Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

10:35:18
27.09.2004
Morda
Kde su kupil tie spetaky?
18:29:00
26.09.2004
Fifa
Pracuj Mordo, a neboj se do toho opřít. Já nejezdil 2 roky.
21:24:46
24.09.2004
kirri - zrušená registrace
moc pěkný MBčko
20:14:19
22.09.2004
Morda
No vitaj ,gratulujem.Ja uz mesiac nejazdim,tvrdo pracujem
13:26:54
22.09.2004
Fifa
Uz od srpna jezdim.
12:15:29
03.07.2004
jen skládej skládej ať už to je hotový. se těším6
07:28:38
02.07.2004
Míša
-> Fifa: No BAWO mě zasponzorovalo krutě... 1 ... a není fšem dnům konec4
17:41:38
24.06.2004
Fifa
Tak jsem koonečně nalakoval střechu a zadní kapotu. Po věčně trvajících zkouškách začnu strojit interiér. Začal jsem antikorozní ochranou podlahy a budu pokračovat...
12:54:16
10.06.2004
Fifa
Poslední aktualizace před prázdninami.Pak už nebude kolej a přístup na net. Na nějakou dobu se s Vámi loučím.
20:33:37
07.06.2004
Fifa
-> Fifa: Teď jem kokal k Pepčovi a už víím.Díky za chválu Tome.
19:42:37
07.06.2004
Fifa
-> BM: Člověče,tak teď nějak ani přesně nevím kdo jsi.BM nemá v id.kartě nic takže fakt nevim.Zkus se nějak lépe přiblížit.
21:41:40
04.06.2004
cau bejku.dobry fotky konecne jsem videl to tvoje embucho.docela dost solidni.tady štípa píšu za BM zatím zdar a ozvi se6
20:16:29
03.06.2004
Fifa
Mam tam to co je tam puvodne-plastovy dorazy.Zajisteny proti otevteni- je zajisteno jen zavrenim klickou.Kazdopadne se bojim aby mi to az to bude hotovy nekdo nevykradl(ukradl)
20:09:14
03.06.2004
Morda
Tusim ze si pokrocil.Ako mam zaistit tie male okienka proti otvoreniu?Co tam mas ty?
23:57:18
01.06.2004
Fifa
Uz mam zase naky novy foto, ale nemel jsem doma zadny RW, abych je u kamose mohl vysmahnout.A tady v Brne mi 2 RWsa nejak zahadne zmizly10
10:50:42
19.05.2004
U-Geen
taky se mi libi origo MB palubka, zvlast kdyz je strikla v barve vozu.
23:02:37
18.05.2004
Fifa
Mam ji nastrikynou do barvy vozu.Lini se mi puvodni provedeni.Dam sem fotku vyndane a nastrikane palubky.Pridavny veci budou vsude jinde, jen ne na palubovce.
16:29:22
18.05.2004
Morda
To tvoje vypada tiez velmi dobre vidiet ze vies co je laska k auticku.Tu palubovku nechas puvodni?
22:02:30
16.05.2004
Fifa
Narychlo jsem zasklil a zapojil původní elektryku, abych mohl seřídit geometrii, je to zajímavý. Ale s origo motorem to moc nejede. Ještě musím vyladit nějaké mušky, které se objevily projetím kárky.

19:04:25
12.05.2004
Fifa
Tak začínám stagnovat, začíná pomalu ale jistě zkouškový. Takže mě čeká, se učit s eučit. A žádná garáž! A v létě nebudu mít skoro vůbec přístup na net, takže se s Vámi asi na delší dobu rozloučím. Třeba po prázdninách budete čučet na změny.(sám jsem na ně zvědav3)
Extreme Tyres