skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je moje Škoda 1000 MB z roku 1968, model 69.
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Kupoval ji děda v 69 roce novou. Mám doma i účet. Pak s ní jezdili nějakou dobu táta, který provedl i nějaké úpravy( v 90. roce výměnu blatníků+věci okolo, zgenerálkovaný motor Š 120 a další drobnosti.Něco najezdil a pak auto nějaký čas stálo. Pak jsem ho dostal já.
Asi v 16 letech jsem začal s nějakýma úpravama. Ze začátku nějaké drobnosti. Pak jsem si svařil prolisy 5.5 palce a obul nové pneu Barum Brillantis 185/60 R13. Ale v autě byl stále původní čtyřkvalt SP 4.44. S tím se jezdit nedalo. Následovala úprava tunelu a montáž 5q SP 4.22. Poté následovala spousta dalších úprav…Auto mělo v té době najeto cca 117 000 Km, motor po generálce cca 15 000 Km.
Kastle:
Téměř v sérii, střešní okno originál Škoda, vytažené zadní lemy cca o 2 cm, mřížky v zadních blatnících upravené erkové, doplněné kapsami. Kapky Beskydsport. Díra v zadní kapotě kvůli odvodu horka. Přední halogenová světla, přídavná dálková světla+žluté mlhovky
Podvozek:
Přední náprava z užovky
7mm podložky mezi horními rameny a nápravnicí
Dorazy na ramenech převařené za rovné
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Zadní náprava původní, podélná ramena rozšířená v oblasti tlumičů, vzadu spojen profil výztuhou pro podvázání popruhem, nyní podvázání kratším kovovým páskem jako origo.
Tlumiče+pružiny HP Sporting
Brzdy:
Posilovač+brzdový válec Felicia bez ABS na nerezovém držáku na stovkové pedálové konzoli, nádobka na brzdovku z Octavie I, víčko Fabia
Spojkový váleček 120
Kompletně nové měděné trubky včetně spojky a benzinového vedení, nové hadice.
Předek dvoupístky, nové třmeny, nové origo kotouče, desky Lucas
Zadek origo původní bubny, azbestový obložení, excentry nahrazeny novými samostavy
Motor:
Škoda 120 po generálce , naskládaný v bloku 105.
Bezkontaktní zapalování z Favorita 136
Snížená hlava
Vačka Favorit 136
Alternátor Felicia 70 A.
El. ventilátor, přídavný chladič Š 120, olejový chladič z erka.
ALU ventilové víko škoda s hrdlem do strany, odvětrání do nádobky
Vzduchový filtr K&N
Příčný výfuk-svody vlastní výroby, motocyklový tlumič Akrapovič Carbon/Titan
Tvrdé uložení motoru
Olej Castrol EDGE TITANIUM FST 10W60
Palivo Verva100/MaxxMotion 100
Převodovka:
5q, SP 4.22.
Kola:
Wolfrace 7x13, pneumatiky Nankang Sportnex NS-2R , TREADWEAR 180 185/60 R13 84V
Interiér:
Přidaný otáčkoměr, sportovní tříramenný volant OMP WRC s červenou nití.
Přední sedadla Cobra Classic RS, tříbodové odepínací červené pásy OMP
Zadní sedadla 110R.
Kulisa 5q, upravená páka 1203, kožená rukojeť Felicia Sport-line s červenou nití, hliníkový kroužek ala TT
Zkrácená ruční brzda hybrid 120/favorit
Milan 136/Škoda 1000MB SPORT - komentáře:
23:03:59
21.05.2015
21.05.2015
Milan 136
-> afro100: ten hluk je děs. dnes jsem s tím jel kus. to musí pryč
22:44:58
20.05.2015
20.05.2015
Milan 136
-> afro100: řve to doost :-D
budu muset pořídit špunty do uší asi
-> maca: dík
budu muset pořídit špunty do uší asi
-> maca: dík
21:19:54
20.05.2015
20.05.2015
maca
-> Milan 136: pěkná....i když mam raději originál,tyhle úpravy můžu
18:54:41
20.05.2015
20.05.2015
afro100
-> Milan 136: pozname, policajti tiez
20:56:18
19.05.2015
19.05.2015
Milan 136
-> afro100: jojo
20:08:37
19.05.2015
19.05.2015
afro100
-> Milan 136: tlmic je stredovy diel felda D ?
10:55:45
19.05.2015
19.05.2015
Milan 136
-> Klubko_: nejak to predelam na ten drzak motoru. Vyfuk je lehkej a vlevo drzi jeste pred tlumicem taky k motoru
08:34:53
19.05.2015
19.05.2015
Klubko_
-> Milan 136: za málo pro inspiraci, tady je ten můj držák, i když narozdíl od tebe nad příčkou motoru, trochu vidět (pod řemenicí altíku) img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../2323_2014-09
-01_23-49-01_20.jpg V závislosti na váze výfuku je potřeba vyztužit i ten držák motoru. Taky mi to párkrát uletělo než jsem to patřičně zpevnil.
06:51:12
19.05.2015
19.05.2015
Milan 136
-> Klubko_: vidis, jak proste. To bude asi nejsnazsi predelat. Dik.
asi mi to nejak uplne nemyslelo :-D
asi mi to nejak uplne nemyslelo :-D
23:21:06
18.05.2015
18.05.2015
Klubko_
-> Milan 136 18.05.15 21:01:11: když vidím ten držák u silentbloku pod altíkem, tak jsi ho měl dát přímo na držák motoru. Pak může být bez siletnbloku. Já to tak mám. Jinak jako VML.
21:01:11
18.05.2015
18.05.2015
Milan 136
-> vhml: je tam jen silentblok, ale asi by to něco chtělo, nevím.
Kdo ví, jak dlouho to tam zůstane. Je to nějak hlučný :-D
Kdo ví, jak dlouho to tam zůstane. Je to nějak hlučný :-D
20:59:59
18.05.2015
18.05.2015
vhml
-> Milan 136 18.05.15 20:01:16: vejfuk pěknej. Ale nechybí tam nějakej otočnej spoj? Pokud je to natvrdo tak to praskne.