skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
14:19:38
19.01.2005
19.01.2005
Fifa
-> BEYER: Setrvák je Felďácký a originální, takže neodlehžčený. Dal jsem na Sakyho a neodlehčoval. Je to do běžného provozu lepší, motor má stabilnější chod. Ale třeba se naštvu a časem ho ješte celej překopu.
14:17:06
19.01.2005
19.01.2005
Fifa
-> BEYER: Sací kanály a ventily jsem si nechal vyleštit, sám jsem leštil výfukové, sání zevnitř mi taky vyleštil ten borec co mi to upravoval. Leštění kanálů je asi následující: pokud máš nějakou vysokootáčkovou přímočarou brusku použij ji. Já nemám proto jsem do vrtačky nasadil 8 kulatinku, rozřízl ji a namotal na ni šmirgl. opět od hrubosti 80 až po 1200 a drbat a drbat. Vylešti všechno kam se dostaneš. Takže i místa okolo vodítek, ta se mi ale moc nepovedla-blbě se tam dostává.
11:44:00
17.01.2005
17.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Fifa: mal som na mysli lestenie kanalikov cez vykend som sa hral zo sanim este jeden dva dni tomu obetujem a bude to ako psie gule ale po tych kanalikoch sa mi teda moc nechce uz lestit povrch sania... mno mozno sa prekonam a naglancujem to... ale nato ze je to hlinik to ide dost z tuha inac otazocka kanaliky v hlave su lestene aj pri voditku ventilov ? alebo len cast toho kanaliku ? nech viem naco sa mam dusevne pripravit este otazocku kanaliky si lestil aj na sani... alebo lebo len povrch sania... pripadne pleas mohol by si dat detailnejsiu foto toho nalesteneho sania nieco pod... ako pred lestenim posledna otazocka mas aj odlahcovany zotrvak... ci to je feldacky?
23:02:22
16.01.2005
16.01.2005
Fifa
-> BEYER: Jestli myslíš nástřik hlavy, tak tu jsem si normálně nastříkal sprejem ve sklepě. Pouze byla nejspíš olouhována při úpravě(to jsem já nedělal), a před nasříkáním důkladně odmaštěna. Nebrousil jsem ji.
07:14:40
14.01.2005
14.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Fifa: mam este dotaz sisulu si si robyl sam lebo ti niekto spravil... ak si ju robyl sam postup si zvolil podobny ako pri vonkajsom lesteniii ? Ď....
10:43:06
13.01.2005
13.01.2005
Fifa
Zatim stale zjistuju informace a shanim penize. Alternativu k ARC zatim nemam.
21:41:06
12.01.2005
12.01.2005
gim
2 fifa - jaky kola na to budes vlastne davat kdyz ne arc?? uz mas nejaky nahradniky??
20:50:31
11.01.2005
11.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Fifa: dikes pokusim sa aj ja nieco pohutat :)) dam vediet ako som dopadol :))
19:55:10
06.01.2005
06.01.2005
Fifa
Díky pánové, ještě aby na to jak vypadá taky skvěle sloužil. Aneb věčný pesimista
13:08:29
06.01.2005
06.01.2005
Dale_Estelle
Nádhernej motor. Přesně totéž jsem chtěl dělat taky - zrcadlový lesk. Moooc krásný!!!
20:44:56
05.01.2005
05.01.2005
Morda
-> Fifa: Tak to to je p....Ten motor je nenormalny!!!!Gratulujem!
!!Nemozem stoho ake je to pekne
19:08:38
05.01.2005
05.01.2005
Pajda
Vypadá opravdu skvěle ......!!!
Tak si představuju super motor !!
Tak si představuju super motor !!
16:41:08
04.01.2005
04.01.2005
Fifa
-> BEYER: Je to jednoduchý, brousit a brousit. Nejdřív začneš pilníkem. Opiluješ vylitá čísla a přechody od formy. Pak jemnější pilník, a pokračuješ šmirglama od hrubosti asi 100 až postupně po 1200. Co jsem mohl a kam jsem se dostal vibračkou, brousil jsem vibračkou. No a na závěr jsem to rozleštil filcákem. Ještě by to chtělo dofinišovat hadrákem, ale ten nemám. Nejvíce záleží na tom jak povrch vyhladíš. Čím hladší, tím lesklejší a zrcadlovější povrch vznikne.
09:39:11
04.01.2005
04.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Fifa: ahoj mas to peknucke drzim palce... len tak dalej... a hned ta aj zneuzijem a pokusim sa s teba dostat ako si lestil to sanie... a pod. bol by si ochototny mi dat daky postup tiez sa rad vyhravam s takymito vecickami a ked mi prdne v bedni tak mozno vylestim aj celi motor :)) inac je to velmi velmi pekne
09:07:06
04.01.2005
04.01.2005
Jansik Michal - zrušená registrace
Fakt hezky
20:21:35
03.01.2005
03.01.2005
Radůz
máš ten motor moooooc pěknej.
17:41:27
03.01.2005
03.01.2005
DOOlittle
fiiiiiiiiiiiiiiha.........
.tak to som necakal........... gratulujem a sklanam sa
16:11:39
29.12.2004
29.12.2004
strucy
jasne ale je to pekny kus prace hlavne v interiery