skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
-> Simi: hehe už to číslo má :-)
-> Fifa: mozna, ze ten ukol nebude ani zas tak tezkej :-) To cislo bych nekde mel mit, resp. vim i kde primo sehnat ten starter. Akorat je mastnej jak prase.
-> hany: Děkuji
V nejbližší době mám v plánu nabarvit motor. prostor na modro, dostat se do HK se zadní nápravou na povrch. úpravu a sehnat od Radůze číslo na borce co prodává rychloběžnej startér. Poslední ůkol bude nejtěžší.

V nejbližší době mám v plánu nabarvit motor. prostor na modro, dostat se do HK se zadní nápravou na povrch. úpravu a sehnat od Radůze číslo na borce co prodává rychloběžnej startér. Poslední ůkol bude nejtěžší.
-> Simi: Fotky celkem odpovídaj skutečnýmu odstínu. Jen kdaž je větší tma, nebo je auto v garáži,tak je tmavší. Volba barvy byla jednoduchá. Vzal jsem tak nějak to co se naskytlo. Původně byla v plánu nějaká modrá metla. Ale tahle barva mě prostě vyšla levněji. Za vše taky mluví to že lak mě stál "jen" 7000,- Kitoval a brousil jsem sám.
-> Fifa: Zacina se mi tahle tvoje kara libit cim dal tim vic. Pro litriky jsem mel vzdycky slabost a kdyz sleduju, jak si s tim peclive hrajes. Mno, vypada to fakt nadherne. Co planujes za kola?
Ale abys nerek, ze ti to jenom vychvaluju do nebes :-) Jak vypada ta barva v realu? Odpovida to tem fotkam? Osobne bych volil asi trochu jiny, mozna trochu neokoukanejsi odstin, idealne nejakou metlu :-) Ale to je jen tak, abys nam nezpych :-)
Ale abys nerek, ze ti to jenom vychvaluju do nebes :-) Jak vypada ta barva v realu? Odpovida to tem fotkam? Osobne bych volil asi trochu jiny, mozna trochu neokoukanejsi odstin, idealne nejakou metlu :-) Ale to je jen tak, abys nam nezpych :-)
přidávám na 10b paráda 

No a ještě mám vyleštěn a namontován rozdělovač. Chtěl jsem znovu nafotit motor, ale zapomněl jsem na to. Příště.
Diky chlapy! Spojlery atd. to NEEXISTUJE. Takový věci na mý autě neuvidíte.
Práce se mi moc nehejbou.Teď ladím převodovku, ještě nepasuje tak jak bych si představoval. A taky řeším táhlo řazení tak,aby vše chodilo.Jo a taky už jsem konečně doladil termostat. Příští týden je v planu lak 4pístů.
Btw. nemáte někdo držáky na 4písty? Nebo nárazníky na MB?
Přihodím nějaké fotky.
Práce se mi moc nehejbou.Teď ladím převodovku, ještě nepasuje tak jak bych si představoval. A taky řeším táhlo řazení tak,aby vše chodilo.Jo a taky už jsem konečně doladil termostat. Příští týden je v planu lak 4pístů.
Btw. nemáte někdo držáky na 4písty? Nebo nárazníky na MB?
Přihodím nějaké fotky.
-> Fifa: Kvoli tomuto autu by som rad zvysil max. mozny pocet bodov na 11
Drzim ti palce!

-> kuko: este aby! :-) Od mrveni jsou tu stodvacy. Kdyby ji fifa ovesel kridlama, spojlerama apod, dojel bych mu asi osobne domluvit :-)
-> Fifa: btw, co noveho? :-)
-> Fifa: btw, co noveho? :-)
moc mazec autí 10

krasa, ziadne kridla, spoilery, ani ostatne hluposti, zasluzis 10b
s tou dierov si sa fakt vyhral.....urcite si jeden z mala majitelov tak krasnej prestavby

Krasne!
-> DOOlittle: Byla od Radůze, ale cenu Ti neprozradím. řeknu jen že byla velmi výhodně:-)Tím to bych Radůzovi chtěl moc poděkovat.
-> Fifa: kolko stoji taka vrtula k superbu?
Takýchto "tisíciek" je už dnes minimum.Dávam 9b.
-> Fifa: houpy houpy,koukam je to hezky zdrave,moc pekne,nic mene ode mne mas 10 a vic to nejde :-)
Všem co mi bodově přejí -> moc díky!!
davam 10b
