trocha inspiracie :)
sphotos-g.ak.fbcdn.net/hp
hotos-ak-frc3/970051_10151
374662370404_45296724_n.jp
g
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
23:56:29
23.05.2013
23.05.2013

matoo
23:53:55
23.05.2013
23.05.2013

matoo
-> Fifa: moc kratky :)
21:55:34
23.05.2013
23.05.2013

Fifa
-> T: Jen tak jsem zkoušel přiložit, uvidíme no. Abys neřekl, že na tebe zapomínám.
21:52:19
23.05.2013
23.05.2013

Fifa
-> Eidy: Ono se to nezdá, ale nějaký místo tam je. Na dvě auta ne, což by se sakra hodilo. Alespon bude možné mít někde delší dobu rozdělané věci.
15:02:24
23.05.2013
23.05.2013

T
-> Fifa: : aha, no tak taky moc příjemná práce 

02:10:18
23.05.2013
23.05.2013

Eidy
-> Fifa: Aha. Škoda no. Chtělo by to vzít výkresy v metrických mírách a postavit v palcích.

00:05:23
23.05.2013
23.05.2013

Fifa
-> Eidy: Širší se nevešlo, projektant měl strach aby se nebortila zídka k sousedovi. No a na dýlku jsem zase limitovanej oknem vedlejší budovy. Je to zhruba nadoraz.-> Hurdis: I tak je to větší. Přesah jsem chtěl jednoduše proto že byly dost dlouhý trámy a taky zastřešit tu mezeru.. Snad to daj.
21:08:57
22.05.2013
22.05.2013

castrol
-> Fifa 22.05.13 20:54:18: som rad ze toto mam uz za sebou
21:04:56
22.05.2013
22.05.2013

Hurdis
To od pohledu vypadá tak na cca 3,8 x 6, takže na paragraf 103, přiměřeně. S ohledem na přesah krovu to ani nevyjde, kdyby byl někdo hnidopich (čti udavač).
20:55:07
22.05.2013
22.05.2013

Eidy
-> Fifa: není to malý, když se s s tím stavíš od začátku?
20:54:18
22.05.2013
22.05.2013

Fifa
-> T: Není vůbec čas. Dělám tohle:
14:11:09
22.05.2013
22.05.2013

T
-> Fifa: : už máš chladič ? :-)
23:46:56
21.05.2013
21.05.2013

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: To je dost, žes to vytáh dědku 

18:04:19
07.04.2013
07.04.2013

Fifa
-> matoo: Já jsem taky zvědav jak to bude chladit. Určitě doufám, že snad dostatečně..
15:47:21
07.04.2013
07.04.2013

matoo
-> Fifa: tak som teda zvedavy ako to bude chladit, ja som moj odskusal aj v tropickych horkach minuly rok a pekne drzal bez ventilatorov
15:34:24
07.04.2013
07.04.2013

Fifa
-> matoo: Tak jsem to nalil a má to objem asi 0,705 litru. V týdnu hodím ještě trochu lepší fotky.
14:43:16
05.04.2013
05.04.2013

matoo
-> Fifa: a nemas moznost tam naliat tu vodu? moj chladic ma objem 1,3l vody, seriovy chladic 120cinovy ma necely 1l vody, tak by ma zaujimal henten tvoj hybrid :)
13:32:23
05.04.2013
05.04.2013

Fifa
-> matoo: Fotem vnitřku myslíš co? Průtok skrz chladič je plochýma trubkama zleva doprava(nebo opačně), jestli jsi tím myslel tohle. Objem vody bych musel nalít, takhle zatím nevím.
10:29:35
04.04.2013
04.04.2013

matoo
-> Fifa: mas foto vnutra? ako su tam robene prietoky? kolko vody sa to toho chladica vmesti?
19:38:40
02.04.2013
02.04.2013

Fifa
-> T: Rozměry ještě můlžu další víkend přeměřit. Určitě to i přefotím, toto je hrozný. Možná to zkusím ještě přiložit k autu pro představu velikosti. Samotného mě to zajímá jak to bude vypadat.
Fifa/ MBéro
