skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
23:53:55
23.05.2013
23.05.2013
matoo
-> Fifa: moc kratky :)
21:55:34
23.05.2013
23.05.2013
Fifa
-> T: Jen tak jsem zkoušel přiložit, uvidíme no. Abys neřekl, že na tebe zapomínám.
21:52:19
23.05.2013
23.05.2013
Fifa
-> Eidy: Ono se to nezdá, ale nějaký místo tam je. Na dvě auta ne, což by se sakra hodilo. Alespon bude možné mít někde delší dobu rozdělané věci.
15:02:24
23.05.2013
23.05.2013
T
-> Fifa: : aha, no tak taky moc příjemná práce
02:10:18
23.05.2013
23.05.2013
Eidy
-> Fifa: Aha. Škoda no. Chtělo by to vzít výkresy v metrických mírách a postavit v palcích.
00:05:23
23.05.2013
23.05.2013
Fifa
-> Eidy: Širší se nevešlo, projektant měl strach aby se nebortila zídka k sousedovi. No a na dýlku jsem zase limitovanej oknem vedlejší budovy. Je to zhruba nadoraz.-> Hurdis: I tak je to větší. Přesah jsem chtěl jednoduše proto že byly dost dlouhý trámy a taky zastřešit tu mezeru.. Snad to daj.
21:08:57
22.05.2013
22.05.2013
castrol
-> Fifa 22.05.13 20:54:18: som rad ze toto mam uz za sebou
21:04:56
22.05.2013
22.05.2013
Hurdis
To od pohledu vypadá tak na cca 3,8 x 6, takže na paragraf 103, přiměřeně. S ohledem na přesah krovu to ani nevyjde, kdyby byl někdo hnidopich (čti udavač).
20:55:07
22.05.2013
22.05.2013
Eidy
-> Fifa: není to malý, když se s s tím stavíš od začátku?
14:11:09
22.05.2013
22.05.2013
T
-> Fifa: : už máš chladič ? :-)
23:46:56
21.05.2013
21.05.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: To je dost, žes to vytáh dědku
18:04:19
07.04.2013
07.04.2013
Fifa
-> matoo: Já jsem taky zvědav jak to bude chladit. Určitě doufám, že snad dostatečně..
15:47:21
07.04.2013
07.04.2013
matoo
-> Fifa: tak som teda zvedavy ako to bude chladit, ja som moj odskusal aj v tropickych horkach minuly rok a pekne drzal bez ventilatorov
15:34:24
07.04.2013
07.04.2013
Fifa
-> matoo: Tak jsem to nalil a má to objem asi 0,705 litru. V týdnu hodím ještě trochu lepší fotky.
14:43:16
05.04.2013
05.04.2013
matoo
-> Fifa: a nemas moznost tam naliat tu vodu? moj chladic ma objem 1,3l vody, seriovy chladic 120cinovy ma necely 1l vody, tak by ma zaujimal henten tvoj hybrid :)
13:32:23
05.04.2013
05.04.2013
Fifa
-> matoo: Fotem vnitřku myslíš co? Průtok skrz chladič je plochýma trubkama zleva doprava(nebo opačně), jestli jsi tím myslel tohle. Objem vody bych musel nalít, takhle zatím nevím.
10:29:35
04.04.2013
04.04.2013
matoo
-> Fifa: mas foto vnutra? ako su tam robene prietoky? kolko vody sa to toho chladica vmesti?
19:38:40
02.04.2013
02.04.2013
Fifa
-> T: Rozměry ještě můlžu další víkend přeměřit. Určitě to i přefotím, toto je hrozný. Možná to zkusím ještě přiložit k autu pro představu velikosti. Samotného mě to zajímá jak to bude vypadat.
19:37:26
02.04.2013
02.04.2013
Fifa
Je to právě chladič okruhu výměníku sání na 1.2 TSI upravený na vývod na každé straně. Původně tam byly 2 na jedné straně malého průměru. Nechal jsem udělat alu trubky s vnitř. průměrem 28mm a navařili se na každou stranu. Prostě se naskytl, tak jsem po něm sáhl. Plánoval jsem tím nahradit zadní chladič úplně, jen si nejsem jist jestli to zvládne. Podle mého mínění by to zvládnout měl, vzhledem k průtoku a provedení lamel. Není moc hluboký, ale lamely jsou ještě perforovaný s tím že ten vytlačený materiál tvoří zvětšení chladicí plochy. Stávající chladič zabírá moc místa, hodilo by se mi tam víc prostoru na saní a potrubí výfuku.