-> Jozka 30.01.12 07:52:19:
Přemazání? To jako myslíš, že čepům vadí pravidelné mazání?
Jinak jak máš na foto číslo 3 ta ramena, tak stovkové (to nové s dorazem na plechu) má jiný excentr (delší) a i jiný domeček excentru - pro širší svislý čep. Ta ramena s těmi válcovými dorazy jsou originál MB.
zajímavé je, že i v dobových katalozích náhradních dílů jsou ramena kreslena s dorazem na plechu, i když všechna MB měla z výroby ta starší...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
AKTUÁLNĚ:
Něco málo k autu:
- Škoda 1000 MB De Luxe
- vyrobena na Vánoce 67
- 16 série
- barva: Lahvová zelená BAL 5910
- blinkry v blatnicích
- béžový koženkový interiér, šedá palubní deska
- Jsem její 4 majitel.Původní spz byla ABA 41-14
Dneska jsem v PC našel dokonce i nějaké video,když jsem ještě zkoušel světla:
Zajímavé počtění o jednotlivých změnách,úpravách jednotlivých sériích během výroby:
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=487
Něco málo k autu:
- Škoda 1000 MB De Luxe
- vyrobena na Vánoce 67
- 16 série
- barva: Lahvová zelená BAL 5910
- blinkry v blatnicích
- béžový koženkový interiér, šedá palubní deska
- Jsem její 4 majitel.Původní spz byla ABA 41-14
Dneska jsem v PC našel dokonce i nějaké video,když jsem ještě zkoušel světla:
Zajímavé počtění o jednotlivých změnách,úpravách jednotlivých sériích během výroby:
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=487
Doking/De Luxe - komentáře:
07:52:19
30.01.2012
30.01.2012
Jozka
-> doking: Záleží, jakou mají čepy za sebou údržbu. Prasknutí svisláku bývala celkem častá závada z "přemazání". Původní interval byl snad po 2500 km, pak jaro-podzim.. Zesílením čepů se to mělo zlepšit, ale jak do samomazů přišel prach a voda, bylo to snad ještě horší.. Jinak je to ale banální závada, uletí závitový konec čepu s korunovou maticí a náprava si kecne na spodní hlavici - únavový dolomení proběhne zpravidla v malý rychlosti (nízká frekvence, velká amplituda)..
02:31:13
30.01.2012
30.01.2012
ondie
-> doking: Tady skoda-virt.cz/cz/.../5321
-belouch2 fotka 105-113 ..ale to muselo dostat asi řádnou čočku..
02:24:51
30.01.2012
30.01.2012
ondie
-> doking: to asi nee...spíš už může bejt tak vymletej/vyrezlej že to s nim nebude mít cenu...ale může bejt OK,pak stačí znova vypouzdřit těhlici (rejdovej čep),dát do horního oka novej silent a jezdí se..
Vyloženě ruplý svisláky sem tady viděl asi jen 2,a to když vzali závodníci při rally hodně hrubě pangejt.
Anebo můžeš jít ještě cestou tvrdochromu,že se na tu kluznou plochu svisláku nanese nová vrstva,ale to budou pořád new čssr svisláky z burzy či aukra levnější..
Vyloženě ruplý svisláky sem tady viděl asi jen 2,a to když vzali závodníci při rally hodně hrubě pangejt.
Anebo můžeš jít ještě cestou tvrdochromu,že se na tu kluznou plochu svisláku nanese nová vrstva,ale to budou pořád new čssr svisláky z burzy či aukra levnější..
21:23:48
29.01.2012
29.01.2012
doking
-> ondie: Nápravnice mám dvě navíc,ale rád bych zůstal u původní :-),dělám sice kompletní GO,ale zase si říkám,že když bude v pořádku,tak proč ho nenechat (mám i nové). U toho čepu,když nepočítám vymlácení silentbloků a těch pouzder,hrozí třeba že by samotné těleso čepu a hlavně svislá část mohla vlivem používání a zubem času prasknout?
19:12:15
29.01.2012
29.01.2012
ondie
-> doking: jo s tim čepem se nemaž,jestli děláš komplet GO tak dáš i novej svislej čep,tak to můžeš flexou klidně trochu pořezat....ten čep bude zakyslej asi v tom horním silentbloku na svisláku.
A na ten šroubek co de do nápravnice dej bacha,můžeš mu uříznout hlavičku,pak sundáš ten kozlík (č.5) a dostaneš se ke kořenu závitu,kde to zas můžeš mordovat různejma WéDéčkama atd.. ..akorát si pak musíš navařit matičku no.. když se ti to povede utrhnout tak nešikovně uvnitř,že nebude kam co navařit ani za co vzít..je lepší se poohlížet po jiné nápravnici.
A na ten šroubek co de do nápravnice dej bacha,můžeš mu uříznout hlavičku,pak sundáš ten kozlík (č.5) a dostaneš se ke kořenu závitu,kde to zas můžeš mordovat různejma WéDéčkama atd.. ..akorát si pak musíš navařit matičku no.. když se ti to povede utrhnout tak nešikovně uvnitř,že nebude kam co navařit ani za co vzít..je lepší se poohlížet po jiné nápravnici.
17:25:00
29.01.2012
29.01.2012
doking
-> ondie: jeden se mi varazit podařilo,další jsem zatím nezkoušel,už se setmělo,ale povedlo se mi nápravu rozhodit na tři menší kusy a ty už konečně dostanu do dílničky a bude se pracovar lépe
09:43:27
29.01.2012
29.01.2012
Bukaj
Daleko lepší, než WDčko je Konkor 101. Je mnohem účinnější na povolování zarezlých věcí. WD je oproti tomu jen taková vodička. WDčko používám už jen na elektrokonektory a potenciometry
Když nepomůže ani Konkor, tak ještě zkusit někde sehnat červenou brzdovku...
Když nepomůže ani Konkor, tak ještě zkusit někde sehnat červenou brzdovku...
08:29:10
29.01.2012
29.01.2012
nautilus
Môj nazor- šroub č 11, urezať mu hlavičku, takže zostane z toho šteft, z ktoreho sa da rameno vitiahnuť, potom navariť matičku a skušať doťahovať a povolovať po kusku. Inač neviem či si skušal dať wdčko aj z druhej strany zavitu v naprevnici. mne kedisi pomohla aj brzdova kvapalina, dnes použivam shock spray, scladi to na asi -30 klepnem a potom povolim, lepšie než wd..
23:37:28
28.01.2012
28.01.2012
doking
-> ondie: Já vím no,navařit matičku,nemám pořádnou svářečku a to trafo co mi leží v garáži jsem ještě nezkoušel,ani mi nepatří,no uvidím,budu opatrnej
23:16:36
28.01.2012
28.01.2012
ondie
-> doking: předpokládám,že jak čepy,tak šrouby budeš dávat new...ten čep by měl jít opravdu vyrazit...kladivo a velká síla...ten šroub je horší,bacha ať ho neurveš a nezmaříš nápravnici...nahřát třeba autogenem a furt ho trápit,jestli už máš smetenou hlavičku,navař na něj matičku a furt dokola :)
23:05:21
28.01.2012
28.01.2012
doking
Jaké máte fígle na to,když něco nejde povolit? (foto č.1). Podařilo se mi povolit snad vše krom toho jednoho šroubu,wdčko nezabralo a hlavička už je trošku ohlodaná,přemýšlím,že si do ní vytvořím drážku na plochý šroubovák a budu zkoušet štěstí dále. A pak řeším jak vyndat čepy,které drží náboj (svislý čep) v ramenech. Nemám rád destrukční metody (beru jen jako poslední možnost),máte nějaké zkušenosti s tímto?
07:47:22
23.01.2012
23.01.2012
Jozka
-> Bukaj 16.01.12 22:22:55: Na standarta 68, byla to jeho barva z továrny..
22:22:55
16.01.2012
16.01.2012
Bukaj
-> Jozka:
Na MBG?
Na MBG?
08:05:46
16.01.2012
16.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Ha, šeď levandulová, tu mám taky v plánu..
19:54:27
14.01.2012
14.01.2012
Bukaj
-> j_j:
Neboj, šedá levandulová, chromy a hliník tam, kde byl kdysi, nic víc :)
Jen gumy budou OS25 Chemlon namísto starších OS11 a řada podobných "úsporných opatření" kvůli mé pohodlnosti a stavu financí...
Neboj, šedá levandulová, chromy a hliník tam, kde byl kdysi, nic víc :)
Jen gumy budou OS25 Chemlon namísto starších OS11 a řada podobných "úsporných opatření" kvůli mé pohodlnosti a stavu financí...
15:26:35
14.01.2012
14.01.2012
j_j
-> Bukaj: doufám, že ty budeš mít MBG echt origo - žádný lemy, bílý střechy, lyže a sáňky v létě na střeše apod.
15:23:09
14.01.2012
14.01.2012
doking
-> Bukaj: Tak já když jsem to Olinovo auto prvně viděl,tak jsem ho taky nemusel a odsuzoval jsem zprasení auta,ale postupem času se mi to prostě začlo líbit.
13:10:26
14.01.2012
14.01.2012
Bukaj
-> doking:
Nojo, to jsou dvě věci, co se mi moc nelíbí na Olinovo MBG - střecha a lem pneumatik
Ale každému se líbí něco jiného, že?
Nojo, to jsou dvě věci, co se mi moc nelíbí na Olinovo MBG - střecha a lem pneumatik
Ale každému se líbí něco jiného, že?
11:52:45
14.01.2012
14.01.2012
doking
-> Bukaj: Ať to je klidně záležitost posledních 20 let,mě to prostě ten dojem vzdáleně navozuje a nelíbí se mi to,já mám chrom a hliník na autě rád,ale prahová lišta už je podle mě moc zejména na tmavým autě, i když je to rarita a tak. Barevný střechy ať je to klidně záležitost angličanů,ale co na tyhle auta to lidi dělali taky,tak co...Jednobarevných embéček je stále dost,tak proč nebýt trošku jiný,jako např tady to mbg:skoda-virt.cz/cz/.../6316
-olin-skoda-1000-mbg