skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
-> j_j: protože se smejkneš i když nechceš, kamarád jezdil se seriovym kilem na nějakejch matadorkách, jezdil jako veteránista, pak to smeklo a kilo se skutálelo ze stráně...
nevim, proč bych se měl smejkat - vyznávám poklidnou jízdu po prázdnejch okreskách, poslouchám motor a je mi fajn (v zatáčkách si dávám extrémní pozor)... to auto neni na nějaký slalomy dělaný... spadne na tebe strom - nemůžeš za to, praskne ti kolo - nemůžeš za to, napálí to do tebe kokůtek - nemůžeš za to, prasíš embéčko na slalomu na rovnym letišti a jdeš přes střechu - tvoje vina...
-> havlik: Ne, pán se ještě pořádně nesmeknul a už povídá a povídá.
Likvidace na letišti probíhá následovně: smekne se to doprava. vyrovnáš...... Smekne se to na druhou stranu a máš to na střeše raz dva. Ono se to nezdá ale na šířku a výšku škodovky, je těžiště dost vysoko
Likvidace na letišti probíhá následovně: smekne se to doprava. vyrovnáš...... Smekne se to na druhou stranu a máš to na střeše raz dva. Ono se to nezdá ale na šířku a výšku škodovky, je těžiště dost vysoko
-> j_j: pan neomylný?
-> Danster: zevloval jsem na rajčeti..."říkám si, jé sestra mojeho embéčka" - co bych za to dal ho mít v takovym stavu (to bych ani tu připitomělou 110tku nekupoval a chtěl jsem sem dát fotku,aby mi někdo pomohl kontaktovat majitele...pak koukám dál a auto na sráč - to ať se na mě nikdo nezlobí,ale zničit auto v takovym stavu na rovnym (!) letišti, kde by se nemělo nic stát je...radši nic... 

-> j_j: 06.06.11 09:52:39 Zrovna tohohle MB mě bylo líto
tohle se stalo na Hundertgangu 2008 v neděli pamatuju si to protože to byl první sraz na kterém jsem s mým MB byl sice jen na sobotu, ale ten dotyčnej kluk s tím jezdil jako prase a už v sobotu jsem si říkal že si to to MBčko nezaslouží. To že to hodil přes střechu jsem se dozvěděl od kamaráda z Ostravy co tam byl v tu neděli.

-> doking: nezapomeň, že se cestou na slovač střídáme...tak si pořid,ten trenažer ze škody 100 co ho měli v autoškolách 

-> j_j: Je to škoda no,hlavně že to přežil,vždyť i já byl totálně na...nej a moc a dost dlouho mě mrzelo,když jsem boural ze svým.I já můžu děkovat tomu autu,že jsem živej a zdravej.
-> pro ostatní: Výsledek byl sice ,,jen" 4 pomačkané plechy a pár odřených míst, ale namířit si to v 70 z do škarpy nebyl dobrej pocit,tenkrát mě ten nahoře vyslyšel a naštěstí auto nešlo přes boudu,jen se trochu svezlo po boku...
-> pro ostatní: Výsledek byl sice ,,jen" 4 pomačkané plechy a pár odřených míst, ale namířit si to v 70 z do škarpy nebyl dobrej pocit,tenkrát mě ten nahoře vyslyšel a naštěstí auto nešlo přes boudu,jen se trochu svezlo po boku...
-> j_j 06.06.11 09:52:39: auu !
-> m8rinek: to doopravdy nevim a ani snad nechci vědět.
-> Luky.: nj, nehoda není náhoda
-> Luky.: nj, nehoda není náhoda

-> j_j: tak záměrně to asi neudělal, ne? Prostě nehoda jako každá jiná...
-> j_j: evidentně nevíš co je to Hundertgang. Raději mlč...
Jedná se o jízdu zručnosti, že byl řidič přemotivován a překročil hranici auta, respektive hranici brzd (guma se kousla pod auto) je věc jiná. Nicméně nemáš právo na soudy když víš kulový a věř tomu, že všechny zůčastněný zajímal řidič a ne pomuchlanej litr...
Jedná se o jízdu zručnosti, že byl řidič přemotivován a překročil hranici auta, respektive hranici brzd (guma se kousla pod auto) je věc jiná. Nicméně nemáš právo na soudy když víš kulový a věř tomu, že všechny zůčastněný zajímal řidič a ne pomuchlanej litr...
-> m8rinek: dobrý no...přežije 40 let s původnim lakem a tak a pak kvůli nějakýmu připitomělýmu slalomu na letišti, kde ho dá potuněný kilo s motorem z fagota a emkovejma nápravama ho rozjebe
nechápu...toť, můj názor...

-> j_j: se zblázni, byla otočena na HG přes boudu na konci slalomu na letišti a myslim, že nikoho to nemrzí víc než majitele. Na blbý kecy není prostor. Naštěstí se nikomu nic nestalo...
sestra té mojí
má SPZ je NB 56-69...pěkně ste jí rozjebali
nezná někdo ty majitele? díky


to poznam ked som renovoval do originalu moju byvalu čezetku
tak držim prsty aby sa ti tie lowee podrilo zarobiT dostatočne na dokončenie 


-> Stewo: díky, musím uznat, že jsem trochu přecenil svoje finanční síly na renovaci auta, ale věci,místo, embéčko už mám - ted vydělat ty lowe na renovaci 

jednoznačne k oblubenym
je krasna a tak tieš moj zatial nespleni sen mat 1ooocku
možno raz


-> Brabi1987: jj,ted toho ale mám dost do školy 

-> j_j: jak pokračuješ?doufam že se taky zastavíš :-)