Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 21.10.25 13:26 | 246x v oblíbených
Základní údaje:

Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969

Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.

Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.

Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).

Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.

Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.


Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.

Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia

Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.

Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.

Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.

Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465

Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc


Fifa/ MBéro - komentáře:

17:36:05
19.07.2009
packa
Líbí se mi. 4 4 4
21:40:51
04.06.2009
Fifa
-> Eidy: Třetí evoluce mojí nápravy spočívá v komplet vyztužení nazinkování, zinkovaných svislácích s tvrdochromovanými čepy, vyztuženém plechu pod nádrž, 19mm stabiku a jeho tvrdém uložení, a v jiném uložení nakonec pouze horních ramen.. Dolní budou v tvrdších silentblocích. Odlehčené náboje v zinku. Chybí ještě pár věcí dozinkovat a taky ještě dvě podložky ke svislákům které si musím nechat udělat..
Ceny řemenic nevím, zaleží jak drahého bych sehnal výrobce. Na altik není problém. Tu na pumpu bych nemohl dodat v přesně v tomhle dizajnu, slíbil jsem její unikátnost.. Šla by asi dodat bez děr..
upraveno 1x, naposled 04.06.2009 21:42:17
20:16:11
04.06.2009
Eidy
-> Fifa: V čem bude spočívat EVO3?
Pěkná Alu řemenička, kolik by mě taková stála? A třeba i na altík?
18:28:14
04.06.2009
Fifa
Pracuju více či méně intenzivně na přední nápravě EVO3, čas je ale proti mě. Brzy dodám foto, nestíhám fotit:-(
15:07:18
01.04.2009
Fifa
-> blue demon: Díky, budu se snažit co mi čas a peníze dovolí.4
21:47:14
31.03.2009
blue demon
Moc pěkná práce ... gratuluju 6 a držím palce v dalších úpravách 4
21:36:07
16.03.2009
Fifa
-> pilot77: Thank's man, I appreciate that.
21:00:32
13.03.2009
pilot77
Nice job.Super.
23:50:03
08.03.2009
Vojťas
-> Fifa: no ale teda docela ti to odsejpa
20:42:58
03.03.2009
Fifa
-> Vojťas: Přední nápravu, chlazení, jiná kola. A to vše vyžaduje dost práce vývoj a výrobu dílů.
22:58:52
02.03.2009
Vojťas
-> Fifa: co mas rozdelano ?
22:08:02
02.03.2009
Fifa
-> Vojťas: Abych pravdu řekl tak ani ať neslejzá, ještě jsem nedokončil skoro nic co jsem měl naplánováno4
23:38:29
01.03.2009
Vojťas
-> Fifa: no koukam na to malem porad dokola, nadhera, uz aby ten snih slezl co ;-)
21:24:42
19.02.2009
Fifa
-> Vojťas: Díky6 Pořídil jsem jí v roce 2002 od vás ze Třebové 4 Jinak pěkná užovka, pořádně se o ni starej.
upraveno 1x, naposled 19.02.2009 21:38:29
20:47:52
19.02.2009
Vojťas
Tak to je moc pekny auticko,a skoro ze sousedstvi 4
17:36:19
28.01.2009
Fifa
A nějaký to tlumení podvozku4
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 28.01.2009 17:36:19
17:34:24
28.01.2009
Fifa
Origo termostat ze 136 - nový!
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 28.01.2009 17:34:24
upraveno 1x, naposled 05.02.2009 17:41:32
17:25:37
28.01.2009
Fifa
Už v létě nalakovaná náprava
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 28.01.2009 17:25:37
19:14:56
25.10.2008
Fifa
-> hagios: Jediný co mě napadá že bylo špatně je to že byl moc křehký materiál obou těchto věnců. Oba byli nové. Vše ostatní bylo vpořádku. Teď mám lehce jetý věnec a vše je ok.
01:08:15
25.10.2008
hagios
Á sory už som to tam zbadal, mal si to dobre. Hm, proste nechápem, že sa niečo také môže stať, v živote som v takom rozsahu dodrbaný veniec nevidel 9
Extreme Tyres