-> jerzy:
zdar.. no tady na virtu stagnuju... trochu jsem se vyprd na přidávání fotek.. ale na autě se toho stalo spoustu.. dávno jezdí(to je z fotek vidět ostatně) a teď se bohužel hrabu v motoru zkoumám proč 130tka po necelejch 50000km přestala mazat... protože oil. čerpadlo je 100%... všechny šálky vypadají jako čestvě zajetý, uložení vačky 100%, kulička přepouštěcího ventilu taktéž čidla tlaku jem vyzkoušel čtyři různý... .. nerozumim tomu... jen jsem to ještě nevzdal...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Konečně jsem se dostal k tomu, abych vám podal bližší informace o tomto voze. Na první pohled jde o zcela normální Garde se zrhoucenou zadní nápravu (asi jako většina sériovejch a špatně smontovanejch uhlovek).
Takhle jsem ho viděl, když jsem se na něj byl poprvé podívat. Prostě docela předražené neudržované auto... při bližším ohledání auta jsem narazil na 5q převodovku, kompletně eMkový základ skeletu, naprosto odlišný profil podlahy, jinou zadní nápravu a motor 742.13.
Následoval rychlý sled událostí, kdy jsem začal zjišťovat, co z tohohle výčtu abnormalit se na Garde kdy objevilo a po nahlédnutí do velkého techničáku jsem se zarazil, že budu 3. majitelem a to hned po prodávajícím ale hlavně, že prvním majitelem auta bylo ÚVMV, přesněji podnik údajně spadající pod jeho působení se sídlem v Mnichově Hradišti. Přibližně do týdně jsem měl potvrzeno, že Garde nikdy nemělo 5q převodovku! zajel jsem se proto na auto ještě jednou podívat a prošel celý podvozek, hlavně zadní nápravu, která, jak jsem zjistil je složena z těchto dílů : příčka převodovky má rozměry stejné jako Garde, ovšem má prolis kvůli 5q, uhlová ramena jsou z modelu M, podélná ramena jsou nainstalována stejně jako u Garde (tedy více vystrčenou stranou jejich silentbloků směrem ven z auta) - díky čemuž má auto naprosto katastrofální geometrii.
Ohledně motoru jsem v techničáku vyčetl, že byl vyměněn v den prodeje člověku, od kterého jsem Garde koupil. Takže vše alespoň nasvědčuje tomu, že nikdo neprováděl výměnu agregátu a nápravy po dobu vlastnicví předchozím majitelem (už jen způsob jeho údržby a způsob práce odvedené na pohonné jednotce(pravděpodobně právě výzkumným ústavem) je naprosto odlišný), jendoduše řečeno, pan Košek auto napatlal motorovým olejem, celé ho prolil a čekal, že nebude reznout... Štestím je, že opravdu nezrezlo a až na nějakou povrchovou lišku je ve 100% stavu....
toto je zatím vše, neodvážím se tu nic prohlašovat s naprostou jistotou, protže tohle vše bylo zjištěno pouze pohledovou kontrolou (okometrická metoda) a díky ctěným informacím M a r c e l a a Ondieho - Pánové, děkuji
co se týče úprav, někdo tu napsal, že to zadní křídlo musí dolu - ano, opravdu ho sundám. Vše ostatní se bude směřovat pod zadní kapotu, na podvozek, a skelet karoserie... zevnějšek vozu bude vylepšen snad jen koly (- viz obrázky), zrcátky(beskyd sport) případně přídavnými dálkovými světlomety. Nevylučuje se změna laku (to si ale dobře rozmyslím)
TUNING JE PRO DĚCKA... DOSPĚLÍ LEŠTĚJ ORIGINÁLKU :-D
Co se aktuálně děje:
Gardečko je ještě stále na špalkách, ale už má nové přední i zadní brzdy (nové 4pístky, vzadu zánovní bubny, prasátka, obložení vpředu OSINEK, vzadu Fri-Tech, kotouče - nové (Ferodo), dnes přibyla nová baterka, svíčky, zapalovací kabely, kondenzátor, nová ložiska alternátoru, zrepasový karburátor SEDR 2951 (orig, pro můj motor - hehe -)
Tak.. konečně to jezdí... sice mám stále problémy s chováním auta.. ale ten pocit, že to po roce jede je bezvadnej :-)
Aktuálně mě čeká poskládat novou převodovku.. a možná provedu upgrade na motor 781.136M (50kW), jeden se mi tu totiž válí v garáži a té 130tky je mi celkem líto.. ale uvidíme.. zatím najela se mnou 500km, čeká jí výměna oleje, přetěsnění, svíčky, repase rozdělovače.. a uvidí se, mám totiž dojem, že ťukají pístní čepy. :(
Z ťukajících pístních čepů se po výměně oleje stal asi větší problém který vygradoval na následné zkušební jízdě ve ztráty tlaku při volnoběžných otáčkách.
tuto skuttečnost jsem diagnostikoval jako "volnější" šálu nejspíš ojniční. Protože jsem tohle všechno překontroloval a šály byly OK, odjel jsem s autem jeden sraz (Želiv) a vpořádku se domů vrátil, situace se nezměnila, pořád pod 1100ot/min nemažu.
Neustálé ťukání v motoru mě tak naštvalo, že jsem problém ani neřešil a rovnou se pustil do stavby nového motoru, protože co si člověk neudělá sám pořádně, to pak taky pořádně nefunguje. Takže, motor bude blok 742.136(abych mohl provést legální výměnu motoru, protože 130tku už mám z výrobní linky v papírech, takže to bude jen výměna motoru ne změna typu) klika+ojnice+písty+vložky felda MPi - odlehčený setrvačník o 1,23kg a vše vyváženo, vačka 265/258 Motor-Excel, hlava MPi 50kW - kanály zvětšeny o 2mm na průměru a vyhlazen jejich povrch, KP 10,9:1.
Motor je hotový a je v autě... má za sebou 170km a vše vypadá OK ... supr pocit, když nemusim poslouchat to klepání na šálách který vypadaj jako že neklepou a fajn je, že když někde zastavim, tak se na mě nerozsvítí červený voko voleje ...
Takhle jsem ho viděl, když jsem se na něj byl poprvé podívat. Prostě docela předražené neudržované auto... při bližším ohledání auta jsem narazil na 5q převodovku, kompletně eMkový základ skeletu, naprosto odlišný profil podlahy, jinou zadní nápravu a motor 742.13.
Následoval rychlý sled událostí, kdy jsem začal zjišťovat, co z tohohle výčtu abnormalit se na Garde kdy objevilo a po nahlédnutí do velkého techničáku jsem se zarazil, že budu 3. majitelem a to hned po prodávajícím ale hlavně, že prvním majitelem auta bylo ÚVMV, přesněji podnik údajně spadající pod jeho působení se sídlem v Mnichově Hradišti. Přibližně do týdně jsem měl potvrzeno, že Garde nikdy nemělo 5q převodovku! zajel jsem se proto na auto ještě jednou podívat a prošel celý podvozek, hlavně zadní nápravu, která, jak jsem zjistil je složena z těchto dílů : příčka převodovky má rozměry stejné jako Garde, ovšem má prolis kvůli 5q, uhlová ramena jsou z modelu M, podélná ramena jsou nainstalována stejně jako u Garde (tedy více vystrčenou stranou jejich silentbloků směrem ven z auta) - díky čemuž má auto naprosto katastrofální geometrii.
Ohledně motoru jsem v techničáku vyčetl, že byl vyměněn v den prodeje člověku, od kterého jsem Garde koupil. Takže vše alespoň nasvědčuje tomu, že nikdo neprováděl výměnu agregátu a nápravy po dobu vlastnicví předchozím majitelem (už jen způsob jeho údržby a způsob práce odvedené na pohonné jednotce(pravděpodobně právě výzkumným ústavem) je naprosto odlišný), jendoduše řečeno, pan Košek auto napatlal motorovým olejem, celé ho prolil a čekal, že nebude reznout... Štestím je, že opravdu nezrezlo a až na nějakou povrchovou lišku je ve 100% stavu....
toto je zatím vše, neodvážím se tu nic prohlašovat s naprostou jistotou, protže tohle vše bylo zjištěno pouze pohledovou kontrolou (okometrická metoda) a díky ctěným informacím M a r c e l a a Ondieho - Pánové, děkuji
co se týče úprav, někdo tu napsal, že to zadní křídlo musí dolu - ano, opravdu ho sundám. Vše ostatní se bude směřovat pod zadní kapotu, na podvozek, a skelet karoserie... zevnějšek vozu bude vylepšen snad jen koly (- viz obrázky), zrcátky(beskyd sport) případně přídavnými dálkovými světlomety. Nevylučuje se změna laku (to si ale dobře rozmyslím)
TUNING JE PRO DĚCKA... DOSPĚLÍ LEŠTĚJ ORIGINÁLKU :-D
Co se aktuálně děje:
Gardečko je ještě stále na špalkách, ale už má nové přední i zadní brzdy (nové 4pístky, vzadu zánovní bubny, prasátka, obložení vpředu OSINEK, vzadu Fri-Tech, kotouče - nové (Ferodo), dnes přibyla nová baterka, svíčky, zapalovací kabely, kondenzátor, nová ložiska alternátoru, zrepasový karburátor SEDR 2951 (orig, pro můj motor - hehe -)
Tak.. konečně to jezdí... sice mám stále problémy s chováním auta.. ale ten pocit, že to po roce jede je bezvadnej :-)
Aktuálně mě čeká poskládat novou převodovku.. a možná provedu upgrade na motor 781.136M (50kW), jeden se mi tu totiž válí v garáži a té 130tky je mi celkem líto.. ale uvidíme.. zatím najela se mnou 500km, čeká jí výměna oleje, přetěsnění, svíčky, repase rozdělovače.. a uvidí se, mám totiž dojem, že ťukají pístní čepy. :(
Z ťukajících pístních čepů se po výměně oleje stal asi větší problém který vygradoval na následné zkušební jízdě ve ztráty tlaku při volnoběžných otáčkách.
tuto skuttečnost jsem diagnostikoval jako "volnější" šálu nejspíš ojniční. Protože jsem tohle všechno překontroloval a šály byly OK, odjel jsem s autem jeden sraz (Želiv) a vpořádku se domů vrátil, situace se nezměnila, pořád pod 1100ot/min nemažu.
Neustálé ťukání v motoru mě tak naštvalo, že jsem problém ani neřešil a rovnou se pustil do stavby nového motoru, protože co si člověk neudělá sám pořádně, to pak taky pořádně nefunguje. Takže, motor bude blok 742.136(abych mohl provést legální výměnu motoru, protože 130tku už mám z výrobní linky v papírech, takže to bude jen výměna motoru ne změna typu) klika+ojnice+písty+vložky felda MPi - odlehčený setrvačník o 1,23kg a vše vyváženo, vačka 265/258 Motor-Excel, hlava MPi 50kW - kanály zvětšeny o 2mm na průměru a vyhlazen jejich povrch, KP 10,9:1.
Motor je hotový a je v autě... má za sebou 170km a vše vypadá OK ... supr pocit, když nemusim poslouchat to klepání na šálách který vypadaj jako že neklepou a fajn je, že když někde zastavim, tak se na mě nerozsvítí červený voko voleje ...
Garde 83 - komentáře:
10:16:32
15.05.2009
15.05.2009
Jakub M.
02:58:13
06.05.2009
06.05.2009
jerzy
-> Jakub M.: hele hele nejak stagnujes coz? a nebo ses na virt vykaslal a smydlis si sam pro sebe? vono me to tvoje auto docela zajima
11:17:50
07.08.2008
07.08.2008
Jakub M.
-> ondie:
tyjo.. možná že jo.. dneska dám fotky a jsem už docela daleko :-) zadní náprava už je tam.. jen ponatřít oťukaná místa a má to senzační Včka.. takhle jak to teprv visí pod autem :-)
tyjo.. možná že jo.. dneska dám fotky a jsem už docela daleko :-) zadní náprava už je tam.. jen ponatřít oťukaná místa a má to senzační Včka.. takhle jak to teprv visí pod autem :-)
19:09:15
22.07.2008
22.07.2008
ondie
Tak ať se daří najít víc času...v září dáš želiv myslíš s gardečkem ? ...nebo ne e ?
18:52:52
30.06.2008
30.06.2008
Jakub M.
-> ondie:
je to bída, je to bída.. porád se hrabu ve spotřebáku kua drôt . Vůbec nechňápu jak můžou dnešní auta jezdít na čemsi čemu se nadává MekPerson nebo na dvouřadejch ložiskách v přední nápravě.. nebo jednopístkový brzdiče . Od tý doby co jsem povyměnoval tyhle díly na naší feldě, tak se stím autem bojim jezdít víc jak 60 . a teď si představ že to jede skoro 170 páč je to 1,Švestka f GéeLiXku a ÁBéeSem a má to woe aj Hlíny . takže Gardečko odpočívá v garáži a já jdu měit na toho křápa simerink přvodovky . Ale už restauruju Löbra.. teda umyl jsem je.. protože po těch 45t km co mají za sebou nejsou ani orezlý
je to bída, je to bída.. porád se hrabu ve spotřebáku kua drôt . Vůbec nechňápu jak můžou dnešní auta jezdít na čemsi čemu se nadává MekPerson nebo na dvouřadejch ložiskách v přední nápravě.. nebo jednopístkový brzdiče . Od tý doby co jsem povyměnoval tyhle díly na naší feldě, tak se stím autem bojim jezdít víc jak 60 . a teď si představ že to jede skoro 170 páč je to 1,Švestka f GéeLiXku a ÁBéeSem a má to woe aj Hlíny . takže Gardečko odpočívá v garáži a já jdu měit na toho křápa simerink přvodovky . Ale už restauruju Löbra.. teda umyl jsem je.. protože po těch 45t km co mají za sebou nejsou ani orezlý
16:05:12
19.06.2008
19.06.2008
ondie
tak jak to vypadá,pracuješ ?
07:10:51
16.05.2008
16.05.2008
Jakub M.
-> jerzy:
no už to bude, dneska mám ještě nějaký zápočty ve škole a a pak budu mít 14dní čas na to to konečně dodělat.. jinak už je sesazená zadní náprava, vzadu komplet nový brzdy a zadní část podvozku natřená. Tekže to fakt snad stihnu do 30.5 na Želiv
no už to bude, dneska mám ještě nějaký zápočty ve škole a a pak budu mít 14dní čas na to to konečně dodělat.. jinak už je sesazená zadní náprava, vzadu komplet nový brzdy a zadní část podvozku natřená. Tekže to fakt snad stihnu do 30.5 na Želiv
16:09:23
14.05.2008
14.05.2008
jerzy
čau jak pokračuje práce? teším se až dáš kola na auto
18:22:29
16.01.2008
16.01.2008
ondie
-> Jakub M.: koukám,že jsi od semil...teď sem byl na silvestra kousek poblíž Košťálova...fakt smůla,že mi to nedocvaklo,mohl jsem se u Tebe stavit....
Leda teda ta pošta,pokud by jsi si našel chvilku nudy :-) ..až budeš mít někdy chuť,nijak to nespěchá...nebo třeba budu zas cestu kolem.
Leda teda ta pošta,pokud by jsi si našel chvilku nudy :-) ..až budeš mít někdy chuť,nijak to nespěchá...nebo třeba budu zas cestu kolem.
15:07:05
16.01.2008
16.01.2008
Jakub M.
-> ondie:
Ahoj, samozřejmě platí, máš je tu stále schované, jen jsem se už nějak nedokopal k tomu, abych ti je nějakým způsobem dopravil
Ahoj, samozřejmě platí, máš je tu stále schované, jen jsem se už nějak nedokopal k tomu, abych ti je nějakým způsobem dopravil
17:27:57
15.01.2008
15.01.2008
ondie
Ahoj,kubo..platí ještě naše dávná debata o nějakých těch dílech ?
23:12:20
02.01.2008
02.01.2008
Jakub M.
-> jerzy:
děkuji pane
děkuji pane
18:53:43
07.12.2007
07.12.2007
peti
ozaj nádherné a pekne zachované garde a aj interier ako hovorí kuko
18:33:25
07.12.2007
07.12.2007
kuko
krasne garde, najma interier, vytepuj koberce a bude to cukrik;)
19:11:17
24.11.2007
24.11.2007
james.bond
covece co bude s ouzou? prodas ji?
23:34:56
03.11.2007
03.11.2007
jerzy
tyjo tohle garde, stejne jako par dalsich dochovalych gardecek o ktere se nekdo stara, vypada moc hezky, jsem z neho celkem vedle, asi to dela ta pekna ceska krajina kolem...
00:52:24
16.10.2007
16.10.2007
J3STER
-> Jakub M.: Vypadá moc dobře. Jen tak dál drž se originálu.
18:24:31
14.10.2007
14.10.2007
maca
-> Jakub M.:
jasan taky mam rapida naplánovaného na dlouhé období
jasan taky mam rapida naplánovaného na dlouhé období
18:09:58
14.10.2007
14.10.2007
Jakub M.
-> maca:
všecno přijde... jen n to musím mít čas, například zadní kapota půjde celá nová...
všecno přijde... jen n to musím mít čas, například zadní kapota půjde celá nová...