skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Embéčko rv.1968, 17. série. jeden z posledních modelů s úzkým sloupkem.
Koupil jsem ho letos v květnu, původně jsem si představoval drobné vyvaření a opravy, časem jsem musel změnit názor :)
Originální barva je studená bílá. Na ní je tmavě zelený lak (matný nebo co), pravděpodobně přestříkané po bouračce. A celé auto je velmi zhruba natřeno zase hrubou vrstvou bílé barvy, spíš to fakt vypadá jako natřené štětcem aby se zakryly díry :(
Ad bouračka - to jsem zjistil, až mě doma upozornili na to že podlážka kufru je přibodovaná - toho jsem si nevšiml a ani jsem se na to při koupi neptal, nenapadlo mě to :( Není to ale nic hrozného, asi jen lehce trefil značku takže prostřední díly jsou vepředu měněny. Jediný očividný pozůstatek je pod předním oknem, kam náraz přenesly panty kapoty a dostalo to tam takový zvláštní úhel. Jak budu u auta tak to nafotím.
Teď je aktuálně auto na chalupě pod střechou, na autě zůstaly jen skla a nápravy. Obě půjdou brzy ven a odvezu si je domů do garáže, kde na nich můžu dělat. Momentálně čistím ventilátor chladiče, topení a taky ten černý ventilátor u sání. Celý motor je pokrytý tak 4mm vrstvou mastné špíny... bleee
Do budoucna se chci dostat do originálního stavu, jediné rozpaky mám ze stříbrných ráfků kol (nevěděl jsem, že 17. série je měla stříbrné) a taky zvažuju dvouokruhové brzdy (bezpečnost především :) )
Ale to už je hoodně dopředu :)
12.5.2010 Na autě se průběžně (pomalu) pracuje, sehnal jsem nápravnici, rozebral zadní i přední nápravu. Zasekl jsem se na vytažení poloosy z jedné nohavice a taky s barvou. Nádrž a nějaké plechy jsou očištěné a natřené syntetikou, bohužel svrchní barva to celé zkazila takže znova obrousit a zkusit to jinak :(
Zkoušel jsem rozchodit startér a motorek ventilátoru ale nejedou.
Btw, konec nápravnice, ten půloblouk nad silentblokem komplet zreznul a tak ho původní majitel zacpal dvěmi velkými kameny!! a zatmelil. brrr.
6.7.2010 Nahrál jsem nějaké nové fotky. Sehnal jsem od Pulina další (teď už dobrou) nápravnici a Gejzír. První várku dílů mám nachystanou na pískování a čekám sadu na GO motoru. Usilovně sháním díly, v mototechně si ze mně asi dělají srandu (trvdili že nemají vlbec nic :))
Jediné rozpaky mám stále z barvy (pragoprimer 2-3 vrstvy a na to dvě vrsty Unimatu. Někdy je barva dobrá, jindy je trochu měkčí a jde do ní slabě rýpat nehtem. Tož nevím jestli je to dobře, rád bych nápravnici a nohavice natřel pořádně..
13.9 2010 Horní ramena a drobnosti natřené, poloosy taky. Nápravnice v základu, sehnán origo rozdělovač (díky dobré radě Pavla P). Taky nové poklice.
20.9.2010 Koupil jsem knížku "Montážní a kontrolní pomůcky pro Š100 a Š1000MB", motorek ventilátoru (a zjistil jsem že chyba je nejspíš v baterce) a hlavně nový LP podběh na Š100. Uvídíme co s tím. Nápravnice natřená, třeba dodělat uchycení čepů ramen (na 2 jsem zapomněl) a plechy silentbloku příčky motoru. Zadní štíty brzd natřeny šedou. Rozebírám přední kola, nemůžu ani za nic vyrazit řídící tyče..
23.2. 2011 Sešly se mi tři nákupy:
1-Dva nové a dva jeté svisláky, nějaké ty pouzdra, bowdeny, nějaké tlumiče, hadice, blinkry, plasty na oktávku, orezlé paraboly a hromadu nových destiček,,
2- Hrnce a rámečky světel
3-Asi 150kg věcí z kila - převodovka, náboj, svislák, bubny a kotouče, mlhovky, karbec, čepy ramen a hromada dalších věcí, dost z toho je ze stovky a budu se toho zbavovat. Nové fotky jsou v galerii 1000mb2. Kdo by měl o něco zájem pište
7.3 2011 Nové prahy a výztuhy
13.3 2011 Vydařená rodinná oslava narozenin - druhý den jsem si odvezl cívky, pakny, gumičky a dva spojkové talíře a hlavně dva krásné plecháče.
4.4.2011 Nákup auta na díly nevyšel tak alespoň to co z něho zůstalo. Mimo jiné céčka, karbec, termosytič..
8.4-2011 Den vítězství. Sehnal jsem dva motorky stěračů v docela pěkném balení :)
========================= ================
Udělal jsem galerii s fotkama, kam jich můžu dát trochu víc:
není to rajče, já jsem s tímhle systémem už zvyklý takže proto. Postupně budu doplňovat.
krupp.ic.cz/1000mb1
krupp.ic.cz/1000mb2
========================= ================
Koupil jsem ho letos v květnu, původně jsem si představoval drobné vyvaření a opravy, časem jsem musel změnit názor :)
Originální barva je studená bílá. Na ní je tmavě zelený lak (matný nebo co), pravděpodobně přestříkané po bouračce. A celé auto je velmi zhruba natřeno zase hrubou vrstvou bílé barvy, spíš to fakt vypadá jako natřené štětcem aby se zakryly díry :(
Ad bouračka - to jsem zjistil, až mě doma upozornili na to že podlážka kufru je přibodovaná - toho jsem si nevšiml a ani jsem se na to při koupi neptal, nenapadlo mě to :( Není to ale nic hrozného, asi jen lehce trefil značku takže prostřední díly jsou vepředu měněny. Jediný očividný pozůstatek je pod předním oknem, kam náraz přenesly panty kapoty a dostalo to tam takový zvláštní úhel. Jak budu u auta tak to nafotím.
Teď je aktuálně auto na chalupě pod střechou, na autě zůstaly jen skla a nápravy. Obě půjdou brzy ven a odvezu si je domů do garáže, kde na nich můžu dělat. Momentálně čistím ventilátor chladiče, topení a taky ten černý ventilátor u sání. Celý motor je pokrytý tak 4mm vrstvou mastné špíny... bleee
Do budoucna se chci dostat do originálního stavu, jediné rozpaky mám ze stříbrných ráfků kol (nevěděl jsem, že 17. série je měla stříbrné) a taky zvažuju dvouokruhové brzdy (bezpečnost především :) )
Ale to už je hoodně dopředu :)
12.5.2010 Na autě se průběžně (pomalu) pracuje, sehnal jsem nápravnici, rozebral zadní i přední nápravu. Zasekl jsem se na vytažení poloosy z jedné nohavice a taky s barvou. Nádrž a nějaké plechy jsou očištěné a natřené syntetikou, bohužel svrchní barva to celé zkazila takže znova obrousit a zkusit to jinak :(
Zkoušel jsem rozchodit startér a motorek ventilátoru ale nejedou.
Btw, konec nápravnice, ten půloblouk nad silentblokem komplet zreznul a tak ho původní majitel zacpal dvěmi velkými kameny!! a zatmelil. brrr.
6.7.2010 Nahrál jsem nějaké nové fotky. Sehnal jsem od Pulina další (teď už dobrou) nápravnici a Gejzír. První várku dílů mám nachystanou na pískování a čekám sadu na GO motoru. Usilovně sháním díly, v mototechně si ze mně asi dělají srandu (trvdili že nemají vlbec nic :))
Jediné rozpaky mám stále z barvy (pragoprimer 2-3 vrstvy a na to dvě vrsty Unimatu. Někdy je barva dobrá, jindy je trochu měkčí a jde do ní slabě rýpat nehtem. Tož nevím jestli je to dobře, rád bych nápravnici a nohavice natřel pořádně..
13.9 2010 Horní ramena a drobnosti natřené, poloosy taky. Nápravnice v základu, sehnán origo rozdělovač (díky dobré radě Pavla P). Taky nové poklice.
20.9.2010 Koupil jsem knížku "Montážní a kontrolní pomůcky pro Š100 a Š1000MB", motorek ventilátoru (a zjistil jsem že chyba je nejspíš v baterce) a hlavně nový LP podběh na Š100. Uvídíme co s tím. Nápravnice natřená, třeba dodělat uchycení čepů ramen (na 2 jsem zapomněl) a plechy silentbloku příčky motoru. Zadní štíty brzd natřeny šedou. Rozebírám přední kola, nemůžu ani za nic vyrazit řídící tyče..
23.2. 2011 Sešly se mi tři nákupy:
1-Dva nové a dva jeté svisláky, nějaké ty pouzdra, bowdeny, nějaké tlumiče, hadice, blinkry, plasty na oktávku, orezlé paraboly a hromadu nových destiček,,
2- Hrnce a rámečky světel
3-Asi 150kg věcí z kila - převodovka, náboj, svislák, bubny a kotouče, mlhovky, karbec, čepy ramen a hromada dalších věcí, dost z toho je ze stovky a budu se toho zbavovat. Nové fotky jsou v galerii 1000mb2. Kdo by měl o něco zájem pište
7.3 2011 Nové prahy a výztuhy
13.3 2011 Vydařená rodinná oslava narozenin - druhý den jsem si odvezl cívky, pakny, gumičky a dva spojkové talíře a hlavně dva krásné plecháče.
4.4.2011 Nákup auta na díly nevyšel tak alespoň to co z něho zůstalo. Mimo jiné céčka, karbec, termosytič..
8.4-2011 Den vítězství. Sehnal jsem dva motorky stěračů v docela pěkném balení :)
========================= ================
Udělal jsem galerii s fotkama, kam jich můžu dát trochu víc:
není to rajče, já jsem s tímhle systémem už zvyklý takže proto. Postupně budu doplňovat.
krupp.ic.cz/1000mb1
krupp.ic.cz/1000mb2
========================= ================
Krupp/1000MB - komentáře:
16:32:18
14.04.2011
14.04.2011
Krupp
-> saskyn2, Jozka: Díky pánové za rozbor, to auto beru ať je v tom jakýkoliv motor. Na něm mi tolik nesejde :)
10:29:26
14.04.2011
14.04.2011
Jozka
-> saskyn2: No to jo, všichni ti doboví "tuneři" to mám dojem dávali v rámci první GO - dřív tyhle operace zvládal kdejakej kovozemědělec. Krom úpravy bloku se snad ještě i alternativně stahovaly zvenčí vložky, což asi nebylo úplně ono - ale detaily nevím, do motorů moc nedělám..
09:58:30
14.04.2011
14.04.2011
saskyn2
-> Jozka: To musela být úprava při go, nebo se jen někdo ve fabrice seknul při ražení čísel a na 1100 vyrazil litrové číslo, páč vnitřnosti z 1100 do 1000 jen tak nedáš, je tam jiný průměr vložek, a musel by si karter přesoustružit
08:55:30
14.04.2011
14.04.2011
Jozka
-> Krupp: Mám dojem, že 1107 ccm má být /2.. ale vím z okolí zhruba o 10ti lidech, co měli dobově v litrových 1000/100 motorech naskládáno buď 1100 nebo 110 vnitřky, snad od nějakýho čísla 220xxx to byly předem na 1100 i zesílený.. Takže třeba tak.
18:26:36
11.04.2011
11.04.2011
Krupp
-> Jozka: Dík, mám akorát zamluvené jedno DeLuxe (v.č. 211 xxx) ale s vyměněným motorem a majitel tvrdil že tam je 1100.
08:04:28
11.04.2011
11.04.2011
Jozka
-> Krupp 10.04.11 19:51:19: ? Normální MB motor 988 ccm, 15.série.. poslední čtvrtletí roku 1967. Zvenka by se od tvýho měl lišit jinou pixlou na termostat.
19:51:19
10.04.2011
10.04.2011
Krupp
Mam dotaz, motor c.:234406/1* to by melo byt co?
00:47:52
06.04.2011
06.04.2011
j_j
-> Krupp: mrknu na to-kdyžtak stáhni nějakýho jezevčíka a udělej to domorobo.
17:58:02
05.04.2011
05.04.2011
Krupp
izolační deska sytiče se to jmenuje
17:52:20
05.04.2011
05.04.2011
Krupp
-> j_j:
ee, když sundáš ten pertinaxový kryt s pružinkou tak uvnitř je takové kolečko z kůže nebo co to je a pod tím je stejně velký černý pertinax se zářezem. já mám zničený to kožené kolečko
ee, když sundáš ten pertinaxový kryt s pružinkou tak uvnitř je takové kolečko z kůže nebo co to je a pod tím je stejně velký černý pertinax se zářezem. já mám zničený to kožené kolečko
17:49:25
05.04.2011
05.04.2011
j_j
-> Krupp: myslíš těsnění mezi TS a karbec?
17:44:46
05.04.2011
05.04.2011
Krupp
-> doking, j_j: no to se máte :) Já jsem ani nedoufal že bych se k němu dostal a ani mi to moc nevadilo že ho mít nebudu, ale když už je tady.. :)
Mám dotaz. Rozebral jsem ho a vyčistil, akorát je na odpis ta nejspíš kožená membrána, vložka nebo co to je (kulaté s otvory). Dá se to někde sehnat?
Mám dotaz. Rozebral jsem ho a vyčistil, akorát je na odpis ta nejspíš kožená membrána, vložka nebo co to je (kulaté s otvory). Dá se to někde sehnat?
22:40:21
04.04.2011
04.04.2011
j_j
-> doking: a máš je nový? já 2ks.
22:18:58
04.04.2011
04.04.2011
doking
termosytič,to je jeden z mála dílů o který se nemusím bát,že by mi chyběl , mám 4 a pátej v autě,otázka je zda všechny fungujou
20:47:53
04.04.2011
04.04.2011
Krupp
-> j_j: pertinax. dík, už jsem to otevřel, mám to i s trochou plísně :) zítra si dám čištění a leštění
20:41:25
04.04.2011
04.04.2011
j_j
-> Krupp: je :) víčko je v podstatě ze stejného materiálu jako víčka rozdělovačů - po jeho odmontování tam najdeš bimetalovou pružinku na jejíž bázi celý tento jednoduchý systém funguje
20:38:27
04.04.2011
04.04.2011
Krupp
-> j_j:
hele otázka: ten termosytič je nějak rozebíratelný? myslím ten černý kryt jestli lze jen tak sundat aby se na mě celý nevysypal?
a ještě jsem v tom seznamu zapomněl všechny skla a kola
hele otázka: ten termosytič je nějak rozebíratelný? myslím ten černý kryt jestli lze jen tak sundat aby se na mě celý nevysypal?
a ještě jsem v tom seznamu zapomněl všechny skla a kola
20:18:57
04.04.2011
04.04.2011
j_j
-> Krupp: pěkný věcičky...ty mě uděláš generálku ! :) ty červený skla jsou na spaka...