snad je to ono...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
22:48:18
25.12.2010
25.12.2010

j_j
-> Krupp: máš to tam
snad je to ono...
snad je to ono...21:22:10
25.12.2010
25.12.2010

Krupp
No to ne, myslel jsem že to je nějaká brožurka :)
Já mám (už ale dlouho, od podzimu) Montážní a kontrolní pomůcky pro automobily Š100 a Š1000MB. Takový malý sešitek, cca 200 stránek a na každé je jeden přípravek (výkres, materiál, zušlechtění, polotovar, technologický postup výroby).. během svátků zkusím naskenovat (teď jsem skenoval 200stran skript tak mi to taková hrůza nepřijde
)
Jinak jestli tě můžu poprosit, pár obrázků z té knížky jsi rozposílal na maily několik stran příspěvků zpět? Mohl bys mi je taky poslat?
Já mám (už ale dlouho, od podzimu) Montážní a kontrolní pomůcky pro automobily Š100 a Š1000MB. Takový malý sešitek, cca 200 stránek a na každé je jeden přípravek (výkres, materiál, zušlechtění, polotovar, technologický postup výroby).. během svátků zkusím naskenovat (teď jsem skenoval 200stran skript tak mi to taková hrůza nepřijde
)Jinak jestli tě můžu poprosit, pár obrázků z té knížky jsi rozposílal na maily několik stran příspěvků zpět? Mohl bys mi je taky poslat?
19:49:05
25.12.2010
25.12.2010

j_j
-> Krupp: možnost mám,ale chceš po mě scanovat 100 stran?
za obrázky díky - něco nového u tebe?
za obrázky díky - něco nového u tebe?13:53:01
25.12.2010
25.12.2010

Krupp
Zdar, ty kresby jsou supr. Nemáš možnost tu knížku naskenovat? Nebo je to ten Moderní automobil v obrazech? nějaké fotky jsi sem dával už dříve.
Jinak jak jsem to viděl tak jsem zkusil naskenovat některé přílohy z Bati
www.krupp.ic.cz/obr1000mb
kdyby se ti něco líbilo tak tahej (je tam i přední náprava ze stovky)
Jinak jak jsem to viděl tak jsem zkusil naskenovat některé přílohy z Bati
www.krupp.ic.cz/obr1000mb
kdyby se ti něco líbilo tak tahej (je tam i přední náprava ze stovky)
20:53:55
22.12.2010
22.12.2010

j_j
19:04:26
21.12.2010
21.12.2010

j_j
dnešní nákup
13:47:54
21.12.2010
21.12.2010

j_j
nehoda z roku 1974
16:44:43
20.12.2010
20.12.2010

j_j
už povolil .... ten už bude jen následovat koupel v coca cole...
a očista
a očista16:42:57
20.12.2010
20.12.2010

petr s
-> j_j: Drží vanu
16:41:22
20.12.2010
20.12.2010

j_j
chtěl bych to vyčistit...ale kousnul se mi tam ten svinskej šroub na boku :) k čemu slouží, nevíš? 

15:33:21
20.12.2010
20.12.2010

Jozka
-> j_j 20.12.10 14:29:18: To bude správně, z tohohle pohledu jsou asi všechny stejný..
. Já to hledal dle díry pro řemenici, ale ještě nedohledal, co vlastně chci...
. Já to hledal dle díry pro řemenici, ale ještě nedohledal, co vlastně chci...14:29:18
20.12.2010
20.12.2010

j_j
-> Jozka: dneska 21kg...to dynamo a karburátory vážej dost...jinak spodek prsou vypadá takhle - já se v tom nevznám
je to správně nebo ne? díky
je to správně nebo ne? díky08:53:44
17.12.2010
17.12.2010

Jozka
-> j_j: Ke mě jezdí pošťák s Transitem..
. Ale rekordních bylo mám dojem jen 27 kg..
Pokud v tý nádrži byl nějakej fuel a bylo s ní slušně zacházeno - tj. neshnila v lemech v místě přišroubování a hrdel, může být OK. Já mám ve dvou autech původní a žádnej problém.
Jediná další zrada je snad sítko, o kterým se moc neví - je na výstupu, pod průtokvým šroubem, napevno a nepřístupný. Při koupi dobrý vyzkoušet - nakapat trochu benzínu. A když neproteče, žádat výraznou slevu. Ono se totiž i přes tu nepřístupnost s trochou štěstí vyčistit dá.
. Ale rekordních bylo mám dojem jen 27 kg..Pokud v tý nádrži byl nějakej fuel a bylo s ní slušně zacházeno - tj. neshnila v lemech v místě přišroubování a hrdel, může být OK. Já mám ve dvou autech původní a žádnej problém.
Jediná další zrada je snad sítko, o kterým se moc neví - je na výstupu, pod průtokvým šroubem, napevno a nepřístupný. Při koupi dobrý vyzkoušet - nakapat trochu benzínu. A když neproteče, žádat výraznou slevu. Ono se totiž i přes tu nepřístupnost s trochou štěstí vyčistit dá.
13:57:51
16.12.2010
16.12.2010

j_j
Poštačka:"co v tom máte tak težkýho?"
Já:"to jsou ložiska,renovuju starou škodovku,budu se snažit to omezit"

vůbec nejtěžší balík byl 32kg...udělám z našich pošťaček kulturistky
Já:"to jsou ložiska,renovuju starou škodovku,budu se snažit to omezit"

vůbec nejtěžší balík byl 32kg...udělám z našich pošťaček kulturistky

10:17:25
16.12.2010
16.12.2010

j_j
ZKL + CCCP ložiska
10:00:28
16.12.2010
16.12.2010

j_j
-> Jozka: díky moc, fotka teda netřeba....ta moje nádrž přijde asi vyhodit(43let je v autě) musím sehnat novou 

09:21:03
16.12.2010
16.12.2010

Jozka
Je to jak píšeš, MB hadice je ve stavu nový úplně hladná a rovná, ta odvzdušňovací hadička(původně asi čistě gumová, bez tkaniny - ale nevím jistě, jen co jsem našel na autech) je nezávislá a k nalévací je jen připoutaná dvěma pryž. pásky (vyhovující je odstřihnout proužky z motorkový duše, má jen nepatrně menší tloušťku než origo).
To stovkový fífo je důvod, proč nejsou obě nádrže 100% záměnný..
To stovkový fífo je důvod, proč nejsou obě nádrže 100% záměnný..
03:59:31
16.12.2010
16.12.2010

j_j
-> Fifa: aha, měl bys foto tý naší ? hrdlo nádrže má přece ještě malou trubičku na sobě,ale ta má být napojena jinou trubičkou skrz průchodku/podběh až k nádrži?
PS : doufám,že mi rozumíš
PS : doufám,že mi rozumíš

23:08:04
15.12.2010
15.12.2010

Fifa
j_j 14.12.10 15:15:53 napsal:
trubky
hmm a obě na Š 100
moje MBa mají jen gumovou trubku.. A nejen moje že jo.
trubky

hmm a obě na Š 100
moje MBa mají jen gumovou trubku.. A nejen moje že jo.15:15:53
14.12.2010
14.12.2010

j_j
trubky 

MB ´67

