No, s Olinem jsem se již bavil, ale nechci, aby kvůli mně někdo rozebíral auto
takže to zkouším u těch, co jsou v podobné fázi, jako já. Ještě mi na motor chybí konzole na kolíbku plynu/držák bowdenu plynu. Na to bych taky potřeboval nějakou předlohu
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem si udělal radost a 13.2. 2011 jsem dovezl (doufám, že trošku raritní) MBGčko. Bylo vyrobené 10.8. 1967. Jelikož jich je poměrně málo, tak se budu snažit o oživení tohodle vraku. Aspoň, že zůstaly karburátory, filtr, sání, svody. Už jsem se pustil do rozebírání a zjišťuju, že kastle není tak hrozná jak jsem si původně myslel. Ale je dost překopané a dostat ho do původního stavu bude záhul- jak časový, tak finanční. Dobrá zpráva - z archivu se podařilo zjistit původní barvu, kterou Géčko dostane. Původní barva je 8220 - červeň rubínová. Vždycky jsem chtěl červené EMBO, tak ho snad konečně budu mít.
V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.
3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)
19.6. Auto přivezeno z karosárny.
22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny
2016
11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.
14.7. Auto je nalakováno.
K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění
11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.
Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)
3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)
22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví
1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků
24.5. 2017 - hotová elektrika :-)
16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)
V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.
3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)
19.6. Auto přivezeno z karosárny.
22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny
2016
11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.
14.7. Auto je nalakováno.
K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění
11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.
Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)
3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)
22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví
1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků
24.5. 2017 - hotová elektrika :-)
16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)
Petr98/MBG67 - komentáře:
12:53:55
10.01.2012
10.01.2012
Bukaj
12:37:07
10.01.2012
10.01.2012
Petr98
-> jozka: to je rozumne, taky me to uz napadlo.
12:34:38
10.01.2012
10.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Vzor zatím nemám, jen nějaký fotky, ale řešit budu, tak se podělím, když nebudeš rychlejší. Když bude nejhůř, drapnu někde Mr.Oliče, ten má asi origo nebo alespoň dle origo naohýbáno.
10:43:32
10.01.2012
10.01.2012
Bukaj
-> Jozka 10.01.12 10:16:48:
Hele, a máš motor /3 (dvoukarb) s origo trubičkama k termosytiči? Potřeboval bych vzor pro výrobu (naohybání) pro mé MBG - už mám koupenou mosaznou trubičku 6mm, jen nemám podle čeho vytvořit repliku...
Hele, a máš motor /3 (dvoukarb) s origo trubičkama k termosytiči? Potřeboval bych vzor pro výrobu (naohybání) pro mé MBG - už mám koupenou mosaznou trubičku 6mm, jen nemám podle čeho vytvořit repliku...
10:37:52
10.01.2012
10.01.2012
Bukaj
No, zinek bílý (modrý), zinek žlutý , olivový a černý a pak s utěsněním a bez... - to nabízejí tam, kde jsem nechal zinkovat: www.aa.cz/galvanika/index
4.htm
10:20:33
10.01.2012
10.01.2012
Petr98
Bukaj 10.01.12 10:10:46 napsal:
Ještě dotaz na odborníky:
K povrchové úpravě dílů motoru (kolébka plynu, táhla a páky, smyčka
termosytiče, spojovací materiál a další díly jsou něčím pokoveny.
Zajímalo by mne čím konkrétně? Vzhledem k ceně (šetřilo se tehdy, dnes
o to víc) a teplotní odolnosti bych předpokládal zinek. Nojo, ale když si
dnes nechám něco pozinkovat (galvanicky) bílým zinkem, výsledkem je hodně
lesklý povrch s nádechem do modra. Ale originální díly (i nové) mají
povrch hodně matný a spíše do šedostříbrna.
Je to oxidace zinku, jiná technologie, nebo pokovení něčím jiným?
Tak co, originalisti, poraďte kolegovi :)
(v katalogu jsou zmíněny díly zinkované…)
vcera jsem byl se ptat v chromovne v ostrave a meli tam ukazky tri druhu zinkovani. Ale ted si nevzpomenu jake. Zjistim!!!!
Ještě dotaz na odborníky:
K povrchové úpravě dílů motoru (kolébka plynu, táhla a páky, smyčka
termosytiče, spojovací materiál a další díly jsou něčím pokoveny.
Zajímalo by mne čím konkrétně? Vzhledem k ceně (šetřilo se tehdy, dnes
o to víc) a teplotní odolnosti bych předpokládal zinek. Nojo, ale když si
dnes nechám něco pozinkovat (galvanicky) bílým zinkem, výsledkem je hodně
lesklý povrch s nádechem do modra. Ale originální díly (i nové) mají
povrch hodně matný a spíše do šedostříbrna.
Je to oxidace zinku, jiná technologie, nebo pokovení něčím jiným?
Tak co, originalisti, poraďte kolegovi :)
(v katalogu jsou zmíněny díly zinkované…)
vcera jsem byl se ptat v chromovne v ostrave a meli tam ukazky tri druhu zinkovani. Ale ted si nevzpomenu jake. Zjistim!!!!
10:16:48
10.01.2012
10.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Tak přelom materiálovej přibližně bychom měli..
Spolehlivej ten automat je, o tom žádná, originalita bez diskuse - ale.. krom MBX mi to prostě nesmí do baráku .
Spolehlivej ten automat je, o tom žádná, originalita bez diskuse - ale.. krom MBX mi to prostě nesmí do baráku .
10:16:29
10.01.2012
10.01.2012
Petr98
no jsem zvedavy jak bude fungovat na nove postavenem motoru. Na bezne opotrebovanem motoru to dobre nefunguje. Pravda motor na kterem mam termosytic je 47 let stary- udrzba karbce a termosytice by urcite toto zlepsila. Je to original a ja ho taky chci dat do vsech, nicmene uznej, ze mechanicky funguje daleko lepe......
10:10:46
10.01.2012
10.01.2012
Bukaj
Ještě dotaz na odborníky:
K povrchové úpravě dílů motoru (kolébka plynu, táhla a páky, smyčka termosytiče, spojovací materiál a další díly jsou něčím pokoveny.
Zajímalo by mne čím konkrétně? Vzhledem k ceně (šetřilo se tehdy, dnes o to víc) a teplotní odolnosti bych předpokládal zinek. Nojo, ale když si dnes nechám něco pozinkovat (galvanicky) bílým zinkem, výsledkem je hodně lesklý povrch s nádechem do modra. Ale originální díly (i nové) mají povrch hodně matný a spíše do šedostříbrna.
Je to oxidace zinku, jiná technologie, nebo pokovení něčím jiným?
Tak co, originalisti, poraďte kolegovi :)
(v katalogu jsou zmíněny díly zinkované...)
K povrchové úpravě dílů motoru (kolébka plynu, táhla a páky, smyčka termosytiče, spojovací materiál a další díly jsou něčím pokoveny.
Zajímalo by mne čím konkrétně? Vzhledem k ceně (šetřilo se tehdy, dnes o to víc) a teplotní odolnosti bych předpokládal zinek. Nojo, ale když si dnes nechám něco pozinkovat (galvanicky) bílým zinkem, výsledkem je hodně lesklý povrch s nádechem do modra. Ale originální díly (i nové) mají povrch hodně matný a spíše do šedostříbrna.
Je to oxidace zinku, jiná technologie, nebo pokovení něčím jiným?
Tak co, originalisti, poraďte kolegovi :)
(v katalogu jsou zmíněny díly zinkované...)
10:03:05
10.01.2012
10.01.2012
Bukaj
K termosytiči:
ze začátku výroby byly trubičky ve stejné úpravě, jako smyčka termosytiče - tzn ocel + povrchová úprava (asi zinek?) U pozdějších modelů byly již trubičky mosazné (všechny De Luxe již mají mosaz, takže předpokládám, že přelom byl někdy u modelu 66).
Rozhodně nesouhlasím, že je termosytič nahouby - je to poměrně spolehlivá věc, když se auto aspoň rámcově udržuje, čistí a kontroluje karbec.
Snažím se termosytič vracet do všech MB, které mi projdou rukama, zatím je to jedno 1000 MB De Luxe 68 (úzký sloupek) a 1100 MB De Luxe 69. U obou se zatím neprojevil žádný problém se startováním.
Jediné, s čím souhlasím, je, že napoprvé se za studena motor neudrží v chodu, na druhé protočení už vždycky
bukajovofoto.rajce.idnes. cz/Ostatni_MBcka
ze začátku výroby byly trubičky ve stejné úpravě, jako smyčka termosytiče - tzn ocel + povrchová úprava (asi zinek?) U pozdějších modelů byly již trubičky mosazné (všechny De Luxe již mají mosaz, takže předpokládám, že přelom byl někdy u modelu 66).
Rozhodně nesouhlasím, že je termosytič nahouby - je to poměrně spolehlivá věc, když se auto aspoň rámcově udržuje, čistí a kontroluje karbec.
Snažím se termosytič vracet do všech MB, které mi projdou rukama, zatím je to jedno 1000 MB De Luxe 68 (úzký sloupek) a 1100 MB De Luxe 69. U obou se zatím neprojevil žádný problém se startováním.
Jediné, s čím souhlasím, je, že napoprvé se za studena motor neudrží v chodu, na druhé protočení už vždycky
bukajovofoto.rajce.idnes. cz/Ostatni_MBcka
08:46:54
10.01.2012
10.01.2012
Jozka
-> Petr98:
08:41:57
10.01.2012
10.01.2012
Petr98
termosytic je opravdu na hovno..... Me zkusenosti- Nikdy nenastartujes studeny motor napoprve ( mou 68 klidne i po pul roce natocim napoprve) a kdyz nekde prijedes a stojis tam tak cca. 3-4 hodky, tak garantuju trapas. Nechytne ani kdybych se rozkrajel.......
07:54:24
10.01.2012
10.01.2012
Jozka
-> Petr98: Trubičky těžko někdo dovyráběl, standart byl zahodit celej ten vynález někam pod ponk.. a že jsem viděl oboje trubičky pohozený - vyhozený, tak jsou asi oba materiály origo. Z katalogů se mi ale bližší info zjistit nepovedlo..
-> Bukaj: Pravda, měnilo se s blatníkama, na rozdíl od nich byly gumky dostupný a levný.. Na zadních to bylo dobrý i v tom, že původní trasa gumy nebyla šťastně vedená původně.. S víčkama bych tak souhlasil - krom toho pedálovýho.. To ani nespočítám, kolikrát jsem renovoval včetně výměny gumky.. Brzdovka je pěkná sviňa..
-> Bukaj: Pravda, měnilo se s blatníkama, na rozdíl od nich byly gumky dostupný a levný.. Na zadních to bylo dobrý i v tom, že původní trasa gumy nebyla šťastně vedená původně.. S víčkama bych tak souhlasil - krom toho pedálovýho.. To ani nespočítám, kolikrát jsem renovoval včetně výměny gumky.. Brzdovka je pěkná sviňa..
07:12:21
10.01.2012
10.01.2012
Petr98
tak jsem vcera koukal na ty rohy narazniku a skutecne je zadni serizly a predni ne. A prisel mi zajimavy dotaz. Z ceho jsou trubky termosytice??? Mel jsem za to, ze mosazne. Ale v dotazu bylo, ze ty trubicky nekomu reziveji- uvedomil jsem si, ze na moji sedesatctverce z prvni serie jsou taky rezave..... Tak jak to s nima je?????
19:04:55
09.01.2012
09.01.2012
Bukaj
-> Jozka 09.01.12 10:08:29:
S tou gumou kufru máš pravdu - ze začátku měla MBčka stejný profil gumy kufru a gumy mezi zadní podběhy a blatníky. Ono také proč ne, když je stejný profil hrany plechu kufru i podběhu. Asi poté zjistili, že do kufru zatéká, nebo fouká, nebo bůhvíco (třeba to jen divně vrzalo) a ten profil přepracovali. U zadních podběhů nebyla těsnost tak důležitá, tak tam zůstal profil původní. Ale u takových těsnění, jako jsou víka podlah a podobně bych na 99% řekl, že bude původní to, co tam je dodnes. U těsnění kapot, blatníků a dveří je naopak pravděpodobné, že bylo měněno spolu s blatníky...
S tou gumou kufru máš pravdu - ze začátku měla MBčka stejný profil gumy kufru a gumy mezi zadní podběhy a blatníky. Ono také proč ne, když je stejný profil hrany plechu kufru i podběhu. Asi poté zjistili, že do kufru zatéká, nebo fouká, nebo bůhvíco (třeba to jen divně vrzalo) a ten profil přepracovali. U zadních podběhů nebyla těsnost tak důležitá, tak tam zůstal profil původní. Ale u takových těsnění, jako jsou víka podlah a podobně bych na 99% řekl, že bude původní to, co tam je dodnes. U těsnění kapot, blatníků a dveří je naopak pravděpodobné, že bylo měněno spolu s blatníky...
10:42:10
09.01.2012
09.01.2012
Jozka
Dobrý nápad. Taky jsem zkoušel, ale nakonec jsem se v tom vždycky "utopil" z nedostatku času.
10:25:06
09.01.2012
09.01.2012
Petr98
az se budu nudit, dam na papir ty cisla dle katalogu a zkusime pak pridavat obrazky nebo popisy k jednotlivym cislum......
10:08:29
09.01.2012
09.01.2012
Jozka
-> Petr98: Víceméně tuším, jak vypadá většina těch profilů, i když mezery v tom určitý taky mám.. Třeba zrovna tu odchylnou gumku pod víčkem u prvních sérií jsem taky někde vyčetl, ale na víku nikdy neviděl.. Trochu baseball mám dokonce i gumách víka kufru - zahajovací byla pravděpodobně tvrdá "hadice", přičemž takovou jsem našel jen na zadních podbězích.. se třema břitama a fakt topornou..
09:39:10
09.01.2012
09.01.2012
Petr98
tezko to nekdo da do kupy. Napr. Ve zmenach (ted nevim v ktere serii presne-ale to je jedno) je: zmena tesneni pedalove podlahy. V cisle jsou myslim zmeneny dve cisla- to je jedno. Ale ja vim pouze o jednom druhu- takovem, jak je pod vsema deklama...... Jo, seznam profilu do kupy dame, ale kdo k tomu priradi obrazky????
08:41:18
09.01.2012
09.01.2012
Jozka
-> Petr98 08.01.12 21:29:10: Mívali takovou tabulku v některých prodejnách kdysi, původ neznám a nemám.. V jiných měli jen odřezky, přivázaný drátkama na karton.. Kdyby profily zdokumentoval někdo třeba sem do článků, bylo by to dílo záslužné..
Jo, ty céčka dopadly velice dobře..
4. různé rohy nárazníků se s největší jistotou rozliší měřením oblouků (přední jsou delší), už dvakrát jsem narazil (3ks celkem) na chybný zkosení. O středním dílech mám podezření, že se liší právě jen těmi dírkami na držáky SPZ, třeba táta když měnil, dával novej zadní dozadu a z původního zadního udělal vrtačkou přední..
Jo, ty céčka dopadly velice dobře..
4. různé rohy nárazníků se s největší jistotou rozliší měřením oblouků (přední jsou delší), už dvakrát jsem narazil (3ks celkem) na chybný zkosení. O středním dílech mám podezření, že se liší právě jen těmi dírkami na držáky SPZ, třeba táta když měnil, dával novej zadní dozadu a z původního zadního udělal vrtačkou přední..