skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
AKTUÁLNĚ:
Něco málo k autu:
- Škoda 1000 MB De Luxe
- vyrobena na Vánoce 67
- 16 série
- barva: Lahvová zelená BAL 5910
- blinkry v blatnicích
- béžový koženkový interiér, šedá palubní deska
- Jsem její 4 majitel.Původní spz byla ABA 41-14
Dneska jsem v PC našel dokonce i nějaké video,když jsem ještě zkoušel světla:
Zajímavé počtění o jednotlivých změnách,úpravách jednotlivých sériích během výroby:
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=487
Něco málo k autu:
- Škoda 1000 MB De Luxe
- vyrobena na Vánoce 67
- 16 série
- barva: Lahvová zelená BAL 5910
- blinkry v blatnicích
- béžový koženkový interiér, šedá palubní deska
- Jsem její 4 majitel.Původní spz byla ABA 41-14
Dneska jsem v PC našel dokonce i nějaké video,když jsem ještě zkoušel světla:
Zajímavé počtění o jednotlivých změnách,úpravách jednotlivých sériích během výroby:
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=487
Doking/De Luxe - komentáře:
22:51:02
15.08.2012
15.08.2012
doking
-> J3STER: jo to bylo super vozítko,jsme k tomu měli i vozejček z kočárku a ještě jsme zato zapřahali Tatrovku
19:00:13
15.08.2012
15.08.2012
doking
-> Jozka: Tak opravené díly super,ale přesto moc potěšen nejsem,místo šesti kusů, co jsem odesílal,se mi jich vrátilo 5. Pravé céčko se někde vytratilo na cestě z Opočna do Prahy.
Na ukradení to nevypadá(balík nepoškozen),to by člověk musel vědět co to je a vzal by si,podle mě vzácnější blinkry. Pán co to opravoval tvrdí,že to zabalil vše tak nevím,třeba to ještě najde.
Každopádně aspoň slíbil,že když si seženu jiné,že mi ho zdarma opraví,tak se ptám máte někdo přebytečný pravý céčko? Fotky opraveného dávám do galerie.
Na ukradení to nevypadá(balík nepoškozen),to by člověk musel vědět co to je a vzal by si,podle mě vzácnější blinkry. Pán co to opravoval tvrdí,že to zabalil vše tak nevím,třeba to ještě najde.
Každopádně aspoň slíbil,že když si seženu jiné,že mi ho zdarma opraví,tak se ptám máte někdo přebytečný pravý céčko? Fotky opraveného dávám do galerie.
13:31:00
15.08.2012
15.08.2012
Jozka
-> Bukaj: Dobrej postřeh ! To jsem vůbec nevzal v potaz, ty čtyři M8-ky vzadu..
12:15:51
15.08.2012
15.08.2012
J3STER
-> doking: Tu čtyřkolku z 22. fotky jsem měl taky. Super vozidlo.
12:14:43
15.08.2012
15.08.2012
Bukaj
-> doking:
Sám mám dilema, jestli při renovaci použiji původní náboje s nanýtovanými štíty, nebo nové náboje bez štítů, které mám v syslátech....
Sám mám dilema, jestli při renovaci použiji původní náboje s nanýtovanými štíty, nebo nové náboje bez štítů, které mám v syslátech....
12:10:41
15.08.2012
15.08.2012
Bukaj
-> Jozka: K těm šroubům - nebál bych se nějakého povolování, bubnové brzdy nebudou mít takovou sílu, aby tomu spoji ublížily, zvláště na 155 SR 14
Koneckonců na zadní nápravě je štít šroubovaný až do modelu 742/3
Koneckonců na zadní nápravě je štít šroubovaný až do modelu 742/3
11:12:33
15.08.2012
15.08.2012
Jozka
-> doking: Nechal bych to nakonec - budeš-li pískovat, uvidíš jak to bylo orezlý kolem spoje zvnějšku - když se ti to nebude líbit, odvrtáš pak a dočistíš snadno ručně.
10:48:37
15.08.2012
15.08.2012
doking
-> Jozka: -> Bukaj: Tak teď jsem trošku na vážkách. Štíty držejí pevně,aspoň jsem nemě pocit,že by něco bylo špatne,když jsem to měl v rukách už několikrát.
10:38:14
15.08.2012
15.08.2012
Jozka
-> doking: Těžká volba, spíš bych nýty nechal, pokud štít neplandá, jak pravil kolega, na druhou stranu existouje jistý riziko, že posléze vyleze koroze - ale asi jako u disků plecháčů, když tam dosud nevlezla, tak ne. A až budeš napařenej, tak se pochlub..
-> Bukaj: Po konzultaci jsem se rozhodl, že kvůli zeslabení (moc materiálu by tam nezbylo) zůstane dosedací plocha kužel a že si pevnostní imbusy obyč. přesnou podložku srovnaj podle potřeby. Bude to na vyhlídkový jízdy a v nejhorším se matice dotáhne.
-> Bukaj: Po konzultaci jsem se rozhodl, že kvůli zeslabení (moc materiálu by tam nezbylo) zůstane dosedací plocha kužel a že si pevnostní imbusy obyč. přesnou podložku srovnaj podle potřeby. Bude to na vyhlídkový jízdy a v nejhorším se matice dotáhne.
10:23:23
15.08.2012
15.08.2012
doking
K večeru si půjdu na poštu vyzvednout zrenovované díly napařením chromu ,tak jsem na to moc zvědavej,dával jsem si opravit céčka a kapky předních blinkrů
10:19:52
15.08.2012
15.08.2012
doking
-> Jozka: Chci to rozebrat na prvočinitele,a budu asi pouzdřit,neboť,když to ještě drželo po hromadě,tak teď nevim jesli Lnebo P strana,byla trochu volná v uchycení spodního ramene,nějaký vymačkaný to bylo a naopak ta druhá u horního,byla tak zakyslá nehorázně,že jsem ji musel vyřezat,pozůstatek šroubu ramen ještě je v tom horním uchycení čepu,tady to neni vidět na foto. Takže sumasumárum,chci to rozebrat celý,šlo mi čiste jen o to,zda nechat nebo nenechat spojenej štít čiste s očesaným nábojem,no takže to asi taky rozeberu.
10:12:38
15.08.2012
15.08.2012
Bukaj
-> doking:
Pokud nemá štít v náboji vůli, tak bych byl pro zachování originálu. Pro šrouby by asi bylo vhodné upravit osazení na náboji - pro hlavy nýtů jsou tam mírně konické dosedací plochy. I když to by perovka měla doladit, nebo tam dát vějířové podložky...
Pokud nemá štít v náboji vůli, tak bych byl pro zachování originálu. Pro šrouby by asi bylo vhodné upravit osazení na náboji - pro hlavy nýtů jsou tam mírně konické dosedací plochy. I když to by perovka měla doladit, nebo tam dát vějířové podložky...
10:09:28
15.08.2012
15.08.2012
Jozka
-> doking: Tak tak - jsem nad tím teď naposled dumal docela dlouho, měl jsem mnoho variant: rozebrat do mrtě sestavy, jako máš ty, pak písek + komax nebo to složit od základu apod. Ono pokud nevyndáš páky, trubky a pouzdra, jen tím odvrtáním si moc nepomůžeš. Nebudeš-li nově pouzdřit, dá se zbytek po vyndání čepu a matice páky v poho opískovat a olakovat na mokro vcelku, zvlášť když už jsi dal pryč excentry paken.
09:33:24
15.08.2012
15.08.2012
doking
-> Jozka: Mám být rád že to vydrželo takhle dlouho? Asi se pak taky uchýlím,ke šroubům,ještě se optám jednoho kolegy z Mělníka jakej na to má názor.
-> Bukaj: Vím,právě že si říkám,že to by byla strašná pakárna,tak to rozdělám a pak se nad to povznesu a dám šrouby.
-> Bukaj: Vím,právě že si říkám,že to by byla strašná pakárna,tak to rozdělám a pak se nad to povznesu a dám šrouby.
08:37:54
15.08.2012
15.08.2012
Jozka
-> doking: Nýty jsou origo a buď za ně rád. Šrouby se dávaly, když se nýty rozhegaly, což se stávalo, mám dokonce jednu sadu - nápravu ovařenou. Mě s tím teda u nás všude vyhodili, ono se to zřejmě má nýtovat za tepla a nikomu se do toho vůbec nechce. Takže já budu šroubovat..
08:13:24
15.08.2012
15.08.2012
Bukaj
-> doking: Buď roznýtovat a dát šrouby, nebo repasovat vcelku (pakárna), nebo si zajistit snýtování (lis) - ocelové nýty se myslím ještě dají sehnat
22:36:53
14.08.2012
14.08.2012
Pavel P..
-> doking: nejty jsou ještě z výroby
22:12:01
14.08.2012
14.08.2012
doking
Mám takový dotaz? Je častý jev,nebo je ojedinělé,že mám stále štíty brzd přinejtované k náboji? Znám případ,kdy tam jsou šrouby a né nýty. Domívám se správně,že šrouby jsou důsledek již proběhlé výměny štítů nebo náboje?. Částečně mi jde o to,jestli se mám snažit tyto díly zrepasovat tak jak jsou v celku (zachování tohoto spojení,či se nad to povznést a pak tam dát šrouby).
17:21:18
17.07.2012
17.07.2012
Bukaj
-> doking 22.04.12 13:15:25: Děkuji, tento tapec nepotřebuji, takže jej klidně přenech Jozkovi ;)