
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem myslel, jak dám MBs 99 a 100 a nestihl jsem to. Tak jen ta stá, i když uznávám, že nic moc.. Je to zimní provozka, kdysi opatřená od kolegy hlavně kvůli dokladům. Ale bylo mi jí líto, takže jsem jí zprovoznil (mimo jiné téměř nebrzdila, byl odrezlej stabilizátor apod., pochopitelně bez STK).
Další později, teď jen veselou historku z doby koupě. Původní dohoda zněla tak asi za litr, po základním průzkumu jsme se nějakou dobu dohadovali, kdo komu těch 1000 Kč má vlastně dát. Nakonec byla hodnota vozu k oboustranné spokojenosti vyrovnána lahví skotské whisky.....
2009-08-24: Tak se s tou potvorou flekatou a křivou pořád nemůžu rozloučit.. Takže jsem se rozhodl zatěsnit zadní část vozu, než se zas zima začne vyptávat. Původně zamýšlené vyjmutí a vrácení zadního okna se rozrostlo na skoro čtyři odpoledne, ve kterých jsem vyrobil nové čalounění Z sloupků a to včetně podkladu z PSH desky, čili plastu- originál už to stejně nebude.. Za druhý jsem neodolal a vynoroval starý nový tapec pod zadní okno, za pomoci horkovzdušné pistole mu skoro vrátil původní rozměr a nahradil jím zbytky původního, který kdysi lehl při požáru motoru.
K tomu broušení, odrezování, nátěry, k oknu jsem se dostal až třetí den. Po asi 8mi letech mě překvapily čisté drážky těsnění mile a nemile to, že od zatékání nejen odešly reproduktory pod platem, ale také tzv. vada dd, neboli díra durch pod okenním rámem.
Byla nemilosrdně zakytována, neb zrovna došel plyn, okno po nástřiku rámu znovu nasazeno a následnými lijavci prověřeno. Ani kapka! Což se týká i LZ dveří- napravo teklo v rohu okna, nalevo díky tomu, že po odborné opravě po kolizi s náklaďákem bylo mezi těsnící gumou a rámem dveří vidět oblohu. Škoda, že jsem si toho nevšiml dřív, k nápravě stačilo několik ran kladivem do lemu, nesoucího pirelli profil..
Doufám, že se mi Flekouš za péči odvděčí a zas na mě bude čekat věrně celou zimu před nádražím..
Na toho pravýho Beskyda si budu po létech těžce zvykat, i když jsem polohu trefil a vylepšil ho sférickým zrcadlem, tak to není jen tak v něm něco najít..
Další později, teď jen veselou historku z doby koupě. Původní dohoda zněla tak asi za litr, po základním průzkumu jsme se nějakou dobu dohadovali, kdo komu těch 1000 Kč má vlastně dát. Nakonec byla hodnota vozu k oboustranné spokojenosti vyrovnána lahví skotské whisky.....
2009-08-24: Tak se s tou potvorou flekatou a křivou pořád nemůžu rozloučit.. Takže jsem se rozhodl zatěsnit zadní část vozu, než se zas zima začne vyptávat. Původně zamýšlené vyjmutí a vrácení zadního okna se rozrostlo na skoro čtyři odpoledne, ve kterých jsem vyrobil nové čalounění Z sloupků a to včetně podkladu z PSH desky, čili plastu- originál už to stejně nebude.. Za druhý jsem neodolal a vynoroval starý nový tapec pod zadní okno, za pomoci horkovzdušné pistole mu skoro vrátil původní rozměr a nahradil jím zbytky původního, který kdysi lehl při požáru motoru.
K tomu broušení, odrezování, nátěry, k oknu jsem se dostal až třetí den. Po asi 8mi letech mě překvapily čisté drážky těsnění mile a nemile to, že od zatékání nejen odešly reproduktory pod platem, ale také tzv. vada dd, neboli díra durch pod okenním rámem.
Byla nemilosrdně zakytována, neb zrovna došel plyn, okno po nástřiku rámu znovu nasazeno a následnými lijavci prověřeno. Ani kapka! Což se týká i LZ dveří- napravo teklo v rohu okna, nalevo díky tomu, že po odborné opravě po kolizi s náklaďákem bylo mezi těsnící gumou a rámem dveří vidět oblohu. Škoda, že jsem si toho nevšiml dřív, k nápravě stačilo několik ran kladivem do lemu, nesoucího pirelli profil..
Doufám, že se mi Flekouš za péči odvděčí a zas na mě bude čekat věrně celou zimu před nádražím..
Na toho pravýho Beskyda si budu po létech těžce zvykat, i když jsem polohu trefil a vylepšil ho sférickým zrcadlem, tak to není jen tak v něm něco najít..
Jožka/MBM - komentáře:
-> Péďa17: Sotva stíhám udržovat v provozu sebe a tři zbylý škodovky alespoň podmínečně. Na Flekouše jsem 2021 doplnil akorát výrobní štítek, motor neběžel dva nebo tři roky a tak jen foukám pneu - krom levý zadní, ke který se nedostanu. Nedostal jsem se ani k fotce - ale aktuální stav odpovídá tomu v roce 2018: 

Ahoj,něco nového s fekoušem? Asi nejen já by jsem ho rád viděl v Běšinech
-> miguelias: Motor třetí, ale zatím žádnej neskonal přirozenou smrtí - původní kdysi vyhořel, druhej zesnul na klice po požití oleje, naředěnýho benzínem..
-> Jozka: pěkné :) kolikátý motor ? 

-> miguelias: Úplně nevím - záznamy předchozího (2. majitele, 1st přitom nenajel prakticky nic) nalezený v autě písemný končily někde kolem 80. tisíc km, na tacho při převzetí bylo asi 68 tisíc.. pokud je ten tachometr původní, což vypadá, že je, tak dneska dohromady 219 tisíc km.
Kolik toho tohle mbo má nalítáno ? :)
-> zralous: / -> Bukaj: 

-> zralous: I v Praze...

-> Jozka: opravdu není
Ve Strakonicích jich stále pár jezdí..

-> Marty227:
Pěkná historka.. ale až zas takovej exot snad nejsem - ono těch MB v aktivní službě v rámci ČR ještě pár stovek bude.

-> Kocvin: aj u nás cez ulicu jazdí jeden chlapík červené MB daily dlhé roky.. taký celkom podivín + jehovista
opravuje výlučne po tme a elektriku máva natiahnutú zo spoločných priestorov paneláku.. ako pubertiaci sme mu vždy vytiahli predlžovačku a keď sa vybral to skontrolovať zapojili sme to späť, myslím že doteraz neprišiel na to prečo mu elektrika blbla potom sa vynašiel a opravoval s baterkou v ústach 


-> Kocvin:
U nás v okolí sice se sice ještě pohybuje i původní Octavia Combi a dokonce předválečnej Kadett (co mě teď napadá), ale jo, jsem exot..


-> Jozka: Celkem raritka, potkat ještě dneska někoho ve spotřebním MB.. Pěkné..
Vypadá podobně jako moje emko..
(nebrat jako urážku :D)


-> Kocvin:
přesně tak.

-> Jozka 02.12.15 18:08:58: To je spotřebák? :)
No ako? Je už len v jednej farbe?
-> Danster: / -> Bukaj: Když tam zas bude a nepoletím kolem tryskem jako posledně, omrknu zblízka.. ono to totiž ve zvětšení vypadá fakt jako špunt a to dokonce klasickej umyvadlovej, včetně výstupku na očko - jen přemalovanej na bílo..



-> Danster: Buď špunt, nebo tankuje jako Trabant (přímo do kufru)

-> Jozka: Toho hrdla jsem se taky všimnul možná tam má špunt
Ten volant by se mi taky líbil taková dobrá alternativa za origo kormidlo

