skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
19:39:19
21.08.2014
21.08.2014

rakosnicek
MaRv3L: jo jo přesně tam :)
11:23:49
21.08.2014
21.08.2014

MaRv3L
-> rakosnicek: v mořkově?
14:32:28
20.08.2014
20.08.2014

rakosnicek
Tenhle litr stál u nás před firmou :) myslel jsem že ho dali nakonec do šrotu :)
07:20:20
27.06.2014
27.06.2014

MaRv3L
-> martin.bystrice: to je tak když se čistí motor a přibere se k němu i spz 

23:39:45
26.06.2014
26.06.2014

martin.bystrice
Ale jinak nádherná práce....... Já se v těch smajlíkách tady nevyznám....
23:37:51
26.06.2014
26.06.2014

martin.bystrice
Kámoška z pokrokovým maskováním SPZ 

15:27:53
26.06.2014
26.06.2014

Jozka
-> MaRv3L: Když do podzimu neseženeš, tak se pak ozvi, zkusil bych dát něco renovovatelnýho dohromady ..
07:42:57
26.06.2014
26.06.2014

MaRv3L
btw kdyby jste někdo o nějaké věděli dejte echo 

21:49:48
25.06.2014
25.06.2014

MaRv3L
díky díky doufám že to něco vydrží
ta palubka půjde do řiti určitě jen co seženu litráckou 
ta palubka půjde do řiti určitě jen co seženu litráckou 
15:19:42
25.06.2014
25.06.2014

Jozka
-> MaRv3L: Fakt pěkný.. třeba podběhy jako nový - asi jejich výměnu u sebe ještě uvážím
. Ale tu palubku z kila bych dal pryč určitě..
. Ale tu palubku z kila bych dal pryč určitě..
13:32:50
25.06.2014
25.06.2014

MaRv3L
dík moc ještě je na tom kotel práce ale už je to něco jiného když se s tím dá vyjet z garáže a brousit venku 

08:02:50
25.06.2014
25.06.2014

tomas-p
Chlape dobrááá robota
len tak dalej 
len tak dalej 
07:29:55
11.06.2014
11.06.2014

MaRv3L
taky to vidím tak, že ty podložky budou nejjednodušší, pak se to třeba někdy časem vymění 

01:38:49
11.06.2014
11.06.2014

dragon_cb_cz
-> Jozka: Ano, já teď mám nárok... a brzo na to budu mít i papír 

00:12:53
11.06.2014
11.06.2014

Jozka
-> dragon_cb_cz: Tak ty nohavice jsi taky asi nechtěl napsat, jak jsou..
Ale máš na překlepy aktuálně nárok..

Jinak kámoš nechával hadice i lana při někdejší výměně jaký v kile měl - lana tedy nejspíš měl už předtím stodvacítkový, ale u těch hadic si nejsem jistej, který byly na autě.. nicméně nějak mu to tam vyšlo a nic moc mu nezbylo..
Ale máš na překlepy aktuálně nárok..

Jinak kámoš nechával hadice i lana při někdejší výměně jaký v kile měl - lana tedy nejspíš měl už předtím stodvacítkový, ale u těch hadic si nejsem jistej, který byly na autě.. nicméně nějak mu to tam vyšlo a nic moc mu nezbylo..
23:56:01
10.06.2014
10.06.2014

dragon_cb_cz
-> Jozka: Jasně, to že trochu čouhá víc nevadí... tak to bylo poněkud neobratně myšleno 

23:12:24
10.06.2014
10.06.2014

Jozka
-> MaRv3L: Bych řekl, že pro začátek by byly 25 mm podložky jednodušší, na zadní nápravě ničemu nevadí - a dostaneš se s nima natěsno až k lemům Z blatníků.
-> dragon_cb_cz: Při použití těch origo nízkých ramen stačí malinko prodloužit závit šroubu na poloose..
-> dragon_cb_cz: Při použití těch origo nízkých ramen stačí malinko prodloužit závit šroubu na poloose..
22:12:09
10.06.2014
10.06.2014

dragon_cb_cz
-> MaRv3L: No strčit dlouhou poloosu do dlouhý nohavice fakt není dobrý nápad... Prostě celý polonápravy musíš vyměnit, lanovody ručky a brzdový hadice myslím taky... Akorát zadní ramena zůstanou původní (teda pokud nemáš ještě nízký litří, to bys pak musel asi zkracovat šroub na nohavici).
22:00:08
10.06.2014
10.06.2014

MaRv3L
-> dragon_cb_cz: takže se musí vyměnit celá náprava, nestačí jen poloosy?
16:37:49
10.06.2014
10.06.2014

dragon_cb_cz
-> MaRv3L: No ono jaksi na 120ce byly dva druhy náprav, široký a úzký... pokud jsi dal širokou přední nápravu, tak by bylo záhodno dát i zadní, polonápravy jako celek zaměnitelný jsou.
Ouhara / lowliter


