-> PAV-PO: Mám to změřené,už jsem to dělal pro jedno MB,tady z Virtu,ale né na střed díry, jen k okraji těsnění blinkru!!(bylo to potřeba rychle a já neměl čas ten blinkr vyndavat.)
Modrá 120 mm,červená 25 mm. Můžu dodat foto z kótama. Dotyčnému se to nezdálo, že to je prý celkem na kraji, ale nakonec to asi udělal podle mě, protože já mám takovou informaci od předchozího majitele mého auta, že blatníky jsou původní a tak jak to je, vyjelo z Boleslavi. V současnosti,bych mohl změřit vlatně už i samotný střed,jenže se k blatníku nedostanu cca 14 dní.
Ať je to jednodušší a rychlejší, nahrál jsem fotku z kótama do karty svého auta(na konci alba)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Model 1968, vyrobeny 10 prosince 1967. Patnacta serie.
S eMBeckem jsem prozil kratke obdobi mych prvnich ridicskych kilometru. Muj tata ho koupil v roce 1967, nebo 68. Byl to occasion s asi 8'000 km na tachometru. Udajne po nejakem novinari z Usti nad Labem ktery ho hodil do prikopu a pak ho prodal. Mel meneny predni blatnik ale jinak jako novy. Standart, tmava cervena 8220 s bezovym vnitrkem. Me bylo tenkrat 12-13 let a bylo to nase prvni auto… Ridicak jsem delal v breznu 74, dokonce kvuli mne odkladali zkousky v autoskole jelikoz na posledni chvili zjistili ze mi jeste neni 18 let. eMBecko jsme meli nejak do zari a pak ho nasi vymenili za 110L. Leta bezela a zivot me zaval do jine zeme kde jsem jiz 30 let. Vzpominky na eMBecko mi ale zustaly, ikdyz jsem od te doby vystridal mnoho jinych znacek. Minuly rok jsem padl na ,,Virta’’ a zacalo ve mne hlodat pokuseni si nejake obstarat. Na dalku to neni prave nejjednodussi, ale j_j mi prihral slibny inzerat, diky kteremu se mi nakonec podarilo Belouse sehnat. Podle fotografii vypadal slusne a tak jsme si placli. Veskere zalezitosti v CZ s koupi, exportem a transportem mi vyrizovali muj svara a sestra kterym za vse jeste jednou moc dekuji. Meli s tim plno starosti a behani. Nakonec me zastupuji jeste nyni, kdyz shanim zasobu nahradnich dilu.
2011-07-07
Pred polednem Belous dorazil ke mne. Po zbezne prohlidce jsem videl ze na technickou je treba predelat brzdy a hlavne vycistit zespodu motor a prevodovku. Mezi pripravami na technickou se Belous zucastnil srazu historickych aut pri 50. vyroci Veteran Car Club Suisse Romande v Cossonay 31. cervence 2011. To vse jeste s prevozni/exportni CZ registraci 774 S2E.
2011-08-03
Dnes jsem byl na SAN (Service d’automobiles et de la Navigation) na Blécherette Belouse prihlasit. Veskere potrebne papiry jsem mel v poradku a Belous byl pozvan k technicke kontrole na 28 zari odpoledne. Tam vsak pohorel jelikoz cestou na kontrolu odesel kabel ke treti svicce a na valcich zjistili velky rozdil mezi levym a pravym zadnim kolem. Kabel se vymenil a take oblozeni zadnich celisti. Prestoze oblozeni byla nova jedna strana byla nacucana kapalinou a proto ten rozdil. Pri druhe kontrole 13 rijna Belous prosel a od te doby ma vymennou znacku s moji Toyotou VD 452 852 a muzu s nim normalne jezdit. Vzhlem k tomu, ze jsem ho prihlasil jako veteran tak mam limit asi 3'000km na rok. Technicka je kazdych 6 let a veteransky prukaz platny 10 let.
2011-11-08
Od technicke uz ubehl vic jak mesic a vzhledem k hezkemu podzimu se Belous pekne projel po okoli. Zazitek jsem pripravil jednomu mladikovi ktery se odvazil me stopnout. Vracel se domu z vyletu a tak jsem ho coby taxi odvezl az pred dum (v Sentier na Vallée de Joux). Tim padem Belous prejel sve dva prvni ,,horské'' prusmyky (pouze necelych 1'200m n/m. Vse bez nejmensiho problému. Kdyz kluk vystupoval tak jsem se ho ptal zda nemel moc strach. Rikal ze ne ale jiste bude mit nadlouho co vypravet s jakou limuzinou prijel. Ted uz ale pomalu uvazuji hodit Belouse pod plachtu na stojanky aby mu nezplacately boticky.
Dnes mi postou take prisel balicek s casti dilu od j_j. Hlavne bocni blinkry na predni blatniky jsou tady a tak se budu moci pustit do montaze aby pod blatniky smutne nevisely ustrizene dratky a Belous se podobal tomu jak vyjel z fabriky. Zachvilku bude mit narozeniny a tak to dostane jako darek.
2011-11-19
Tak preci jenom se Belous letos jeste projel. Chtel si dat zavod s TGV z Vallorbe do Parize, ale nakonec jsme se dojeli podivat jen kousek za hranice. Jeho prvni cesta mimo CH. Na zpatecni ceste trochu zapozoval s Mont-Blancem v pozadi. Uz je ale lehka mlha a tak to neni dost ostre. Cestou zpatky mi na krizovatce pripravil horke chvilky jeden starsi pan, ktery uz asi zapomel jak brzdila auta za jeho mladych let. Videl me uz z dalky, ale prejet napric krizovatkou se rozhodl az v posledni chvili. Brzdil jsem i ocima a na stesti to dobre dopadlo. Jeho spolujezdkyne mi na moje vystrazne blikani honosne kynula vztycenou pravici. Myslim ze ji vubec nedoslo ze v techto chvilich uz nemusela byt mezi nami. Prijizdel jsem k nim z jejich prave strany a na tachometru jsem mel pres 110 km/h.
2011-12-10 Tak dneska mel Belous 44. narozeniny. Dostal darkem bocni blinkry a mensi projizdku po okoli.
2011-12-24 Z Belouse jsem vyndal baterku a ulozil ho k zimnimu spanku.
2011-12-25 Zde se rika ze se nema prodavat medvedi kuze driv nez se medved zabije. A stejne je to tak s tim zimnim spankem Belouse. Nadherne pocasi a Belousuv darek pod stromeckem me primeli nahodit zpatky baterku a vyrazit na silnice po okoli abych videl na vlasni oci jak se pejskovi hlavicka kyva. Abych mel svedky vzal jsem s sebou nasi fenku Topie. Zbytek jiz dle pridanych foto. Podle predpovedi pocasi ma byt jeste par dni hezky a tak myslim ze si s tim zimnim spankem Belous jeste pocka. Hlavne aby cestari nesolili.
2011-12-26 Pocasi nam skutecne stale preje a tak jsme s Belousem prekonali pomyslnou hranici prvnich 1'000 km ujetych ve Svycarsku (s malou zajizdkou do Francie).
2012-02-04 Krasny blizzard (bise) a asi 11°C pod nulou. Neodolali jsme s Belousem a vyrazili spolu udelat par fotek k jezeru. Silnice byly suche a doufam ze se do sparu moc soli nedostalo...
2012-02-26 Belous je slabsi na brzdy. Dneska jsem se rozhoupal k vyndani HBV s umyslem ho zaslat na repasi. Doufam ze vse probehne dle mych predstav.
2012-03-xx HBV odeslan na repasi. Mezi tim jsem vymenil brzdove valecky vzadu (predni jsou jiz nove od lonska). Trochu jsem si pohral se rzi na podlaze u ridice a rozhodl se trochu zuslechtit interier s hlavnim zamerem zmirnit ci odstranit ruzne klepani a jine pazvuky. Palubka tudiz dostane zespodu polep cernym kobercem a i vnitrek bude takto castecne zatlumen. S vyrezavanim koberce aby to alespon trochu vypadalo si clovek docela pohraje. HBV jiz je zpatky a za 2 tydny je zde prvni sraz v Echallens kde chci Belouse predstavit. Tudiz vypada to na par protahlych veceru v garazi.
2012-04-07 Sobota rano a po tydnech krasneho pocasi prsi jako z konve. Jelikoz je ale prvni dubnova sobota vyrazime s Belousem na sraz do Echallens. Jsme tam prvni...., ale jedini. Sraz byl vzhledem k velikonocnim svatkum anulovan. Belous diky tomu absolvoval sprchovy test a mohl jsem zmapovat kde vsude do nej tece. Rekl bych prumer, mohlo by to byt i horsi. Odpoledne se pocasi umoudrilo a tak jsme udelali mensi okruh po okoli abych Belouse vysusil. Snad mi tu sprchu odpusti.
2012-09-09 Nedele, slunicko sviti a ja se vydavam s Belousem na VeveyRetro. Kazdorocni sraz veteranu na Place de Marché ve Vevey. Zhruba 600 aut vsech moznych znacek a také par motorek, mezi kterymi jsem objevil i Péraka. Belous prozil léto v garazi vzhledem ke katastrofanimu stavu HBV po repasi odbornou firmou ,,Retroservis'' v Presove. Velice me zklamali jak praci, tak jednanim. Misto pojizdek po horskych prusmycich jsem se venoval pracim na baraku a do pristiho roku to snad nejak vyresim.
2013-05-14 Utery - vsedni den. Pro Belouse vsak maly svatek. Letos porvé (také vzhledem k mizernému a destivému jarnimu pocasi) poprvé vystrcil cumak z garaze k mensi projizdce. Pres zimu prodelal zmenu brzdového systému. Puvodni HBV vymenen za systém S100/110. Dvojity brdovy okruh - jak jsem si to predstavoval.
2013-08-11 Nedele, nic se nedela a tak jsem musel Belouse trochu vyvetrat. Male kolecko po okoli. Pocasi jako stvorene pro par fotografii. Rozhodl jsem se je pridavat ze zacatku karty, aby clovek nemusel porad az na konec toho, co uz zna. Bude to trochu curbes, ale uvidime.
2013-12-22 Opet nedele. Posledni predvanocni. Po dvou tydnech mlhy a vlhka se udelalo trochu hezky a skrz mraky obcas vysvitlo i slunicko. Projeli jsme se s Belousem trochu po okoli. V sousedni vesnici jsme pozdravili Zetor 4712 a cestou domu jsme si popovidali s ,,jezevcikem''. A ted uz je zazimovan v garazi pod prikryvkou a baterka vyndana a na ponku napojena na udrzovac. Na jare bude treba trochu prebehnout jeji kastlik dratakem a trochu nabarvit. Objevila se tam oxidace.
2014-04-06 Jak jsem jiz nadnesl, kastlik jsem trochu ocistil a natrel odrezovacem. Jeste do ne uplne zaschlého na podlozky baterku, za celou zimu, ktera letos byla velice mirna, takrka zadna, jsem ji ani na udrzovaci dlouho nemel. Zkontroloval jsem olej, ze zvedavosti vysrouboval jednu svicku - barva se mi prave nezda, ale motor bezi normalne, tak se do toho vrtat nebudu. Vody v chladici také dost, tak napumpovat benzin a na druhé zavrteni motor chytil. Udelali jsme male kolecko a odpoledne vylet ke znamym do Villeneuve. Tam i zpatky asi 50 km. Bez problému. Pocasi bylo jako vymalované.
2014-04-10 Dnes me Belous zachranil. Mana stavkovala a ja musel na jednani do Zenevy. Jeste ze v garazi odpociva spolehlive auto které nezklame. Pravda je ze Mana ma uz narok s jejimi 370'000 km na tachometru. Cestou zpatky ale problémy potkaly i Belouse. Membrana ventilu topeni praskla a Belous se pocural v garazi. Cestou domu z prace jsem musel dolévat (a to to mam asi 10km).
2014-06-07 Po nekolika vyletech po okoli a do prace jsme vyrazili s Belousem na sraz historickych vozidel do Le Landeron.
2014-07-12 Od letoska se setkavame kazdou sobotu od jara do podzimu v Chavornay - Bufet de la Gare. Dnes jsem tam udelal zajimavé setkani s Velorexem se kterym jsem se i svezl. Patri mistnimu organizatorovi. Nezapomenutelny zazitek.
2014-08-24 Krasné - témer letni pocasi me primelo k mensimu vyletu do Nyon. Pri odjezdu jsem trochu vahal zda Belouse preci jenom nevymenim za neco pohodlnejsiho, ale oddolal jsem. Ostatne u pumpy je to preci jenom rozdil. Cestou nazpatek jsem to dokonce napraskal nejakému Citroënu ktery se pred nami loudal nejakou sedmdesatkou. Belous se rozjel na tachometrovou stovku a ti se nestacili divit jaka ze je to limuzina predjizdi.
2014-08-25 Dnes Belous sluzil jako sluzebni vozidlo. Dopoledne povozil klienty z Lausannského oddeleni rizeni dopravy a cestou domu zapozoval u ''zamku''.
2014-08-30 Krasné pocasi a my s Belousem vyrazime na sraz do Môtiers. Od nas pres Yveron-les-Bains, Grandson a pak uz pres Juru smerem k Francouzské hranici. Cesta krasnou prirodou a v Môtiers setkani s ,,krajankami''. Jedna CZ 250ccm, a pak 3 Tatry. 87, 603 a 613 které patri panu Gugisbergovi z Le Lockle. Jinak paleta vsech moznych znacek vcetne vojenské techniky, stacionarnich motoru, historickych vlaku a letadel (i jeden Antonov). Cestou zpanky jsme to vzali pres Francii abychom pokoupili nejaké jejich lahudky a neco k piti.
2014-08-31 Dnes byl den udrzby. Promazani predni napravy, serizeni excentru prednich brzd - tahlo to doleva a trochu pucovani aby byl Belous pripraven na dalsi vylet. Snad bude letos jeste nejaky hezky den.
2014-09-13 Belous se zucastnil kazdorocniho srazu veteranu Vevey Retro. Pres 300 vozidel vcetne jednoho Mercedesa z CZ. Akce pokracuje jeste zitra, ale ,,zena jiz me nepusti''. Musim galejnicit na zahradce. Cestou z Vevey me Belous trochu pozlobil. Klasicka porucha-pretrzena plynova struna. Dojezd z Lausanne (asi 15km) na kombinackovy rucni plyn. Pekna zabava.
2014-09-27 Krasné pozdni léto - pocasi jak vymalované a Belous se zucastnil letosniho poslednoho srazu v Chavornay. Seslo se pres 50 vozidel vsech moznych znacek a pri malé okruzni jizde jsme zpusobili pekné zacpy. Vsude bylo plno lidi a tak se vsichni nasi krasavci a krasavici predvedli peknému mnozstvi publika.
2014-10-25 Vyjimka potvrzuje pravidlo. Ikdyz jsem Belousovi slibil ze s nim do deste nebudu vyjizdet tuto sobotu jsem dané slovo nedodrzel. Byli jsme pozvani na posledni letosni vyjizku. Sraz v 9 hodin v Echallens, pak pres Chavornay, Orbe, Vuiteboeuf do Cluds. Belous si protahl do kopcu klouby a my se v poledne velice dobre najedli ve vyhlidkové restauraci. Bohuzel vyhlidka se nekonala, neb bylo pekne zatazeno a cestou i prselo. Po obede se pocasi jiz umoudrilo a tak jsme v pohode pres Mauborget dorazili do Grandson. Zde jsme si prohledli zdejsi zamek s expozici nekolika zajimavych veteranu a pak jiz pres Yverdon-les-Bains zpatky domu. Ujeto asi 90 km, bez sebemensiho problému (pokud nepocitam nutnou vymenu steracich list u obou steracu).
2015-03-18 Krasné pocasi a skutecnost ze Mane prasknul chladic (po necelych 400'000 km - coz povazuji temer za skandal a budu vyzadovat opravu v zaruce) jsem vystrkal Belouse z garaze. Kratce jsme se projeli a zahratého motoru jsem vyuzil k vymene oleje a filtru. Sezona 2015 muze zacit. Uvidime kam se letos dostaneme a co nam rok prinese.
2015-05-30 Konecne trochu delsi vylet. Tentokrat na sraz oldies do Lucernu. Pocasi tak akorat. Chvili slunicko, chvili mraky. Pekne svetelne kontrasty pro foceni. Z Lausanne pres Bern, Langnau im Emmental, Entlebuch a Wolhusen do Lucernu. Zpet pres Alpnach, Sarnen, Brünigpass, Brienz, Interlaken (Jungfrau a i ostatni kopecky byly v mracich), Spiez, Wimmis, Boltigen, Jaunpass, Bulle, Oron do Lausanne. Tam a zpet 395km.
2015-06-13/14 Belous zustal v garazi a ja jsem si vyjel s Davidem (starsi syn) na 24h Le Mans s tymem Rebellion. Zucastnit se tohoto zavodu a navic v srdci tymu je nezapomenutelny zazitek. Navic vozy 12 a 13 skoncily na podiu a tudiz zde byly trofeje. Majitel staje se musel spesne vracet svym jetem domu a tak jsme trofeje museli privezt my. Druhy den vsak si k nim Belous pricichl a odvezl je pravoplatnemu majiteli.
2015-07-25 Vylet do CZ (ovsem ne s Belousem) a pri te prilezitosti jsem se otocil v Boleslavi na EmBé srazu. Skoda ze pocasi nebylo prave priznivé a tudiz ucast nebyla prehnana. Presto jsem se rad prosel mezi radami eMBécek.
2015-12-09 Poridil jsem Belousovi brasku - Yeti
2015-12-31 Za rok 2015 jsem toho moc neujet. Casu je stale méne a bylo velice horké léto. Snad pristi rok.
2016-07-02 Vylet na sraz veteranu do Sion (VS). Musel jsem se Belousovi omlouvat, jelikoz kdyz jsem ho koupil, sliboval jsem mu ze do deste nepojede. Letosni léto vsak je takové, ze holt sliby - chyby. Sesla se pestra skala asi 150 vozu vsech moznych znacek. Belous reprezentoval spolu s Tatrou 97 se kterou se sde setkal. Ta je v CH od roku 1999.
S eMBeckem jsem prozil kratke obdobi mych prvnich ridicskych kilometru. Muj tata ho koupil v roce 1967, nebo 68. Byl to occasion s asi 8'000 km na tachometru. Udajne po nejakem novinari z Usti nad Labem ktery ho hodil do prikopu a pak ho prodal. Mel meneny predni blatnik ale jinak jako novy. Standart, tmava cervena 8220 s bezovym vnitrkem. Me bylo tenkrat 12-13 let a bylo to nase prvni auto… Ridicak jsem delal v breznu 74, dokonce kvuli mne odkladali zkousky v autoskole jelikoz na posledni chvili zjistili ze mi jeste neni 18 let. eMBecko jsme meli nejak do zari a pak ho nasi vymenili za 110L. Leta bezela a zivot me zaval do jine zeme kde jsem jiz 30 let. Vzpominky na eMBecko mi ale zustaly, ikdyz jsem od te doby vystridal mnoho jinych znacek. Minuly rok jsem padl na ,,Virta’’ a zacalo ve mne hlodat pokuseni si nejake obstarat. Na dalku to neni prave nejjednodussi, ale j_j mi prihral slibny inzerat, diky kteremu se mi nakonec podarilo Belouse sehnat. Podle fotografii vypadal slusne a tak jsme si placli. Veskere zalezitosti v CZ s koupi, exportem a transportem mi vyrizovali muj svara a sestra kterym za vse jeste jednou moc dekuji. Meli s tim plno starosti a behani. Nakonec me zastupuji jeste nyni, kdyz shanim zasobu nahradnich dilu.
2011-07-07
Pred polednem Belous dorazil ke mne. Po zbezne prohlidce jsem videl ze na technickou je treba predelat brzdy a hlavne vycistit zespodu motor a prevodovku. Mezi pripravami na technickou se Belous zucastnil srazu historickych aut pri 50. vyroci Veteran Car Club Suisse Romande v Cossonay 31. cervence 2011. To vse jeste s prevozni/exportni CZ registraci 774 S2E.
2011-08-03
Dnes jsem byl na SAN (Service d’automobiles et de la Navigation) na Blécherette Belouse prihlasit. Veskere potrebne papiry jsem mel v poradku a Belous byl pozvan k technicke kontrole na 28 zari odpoledne. Tam vsak pohorel jelikoz cestou na kontrolu odesel kabel ke treti svicce a na valcich zjistili velky rozdil mezi levym a pravym zadnim kolem. Kabel se vymenil a take oblozeni zadnich celisti. Prestoze oblozeni byla nova jedna strana byla nacucana kapalinou a proto ten rozdil. Pri druhe kontrole 13 rijna Belous prosel a od te doby ma vymennou znacku s moji Toyotou VD 452 852 a muzu s nim normalne jezdit. Vzhlem k tomu, ze jsem ho prihlasil jako veteran tak mam limit asi 3'000km na rok. Technicka je kazdych 6 let a veteransky prukaz platny 10 let.
2011-11-08
Od technicke uz ubehl vic jak mesic a vzhledem k hezkemu podzimu se Belous pekne projel po okoli. Zazitek jsem pripravil jednomu mladikovi ktery se odvazil me stopnout. Vracel se domu z vyletu a tak jsem ho coby taxi odvezl az pred dum (v Sentier na Vallée de Joux). Tim padem Belous prejel sve dva prvni ,,horské'' prusmyky (pouze necelych 1'200m n/m. Vse bez nejmensiho problému. Kdyz kluk vystupoval tak jsem se ho ptal zda nemel moc strach. Rikal ze ne ale jiste bude mit nadlouho co vypravet s jakou limuzinou prijel. Ted uz ale pomalu uvazuji hodit Belouse pod plachtu na stojanky aby mu nezplacately boticky.
Dnes mi postou take prisel balicek s casti dilu od j_j. Hlavne bocni blinkry na predni blatniky jsou tady a tak se budu moci pustit do montaze aby pod blatniky smutne nevisely ustrizene dratky a Belous se podobal tomu jak vyjel z fabriky. Zachvilku bude mit narozeniny a tak to dostane jako darek.
2011-11-19
Tak preci jenom se Belous letos jeste projel. Chtel si dat zavod s TGV z Vallorbe do Parize, ale nakonec jsme se dojeli podivat jen kousek za hranice. Jeho prvni cesta mimo CH. Na zpatecni ceste trochu zapozoval s Mont-Blancem v pozadi. Uz je ale lehka mlha a tak to neni dost ostre. Cestou zpatky mi na krizovatce pripravil horke chvilky jeden starsi pan, ktery uz asi zapomel jak brzdila auta za jeho mladych let. Videl me uz z dalky, ale prejet napric krizovatkou se rozhodl az v posledni chvili. Brzdil jsem i ocima a na stesti to dobre dopadlo. Jeho spolujezdkyne mi na moje vystrazne blikani honosne kynula vztycenou pravici. Myslim ze ji vubec nedoslo ze v techto chvilich uz nemusela byt mezi nami. Prijizdel jsem k nim z jejich prave strany a na tachometru jsem mel pres 110 km/h.
2011-12-10 Tak dneska mel Belous 44. narozeniny. Dostal darkem bocni blinkry a mensi projizdku po okoli.
2011-12-24 Z Belouse jsem vyndal baterku a ulozil ho k zimnimu spanku.
2011-12-25 Zde se rika ze se nema prodavat medvedi kuze driv nez se medved zabije. A stejne je to tak s tim zimnim spankem Belouse. Nadherne pocasi a Belousuv darek pod stromeckem me primeli nahodit zpatky baterku a vyrazit na silnice po okoli abych videl na vlasni oci jak se pejskovi hlavicka kyva. Abych mel svedky vzal jsem s sebou nasi fenku Topie. Zbytek jiz dle pridanych foto. Podle predpovedi pocasi ma byt jeste par dni hezky a tak myslim ze si s tim zimnim spankem Belous jeste pocka. Hlavne aby cestari nesolili.
2011-12-26 Pocasi nam skutecne stale preje a tak jsme s Belousem prekonali pomyslnou hranici prvnich 1'000 km ujetych ve Svycarsku (s malou zajizdkou do Francie).
2012-02-04 Krasny blizzard (bise) a asi 11°C pod nulou. Neodolali jsme s Belousem a vyrazili spolu udelat par fotek k jezeru. Silnice byly suche a doufam ze se do sparu moc soli nedostalo...
2012-02-26 Belous je slabsi na brzdy. Dneska jsem se rozhoupal k vyndani HBV s umyslem ho zaslat na repasi. Doufam ze vse probehne dle mych predstav.
2012-03-xx HBV odeslan na repasi. Mezi tim jsem vymenil brzdove valecky vzadu (predni jsou jiz nove od lonska). Trochu jsem si pohral se rzi na podlaze u ridice a rozhodl se trochu zuslechtit interier s hlavnim zamerem zmirnit ci odstranit ruzne klepani a jine pazvuky. Palubka tudiz dostane zespodu polep cernym kobercem a i vnitrek bude takto castecne zatlumen. S vyrezavanim koberce aby to alespon trochu vypadalo si clovek docela pohraje. HBV jiz je zpatky a za 2 tydny je zde prvni sraz v Echallens kde chci Belouse predstavit. Tudiz vypada to na par protahlych veceru v garazi.
2012-04-07 Sobota rano a po tydnech krasneho pocasi prsi jako z konve. Jelikoz je ale prvni dubnova sobota vyrazime s Belousem na sraz do Echallens. Jsme tam prvni...., ale jedini. Sraz byl vzhledem k velikonocnim svatkum anulovan. Belous diky tomu absolvoval sprchovy test a mohl jsem zmapovat kde vsude do nej tece. Rekl bych prumer, mohlo by to byt i horsi. Odpoledne se pocasi umoudrilo a tak jsme udelali mensi okruh po okoli abych Belouse vysusil. Snad mi tu sprchu odpusti.
2012-09-09 Nedele, slunicko sviti a ja se vydavam s Belousem na VeveyRetro. Kazdorocni sraz veteranu na Place de Marché ve Vevey. Zhruba 600 aut vsech moznych znacek a také par motorek, mezi kterymi jsem objevil i Péraka. Belous prozil léto v garazi vzhledem ke katastrofanimu stavu HBV po repasi odbornou firmou ,,Retroservis'' v Presove. Velice me zklamali jak praci, tak jednanim. Misto pojizdek po horskych prusmycich jsem se venoval pracim na baraku a do pristiho roku to snad nejak vyresim.
2013-05-14 Utery - vsedni den. Pro Belouse vsak maly svatek. Letos porvé (také vzhledem k mizernému a destivému jarnimu pocasi) poprvé vystrcil cumak z garaze k mensi projizdce. Pres zimu prodelal zmenu brzdového systému. Puvodni HBV vymenen za systém S100/110. Dvojity brdovy okruh - jak jsem si to predstavoval.
2013-08-11 Nedele, nic se nedela a tak jsem musel Belouse trochu vyvetrat. Male kolecko po okoli. Pocasi jako stvorene pro par fotografii. Rozhodl jsem se je pridavat ze zacatku karty, aby clovek nemusel porad az na konec toho, co uz zna. Bude to trochu curbes, ale uvidime.
2013-12-22 Opet nedele. Posledni predvanocni. Po dvou tydnech mlhy a vlhka se udelalo trochu hezky a skrz mraky obcas vysvitlo i slunicko. Projeli jsme se s Belousem trochu po okoli. V sousedni vesnici jsme pozdravili Zetor 4712 a cestou domu jsme si popovidali s ,,jezevcikem''. A ted uz je zazimovan v garazi pod prikryvkou a baterka vyndana a na ponku napojena na udrzovac. Na jare bude treba trochu prebehnout jeji kastlik dratakem a trochu nabarvit. Objevila se tam oxidace.
2014-04-06 Jak jsem jiz nadnesl, kastlik jsem trochu ocistil a natrel odrezovacem. Jeste do ne uplne zaschlého na podlozky baterku, za celou zimu, ktera letos byla velice mirna, takrka zadna, jsem ji ani na udrzovaci dlouho nemel. Zkontroloval jsem olej, ze zvedavosti vysrouboval jednu svicku - barva se mi prave nezda, ale motor bezi normalne, tak se do toho vrtat nebudu. Vody v chladici také dost, tak napumpovat benzin a na druhé zavrteni motor chytil. Udelali jsme male kolecko a odpoledne vylet ke znamym do Villeneuve. Tam i zpatky asi 50 km. Bez problému. Pocasi bylo jako vymalované.
2014-04-10 Dnes me Belous zachranil. Mana stavkovala a ja musel na jednani do Zenevy. Jeste ze v garazi odpociva spolehlive auto které nezklame. Pravda je ze Mana ma uz narok s jejimi 370'000 km na tachometru. Cestou zpatky ale problémy potkaly i Belouse. Membrana ventilu topeni praskla a Belous se pocural v garazi. Cestou domu z prace jsem musel dolévat (a to to mam asi 10km).
2014-06-07 Po nekolika vyletech po okoli a do prace jsme vyrazili s Belousem na sraz historickych vozidel do Le Landeron.
2014-07-12 Od letoska se setkavame kazdou sobotu od jara do podzimu v Chavornay - Bufet de la Gare. Dnes jsem tam udelal zajimavé setkani s Velorexem se kterym jsem se i svezl. Patri mistnimu organizatorovi. Nezapomenutelny zazitek.
2014-08-24 Krasné - témer letni pocasi me primelo k mensimu vyletu do Nyon. Pri odjezdu jsem trochu vahal zda Belouse preci jenom nevymenim za neco pohodlnejsiho, ale oddolal jsem. Ostatne u pumpy je to preci jenom rozdil. Cestou nazpatek jsem to dokonce napraskal nejakému Citroënu ktery se pred nami loudal nejakou sedmdesatkou. Belous se rozjel na tachometrovou stovku a ti se nestacili divit jaka ze je to limuzina predjizdi.
2014-08-25 Dnes Belous sluzil jako sluzebni vozidlo. Dopoledne povozil klienty z Lausannského oddeleni rizeni dopravy a cestou domu zapozoval u ''zamku''.
2014-08-30 Krasné pocasi a my s Belousem vyrazime na sraz do Môtiers. Od nas pres Yveron-les-Bains, Grandson a pak uz pres Juru smerem k Francouzské hranici. Cesta krasnou prirodou a v Môtiers setkani s ,,krajankami''. Jedna CZ 250ccm, a pak 3 Tatry. 87, 603 a 613 které patri panu Gugisbergovi z Le Lockle. Jinak paleta vsech moznych znacek vcetne vojenské techniky, stacionarnich motoru, historickych vlaku a letadel (i jeden Antonov). Cestou zpanky jsme to vzali pres Francii abychom pokoupili nejaké jejich lahudky a neco k piti.
2014-08-31 Dnes byl den udrzby. Promazani predni napravy, serizeni excentru prednich brzd - tahlo to doleva a trochu pucovani aby byl Belous pripraven na dalsi vylet. Snad bude letos jeste nejaky hezky den.
2014-09-13 Belous se zucastnil kazdorocniho srazu veteranu Vevey Retro. Pres 300 vozidel vcetne jednoho Mercedesa z CZ. Akce pokracuje jeste zitra, ale ,,zena jiz me nepusti''. Musim galejnicit na zahradce. Cestou z Vevey me Belous trochu pozlobil. Klasicka porucha-pretrzena plynova struna. Dojezd z Lausanne (asi 15km) na kombinackovy rucni plyn. Pekna zabava.
2014-09-27 Krasné pozdni léto - pocasi jak vymalované a Belous se zucastnil letosniho poslednoho srazu v Chavornay. Seslo se pres 50 vozidel vsech moznych znacek a pri malé okruzni jizde jsme zpusobili pekné zacpy. Vsude bylo plno lidi a tak se vsichni nasi krasavci a krasavici predvedli peknému mnozstvi publika.
2014-10-25 Vyjimka potvrzuje pravidlo. Ikdyz jsem Belousovi slibil ze s nim do deste nebudu vyjizdet tuto sobotu jsem dané slovo nedodrzel. Byli jsme pozvani na posledni letosni vyjizku. Sraz v 9 hodin v Echallens, pak pres Chavornay, Orbe, Vuiteboeuf do Cluds. Belous si protahl do kopcu klouby a my se v poledne velice dobre najedli ve vyhlidkové restauraci. Bohuzel vyhlidka se nekonala, neb bylo pekne zatazeno a cestou i prselo. Po obede se pocasi jiz umoudrilo a tak jsme v pohode pres Mauborget dorazili do Grandson. Zde jsme si prohledli zdejsi zamek s expozici nekolika zajimavych veteranu a pak jiz pres Yverdon-les-Bains zpatky domu. Ujeto asi 90 km, bez sebemensiho problému (pokud nepocitam nutnou vymenu steracich list u obou steracu).
2015-03-18 Krasné pocasi a skutecnost ze Mane prasknul chladic (po necelych 400'000 km - coz povazuji temer za skandal a budu vyzadovat opravu v zaruce) jsem vystrkal Belouse z garaze. Kratce jsme se projeli a zahratého motoru jsem vyuzil k vymene oleje a filtru. Sezona 2015 muze zacit. Uvidime kam se letos dostaneme a co nam rok prinese.
2015-05-30 Konecne trochu delsi vylet. Tentokrat na sraz oldies do Lucernu. Pocasi tak akorat. Chvili slunicko, chvili mraky. Pekne svetelne kontrasty pro foceni. Z Lausanne pres Bern, Langnau im Emmental, Entlebuch a Wolhusen do Lucernu. Zpet pres Alpnach, Sarnen, Brünigpass, Brienz, Interlaken (Jungfrau a i ostatni kopecky byly v mracich), Spiez, Wimmis, Boltigen, Jaunpass, Bulle, Oron do Lausanne. Tam a zpet 395km.
2015-06-13/14 Belous zustal v garazi a ja jsem si vyjel s Davidem (starsi syn) na 24h Le Mans s tymem Rebellion. Zucastnit se tohoto zavodu a navic v srdci tymu je nezapomenutelny zazitek. Navic vozy 12 a 13 skoncily na podiu a tudiz zde byly trofeje. Majitel staje se musel spesne vracet svym jetem domu a tak jsme trofeje museli privezt my. Druhy den vsak si k nim Belous pricichl a odvezl je pravoplatnemu majiteli.
2015-07-25 Vylet do CZ (ovsem ne s Belousem) a pri te prilezitosti jsem se otocil v Boleslavi na EmBé srazu. Skoda ze pocasi nebylo prave priznivé a tudiz ucast nebyla prehnana. Presto jsem se rad prosel mezi radami eMBécek.
2015-12-09 Poridil jsem Belousovi brasku - Yeti
2015-12-31 Za rok 2015 jsem toho moc neujet. Casu je stale méne a bylo velice horké léto. Snad pristi rok.
2016-07-02 Vylet na sraz veteranu do Sion (VS). Musel jsem se Belousovi omlouvat, jelikoz kdyz jsem ho koupil, sliboval jsem mu ze do deste nepojede. Letosni léto vsak je takové, ze holt sliby - chyby. Sesla se pestra skala asi 150 vozu vsech moznych znacek. Belous reprezentoval spolu s Tatrou 97 se kterou se sde setkal. Ta je v CH od roku 1999.
Belous/1000MB - komentáře:
21:44:58
17.11.2011
17.11.2011
PAV-PO
-> su.tech: Tak bude Belous travit zimu, navic pod lehkym kabatkem. Zatim je ale nadherne pocasi a tak me svrbi ruce po volantu a jeho gumy po asfaltu. Pozitri je sobota a pak nedele a tak uz se mi v hlave honi kam ze bychom se mohli podivat. Pro me magickym momentem bylo, kdyz jsem od zeny poprve dostal vynadano kdyz jsem Belouse vystavil pred domem na travniku se kterym se pipla... ale co by clovek pro eMBecko neprenesl pres srdce.
21:32:25
17.11.2011
17.11.2011
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> PAV-PO: Líbí se mi nejvíc ta fotka na špalcích bez kol. Pro mě téměř ideál pro reaxaci. Nikam něspěchat a hrát si s autem.
21:18:48
17.11.2011
17.11.2011
su.tech – nezodpovědný hajzlík
PAV-PO 16.11.11 07:28:35 napsal:
→ Karlos (WIO46): ...nebot na technicke zde zadne stare neprojdou... Musím říct, že tohle se mi vcelku líbí. Je pravda, že mám originál Rapida ještě na původních OR 34 přímo z továrny, ale... ano, je super, když to vypadá jako z továrny, ale upřímně řečeno guma je stará a už snad plní jen funkci zahradní hadice namotané na disk. Už jsem na nich přestal jezdit a renovuji liťáky na kterých to bude stát běžně tak tam přijdou určitě nové pneu. Ty origo gumy nechám na plechových discích pro nějaké "výstavní" účely ale jezdit je už nebudu.
→ Karlos (WIO46): ...nebot na technicke zde zadne stare neprojdou... Musím říct, že tohle se mi vcelku líbí. Je pravda, že mám originál Rapida ještě na původních OR 34 přímo z továrny, ale... ano, je super, když to vypadá jako z továrny, ale upřímně řečeno guma je stará a už snad plní jen funkci zahradní hadice namotané na disk. Už jsem na nich přestal jezdit a renovuji liťáky na kterých to bude stát běžně tak tam přijdou určitě nové pneu. Ty origo gumy nechám na plechových discích pro nějaké "výstavní" účely ale jezdit je už nebudu.
21:00:05
17.11.2011
17.11.2011
PAV-PO
Kdo mi zmeri stred diry v blatniku abych Belousovi mohl pridelat nausnicky?
14:30:47
16.11.2011
16.11.2011
Karlos (WIO46)
-> PAV-PO: No já pátral po předpisovejch gumách. Našel jen tyhle, a tak jsem si řekl, že bych si takový balony stejně nekoupil. A když už nepředpisovky, tak ať to stojí za to. A koupil jsem si 175/60 . Ale myslim že na veteránění jsou ty tvé ideální volba.
08:01:39
16.11.2011
16.11.2011
Jozka
-> havlik: Též si myslím...
-> PAV-PO: Jsem za ty léta zvyklej zmáčnout prstem na bok pneu a až když se mi to nezdá, měřím.. Ona ta boule na styku s vozovkou vypadá hnedle stejně třeba vzadu při 1.6 jako 1.9, ale palec to pozná.. Na českejch silnicích by to takhle asi ukrutně drncalo..
-> PAV-PO: Jsem za ty léta zvyklej zmáčnout prstem na bok pneu a až když se mi to nezdá, měřím.. Ona ta boule na styku s vozovkou vypadá hnedle stejně třeba vzadu při 1.6 jako 1.9, ale palec to pozná.. Na českejch silnicích by to takhle asi ukrutně drncalo..
07:30:16
16.11.2011
16.11.2011
havlik
-> PAV-PO: možná to máš zbytečně přefouklý.
07:28:35
16.11.2011
16.11.2011
PAV-PO
-> Karlos (WIO46): Hlavne byly jedine ktere jsem rychle sehnal, nebot na technicke zde zadne stare neprojdou. Jedna se i o jistou koncesi bezpecnosti. Nechtel bych aby se mi nekde na ceste nejaka roztrhla. Mam dojem ze i Michelin obcas udela specialni série, ale uz jsem o tom nepatral. Auto na tehle sedi dobre a uvidime casem jak se budou chovat.
02:03:48
16.11.2011
16.11.2011
Karlos (WIO46)
-> PAV-PO: Tyhlety gumy jsou jediný nový, který se dělaj v legálním rozměru, co? Krom veteránskejch.
12:16:42
11.11.2011
11.11.2011
PAV-PO
-> Jozka: Kdyby jenom to...
07:44:15
11.11.2011
11.11.2011
Jozka
-> PAV-PO 10.11.11 21:10:33: Byl trochu divnej ten původní majitel.. Guma kolem kufru se vždycky lepila a lepí a tím spojem dozadu, tak, aby byl za vzpěrou kapoty...
21:27:49
10.11.2011
10.11.2011
PAV-PO
-> orf: Mne ted zbyva ocistit podlahu v garazi neb jsem si blb krome takove ploche plechove vanicky na ni nedal zadny karton a to svinstvo strikalo vsude okolo. To je tak, kdyz se specha. Jinak si myslim, ze se na Belousovi vyradim dost ikdyz nebudu zachazet do detailu. Prvni jsou jak jiz jsem psal na rade bocni blinkry na predni blatniky. Hlavne abych se nemusel divat zespodu na ten zeleny flastr.
21:17:18
10.11.2011
10.11.2011
orf
-> PAV-PO: jasný proto sem si ho taky koupil hlavně pro jízdu, ale zase chci sem tam na něm něco podělat. A té práce se nezdá je docela dost. dnes sem čistil převodovku a pěkný hnus, ale to asi znáš..:-))
21:15:14
10.11.2011
10.11.2011
PAV-PO
-> orf: Muj nahled na vec (take vice mene diktovany tim kde ziji) je takovy ze se budu snazit Belouse udrzovat v co nejlepsim a nejhezcim stavu, avsak nebudu zachazet do uplnych historickych detailu ktere zdejsimu publiku stejne unikaji. Chci si s nim uzit prijemnych projizdek a pochlubit se zdejsim hezkym autem.
21:10:33
10.11.2011
10.11.2011
PAV-PO
Na aute odkryvam ruzne zrady. Puvodni majitel se pustil sice do rozsahle renovace, ale z mne neznameho duvodu mnoho veci nedotahl do konce. Mimo jine jsem vepredu nasel jeden brzdovy valecek 22mm a druhy znaceny 19mm. Kdyz jsem vsak premeroval pistky tak jsem zjistil ze oba dva jsou 22mm. Patrne ten jeden prehnal vystruznikem. Stejne vsak prosakoval a oba jsem vymenil za nove. Uvidime na co casem jeste padnu.
21:10:21
10.11.2011
10.11.2011
orf
-> PAV-PO: no to je nepůvodní ten mám taky, akorát teda naštestí nemám splasknuté to učko. a i trubičky mám, akorát karbec musím dokoupit a příští rok to vrátím do původního stavu