TONDA/MB r.64 TONDA/MB r.64

komentáře | popis | fotky | Pavel64 | 04.01.18 20:14 | 63x v oblíbených
Zdravím podruhé všechny příznivce a obdivovatele našich krásných, starých Škodovek, bez ohledu na to, zda mají motor vpředu či vzadu...

Tisícovku jsem koupil v květnu 2014 po dlouhém a strastiplném hledání. Snad půl roku jsem denně prohlížel inzeráty a to jak na netu, tak v novinách. Věděl jsem, že chci "žábrovku", pak jsem slevil na úzký sloupek a nakonec bych vzal vše, jen kdyby to bylo aspoň trochu ve slušném stavu a byla to tisícovka. Čtyřikrát jsem se byl na auto podívat, vždy jsem byl po telefonu ujišťován, že koroze je jen povrchová, auto je celkově v dobrém stavu, že je to dobrý základ pro renovaci atd. atd. Začínal jsem pomalu rezignovat, když se objevil inzerát nabízející právě to, co jsem hledal. Bez sebemenšího zaváhání jsem se jel hned druhý den podívat a po týdnu vysněné auto dovezl domů. Jen mi dost zkazilo náladu, že prodejce (rozuměj překupník) mi na poslední chvíli zvýšil cenu o 10 tisíc! s tvrzením, že pokud nechci, tak ať neberu, že si pro ni přijedou Poláci a dají mu navíc ještě 10. Nu což, přišel jsem v životě o víc.
Takže už moje Škoda 1000 MB (jsem druhý majitel), byla vyrobena 21. září 1964, výrobní číslo karoserie 6852, v.č. motoru a na štítku 8552/1, v.č. převodovky 7231, je to tedy druhá série, barva 612 slonová kost, na počitadle ujetých km číslice 35 214. Říkal jsem si, že má najeto 135 tisíc, ale později jsem se přesvědčil, že údaj je pravdivý. Na první pohled slušný stav, žádné díry v podlaze, v podbězích ani nikde jinde, jak jsem byl dosud zvyklý, interiér velice zachovalý.
Trochu mě zarazila jen "započatá renovace", jiné blatníky, sem tam něco vybroušeno, jak je vidět na fotce č.1. Prodávajícím mi bylo řečeno, že stačí vytmelit a nastříkat...:) No nic, dal jsem se to toho. Chtěl jsem a stále je mým cílem co nejoriginálnější stav.
Blatníky zevnitř rezaté, podběhy taktéž, jen vymatlané štětkou nějakým gumoasfaltem, prostě hrůza a děs. Chyběly blinkry, úsměv, světla, dokonce i původní kola. Prorezlé na vyvaření byly jen růžky předních podběhů a trochu pod zadními blatníky. Shánění všech chybějících dílů a hlavně jejich ceny nemusím vypisovat, vždyť všichni víte o čem to je, hlavně o času a penězích. Původně jsem si chtěl zapisovat kolik "člověkohodin" jsem strávil v garáži a na různých burzách při shánění ND a kolik peněz mně to vše stálo. Dnes jsem rád, že jsem si to nepsal, radši...:)
V současné době jsem ve fázi, že pomalu začínám strojit, půjde-li to dobře, tak příští rok na jaře, tedy po dvou letech bych mohl vyjet.
A proč se moje tisícovka jmenuje Tonda? Samozřejmě podle prvního majitele Antonína. V TP je kromě jména uvedena i adresa a rok narození 1926. Nebylo by špatné, mít k autu třeba i původní fakturu z Mototechny, nebo nějaké fotky. Bude vůbec pan Antonín vzhledem k datu jeho narození ještě naživu? Byl a přivítal mně v poměrně dobré kondici. Fakturu už bohužel neměl, ale hezky jsme si o autě popovídali, v zimě a ani v dešti vůbec nejezdil, když v neděli pršelo, tak vzal deštník a šel do kostela pěšky... Nejdále byl s tisícovkou v Aši a opravdu nenajel za ty roky víc než těch 35 tisíc. Když auto prodával, mimochodem, já jsem za něj překupníkovi zaplatil 10x víc, než dostal pan Antonín, byla k němu kompletní plechařina a plný kufr různých nových dílů... Tak už to holt v životě chodí.
Pokračování příště...
Tak se pomalu, velice pomalu dostávám do finále... Dnes jsem dostrojil a pověsil poslední dveře.

TONDA/MB r.64 - komentáře:

23:06:23
03.02.2016
Pavel64
-> Rubigall13: Též děkuji za pochvalu, po slovensky čaro je kouzlo? Vzpoměl jsem si na vojenská léta, to jsem slovensky hovoril velmi dobre4
23:03:34
03.02.2016
Pavel64
-> MimiMB: Dík, ale do opravdové krásy to má ještě daleko2
14:24:05
03.02.2016
Rubigall13
Veľmi pekná práca. A s leštením to netreba preháňať, aj patina má svoje čaro 5
13:19:24
03.02.2016
MimiMB
Aaaa to je krása
21:54:22
30.11.2015
Tabi
-> Pavel64: 4 No ono to s tím leštěním není zas tak horký.Většina vyleštěných dílů,když se nijak neošetří,tak za nějaký čas svůj lesk ztratí.Takže ve finále budu mít auto jako každej druhej.1 A jak už jsem jednou psal,chválím ty matice,šrouby a ostatní.Ten motor bude prostě pořád vypadat víc origo,nebo jako původní.4
20:42:40
30.11.2015
Pavel64
-> Tabi: Od tebe pochvala potěší, dík. Chválíš, i když jsem neleštil do vysokého lesku?2 3
20:35:01
30.11.2015
Tabi
-> Pavel64: Motor vypadá luxusně.4 Bude moc pěkná.
20:05:25
30.11.2015
Pavel64
-> Tomáššš: Po roce a půl zpátky na kolech a tomu říkáš fofr2 3 ?
20:03:28
30.11.2015
Pavel64
-> Přema: Zdarec, motor jsem nijak zvlášť neleštil, pouze jemným kartáčem na vrtačce a pak pastou od Sonaxu, která se mi osvědčila nejlépe. Chemicky čistit ani náhodou, je to sice hezké, ale tak nějak nepřirozené2 . Jen můj názor...1
11:20:52
30.11.2015
Tomáššš
-> Pavel64: pekná práca a riadny fofr 4 1
23:14:11
29.11.2015
Přema
Čím jsi ten motor leštil že se leskne jak zrcadlo? písek, chemie? Jinak pěkná práce, puuje do oblíbených...
03:11:03
17.11.2015
Jozka
-> Pavel64: 6 4
00:36:44
17.11.2015
Pavel64
-> Jozka: Správnej poznatek2, budou zavčas sundány. Zatím plnily pouze funkci ochrany u ležící a spící nápravy 3
upraveno 2x, naposled 17.11.2015 00:40:59
22:42:27
16.11.2015
Jozka
-> Pavel64: No, ty červené čiapočky na maznicích.. nevím, nevím.. 3 3
22:15:00
16.11.2015
Pavel64
Tohle snad na tuzing nevypadá2
zvětšit TONDA/MB r.64 - obrázek od Pavel64 vložen 16.11.2015 22:15:00
22:04:12
16.11.2015
Pavel64
-> MimiMB: Tuning to určitě nebude a význam slova tuzing mi musel vyhledat "strýček Google3. Podle mého názoru je tak zvané tunění těchto aut ztrátou času a mrhání penězi 4
09:26:47
12.11.2015
Danster
Pěkná práce tak ať se dílo daří 4
21:13:42
11.11.2015
šadesa
koukám taky slušnej pacient3krásná práce 4
19:51:51
11.11.2015
Jozka
-> Pavel64: Pěkně to vypadá - včera časně ráno, když jsi vložil, tak jsem myslel, že se mi snívá.. 5
Barvy na chladič vykoumaný nějaký i jsou, třeba - skoda-virt.cz/cz/.../8823 -ub40-1000-mb?x=1&of.. . (na straně 3).
Extreme Tyres