skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak to zacalo...
Jednoho dne (leden 2007) jsem se pri cteni konference "Skoda 120" zastavil u inzeratu od clena CMK. Nabizel Garde s poloosama LOBRO, motorem 742.136 zapsanym v TP a cernym interierem. Rikal jsem si, ze poloosy by se hodily na planovane soutezni aktivity, a Garde s legalni 136kou motorem, navic s LPG, by bylo pro svoji nevsednost idealnim kouskem na denni jezdeni do prace. Podle myho je zivot proste moc kratkej na to, abych si nechaval skodovku jen na hrani o vikendech, kdyz navic o vikendech skoro zadnej volnej cas stejne neni.
Musel jsem preplatit nabidky nekolika tuneru, ktery chteli auto jen kvuli poloosam a pak ho hodit do srotu, slovo dalo slovo a 20.1.2007 jsem sedel ve vlaku smerem Praha, v batohu jsem mel nahradni rozdelovac, trochu naradi a tesil jsem si jak si domu privezu celozivotniho partnera pro denni jezdeni :))))
S CMKem to slo rychle, jakozto zkusenej skodovkar nahodil muj rozdelovac, podle ucha seridil predstih, dolili jsme vodu do chladice, kratce mi ukazal jeho SOCku v garazi, dal jsem mu penize a rozloucili jsme se. Natankoval jsem pul nadrze a o pulnoci vyrazil do CB. Prselo, auto moc netopilo, sterace stirali dost mizerne, propadla technicka, docela sranda no...
Hned jak auto bylo doma, hodil jsem ho do stodoly, ani jsem ho neprihlasil na sebe. V ty dobe jsme totiz se zenou pripravolvali bydleni, takze jsem se rozhodl ze Garde dodelam az po rekonstrukci domu. Garde slo tedy na spalky.
Reinkarnace
Jenze prisel podzim 2008 a s nim vynikjici novela zakona o odpadech z dilny CSSD a KSC. Stal jsem pred rozhodnutim zda auto dat nejak do kupy, projit TK a jeste do konce roku ho prihlasit na sebe nebo ho nechat defacto umrit. Rozhodne nejsem z tech, kteri by dobrovolne zaplatili 10000Kc za nesmyslne ekologicke poplatky... Rozhodl jsem se, ze dum pocka a dal jsem si lhutu 1 mesic na uvedeni auta do provozu.
Uz drive jsem si sehnal pouzitou LPG soupravu BRC od clena virtu favo110lrs, takze jsem ji nahodil do auta. Sundal jsem Lobra a nahodil rapidacky poolosy. Klobouky zadnich pruzin jsem (kvuli LPG nadrzi) podlozil 1cm duralovou podlozkou kterou mi kdysi (pro)dal dalsi clen virtu Ludek. Pak nasledovala oprava karoserie. Nejhur na tom byla podlaha, ktera se musela komplet vyrezat a navarit nova. Okraje podlahy jsem vyrobil z plechu ktery jsem doma nasel (mimo jine poslouzila i stara bigtower skrin). Dal se musely opravit rohy prahu a i levy predni blatnik. Musel jsem chvatat, protoze se blizily mrazy a dilnu jeste nemam vytapenou, proto jsem svary jen zabrousil a zatmelil karosarskym tmelem. Na nejaky kitovani, plnic, uz cas nebyl, vsechno jsem jen natrel zakladni a vrchni barvou.
Behem vyvarovani podlahy jsem drbnul do prave zadni brzdove trubicky, ktera hned zacala kapat. Radsi jsem proto ze starych zasob vyrobil a vymenil obe. Kdyz uz jsem byl u brzd, tak jsem promazal a rozpohyboval lanovody rucni brzdy. Promazal jsem zamky dveri, premistil baterku z motoroveho prostoru do kufru, vyklidil interier, trochu seridil motor, hlavne provoz na plyn a auto slo na kola.
26.listopadu 2008 auto proslo technickou a zaridil jsem prepis. Soucasna konfigurace tedy je: motor 742.130, LPG BRC, 4q prevodovka, uzke garde napravy.
Plany, budoucnost
Ted auto musi aspon 4 roky slouzit, do ty doby bych si chtel pripravit jinou zdravou kastli, 5q prevodovku, motor 742.136 s vnitrnostma z 1.4 Fabie, lepsi kola a montovanej ram.
Jednoho dne (leden 2007) jsem se pri cteni konference "Skoda 120" zastavil u inzeratu od clena CMK. Nabizel Garde s poloosama LOBRO, motorem 742.136 zapsanym v TP a cernym interierem. Rikal jsem si, ze poloosy by se hodily na planovane soutezni aktivity, a Garde s legalni 136kou motorem, navic s LPG, by bylo pro svoji nevsednost idealnim kouskem na denni jezdeni do prace. Podle myho je zivot proste moc kratkej na to, abych si nechaval skodovku jen na hrani o vikendech, kdyz navic o vikendech skoro zadnej volnej cas stejne neni.
Musel jsem preplatit nabidky nekolika tuneru, ktery chteli auto jen kvuli poloosam a pak ho hodit do srotu, slovo dalo slovo a 20.1.2007 jsem sedel ve vlaku smerem Praha, v batohu jsem mel nahradni rozdelovac, trochu naradi a tesil jsem si jak si domu privezu celozivotniho partnera pro denni jezdeni :))))
S CMKem to slo rychle, jakozto zkusenej skodovkar nahodil muj rozdelovac, podle ucha seridil predstih, dolili jsme vodu do chladice, kratce mi ukazal jeho SOCku v garazi, dal jsem mu penize a rozloucili jsme se. Natankoval jsem pul nadrze a o pulnoci vyrazil do CB. Prselo, auto moc netopilo, sterace stirali dost mizerne, propadla technicka, docela sranda no...
Hned jak auto bylo doma, hodil jsem ho do stodoly, ani jsem ho neprihlasil na sebe. V ty dobe jsme totiz se zenou pripravolvali bydleni, takze jsem se rozhodl ze Garde dodelam az po rekonstrukci domu. Garde slo tedy na spalky.
Reinkarnace
Jenze prisel podzim 2008 a s nim vynikjici novela zakona o odpadech z dilny CSSD a KSC. Stal jsem pred rozhodnutim zda auto dat nejak do kupy, projit TK a jeste do konce roku ho prihlasit na sebe nebo ho nechat defacto umrit. Rozhodne nejsem z tech, kteri by dobrovolne zaplatili 10000Kc za nesmyslne ekologicke poplatky... Rozhodl jsem se, ze dum pocka a dal jsem si lhutu 1 mesic na uvedeni auta do provozu.
Uz drive jsem si sehnal pouzitou LPG soupravu BRC od clena virtu favo110lrs, takze jsem ji nahodil do auta. Sundal jsem Lobra a nahodil rapidacky poolosy. Klobouky zadnich pruzin jsem (kvuli LPG nadrzi) podlozil 1cm duralovou podlozkou kterou mi kdysi (pro)dal dalsi clen virtu Ludek. Pak nasledovala oprava karoserie. Nejhur na tom byla podlaha, ktera se musela komplet vyrezat a navarit nova. Okraje podlahy jsem vyrobil z plechu ktery jsem doma nasel (mimo jine poslouzila i stara bigtower skrin). Dal se musely opravit rohy prahu a i levy predni blatnik. Musel jsem chvatat, protoze se blizily mrazy a dilnu jeste nemam vytapenou, proto jsem svary jen zabrousil a zatmelil karosarskym tmelem. Na nejaky kitovani, plnic, uz cas nebyl, vsechno jsem jen natrel zakladni a vrchni barvou.
Behem vyvarovani podlahy jsem drbnul do prave zadni brzdove trubicky, ktera hned zacala kapat. Radsi jsem proto ze starych zasob vyrobil a vymenil obe. Kdyz uz jsem byl u brzd, tak jsem promazal a rozpohyboval lanovody rucni brzdy. Promazal jsem zamky dveri, premistil baterku z motoroveho prostoru do kufru, vyklidil interier, trochu seridil motor, hlavne provoz na plyn a auto slo na kola.
26.listopadu 2008 auto proslo technickou a zaridil jsem prepis. Soucasna konfigurace tedy je: motor 742.130, LPG BRC, 4q prevodovka, uzke garde napravy.
Plany, budoucnost
Ted auto musi aspon 4 roky slouzit, do ty doby bych si chtel pripravit jinou zdravou kastli, 5q prevodovku, motor 742.136 s vnitrnostma z 1.4 Fabie, lepsi kola a montovanej ram.
Sita / Garde 136 - komentáře:
15:29:19
21.02.2005
21.02.2005
M a r c e l
-> M a r c e l: 1é = 10 B-)))
15:28:44
21.02.2005
21.02.2005
M a r c e l
dal jsem Ti 1é bodu, ale poze za podminky, ze bod c) okamzite zapomenes B-(
mimochodem ten jeho stroj ma cernej origo strop a vzadu popelniky ...
mimochodem ten jeho stroj ma cernej origo strop a vzadu popelniky ...
22:18:01
19.02.2005
19.02.2005
Komár 1981
CMK, si to ty? Ten CMK, ktereho myslim a kteremu vdecim za "uzky" zadni lemy?? ;o)
15:03:56
19.02.2005
19.02.2005
pex
Moc pěkné,jen odstranit folie,příd.světla a bude to super.
A přikláněl bych se k ponechání origo motoru...
A přikláněl bych se k ponechání origo motoru...
12:12:14
19.02.2005
19.02.2005
Mishoooo
Pekne gardecko... snad casom bude este krajsie ... potom bude aj viac bodikov