, Vuiteboeuf do Cluds. Belous si protahl do kopcu klouby a my se v poledne velice dobre najedli ve vyhlidkové restauraci. Bohuzel vyhlidka se nekonala, neb bylo pekne zatazeno a cestou i prselo. Po obede se pocasi jiz umoudrilo a tak jsme v pohode pres Mauborget dorazili do Grandson. Zde jsme si prohledli zdejsi zamek s expozici nekolika zajimavych veteranu a pak jiz pres Yverdon-les-Bains zpatky domu. Ujeto asi 90 km, bez sebemensiho problému (pokud nepocitam nutnou vymenu steracich list u obou steracu).
2015-03-18 Krasné pocasi a skutecnost ze Mane prasknul chladic (po necelych 400'000 km - coz povazuji temer za skandal a budu vyzadovat opravu v zaruce) jsem vystrkal Belouse z garaze. Kratce jsme se projeli a zahratého motoru jsem vyuzil k vymene oleje a filtru. Sezona 2015 muze zacit. Uvidime kam se letos dostaneme a co nam rok prinese.
2015-05-30 Konecne trochu delsi vylet. Tentokrat na sraz oldies do Lucernu. Pocasi tak akorat. Chvili slunicko, chvili mraky. Pekne svetelne kontrasty pro foceni. Z Lausanne pres Bern, Langnau im Emmental, Entlebuch a Wolhusen do Lucernu. Zpet pres Alpnach, Sarnen, Brünigpass, Brienz, Interlaken (Jungfrau a i ostatni kopecky byly v mracich), Spiez, Wimmis, Boltigen, Jaunpass, Bulle, Oron do Lausanne. Tam a zpet 395km.
2015-06-13/14 Belous zustal v garazi a ja jsem si vyjel s Davidem (starsi syn) na 24h Le Mans s tymem Rebellion. Zucastnit se tohoto zavodu a navic v srdci tymu je nezapomenutelny zazitek. Navic vozy 12 a 13 skoncily na podiu a tudiz zde byly trofeje. Majitel staje se musel spesne vracet svym jetem domu a tak jsme trofeje museli privezt my. Druhy den vsak si k nim Belous pricichl a odvezl je pravoplatnemu majiteli.
2015-07-25 Vylet do CZ (ovsem ne s Belousem) a pri te prilezitosti jsem se otocil v Boleslavi na EmBé srazu. Skoda ze pocasi nebylo prave priznivé a tudiz ucast nebyla prehnana. Presto jsem se rad prosel mezi radami eMBécek.
2015-12-09 Poridil jsem Belousovi brasku - Yeti
2015-12-31 Za rok 2015 jsem toho moc neujet. Casu je stale méne a bylo velice horké léto. Snad pristi rok.
2016-07-02 Vylet na sraz veteranu do Sion (VS). Musel jsem se Belousovi omlouvat, jelikoz kdyz jsem ho koupil, sliboval jsem mu ze do deste nepojede. Letosni léto vsak je takové, ze holt sliby - chyby. Sesla se pestra skala asi 150 vozu vsech moznych znacek. Belous reprezentoval spolu s Tatrou 97 se kterou se sde setkal. Ta je v CH od roku 1999.
Belous/1000MB - komentáře:
00:18:40
08.02.2013
08.02.2013
Bobesh
-> PAV-PO: Tedy,ta modrá s blinkry z DéeSky,pokud se nemýlím...podobný šok pamatuji,když jsem před léty viděl stejně postižený model,ovšem směrovky byly ze SAVIEMu,předchůdci našich licenčních vozů AVIA. Jinak publikaci od p. Gerega ti přeju. Znám ho osobně,před lety jsem s ním dělal v jedné firmě a mohu ho směle zařadit k opravdovým a fundovaným znalcům značky ŠKODA.
21:42:49
01.02.2013
01.02.2013
Jozka
-> Vena: Nejmíň bolestivej způsob zástavby kilový konzoly do MB je vyvrtat 2 díry pro M8 do kastle (původní sedí jen 2 ze 4), podložit válce, aby nebyly šikmo a trochu si pohrát s pedálama, v krajní nouzi převařit šlapky. Díry na hadice se dají vytvořit i na boku - na podběhu tak, že se odtlačí plech horní podlahy kufru..
20:31:39
26.01.2013
26.01.2013
Vena
-> Petr98: dík
09:13:14
25.01.2013
25.01.2013
Koblet
Já bych řekl že na brzdách se snad neměnilo nic zásadního kromě velikosti prasátek. Takže rozdíl bych hledal v tom.
09:10:34
25.01.2013
25.01.2013
Petr98
-> Vena: Ja jsem v Gecku mel taky po puvodnim majiteli brzdy ze skody 100. Co si pamatuju: Musis do plechu nad nadrzi- kde jsou tedka 2 diry pro dve trubky, vyvrtat dalsi diry. trubky jsou jinak. Dale jsem mel urezany roh na tom vicku v kufru- co pres nej se dostavas prave k brzdam- vse diky privodu brzdovky z nadobky. Na 64ce mi puvodni brzdy brzdi super. Na 68ce je to slabsi a pricinu nechapu....
08:58:17
25.01.2013
25.01.2013
Vena
-> PAV-PO: podle manžet,soudím že budou v předu kotouče?? Už jsem taky nad něčím podobným uvažoval.... teda aspoň nad těma hl. válcema,že by se daly ze 100vky,musí se nějak moc zasahovat do kastle? nebo je komplet konzola s pedálama záměnná?
Horší už to bude s uchycení nádobkoy na kapalinu co?
Horší už to bude s uchycení nádobkoy na kapalinu co?
21:48:22
16.01.2013
16.01.2013
PAV-PO
Tak Belous dostane castecny UpGrade ovladani brzd a spojky abych uz nemel vecne boty promocene od kapaliny. Soucasne si pomuze i k dvoum brzdovym okruhum abych nemel potize z kopecku.
07:47:38
08.01.2013
08.01.2013
Jozka
-> PAV-PO: Tak dveří škoda určitě - kdyby jen kvůli zákonu schválnosti = jsou-li v záloze náhradní, snižuje to pravděpodobnost, že ty na autě přetvaruje nějakej moula na parkovišti .
A ta kniha je opravdu dobrá, žádný povrchní tlachy a pochybný legendy..
A ta kniha je opravdu dobrá, žádný povrchní tlachy a pochybný legendy..
22:58:45
07.01.2013
07.01.2013
Bukaj
-> PAV-PO 06.01.13 21:55:09:
Přesně, jak jsem předpokládal :)
Štítek MBT neexistuje. Vždyť to byla "sockoverze" MBčka, navíc se jich asi moc nevyrobilo, tak pochybuji, že by ještě zvyšovali náklady odlišným štítkem...
Přesně, jak jsem předpokládal :)
Štítek MBT neexistuje. Vždyť to byla "sockoverze" MBčka, navíc se jich asi moc nevyrobilo, tak pochybuji, že by ještě zvyšovali náklady odlišným štítkem...
22:46:31
07.01.2013
07.01.2013
Vena
-> PAV-PO: Tu knihu mám taky,je dost dobrá. Myslím že jí bude mít nejspíš každý druhý embéčkář
21:50:30
07.01.2013
07.01.2013
PAV-PO
-> Jozka: Byl, ale mam ockovy klic s integrovanou golou a tak jsem to dokazal odsroubovat. Lito mi bylo hlavne tam nechat vsechny dvere. Byly v docela dobrem stavu.
12:03:25
07.01.2013
07.01.2013
Jozka
-> PAV-PO 06.01.13 19:12:37: To byl hodně divnej Francouz teda - jednak kutilstvím, druhak postavou: dlouhý nohy, kterejm neodpovídala délka rukou (viz úpravy sedák vs. řadící páka)..
Nicméně česáč jsi zdatný.. (hlavně jestli byl chladič dole přišroubovanej).
Nicméně česáč jsi zdatný.. (hlavně jestli byl chladič dole přišroubovanej).
22:13:26
06.01.2013
06.01.2013
PAV-PO
Obrazek na kterém je pan Jacques Poch ve voze Aero Minor 750ccm v Le Mans v roce 1949.
22:02:03
06.01.2013
06.01.2013
PAV-PO
-> Duri: Podle stitku francouzskeho dovozce se jednalo o MB a ne MBT, takze to odpovida. Skoda, mohl jsem mit raritu.
21:59:57
06.01.2013
06.01.2013
Duri
-> PAV-PO: Podla katalogu MBT stitok neexistuje a myslim, ze ho este nikto nikdy nevidel, ze by Yeti?
21:52:35
06.01.2013
06.01.2013
PAV-PO
Chladic jsem vymontoval nakonec take, ale sezhora to neni prave nejjednodussi.