
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
07:51:23
15.11.2018
15.11.2018

krtecek
Pěkný auto...za mě ho však degraduje ta modrá palubka a černý nárazník s lištou. Je to moc tmavé

19:16:28
14.11.2018
14.11.2018

Zdendys Š.
Taky jsem se mohl narodit o kousek dřív jak tak sleduju dnešní ceny takových aut. 

12:34:08
14.11.2018
14.11.2018

ptk
zaujímavá zmena vidieť to na maslových plechoch =)
ale samozrejme velice slušivé v oboch podobách
ale samozrejme velice slušivé v oboch podobách

15:45:11
31.05.2016
31.05.2016

djmaso
-> MaRv3L: jo tááák :D :D :D to když bych viděl že jí promáčkla to by slítla hodně rychle za vlasy dolu :D :D 

15:41:22
31.05.2016
31.05.2016

MaRv3L
14:12:08
31.05.2016
31.05.2016

havlik
-> MaRv3L 31.05.16 14:10:10: nemáš tak přirážet
14:10:10
31.05.2016
31.05.2016

MaRv3L
-> djmaso: fb nemůžu sdělovat
šak mi zadní kapotu promáčkla
šak mi zadní kapotu promáčkla
12:55:59
31.05.2016
31.05.2016

djmaso
-> MaRv3L: ale ty v.ole jak hamstá po té kapotě, bych jí dal raději klíčem na kola !!
12:55:04
31.05.2016
31.05.2016

djmaso
-> MaRv3L: :D jak má fb ? :D
07:47:58
31.05.2016
31.05.2016

MaRv3L
-> djmaso: myslíš s tou buchtou? Nějak se jí to nelíbilo tak to stáhli

13:53:51
30.05.2016
30.05.2016

djmaso
-> MaRv3L: hej a kde je to video ? :D :D
21:50:20
21.05.2016
21.05.2016

ochoda
-> MaRv3L: www.motorsportshop.cz/pro
duct/.../pruzina_predni_na
pravy_s130l.html ...mám tyhle a sem spokojenej, a i s jejich dýlkou je to vejš než sem si myslel.
13:05:48
11.05.2016
11.05.2016

MaRv3L
Chlapi máte někdo na autě okruhové pružiny od speedpro? Jak jste spokojení?

08:11:32
14.03.2016
14.03.2016

MaRv3L
-> djmaso: Díky
takhle stočený setrvák už jsme na pár autech měli a nikdy neuletěl, stáčel mi to starý tatrovák který to tak má vyzkoušené tak doufám že nebudu první komu se rozletí 
takhle stočený setrvák už jsme na pár autech měli a nikdy neuletěl, stáčel mi to starý tatrovák který to tak má vyzkoušené tak doufám že nebudu první komu se rozletí 
19:30:12
13.03.2016
13.03.2016

castrol
-> djmaso: nemaluj certa na stenu
18:05:09
13.03.2016
13.03.2016

djmaso
chlape, moc chválím auto , ale jedinou věc bych doporučil předělat- setrvák - už jsem viděl za svůj život dva setrváky co ulítli - a toto je další adept
10:37:38
04.03.2016
04.03.2016

MaRv3L
-> saSaT:
ty závaží už jsou pryč, já jsem zkoušel různé rozměry pneu které by nejlíp pasovaly tak jsem to chtěl obout vždycky co nejlevnějš někdy i bez vyvažování...ted už mám vyzkoušené rozměry tak se to vyváží s nalepovacíma
ty závaží už jsou pryč, já jsem zkoušel různé rozměry pneu které by nejlíp pasovaly tak jsem to chtěl obout vždycky co nejlevnějš někdy i bez vyvažování...ted už mám vyzkoušené rozměry tak se to vyváží s nalepovacíma
22:11:19
03.03.2016
03.03.2016

saSaT
Litr fakt krásné, chválím
Ale řekni mě prosimtě které dobytek ti na ty wolfrace naklepal ty závaží?
Za to bych dotyčnýmu asi urval pytlika...
Ale řekni mě prosimtě které dobytek ti na ty wolfrace naklepal ty závaží?
Za to bych dotyčnýmu asi urval pytlika...07:27:05
03.02.2016
03.02.2016

MaRv3L
-> afro100: jojo to byl první menší výjezd s novou technickou 

18:51:17
02.02.2016
02.02.2016

afro100
fotka 62 .. v.n.Bystřička 

Ouhara / lowliter



