Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

14:19:38
19.01.2005
Fifa
-> BEYER: Setrvák je Felďácký a originální, takže neodlehžčený. Dal jsem na Sakyho a neodlehčoval. Je to do běžného provozu lepší, motor má stabilnější chod. Ale třeba se naštvu a časem ho ješte celej překopu.
14:17:06
19.01.2005
Fifa
-> BEYER: Sací kanály a ventily jsem si nechal vyleštit, sám jsem leštil výfukové, sání zevnitř mi taky vyleštil ten borec co mi to upravoval. Leštění kanálů je asi následující: pokud máš nějakou vysokootáčkovou přímočarou brusku použij ji. Já nemám proto jsem do vrtačky nasadil 8 kulatinku, rozřízl ji a namotal na ni šmirgl. opět od hrubosti 80 až po 1200 a drbat a drbat. Vylešti všechno kam se dostaneš. Takže i místa okolo vodítek, ta se mi ale moc nepovedla-blbě se tam dostává.
13:13:49
17.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
11:44:00
17.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Fifa: mal som na mysli lestenie kanalikov 1 cez vykend som sa hral zo sanim este jeden dva dni tomu obetujem a bude to ako psie gule 1 ale po tych kanalikoch sa mi teda moc nechce uz lestit povrch sania... mno mozno sa prekonam a naglancujem to... ale nato ze je to hlinik to ide dost z tuha 6 inac otazocka kanaliky v hlave su lestene aj pri voditku ventilov ? alebo len cast toho kanaliku ? nech viem naco sa mam dusevne pripravit 3 este otazocku kanaliky si lestil aj na sani... alebo lebo len povrch sania... pripadne pleas mohol by si dat detailnejsiu foto toho nalesteneho sania nieco pod... ako pred lestenim 4 posledna otazocka 1 mas aj odlahcovany zotrvak... ci to je feldacky?
23:02:22
16.01.2005
Fifa
-> BEYER: Jestli myslíš nástřik hlavy, tak tu jsem si normálně nastříkal sprejem ve sklepě. Pouze byla nejspíš olouhována při úpravě(to jsem já nedělal), a před nasříkáním důkladně odmaštěna. Nebrousil jsem ji.
07:14:40
14.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Fifa: mam este dotaz sisulu si si robyl sam lebo ti niekto spravil... ak si ju robyl sam postup si zvolil podobny ako pri vonkajsom lesteniii ? Ď....
10:43:06
13.01.2005
Fifa
Zatim stale zjistuju informace a shanim penize. Alternativu k ARC zatim nemam.
21:41:06
12.01.2005
gim
2 fifa - jaky kola na to budes vlastne davat kdyz ne arc?? uz mas nejaky nahradniky??
20:50:31
11.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Fifa: dikes pokusim sa aj ja nieco pohutat :)) dam vediet ako som dopadol :))
19:55:10
06.01.2005
Fifa
Díky pánové, ještě aby na to jak vypadá taky skvěle sloužil. Aneb věčný pesimista3
13:08:29
06.01.2005
Dale_Estelle
Nádhernej motor. Přesně totéž jsem chtěl dělat taky - zrcadlový lesk. Moooc krásný!!!
20:44:56
05.01.2005
Morda
-> Fifa: Tak to to je p....Ten motor je nenormalny!!!!Gratulujem! !!Nemozem stoho ake je to pekne
19:09:23
05.01.2005
Pajda
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
19:08:38
05.01.2005
Pajda
Vypadá opravdu skvěle ......!!!6

Tak si představuju super motor !!
16:41:08
04.01.2005
Fifa
-> BEYER: Je to jednoduchý, brousit a brousit. Nejdřív začneš pilníkem. Opiluješ vylitá čísla a přechody od formy. Pak jemnější pilník, a pokračuješ šmirglama od hrubosti asi 100 až postupně po 1200. Co jsem mohl a kam jsem se dostal vibračkou, brousil jsem vibračkou. No a na závěr jsem to rozleštil filcákem. Ještě by to chtělo dofinišovat hadrákem, ale ten nemám. Nejvíce záleží na tom jak povrch vyhladíš. Čím hladší, tím lesklejší a zrcadlovější povrch vznikne.
09:39:11
04.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Fifa: ahoj mas to peknucke drzim palce... len tak dalej... a hned ta aj zneuzijem a pokusim sa s teba dostat ako si lestil to sanie... a pod. bol by si ochototny mi dat daky postup tiez sa rad vyhravam s takymito vecickami a ked mi prdne v bedni tak mozno vylestim aj celi motor :)) inac je to velmi velmi pekne 4
09:07:06
04.01.2005
Jansik Michal - zrušená registrace
Fakt hezky
20:21:35
03.01.2005
Radůz
máš ten motor moooooc pěknej.
17:41:27
03.01.2005
DOOlittle
fiiiiiiiiiiiiiiha......... .tak to som necakal........... gratulujem a sklanam sa
16:11:39
29.12.2004
strucy
jasne ale je to pekny kus prace hlavne v interiery
Extreme Tyres