Petr98/MBG67 Petr98/MBG67

komentáře | popis | fotky | Petr98 | 27.09.23 06:27 | 115x v oblíbených
Tak jsem si udělal radost a 13.2. 2011 jsem dovezl (doufám, že trošku raritní) MBGčko. Bylo vyrobené 10.8. 1967. Jelikož jich je poměrně málo, tak se budu snažit o oživení tohodle vraku. Aspoň, že zůstaly karburátory, filtr, sání, svody. Už jsem se pustil do rozebírání a zjišťuju, že kastle není tak hrozná jak jsem si původně myslel. Ale je dost překopané a dostat ho do původního stavu bude záhul- jak časový, tak finanční. Dobrá zpráva - z archivu se podařilo zjistit původní barvu, kterou Géčko dostane. Původní barva je 8220 - červeň rubínová. Vždycky jsem chtěl červené EMBO, tak ho snad konečně budu mít.



V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.





3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)



19.6. Auto přivezeno z karosárny.



22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny



2016



11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.



14.7. Auto je nalakováno.



K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění



11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.



Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)



3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)



22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví



1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků



24.5. 2017 - hotová elektrika :-)



16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)

Petr98/MBG67 - komentáře:

22:42:45
05.04.2016
Jozka
-> Bukaj: Stejnej obrázek je celkem normální, ty čísla už ale nikoliv..
upraveno 1x, naposled 05.04.2016 22:49:36
22:18:13
05.04.2016
Bukaj
Jsem si jist tím, že ve všech 105/120 s maticí, se kterými jsem měl tu čest (120L 78, 105L 82, 120L 82, 120L 83, 2x 105S 83) byl z výroby šroub se šestihranem a ze všech MB (i těch v původním stavu) jsem vytáhl převodku s inbusem. Čtyřhran jsem zatím nepotkal.

A dle katalogů je v nákresech čtyřhran ještě u kilího 1970, ovšem číslo již jiné, než MB a stejné, jako číslo v katalogu 105/120, kde je na nákresu již klasický šestihran.

Takže ač je to divné, tak inbus je správně. A jestli měly nějaké prvomodely čtyřhran, to netuším, v 65, co jsem rozebíral, byl inbus...4
14:02:25
05.04.2016
Jozka
-> Petr98: Jsem o šroubech dumal na cestách, doma pak koukl do pár katalogů (mimo pozdních kil a prvních užovek) a jsou k ničemu, imbusovej přítlak nikde namalovanej není, čili nominálně 100+1000 = 4hr, 742 = 6hr. Skříňku se čtyřhranem jsem viděl jedinou kdysi někde na burze, vůbec první imbusovou na kile z roku 75, dohromady mi to nedává smysl, neb navíc bolševik v imbusech nikdy moc nejel.. 8
07:58:53
05.04.2016
Petr98
-> Jozka: Ten čtyřhran je vidět v souhrném katalogu, do kterého jsem se večer letěl podívat. Ale jek jsem psal, nikdy jsem ho neviděl.
07:51:31
05.04.2016
Jozka
-> Bukaj: A to si jseš jistej ? Mám to zafixovaný takhle plus to, že se zkraje používal čtyřhran - ale nevím, jak dlouho.
07:45:41
05.04.2016
Petr98
-> Bukaj: Takže to mám dobře?
06:36:00
05.04.2016
Bukaj
-> Jozka 04.04.16 22:00:55: -> Petr98:

Ono je to poněkud opačně, než píše Jožka - MB právě mělo inbus, od kila po 105/120 byl šroub se šestihranem4
05:42:58
05.04.2016
Petr98
-> Jozka: Právě. No tak to ještě pořeším. Jen se mi nechce moc drbat do přítlaku, převodku jsem nechal udělat odborně u odborníka 6
23:14:11
04.04.2016
Jozka
-> Petr98: Ono to vypadá levnější, že ?
22:24:56
04.04.2016
Petr98
-> Jozka: A já to vydával za nejnovější provedení... Zas jsem o něco chytřejší.
22:15:37
04.04.2016
Jozka
-> Petr98: MB a kila - dva plochý klíče se u nich vsunout dají.
upraveno 1x, naposled 04.04.2016 22:16:23
22:09:49
04.04.2016
Petr98
-> Jozka: A šroub se 17kou šestihranem s kontramatkou patří tedy kde?
22:00:55
04.04.2016
Jozka
-> Petr98: Počkejme ještě na Zahradníka, ale za mě patří imbus až do 742, u který se do něj dá díky nádrži vzadu i klíč zasunout - a ani jsem z žádnýho MB nebo kila nikdy žádnou imbusovou skříň nevytáhl..



I s tou kvalitou je to nejspíš naopak - a tak jak lití samotnýho, tak i opracování. Byl jsem svědkem toho, jak starej mechanik radil kámošovi (kterýmu prasklo oko), až to zahodí a sežene si z MB, pak jsem to u dalších ověřoval a shodli se na tom (!). A u mý užovky mě skříňka taky pobavila - v Baťovi píšou "ložiska vylisovat" a mě se obsah vysypal ven jak buráky z pytlíku.

Důvody použití novějšího provedení spočívají patrně v tom, že snáz se sehnala celá skříňka, nežli ND do ní.
21:55:39
04.04.2016
Petr98
-> zralous: No dobře no. Zavolám do mototechny "Bukaj" zda maj něco na skladě. 3
21:46:56
04.04.2016
zralous
-> Petr98: 9 9 zůstane neorigo? Mám to tak taky3
21:34:32
04.04.2016
Petr98
-> Jozka: Zajímavé je, že takto jsem to vytáhl z auta a ani jedna asi ze 4 převodek, co mám/ měl jsem, ten čtyřhranný stavěcí šroub neměla. Nejspíš to bylo kazové, že každý měnil za pozdější provedení, nevím. Takže to nejspíš takto zůstane.
21:21:51
04.04.2016
Jozka
-> Petr98: Krásná skříňka.. nechci ti kazit dobrej pocit, ale jestli je ten imbusovej přítlak šneku definitivní, tak 1) není origo pro MB 2) nepřišel jsem na žádnej způsob, jak a čím ho na autě ovládat, je-li potřeba doladit 8
21:00:06
04.04.2016
Petr98
-> zralous: Byl bych Ti velice vděčný. Doufám, že máš pravé 3
20:58:36
04.04.2016
zralous
-> Petr98: někdy ve středu bych se měl dostat do dílny, tak ti mrknu, když budeš mít štěstí uděláme směnný obchod. Mám tuším 3x na jednu stranu, ale pouze 1x na druhou. Z hlavy bohužel nevím, který přebývá a který chybí.
20:54:06
04.04.2016
Petr98
Extreme Tyres