skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
17:34:42
13.11.2010
13.11.2010
Fifa
-> Tuner#2: Díky Honzo :-)
20:50:35
12.11.2010
12.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
18:49:16
11.11.2010
11.11.2010
Fifa
O víkendu jsem po Mostě koukl pod auto a opět louže pod topením. Takže už jen vyzvednout nový radiátor topení z Favorita a zastavět ho do původního obalu.
21:34:20
06.11.2010
06.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 06.11.10 19:32:13: To máme stejně i tlak za jízdy je kolem 4 - 4,5 ale ten volnoběh s teplým olejem je kolem 1. Je otázka jak moc dobře to měří co jsem zkoušel mechanický ručičkový, tak tam se pro změnu ručička hodně třepala.
20:17:05
06.11.2010
06.11.2010
Fifa
-> Eidy: Čidlo máme asi všichni na stejném místě. Já ho mám místo tlakového spínače na kontrolku mazání. Spínač je v předním víku motoru.
19:32:13
06.11.2010
06.11.2010
Eidy
-> Tuner#2: Já mám maximálně 4 atm. a po sjetí z okruhu to ukazovalo kolem 2 atm. na volnoběh.
EDIT: a čidlo mám u 3. ložiska.
EDIT: a čidlo mám u 3. ložiska.
01:10:47
06.11.2010
06.11.2010
Fifa
-> Tuner#2: Za tepla v otáčkách jsou tam tak ty 4 možná 4,5. Na okruhu jsem to tolik nesledoval, soustředil jsem se hlavně na cestu a na to co se dějě okolo
00:41:34
06.11.2010
06.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa 06.11.10 00:38:53: Tak ono můžou kecat naše KMGY tam je to pod 2 bary takové neurčité. V otáčkách mažeš kolik? 4 - 5?
00:38:53
06.11.2010
06.11.2010
Fifa
-> Tuner#2: Čidlo s budíkem jsem kontroloval přesným kalibrátorem tlaku a hodnoty přesně odpovídaly. Takže to není + - najisto
10:43:46
05.11.2010
05.11.2010
havlik
-> Tuner#2: to jo no:) tak ja to neřešim jen řikám že sem se na tu hodnotu taky nedostal a přitom fífa má taky felicia motor
10:42:27
05.11.2010
05.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 05.11.10 10:39:51: Tak ono to asi závada nebude, baroskop spíná při 0,5baru, takže to pořád máme dvojnásobek toho co se děje při problikávání kontrolky u vyběhaného motoru a navíc tyhle budíky budou asi +/- autobus.
10:39:51
05.11.2010
05.11.2010
havlik
-> Tuner#2: to já s teplym motorem taky:( a to mam eště řidší olej nežli ty (měl sem)
10:38:49
05.11.2010
05.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa 04.11.10 21:49:49: Fakt jo, to já jsem lehce přes 1 a po okruhu tam bylo dokonce snad ještě míň :-/
21:49:49
04.11.2010
04.11.2010
Fifa
-> Eidy: Zhruba 2 bary
20:12:00
04.11.2010
04.11.2010
Eidy
-> Fifa: A kolik ti ukazuje ten tlakoměr na volnoběh při teplým motoru?
19:53:38
04.11.2010
04.11.2010
Fifa
Něco z příprav na Most. Elektrický tlakoměr oleje Racetech. V interiéru je stále co dodělávat
17:30:44
25.10.2010
25.10.2010
Fifa
Další víkend ukázal že mi opět teče topení A to teď před Mostem. Takže oprava, ne-li vyřazení topení úplně.
Povedla se instalace elektrického tlakoměru Racetech, kontrola elektriky, nastavení spojky a začal jsem provizorní úpravu zadních dorazů(zveřejním později).
Povedla se instalace elektrického tlakoměru Racetech, kontrola elektriky, nastavení spojky a začal jsem provizorní úpravu zadních dorazů(zveřejním později).
18:55:00
11.10.2010
11.10.2010
Fifa
Ovíkendu se mi podařilo vrátit do vozu 1.3 motor s výměníkem voda/olej, nerez výfukem s izolovanými svody(lambda je jen záslepka, lepší než ocelová záslepka ta ráda "zarůstá") NO a chystám elektrické měření tlaku oleje, takže tlakový spínač přemístěn do předního víka a na jeho místo našroubován snímač pro tlakoměr oleje. Taky jsem namontoval odpruženou lamelu spojky při té příležitosti.