Garde 83 Garde 83

komentáře | popis | fotky | Jakub M. | 30.08.09 09:06 | 40x v oblíbených
Konečně jsem se dostal k tomu, abych vám podal bližší informace o tomto voze. Na první pohled jde o zcela normální Garde se zrhoucenou zadní nápravu (asi jako většina sériovejch a špatně smontovanejch uhlovek).

Takhle jsem ho viděl, když jsem se na něj byl poprvé podívat. Prostě docela předražené neudržované auto... při bližším ohledání auta jsem narazil na 5q převodovku, kompletně eMkový základ skeletu, naprosto odlišný profil podlahy, jinou zadní nápravu a motor 742.13.

Následoval rychlý sled událostí, kdy jsem začal zjišťovat, co z tohohle výčtu abnormalit se na Garde kdy objevilo a po nahlédnutí do velkého techničáku jsem se zarazil, že budu 3. majitelem a to hned po prodávajícím ale hlavně, že prvním majitelem auta bylo ÚVMV, přesněji podnik údajně spadající pod jeho působení se sídlem v Mnichově Hradišti. Přibližně do týdně jsem měl potvrzeno, že Garde nikdy nemělo 5q převodovku! zajel jsem se proto na auto ještě jednou podívat a prošel celý podvozek, hlavně zadní nápravu, která, jak jsem zjistil je složena z těchto dílů : příčka převodovky má rozměry stejné jako Garde, ovšem má prolis kvůli 5q, uhlová ramena jsou z modelu M, podélná ramena jsou nainstalována stejně jako u Garde (tedy více vystrčenou stranou jejich silentbloků směrem ven z auta) - díky čemuž má auto naprosto katastrofální geometrii.

Ohledně motoru jsem v techničáku vyčetl, že byl vyměněn v den prodeje člověku, od kterého jsem Garde koupil. Takže vše alespoň nasvědčuje tomu, že nikdo neprováděl výměnu agregátu a nápravy po dobu vlastnicví předchozím majitelem (už jen způsob jeho údržby a způsob práce odvedené na pohonné jednotce(pravděpodobně právě výzkumným ústavem) je naprosto odlišný), jendoduše řečeno, pan Košek auto napatlal motorovým olejem, celé ho prolil a čekal, že nebude reznout... Štestím je, že opravdu nezrezlo a až na nějakou povrchovou lišku je ve 100% stavu....



toto je zatím vše, neodvážím se tu nic prohlašovat s naprostou jistotou, protže tohle vše bylo zjištěno pouze pohledovou kontrolou (okometrická metoda) a díky ctěným informacím M a r c e l a a Ondieho - Pánové, děkuji



co se týče úprav, někdo tu napsal, že to zadní křídlo musí dolu - ano, opravdu ho sundám. Vše ostatní se bude směřovat pod zadní kapotu, na podvozek, a skelet karoserie... zevnějšek vozu bude vylepšen snad jen koly (- viz obrázky), zrcátky(beskyd sport) případně přídavnými dálkovými světlomety. Nevylučuje se změna laku (to si ale dobře rozmyslím)





TUNING JE PRO DĚCKA... DOSPĚLÍ LEŠTĚJ ORIGINÁLKU :-D





Co se aktuálně děje:



Gardečko je ještě stále na špalkách, ale už má nové přední i zadní brzdy (nové 4pístky, vzadu zánovní bubny, prasátka, obložení vpředu OSINEK, vzadu Fri-Tech, kotouče - nové (Ferodo), dnes přibyla nová baterka, svíčky, zapalovací kabely, kondenzátor, nová ložiska alternátoru, zrepasový karburátor SEDR 2951 (orig, pro můj motor - hehe -)



Tak.. konečně to jezdí... sice mám stále problémy s chováním auta.. ale ten pocit, že to po roce jede je bezvadnej :-)



Aktuálně mě čeká poskládat novou převodovku.. a možná provedu upgrade na motor 781.136M (50kW), jeden se mi tu totiž válí v garáži a té 130tky je mi celkem líto.. ale uvidíme.. zatím najela se mnou 500km, čeká jí výměna oleje, přetěsnění, svíčky, repase rozdělovače.. a uvidí se, mám totiž dojem, že ťukají pístní čepy. :(



Z ťukajících pístních čepů se po výměně oleje stal asi větší problém který vygradoval na následné zkušební jízdě ve ztráty tlaku při volnoběžných otáčkách.

tuto skuttečnost jsem diagnostikoval jako "volnější" šálu nejspíš ojniční. Protože jsem tohle všechno překontroloval a šály byly OK, odjel jsem s autem jeden sraz (Želiv) a vpořádku se domů vrátil, situace se nezměnila, pořád pod 1100ot/min nemažu.

Neustálé ťukání v motoru mě tak naštvalo, že jsem problém ani neřešil a rovnou se pustil do stavby nového motoru, protože co si člověk neudělá sám pořádně, to pak taky pořádně nefunguje. Takže, motor bude blok 742.136(abych mohl provést legální výměnu motoru, protože 130tku už mám z výrobní linky v papírech, takže to bude jen výměna motoru ne změna typu) klika+ojnice+písty+vložky felda MPi - odlehčený setrvačník o 1,23kg a vše vyváženo, vačka 265/258 Motor-Excel, hlava MPi 50kW - kanály zvětšeny o 2mm na průměru a vyhlazen jejich povrch, KP 10,9:1.



Motor je hotový a je v autě... má za sebou 170km a vše vypadá OK ... supr pocit, když nemusim poslouchat to klepání na šálách který vypadaj jako že neklepou a fajn je, že když někde zastavim, tak se na mě nerozsvítí červený voko voleje ...

Garde 83 - komentáře:

00:52:24
16.10.2007
J3STER
-> Jakub M.: Vypadá moc dobře. Jen tak dál drž se originálu.4
18:24:31
14.10.2007
maca
-> Jakub M.:

jasan taky mam rapida naplánovaného na dlouhé období4
18:09:58
14.10.2007
Jakub M.
-> maca:

všecno přijde... jen n to musím mít čas, například zadní kapota půjde celá nová...
17:59:47
14.10.2007
maca
sundej to křídlo a bude supr4
17:46:45
14.10.2007
M a r c e l
no covece, vypada to moooc pekne ...
Extreme Tyres