jsou tam v pohodě lidi,akorát jsem se ptal na GO motoru embéčka a pán říkal, že to dělal i s materiálem za 10tku a lidi kafrali a zdálo se jim to drahý tak se na to vybod... :/ škoda, ale asi by překecat šel...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
14:29:30
11.04.2011
11.04.2011

j_j
-> Jozka: je to tak, dneska jsem byl pro věci do pragosu na generálku převodky...sranda je, že mě to stálo víc než když jsem před rokem kupoval celou novou převodku
jsou tam v pohodě lidi,akorát jsem se ptal na GO motoru embéčka a pán říkal, že to dělal i s materiálem za 10tku a lidi kafrali a zdálo se jim to drahý tak se na to vybod... :/ škoda, ale asi by překecat šel...
jsou tam v pohodě lidi,akorát jsem se ptal na GO motoru embéčka a pán říkal, že to dělal i s materiálem za 10tku a lidi kafrali a zdálo se jim to drahý tak se na to vybod... :/ škoda, ale asi by překecat šel...11:05:15
11.04.2011
11.04.2011

Jozka
-> j_j: Ano, pamětníky je třeba vytěžit ! U toho MBT by mě např. zajímalo, zda mělo to "T" avizovaný třeba na štítku Z kapoty..
Přední kapoty jsou hrozný mrchy, jak je tam ten plech na plech. Pro černý jsem sehnal úplně novou v základu a i tak jí pro jistotu dvakrát do roka prolívám dutináčem..
Mám sice auto z 1.srpna 68 (dle data v TP), který bylo ve stavu novýho klasickej model 69, ale má tolik prvků, který patří na předchůdce, že klidně tý kombinaci věřím, pár kastlí se mohlo zatoulat / dostat na linku klidně se zpožděním.. Anebo že by už jim tehdy došly Céčka a Kapky
?
Přední kapoty jsou hrozný mrchy, jak je tam ten plech na plech. Pro černý jsem sehnal úplně novou v základu a i tak jí pro jistotu dvakrát do roka prolívám dutináčem..
Mám sice auto z 1.srpna 68 (dle data v TP), který bylo ve stavu novýho klasickej model 69, ale má tolik prvků, který patří na předchůdce, že klidně tý kombinaci věřím, pár kastlí se mohlo zatoulat / dostat na linku klidně se zpožděním.. Anebo že by už jim tehdy došly Céčka a Kapky
?09:51:36
11.04.2011
11.04.2011

j_j
-> Jozka: tohle mám doma, ale máš pravdu, že si to nedovedu představit provozovat z paneláku. Na chatu se toho ještě vejde dost
šlo mi o tu přední kapotu, aby se s ní nikdo nemusel piplat. Koupil jsem jí od jednoho týpka, kterej zaměstnává pána,kterej dělal v době embéček v Boleslavi - takže je vtipný, že prodávající(který má šedivého 1405 standarda žábru 1966, bordó int.) zaměstnává člověka, kterej mohl právě jeho MB v roce 66 vyrobit. Dělal prý stropnice a měl MBT,které se vrátilo z Itálie. Říkal něco, že ho stálo cca 40tkčs a normál MB stálo o 10 víc - šlo o MBT s širokým sloupkem. Dále mi povtdil, že úzkosloupkové embéčko bez pozičky se opravdu jednu dobu (srpen 68) vyrábělo s přední líštou z modelu 69. Jsou to dobrý "týpci" a mám to k nim kousek -dělaj BMWčka, takže s nima zůstanu v kontaktu.
šlo mi o tu přední kapotu, aby se s ní nikdo nemusel piplat. Koupil jsem jí od jednoho týpka, kterej zaměstnává pána,kterej dělal v době embéček v Boleslavi - takže je vtipný, že prodávající(který má šedivého 1405 standarda žábru 1966, bordó int.) zaměstnává člověka, kterej mohl právě jeho MB v roce 66 vyrobit. Dělal prý stropnice a měl MBT,které se vrátilo z Itálie. Říkal něco, že ho stálo cca 40tkčs a normál MB stálo o 10 víc - šlo o MBT s širokým sloupkem. Dále mi povtdil, že úzkosloupkové embéčko bez pozičky se opravdu jednu dobu (srpen 68) vyrábělo s přední líštou z modelu 69. Jsou to dobrý "týpci" a mám to k nim kousek -dělaj BMWčka, takže s nima zůstanu v kontaktu.08:20:31
11.04.2011
11.04.2011

Jozka
-> j_j: Tobě se ta chata/chalupa už pomalu musí nafukovat, ne? Jinak já mám teď ve stavbě na zakázku lehce upravenej motor a jen GO hlavy s "přípravou" na natural bude za 5.. Nějaký díly jsem k němu dodal, ale i tak doufám, že se celá legrace vleze do 25ti.. a pak budu ten motor, co stál 4,5 (rozložení, vyčištění, složení z mých nových dílů + axiální podložka kliky) moct konečně dát, kam patří
.
.15:30:57
10.04.2011
10.04.2011

j_j
15:29:31
10.04.2011
10.04.2011

j_j
dnešní kup...další pan Palacký je pryč
ale přední kapota je pěkná a tu mi šlo...
ale přední kapota je pěkná a tu mi šlo...11:06:22
10.04.2011
10.04.2011

j_j
-> Péďa17: máš bod
Škoda Rapid, Československo 1938
Dvoudvéřový čtyřmístný uzavřený vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem SV, objem 1385 cm³, vrtání 70 mm a zdvih 90 mm, komprese 5,9, karburátor Zenith, výkon 22 kW (31 koní) při 3500 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 2650 mm, hmotnost asi 1000 kg, maximální rychlost 100 km/h.

Škoda Rapid, Československo 1938
Dvoudvéřový čtyřmístný uzavřený vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem SV, objem 1385 cm³, vrtání 70 mm a zdvih 90 mm, komprese 5,9, karburátor Zenith, výkon 22 kW (31 koní) při 3500 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 2650 mm, hmotnost asi 1000 kg, maximální rychlost 100 km/h.
11:03:58
10.04.2011
10.04.2011

Péďa17
-> j_j: není to rapid??? číslo nevím
10:59:11
10.04.2011
10.04.2011

j_j
kdo uhodne co to je? krásná škodovka a měl jí i konstruktér ve škodovce O.Meduna...

17:25:02
08.04.2011
08.04.2011

j_j
Koukám, že mě asi předčasně vyhecujete k tomu, abych udělal soupis dílů na motor, zaslal kámošovi a ten mi udělá kalkulaci. Zatím mám na motor připravené tyhle nové věci :
* hlavu
* klikovku
* ventily
* vodní a benzínovou pumpu
* těsnění
* rozdělovač
* šály
* tubus na GO - vložky,písty,kroužky
tak uvidíme....
jj,kryty byly :) ted už jsou u tatínka ;)
* hlavu
* klikovku
* ventily
* vodní a benzínovou pumpu
* těsnění
* rozdělovač
* šály
* tubus na GO - vložky,písty,kroužky
tak uvidíme....

jj,kryty byly :) ted už jsou u tatínka ;)
17:07:47
08.04.2011
08.04.2011

doking
-> j_j: Ty kryty blinkrů,byli teď na aukru,že,také jsem po nich koukal,nějak jsem na ně zapoměl.
16:46:32
08.04.2011
08.04.2011

rubigall
No vieš keď sa zamyslíš nad GO za 5000 tak ti s toho musí výsť len fušerina.
Však si zrátaj len materiál.
Ak chceš kvalitnú GO potrebuješ nové kľukové ložiská, ojničné ložiská, gufero kľuky dozadu a ak ho máš tak aj do predu, sadu tenení , tesnenie pod hlavu nové hlavové skrutky, 4x sadu krúžkov, v horšom prípade aj vložky, ventile 90% týchto áut má poškodené koníky a tie ti nepôjdu stiahnuť s ich osky takže aj tie + oska.Generálka si píta už aj nové sviečky, hlavu rozdeľovača a ak má rozdeľovač vôľu tiež by som tam starý nenechal.Samozrejme filter vzduchu a oleja + olej. A teraz si k tomu pridaj odtlakovanie a zrovnanie hlavy, zabrúsenie sediel ventilov, prípadný výbrus kľuky a samotnú prácu na rozložení a zložení motora....
a to som ešte kopu vecí nespomenul...
Však si zrátaj len materiál.
Ak chceš kvalitnú GO potrebuješ nové kľukové ložiská, ojničné ložiská, gufero kľuky dozadu a ak ho máš tak aj do predu, sadu tenení , tesnenie pod hlavu nové hlavové skrutky, 4x sadu krúžkov, v horšom prípade aj vložky, ventile 90% týchto áut má poškodené koníky a tie ti nepôjdu stiahnuť s ich osky takže aj tie + oska.Generálka si píta už aj nové sviečky, hlavu rozdeľovača a ak má rozdeľovač vôľu tiež by som tam starý nenechal.Samozrejme filter vzduchu a oleja + olej. A teraz si k tomu pridaj odtlakovanie a zrovnanie hlavy, zabrúsenie sediel ventilov, prípadný výbrus kľuky a samotnú prácu na rozložení a zložení motora....
a to som ešte kopu vecí nespomenul...15:40:01
08.04.2011
08.04.2011

j_j
-> Jozka: máš pravdu, jen řikám, že bych nerad,aby mi někdo motor zfušoval, proto do něj v budoucnu asi investuju okolo těch 10tkč. Kdyžtak jim tam udělám vítr :) mimochodem ta firma, kde bych to nechal dělat renovovala tank LT-35,kterou konstruoval O.Meduna - v té knize o tom je
knížka je to fakt skvělá a těšil jsem se na vyprávění o 60.letech....bohužel...*1
0* ale i tak...my v 92 budem 20 let mezi housenkama.
knížka je to fakt skvělá a těšil jsem se na vyprávění o 60.letech....bohužel...*1
0* ale i tak...my v 92 budem 20 let mezi housenkama.15:32:10
08.04.2011
08.04.2011

Jozka
-> j_j 04.04.11 20:02:39: výborná kniha.. Jinak GO škodováckýho čtyřválce "u nás na vsi" za 5 litrů byla ještě před 2 lety normál, pokud donesls všechny potřebný díly a nechtěls od ní papír. A výsledek naprosto v pohodě. Každej nemá 2000% režijní náklady..
15:06:32
08.04.2011
08.04.2011

j_j
jsem sysel
a to už mám doma tak 6 párů 
a to už mám doma tak 6 párů 
14:14:00
08.04.2011
08.04.2011

j_j
-> J3STER: ta moje modrá zatím odpovídá spíš "Avia blue"...dám samozřejmě nazpátek modrozelenou
tuto 
tuto 
12:45:49
08.04.2011
08.04.2011

J3STER
-> j_j: Moc pěkná tisícovka.
Měl jsem úplně stejnou, akorát to byla 66ka 10. série. Musím říct, že zelenomodrá je nejhezčí barva na tisícovce.
Měl jsem úplně stejnou, akorát to byla 66ka 10. série. Musím říct, že zelenomodrá je nejhezčí barva na tisícovce.
23:37:04
07.04.2011
07.04.2011

j_j
mřížka pro maroska.
11:43:44
07.04.2011
07.04.2011

j_j
-> osminohej: díky moc, pokusím se o něj 

23:17:22
06.04.2011
06.04.2011

osminohej
MB ´67

